Mijn vraag
Beste Tweakers, ik heb sinds gister nieuwe hardware gekocht om mijn pc te upgraden en een paar dingen uit mijn oude syteem overgenomen. Het systeem werkt vlekkeloos op één aspect na. Het is namelijk zo dat ik een PCI expres Creatieve X Fi Extreme gebruik als audio kaart (van mijn vorige systeem). Deze heeft op mijn vorige systeem vlekkeloos gewerkt.
Nu met het nieuwe systeem geeft deze statisch/krakelende geluiden wanneer ik ga gamen (GPU interference?). Enig idee waar dit aan kan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Sharkoon power rush m 600 watt (uit vorig systeem)
- MSI B150 PC Mate Mobo
- Creatieve X Fi Extreme (uit vorig systeem)
- Intel i5 6400
- 16 gb ddr4
- MSI Geforce GT960 4gb
- Altec lansing ada995 geluids set (gebruik ik al jaren)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Het gebruiken van de moederbord 3.5 jack (met de creative op zijn paats) geeft hetzelfde probleem
- Het ver plaatsen van de Creative op het moederbord maakt geen verschil
- Het weg halen van de kaart en het gebruiken van de 3.5 jack op het moederbord lost het probleem op (maar slechte kwaliteit geluid)
- De kaart werkte in het oude systeem perfect
Iemand suggesties?
Beste Tweakers, ik heb sinds gister nieuwe hardware gekocht om mijn pc te upgraden en een paar dingen uit mijn oude syteem overgenomen. Het systeem werkt vlekkeloos op één aspect na. Het is namelijk zo dat ik een PCI expres Creatieve X Fi Extreme gebruik als audio kaart (van mijn vorige systeem). Deze heeft op mijn vorige systeem vlekkeloos gewerkt.
Nu met het nieuwe systeem geeft deze statisch/krakelende geluiden wanneer ik ga gamen (GPU interference?). Enig idee waar dit aan kan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Sharkoon power rush m 600 watt (uit vorig systeem)
- MSI B150 PC Mate Mobo
- Creatieve X Fi Extreme (uit vorig systeem)
- Intel i5 6400
- 16 gb ddr4
- MSI Geforce GT960 4gb
- Altec lansing ada995 geluids set (gebruik ik al jaren)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Het gebruiken van de moederbord 3.5 jack (met de creative op zijn paats) geeft hetzelfde probleem
- Het ver plaatsen van de Creative op het moederbord maakt geen verschil
- Het weg halen van de kaart en het gebruiken van de 3.5 jack op het moederbord lost het probleem op (maar slechte kwaliteit geluid)
- De kaart werkte in het oude systeem perfect
Iemand suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 10:22 ]