Soundbar/soundplate voor ~250 euro.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik zoek een?
Voor mijn tv pricewatch: Panasonic Viera TX-55CS630 Zilver zoek ik een audio oplossing gericht op gemak en design. Geluidskwaliteit is niet van hoog belang zolang de dialogen goed te verstaan zijn en er beetje een bass uit kan komen ben ik al snel tevreden.

Wat is je budget?
Het budget is zo'n 200-250 euro. Al neig ik meer naar 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de tv kijk ik vrij veel films en series via de Chromecast2 of interne Netflix app. Ook luister ik wel vaak Spotify via de Chromecast. Dus ik zoek een oplossing waarbij ik simpelweg een kabel van de tv naar audio-oplossing kan trekken zodat ik beter geluid heb dan wat er nu uit de tv komt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Klein onderzoekje heeft wat voor en nadelen van een soundbar/soundplate laten zien. Mijn tv staat op een tv-meubel en daardoor kan het zijn dat een soundbar in de weg staat met het IR signaal. Sowieso neig ik meer naar een soundplate oplossing omdat daar vaak ook een subwoofer(achtig iets) in zit wat weer een speaker in de kamer scheelt. Ook lijkt het mij een mooiere oplossing om de tv er op te zetten dan een soundbar voor de tv te plaatsen, maar als de kwaliteit van een losse subwoofer (i.c.m. soundbar) veel beter is dan de bass van een soundplate kan ik daar vast wel een plekje voor vinden.

Maar omdat ik vrij weinig van audio weet is het lastig om te filteren op wat "goed" is in de pricewatch. Als ik mijn "eisen" er in plaats krijg ik dit lijstje terug > http://tweakers.net/categ...hZRStZmhqZK-mAKEul2NraWgA

Als ik dan kijk naar de waardering scoort deze soundplate met subwoofer wel goed, pricewatch: Sony HT-XT1 Is het nog van belang om te kijken of mijn tv niet te zwaar is? Of zijn er wellicht andere suggesties, dingen waar ik moet letten?

Volgens http://www.trustedreviews.com/sony-ht-xt1-review is het ook wel een aardige koop. Denk dat ik mij hier nog wel wat in ga verdiepen.

Vraagje voor mensen die zoiets hebben, mijn tv is zilver. Hoe staat het om een zwarte soundplate er onder te plaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 04-04-2016 16:22 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk eens in het volgende topic, staan veel tips en ervaringen tussen.

Het grote 'Soundbar' discussie topic

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:18
@MrVegeta: Mooie soundplate, zit er zelf aan te denken om die te halen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:11
De HT-XT1 is een fijn apparaatje, hij kan tot 30KG houden qua gewicht, vermoedelijk zal het gewicht van de tv geen probleem zijn.

Hij gaat automatisch aan (in ieder geval op mijn Sony TV) en bij het wijzigen van de input (TV->HDMI) gaat het signaal automatisch mee.. In dit geval is mijn Xbox de HDMI aansluiting en zet hij deze automatisch op de 'game-mode' op het moment dat het signaal naar de Xbox gaat.

Al met al ben ik erg tevreden, helemaal gezien de fijne prijs die er aanhangt. Ook de NFC koppeling is prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben alleen nog niet helemaal van esthetische element overtuigd. Ik vind hoe de tv nu op onze meubel staat eigenlijk wel mooi. Heb het gevoel dat zo'n soundplate het wat goedkoper laat ogen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps