Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheelchairguy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-12-2024
mijn interesse gaat uit naar een camera voor mijn nieuwe smartphone.

ik ben van plan om van een Samsung Galaxy K zoom over te stappen naar een S7 edge, maar ik wil wel een vergelijkbare camera als op mijn huidige smartphone.

nu vraag ik mij af of er een product is als de Sony smartlens camera's, maar dan waar je objectieven op kan zetten.

kan dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Waarom wil je upgraden, wat mis je in je huidige telefoon / camera dat je in een toekomstig model wel wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29

thaMini

Tool !!

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRShield
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 09:20
Balance schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:06:
[...]

Waarom wil je upgraden, wat mis je in je huidige telefoon / camera dat je in een toekomstig model wel wilt?
Ik denk niet dat de camera reden van de upgrade van telefoon is. Meer Android versie, scherm, dat soort zaken. De poster wil gewoon de zelfde camera functies als op zijn oude telefoon.

Dat is in ieder geval mijn interpretatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheelchairguy
Klopt JRShield.

Ik geloof niet echt erin dat meer pixels een zoom kan vervangen.

Daarom zoek ik zoiets als wat thaMini zei. Maar volgens mij kan daar maar 1 objectief op. Ik wil juist eentje waar ik zo een groot objectief op kan zetten. bijvoorbeeld een telelens. (niet dat ik van plan ben om er een telelens op te zetten, maar als voorbeeld)

wat zijn dan de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oudehengel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 17:30
Als je het om kwaliteit van fotografie gaat zou ik voor de S7 gaan en een losse camera met Wifi of NFC om de foto's direct op je telefoon te zetten. Zijn volgens mij genoeg compact, hybride of DSLR camera's die hieraan voldoen.

En ja je moet dan twee apparaten meenemen maar dat moet je ook als je telefoon met smartlens en eventueel nog een groot objectief meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Volgens mij is er maar 1 echte optie en dat is de optie die thaMini zegt. De rest is een lensje die je voor je cameralens plakt of schroeft (je fotografeert dus altijd door 2 lenzen en dat geeft niet de beste resultaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wheelchairguy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:55:
Klopt JRShield.

Daarom zoek ik zoiets als wat thaMini zei. Maar volgens mij kan daar maar 1 objectief op. Ik wil juist eentje waar ik zo een groot objectief op kan zetten. bijvoorbeeld een telelens. (niet dat ik van plan ben om er een telelens op te zetten, maar als voorbeeld)

Die Sony ILCE-QX1 heeft gewoon een Sony E-Mount. Daar kan je dus gewoon alle Sony E-Mount objectieven op kwijt en via een adapter ongetwijfeld nog heel veel meer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wheelchairguy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:55:
Klopt JRShield.

Eigenlijk zoek je dus gewoon een camera en zou ik je hier naar verwijzen: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Zo'n QX1 biedt eigenlijk nauwelijks voordelen t.o.v. een Sony A5100. Het gewicht van de QX1 incl. accu is iets lager en het volume is wat kleiner (de A5100 vooral breder, maar minder hoog en minder diep). Maar... je kunt een QX1 nooit fatsoenlijk gebruiken zonder telefoon (als dat überhaupt kan) en met de a5100 ben je veel sneller klaar om een foto te nemen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Universal Creations schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:18:
Zo'n QX1 biedt eigenlijk nauwelijks voordelen t.o.v. een Sony A5100.
Behalve de ~200 euro prijsverschil dan :P

Maar inderdaad, het lijkt mij ook een stuk handiger om dan gewoon een camera te kopen, in plaats van zo'n unit waar je je telefoon moet gebruiken als scherm en bediening.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, als je NL webshop voor de ene vergelijkt met amazon.de voor de andere wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Orion84 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:38:
Ja, als je NL webshop voor de ene vergelijkt met amazon.de voor de andere wel ja.
Maakt dat uit dan? Bij Amazon.de kost de QX1 nu eenmaal meer dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Opzich maakt dat niet heel veel uit, maar in NL bestellen kan qua betaalmogelijkheden en klantenservice net wat handiger zijn. Niet iedereen heeft er behoefte aan om dingen uit het buitenland te halen.

Anyway, laten we maar terug on-topic gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheelchairguy
dus ik kan eigenlijk het best een aparte camera met wifi-direct of NFC functie kopen?

wat adviseren jullie? een ander merk als Sony mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Klopt, en om mij zelf nog maar eens te quoten:
Ventieldopje schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:34:
[...]

Eigenlijk zoek je dus gewoon een camera en zou ik je hier naar verwijzen: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 ;)
Kijk eens in dat topic voor inspiratie, vul daar het vragenlijstje voor je zelf en ga zelf ook eens op zoek naar een camera die bij je zou passen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRShield
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 09:20
Wheelchairguy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:51:
dus ik kan eigenlijk het best een aparte camera met wifi-direct of NFC functie kopen?

wat adviseren jullie? een ander merk als Sony mag ook
Wil je perse van lenzen kunnen wisselen? Dat maakt namelijk nogal een verschil qua prijsklasse. Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar een camera die:

- Je met je telefoon kan verbinden op locatie
- Veel zoom heeft

Ik zie hier nog geen reden om voor iets anders te gaan dan een compact camera met een goede zoom er op. Ik ben daar zelf niet in thuis, maar anderen kunnen je vast een compact aanraden die aan je eisen voldoet.

Misschien iets als de pricewatch: Nikon Coolpix S9900 Zwart of de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ70 Zwart?
Pagina: 1