Toon posts:

Audio technica ath msr7 vs Sony mdr1a vs Sennheiser Momentum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke moet ik in huis halen als ik gedetailleerd geluid wil, met een diepe bas die niet overpowered is? Ook moet de koptelefoon comfortabel zijn en een goede isolatie hebben. Ik luister vooral naar Rock, Pop, reggae en funk uit de jaren 70-80, en ook nog wel eens naar klassiek.

Groeten,
Jan Peter van Irsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33
Ook voor deze koptelefoons geldt hetzelfde advies als de koptelefoons uit je andere topic.
Geluid is erg persoonlijk, zelf in een winkel gaan luisteren is het beste.

Je zou dit topic door kunnen zoeken of mensen ervaringen met de door jouw genoemde modellen hebben geplaatst, misschien zijn er reviews te vinden in de links die in de openingspost staan of in de reviews sectie van Tweakers.net.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor je reactie! Natuurlijk is het het handigst om deze modellen in een winkel te gaan beluisteren. Helaas kan ik nergens de msr7 vinden, terwijl ik dankzij alle reviews meer naar deze toe neig. Vaak reageren mensen wel op deze koptelefoon met uitspraken als "te weinig bass" enz., terwijl de bas wel warmte aan het geluid geeft. Daarom twijfel ik nog. Als u ervaring heeft met de msr7 zou u dan aan mij willen vertellen of deze uitspraken kloppen?

Groeten,
Jan Peter van Irsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33
Ik heb geen ervaring met de door jouw genoemde modellen, ik heb een AKG K271 MkII

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen geluid is persoonlijk, ook pasvorm en comfort verschillen van persoon tot persoon: wat voor de één de meest comfortable hoofdtelefoon aller tijden is, kan voor een ander een martelwerktuig zijn.

Uitspraken als "veel of weinig bas" zijn ook volslagen nutteloos: Niet alleen zijn deze termen volledig subjectief en is "weinig bas" van peroon A , veel te veel bas voor persoon B, maar door fysieke verschillen in ons hoofd en buitenoor is het vrijwel uitgesloten dat jij de klank van een hoofdtelefoon (of zelfs een vergelijk tussen 2 hoofdtelefoons) hetzelfde ervaart als een ander.

Voor hoofdtelefoons is zelf passen/luisteren echt de enige juiste manier om een goede keuze te maken.
Als je de hoofdtelefoons nergens kan beluisteren kun je overwegen ze te bestellen bij een webwinkel met een goed retourbeleid. (Wel even goed checken, bij sommige webwinkels is het niet mogelijk hoofdtelefoons te retoruneren vanwege hygiene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn nogal wat opmerkingen te maken bij dit topic.

De eigen inzet is natuurlijk ver te zoeken, neem voordat je nog eens een topic plaatst, deze eens door: Het algemeen beleid #quickstart. En als je dan toch bezig bent, vergeet deze niet: Het algemeen beleid #groeten.

Daarnaast is het niet de bedoeling om meerder topics te starten voor dezelfde zoektocht naat een hoofdtelefoon; Ted baker rockall is op slot gezet.

Daarnaaast betreft het aankoopadvies dus dit topic wordt verplaatst naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Amazon hebben ze een goed retour beleid. Had een Parrot Zik 2, besteld bij Amazon.fr, maar die veroorzaakte veel pijn aan mijn oren.(niet gemaakt voor mensen met een groot hoofd :) ).
Heb hem teruggestuurd en vlug bevestiging van de teruggave gekregen.
Heb dan de Plantronics Backbeat Pro besteld. Ondanks het gewicht(340g) heel comfortabel en uitstekende klank.
Pagina: 1