Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC - wat voor build? Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oneshot007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
Beste allen,

in mijn vorige topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1682285) kwam ik tot de conclusie dat de PC build die ik in gedachten had niet gaat werken. Ik ben nu opzoek naar een nieuwe build die wel aan mijn eisen voldoen. Hiervoor vraag ik advies.

Mijn eisen:
- 3 monitor setup.
- Monitoren met WQHD resolutie - 27".
- Ik wil het liefst alle games op ultra kunnen spelen (voor 2-3 jaar).
- Ik gebruik de setup ook voor programmeer werk, maar veelal voor gamen.

Wat heb ik al?
  1. Computer kast (http://www.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00001639)
  2. Voeding 1000w (http://www.bequiet.com/en/powersupply/30)
  3. DVD speler
  4. SSD (Crucial M4 CT128M4SSD2 128GB)
  5. Hardeschrijf (1TB)
  6. RAM (https://www.alternate.nl/...PKRovmb88sCFeIp0wodV_AEVQ)
Wat mis ik nog?
  1. Moederbord (minimaal 3 slots voor grafische kaarten - sommige hebben 2 slots nodig)
  2. Processor (I-5, ik doe niet aan videobewerking of iets in die richting)
  3. Grafische kaarten (AMD / Nvidea - kan 3 schermen aan op WQHD resolutie en trekt niet meer power dan 1000w)
  4. 3 monitoren (http://www.informatique.nl/552830/acer-h277husmidpx.html - is dit wat?)
Good to know
- Ik ben niet geïnteresseerd in 4K schermen. (nog te duur en vind 3 schermen handiger voor werk)
- Ik heb (nog) geen ervaring met overclocken (Hoe zit dit met garantie en dergelijke?).
- Ik heb (nog) geen ervaring met SLI of CrossFire (tips zijn welkom).
- Ik hoef geen watercooling in mijn PC (te duur en teveel goede?).
- Ik doe meer dan alleen gamen met mijn PC dus vandaar de link naar een IPS scherm.
- Ik heb een budget van ongeveer €3400-, mits ik dan voor minimaal 3 jaar goed zit.

Ik heb op het moment 2 schermen, een 120Hz scherm en een 60Hz scherm. Echter heb ik vernomen dat ik nooit games op 120fps heb gespeeld, aangezien ik op ultra settings speel en een GTX 970 SC tot m'n beschikking heb. Ik zal de overgang naar een 60Hz scherm dus niet heel erg merken (neem ik aan).

Alvast bedankt!

Huidige setup:
Moederbord: MSI H97 Gaming3 (ondersteund geen SLI of CrossFire)
Proccessor: Intel core I5-4590 @3.30GHz
RAM: GSkill DDR3 8GB (2x 4GB)
Voeding: Be Quit dark power pro 1000W
Videokaart: EVGA Geforce GTX 970 SC
SSD: 128GB Crucial SSD
Harde schrijf: 1TB (ff kwijt welke)
Kast: Big tower thermaltake Nvidia edition

Nieuwe generatie kaarten
Er wordt veel gezegd "wacht op de nieuwe kaarten", maar zijn deze niet te duur vergeleken met mijn budget? In het budget zitten ook 3 nieuwe schermen. Dat is al bijna de helft van het geld. Een nieuwe generatie titan is ook 1600 euro? dan ben ik er al, zonder de extra onderdelen. Ik vraag mij dus af of dit het antwoord is?

[ Voor 14% gewijzigd door Oneshot007 op 03-04-2016 22:31 ]

Beste antwoord (via Oneshot007 op 04-04-2016 21:09)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ga je op 3 schermen gamen of op 1? Op 3 zal lastig zijn, aangezien dat een idiote resolutie is, 11MP om redelijk precies te zijn. 4k zit op maar 8MP. Wil je dat überhaubt eventjes lekker kunnen spelen, zul je moeten denken aan CF Fury X, maar daarmee ga je geen 3 jaar halen.

Waarom de Fury X? Simpel: die dingen zijn watergekoeld, waardoor je de hitte veel makkelijker kan afvoeren, SLI GTX980ti, of andere luchtgekoelde kaarten, zorgt er vaak voor dat de bovenste kaart [te] heet wordt. Ook doet de Fury X het net wat beter op hoge resoluties, al klokt de 980ti beter over.

Overigens zou Freesync werken in Eyefinity, dus ook dat kan leuk zijn samen met deze schermpjes: pricewatch: Asus MG279Q Zwart. En omdat de Fury X altijd komt met 3x Displayport, moet dat in theorie moeiteloos kunnen.

Al ben je dus dan wel 1700 euro kwijt aan monitors alleen, en als je 2 Fury X'jes neemt, kost dat ook al een lieve 1300 euro.

Wachten op Polaris en Pascal kan leuk zijn, maar de daadwerkelijke launch is nog onbekend, en het kan best zijn dat zowel Nvidia als AMD eerst low/mid doen, en pas later met de kaarten komen die jij zoekt.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Budget van 3400 euro? En je wilt er verder niets mee doen dan gamen?
onderstaande is je huidige setup en deze heb je nog gewoon? In dat geval gtx 970 verkopen en GTX 980 ti weer kopen Of heel misschien 2 aangezien je dan in sommige games toch weer betere prestaties hebt met meerdere schermen. Een geheel nieuwe build zou ik niet doen, de parts die je hebt zijn nog meer dan prima.

Moederbord: MSI H97 Gaming3
Proccessor: Intel core I5-4590 @3.30GHz
RAM: GSkill DDR3 8GB (2x 4GB)
Voeding: Be Quit dark power pro 1000W
Videokaart: EVGA Geforce GTX 970 SC

[ Voor 10% gewijzigd door Danny Phantom op 03-04-2016 22:19 ]

Verwijderd

Zoals in je andere topic gezegd: wacht op de next gen kaarten. Dan krijg je betere prestaties voor je geld.

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ga je op 3 schermen gamen of op 1? Op 3 zal lastig zijn, aangezien dat een idiote resolutie is, 11MP om redelijk precies te zijn. 4k zit op maar 8MP. Wil je dat überhaubt eventjes lekker kunnen spelen, zul je moeten denken aan CF Fury X, maar daarmee ga je geen 3 jaar halen.

Waarom de Fury X? Simpel: die dingen zijn watergekoeld, waardoor je de hitte veel makkelijker kan afvoeren, SLI GTX980ti, of andere luchtgekoelde kaarten, zorgt er vaak voor dat de bovenste kaart [te] heet wordt. Ook doet de Fury X het net wat beter op hoge resoluties, al klokt de 980ti beter over.

Overigens zou Freesync werken in Eyefinity, dus ook dat kan leuk zijn samen met deze schermpjes: pricewatch: Asus MG279Q Zwart. En omdat de Fury X altijd komt met 3x Displayport, moet dat in theorie moeiteloos kunnen.

Al ben je dus dan wel 1700 euro kwijt aan monitors alleen, en als je 2 Fury X'jes neemt, kost dat ook al een lieve 1300 euro.

Wachten op Polaris en Pascal kan leuk zijn, maar de daadwerkelijke launch is nog onbekend, en het kan best zijn dat zowel Nvidia als AMD eerst low/mid doen, en pas later met de kaarten komen die jij zoekt.

People as things, that’s where it starts.

• GijsdeJong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-09-2019
Ik zou zeker wachten, je hebt nu al een setup waar je zeker al goed mee kan gamen. Waarom zou je nu investeren als er dit jaar nog nieuwe kaarten uitkomen?