Ik dacht dat het verplicht was om het geld van de verzekeraar te gebruiken om de schade te herstellen, ik vind het dus raar dat het niet zo blijkt te zijn, precies om deze reden:
Ik heb rondgekeken op marktplaats om te kijken wat zo een ding nou kost, hij vertelde me dat hij 180 op de klok had staan, op marktplaats vind je die auto's vanaf 1500 euro tot zo een 2000, nu krijgt hij 1300 euro in cash, de auto op zich kan hij nog verkopen voor zo een 1000 euro, hoe dan ook eindigt hij dus met geld in zijn zak, dat vind ik onterecht.
Die 100 euro dat mijn premie omhoog zou gaan is een schatting, ik vermoed het in ieder geval, maar zoals jullie al weten ben ik totaal geen expert op dit gebied.
Ik zie dat sommige van jullie mij zien als onredelijk, kan zo zijn omdat ik er totaal geen ervaring mee heb, maar mij lijkt het gewoon niet logisch op deze manier, ik word dus nergens van op de hoogte gehouden en ineens zou me premie dus verdubbeld worden? Uit het niets?
Ik hoorde trouwens van mijn baas, dat ik ook het recht heb om de schade zelf te betalen, als hij op 1300 euro getaxeerd is, zou ik dus zelf 1300 euro kunnen betalen en zou er niks aan me no claim veranderen, helaas aangezien er niks maar dan ook niks gecomuniceerd word, vervalt mijn recht hierop?
De titel van dit topic had beter "Advies gevraagd, Schade gereden", de reden waarom ik escaleerd als titel gebruik, is omdat iedere keer als ik contact heb met de persoon van de auto, het steeds onvriendelijker word, en ik steeds meer het gevoel krijg dat ik genaaid word.
Ik heb er zelf gewoon geen goed gevoel bij, advies word gewaardeerd, en tot zo ver, bedankt voor de comments!
ThinkPadd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:50:
Ik zou dus eerst eens contact opnemen met jouw verzekeraar om te vragen wat er nou precies gebeurd is en uitgekeerd is. Vervolgens dat schadebedrag aftikken aan je verzekeraar (in verhouding is dat elke maand net iets meer dan een tientje, dus valt reuze mee) en niet meer over nadenken.
Bedoel je hiermee dat mijn premie met zo een 10tje per maand omhoog zou gaan? Dat lijkt mij sterk, ik meende dat zodra je ook maar iets claimed, dat als relatief beginnende bestuurder, je redelijk de sjaak bent. Je krijgt volgens mij standaard zo een 30 / 40 % no claim korting vanaf het begin?
[
Voor 17% gewijzigd door
Anoniem: 525104 op 31-03-2016 23:34
]