Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger94
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09-2018
Hallo, ik ben per september op zoek naar mijn eerste baan in de ICT wereld.

Ik zal in juni dit mijn studie ICT Beheer niveau 4 afronden. Nou heb ik ook een diploma behaald voor Commercieel Medewerker, zal dit enig effect hebben op het loon dat ik kan verwachten? Ook vraag ik mij af hoeveel ik dan ongeveer mag vragen/verwachten.

Na het aanmaken van een LinkedIn account wordt ik geregeld benaderd door detacheringsbureaus. Is het verstandig om in het begin van mijn carriere te starten bij een detacheringsbureau om ervaring op te doen en cursussen te behalen? Of is het misschien handiger om direct bij een bedrijf op vacatures te solliciteren? Ik woon in de buurt van Zwolle, dus hier zal waarschijnlijk minder werkgelegenheid zijn dan in de randstad.

Edit: Ik ben 22 als ik aan het werk ga en heb een ervaring, behalve mijn 2 stage's. 1 stage in een computerwinkel en de ander op een Servicedesk.

[ Voor 9% gewijzigd door rutger94 op 05-04-2016 15:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:08
Loon bij detachering is vaak iets lager. Maar wel veel wisselend werk vaak en de mogelijkheid om te certificeren.

Wel vaak veel reistijd afhankelijk van project.

Ben zelf wel begonnen via detachering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Tja, hoeveel kan je verwachten?

Gezien je leeftijd niet zoveel denk ik.. oh wacht je hebt je leeftijd en ervaring niet vermeld..
Verwacht met een MBO opleiding niet te veel en let op, detacheringsbureaus en recruiters zijn er voor hun eigen inkomen, jouw eisen tellen vaak niet mee (zoek maar even op dit forum naar ervaringen met recruiters via LinkedIn) Bijvoorbeeld: de shitpraktijken van recruiters

Detachering kan ervoor zorgen dat je op korte termijn veel verschillende klanten ziet, goed voor je ervaring. In de praktijk betekent het echter dat je voor zoveel mogelijk tijd op een helpdesk/servicedesk wordt geplaatst omdat de beheerklussen niet op zulke grote getalen beschikbaar zijn in tegenstelling tot servicedesk klussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 05-04-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger94
Gadgeteer schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:56:
Tja, hoeveel kan je verwachten?

Gezien je leeftijd niet zoveel denk ik.. oh wacht je hebt je leeftijd en ervaring niet vermeld..
Verwacht met een MBO opleiding niet te veel en let op, detacheringsbureaus en recruiters zijn er voor hun eigen inkomen, jouw eisen tellen vaak niet mee (zoek maar even op dit forum naar ervaringen met recruiters via LinkedIn) Bijvoorbeeld: de shitpraktijken van recruiters

Detachering kan ervoor zorgen dat je op korte termijn veel verschillende klanten ziet, goed voor je ervaring. In de praktijk betekent het echter dat je voor zoveel mogelijk tijd op een helpdesk/servicedesk wordt geplaatst omdat de beheerklussen niet op zulke grote getalen beschikbaar zijn in tegenstelling tot servicedesk klussen.
Bedankt voor je antwoord, zal dit topic eens doorlezen. Heb inmiddels ook mijn leeftijd en werkervaring vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
rutger94 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:01:
[...]

Bedankt voor je antwoord, zal dit topic eens doorlezen. Heb inmiddels ook mijn leeftijd en werkervaring vermeld.
Let wel, het is niet de bedoeling je te ontmoedigen. Je moet alleen goed opletten dat je een goede recruiter te pakken hebt ipv zo'n lapzwans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger94
Gadgeteer schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:21:
[...]

Let wel, het is niet de bedoeling je te ontmoedigen. Je moet alleen goed opletten dat je een goede recruiter te pakken hebt ipv zo'n lapzwans.
Tja.. zo begon een recruiter mij vorige week aan de telefoon bijna uit te lachen omdat ik pas per september beschikbaar ben, terwijl dit gewoon vermeld staat op mijn LinkedIn pagina. Bij zulke recruiters wil ik niet eens op gesprek komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
rutger94 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:27:
[...]

Tja.. zo begon een recruiter mij vorige week aan de telefoon bijna uit te lachen omdat ik pas per september beschikbaar ben, terwijl dit gewoon vermeld staat op mijn LinkedIn pagina. Bij zulke recruiters wil ik niet eens op gesprek komen :P
Waarschijnlijk had hij niet eens je profiel gelezen, die kun je alvast op je ignore list zetten ;)
Pagina: 1