Welke virus scanner is het beste voor mij of voor iedereen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.420 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forclanz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 15:56
Hallo we kennen het allemaal en jullie tweakers als de beste, internet en computer beveiliging.

Nu mijn vraag / probleem, een kennis van mij die moeder heeft een online webshop en doet veel online en is haar bedrijf eigenlijk 90% online, nu dan mijn vraag: zei gebruiken zelf al jaren norton 360 elk jaar de nieuwe alleen vraag ik mij af is dit wel de beste antivirus scanner?

Ik denk zeker van niet en dat er veel betere zijn!

Natuurlijk zijn er verschillende merken die is verschillende dingen beter zijn alleen zou ik toch wel heel graag willen weten welke wij dan het beste kunnen aanschaffen, en jullie leken mij hier het beste en eerlijkste in, de prijs van de virus scanner maakt niet uit!

ik zoek dus een virus scanner die alles in een is, en de prijs maakt echt niet uit!

Er is altijd verschil in natuurlijk en zijn er sommige net zo goed en de een beter dan de ander ik hoor het heel graag van jullie tweakers jullie kan ik het meest vertouwen!!!

Met vriendelijke groet, een trouwe tweakers fan :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door forclanz op 05-04-2016 13:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:50
Uiteindelijk blijft gezondt verstand het beste, alleen zit daar geen prijs aan ;)

Als je geen gekke dingen doet/opent dan zit er denk ik weinig verschil tussen virus scanners en is het vooral een persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forclanz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 15:56
ja ben ik met je eens hoor, alleen kun je dat net niet altijd doorzien wat nou wel of niet veilig is, en daarom zoek ik de beste virus scannner, zodat die ons net een beetje helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-06 21:47

arie_papa

Running on Ubuntu

Dat ligt er maar helemaal aan waar die computer voor gebruikt wordt.
Mocht dit voornamelijk webbased zijn dan zou ik persoonlijk eerder uitwijken naar een Linux variant maar dat is net zo goed niet waterdicht
Er bestaan zeker wel goede virusscanners, maar uiteindelijk lopen die altijd achter de feiten aan.

Kwestie van een goed backup beleid, gezond verstand en sterke wachtwoorden kom je al een heel eind.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 09:51
TS vraagt om een virusscanner maar de enige reacties die hij krijgt zijn, ''gezond verstand''. Ik zie wel degelijk de meerwaarde van een virusscanner die bijvoorbeeld malafide downloads of urls blokkeert die je download omdat je niet goed op aan het letten was.

Ik gebruik zelf ESET NOD32 antivirus en ben daar erg tevreden over, goede detectie (niet de beste die er is, maar wel een in de top) en lage systeem impact.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06 20:33
Kaspersky komt al jaren als een van de beste, zo niet de beste, uit tests. Zie bijvoorbeeld de resultaten van av-comperatives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Norton werkt prima, maar als je dom bezig bent kan je ook dan nog gewoon malware binnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 09:51
dylan_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:24:
Kaspersky komt al jaren als een van de beste, zo niet de beste, uit tests. Zie bijvoorbeeld de resultaten van av-comperatives.
Klopt, enige probleem wat ik hiermee heb is de relatief hoge systeem impact die kaspersky heeft.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06 20:33
Nycrea schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:25:
[...]

Klopt, enige probleem wat ik hiermee heb is de relatief hoge systeem impact die kaspersky heeft.
Dat is mij nooit opgevallen. Merk jij verschil tussen virusscanners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 18:00
dylan_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:24:
Dat doet Norton 2016 360 ook, vrijwel gelijke score met Kaspersky :) Volgens de laatste AV-test zijn: Avira, Kaspersky, Norton en Trend Micro de beste keuzes.
[...]

Kaspersky is juist een van de lichtere scanners... scoort eigenlijk op alle vlakken de volle mep.

@TS...

Met Norton 360 heeft die kennis al een prima anti-virus suite in huis, maar mijn advies zou toch wel zijn niet op 1 pakket te vertrouwen en er nog wat naast te draaien zoals Malwarebytes.

Daarnaast is goede up-to-date software uiteraard ook een must, installeer altijd de laatste security updates voor je OS en software etc. Maar dit geld ook voor hardware zoals netwerkapparatuur e.d., hou deze ook up-to-date.

Daarnaast is de tip 'met gezond verstand' uiteraard een hele goede maar het behoeft uiteraard nog wat uitleg. Onder gezond verstand kan je uiteraard het werken met up-to-date software en hardware rekenen, maar minstens zo belangrijker is het gedrag van de gebruiker(s), oftewel wees zéér voorzichtig met je surfgedrag en gebruik de bedrijf essentiële systemen ook echt alleen waarvoor ze bedoelt zijn; geen vreemden op de systemen laten, geen software wat niet nodig is en pas op met het gebruik van USB-sticks e.d., zeker van vreemde afkomst.

Maar het allerbelangrijkste is toch wel zoals eerder genoemd: backups! Zonder een goed backup beleid ben je sowieso altijd verkeerd bezig, dagelijkse updates het liefst en uiteraard off-site kopieën bewaren. Hoe een goede wijze van backups maken op te zetten zijn tal van goede instructies te vinden.

Ik denk dat ik zo in het kort de belangrijkste punten wel heb aangestipt, daarmee zou je met wat eigen onderzoek wel wat nodige informatie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Ik zelf ben al jaren tevreden over Norton (i.c.m. MalwareBytes). Het is al lang niet meer die zware, logge virusscanner van vroeger.
Testresultaten AV-test nov. 2015. Bitdefender, Norton, Kaspersky en Avira zijn de toppers.

Prijstechnisch was Norton het interessantst voor mij, en omdat ik het al jaren lang naar tevredenheid gebruik zag ik geen reden tot overstappen. Norton Anti-virus, Norton Internet Security en Norton 360 bestaan overigens niet meer, het is nu Norton Security. Goed, licht, gebruiksvriendelijk en snel _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/6pwzptedv/image.png
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/4u65pe6zp/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Dan neem je een ssd...
De meeste virusscanner zijn prima. Je moet zelf niet als een rund alles downloaden en openen. Dingen die je niet vertrouwt ff door Jotti halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
forclanz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:22:
ik zoek dus een virus scanner die alles in een is, en de prijs maakt echt niet uit!
Een virusscanner werkt niet tegen cryptolockers. Welk onderzoek heb je daar naar gedaan?
Aangezien de hype een factuur.pdf.exe is werken die niet op non-Windows machines

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DJMaze schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:09:
[...]

Een virusscanner werkt niet tegen cryptolockers. Welk onderzoek heb je daar naar gedaan?
Aangezien de hype een factuur.pdf.exe is werken die niet op non-Windows machines
En welke virusscannner helpt daar dan wel tegen?

Geen enkele waarschijnlijk.

Je kunt je bont en blauw betalen aan virusscanners, en nog steeds meer risico lopen dan iemand met Microsoft Defender en een cursus "verdachte zaken".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:22
Al gekeken naar malwarebytes. Kaspersky vind ik persoonlijk fijn werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

robcoenen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:44:
Ik zelf ben al jaren tevreden over Norton (i.c.m. MalwareBytes). Het is al lang niet meer die zware, logge virusscanner van vroeger.
Testresultaten AV-test nov. 2015. Bitdefender, Norton, Kaspersky en Avira zijn de toppers.

Prijstechnisch was Norton het interessantst voor mij, en omdat ik het al jaren lang naar tevredenheid gebruik zag ik geen reden tot overstappen. Norton Anti-virus, Norton Internet Security en Norton 360 bestaan overigens niet meer, het is nu Norton Security. Goed, licht, gebruiksvriendelijk en snel _/-\o_
En belachelijk veel fout-positieven.

Fijn dat ze veel tegenhouden, maar ik kreeg met Norton om de haverklap een melding over "verdachte" bestanden, puur op basis van heuristics. Onzin, maar het helpt wel om die 100% te halen.

Sensitief? Zeker.
Specifiek: Absoluut niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:25

TheVMaster

Moderator WOS
Dit lijkt mij meer iets voor [Virusscanners] Discussietopic deel 4.

Deze gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.