Niet correct op deze manier bouwde ik wel schadevrije jaren op. Als hij compleet op mijn moeders naam plus zei als hoofdbestuurder zou staan was het 45 euro permaand allrisk.mark-k schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:34:
[...]
Dan is het ook niet jouw verzekering he, plus niet jouw schadevrije jaren (oftewel een volledig ander verhaal dan dat van TS)
Maar zou je ook negatief gaan als je schade zou rijden?
Of dit algemeen waar is of niet kan ik niet beoordelen. Wel opmerkelijk vond ik een nieuwsbericht van een week of twee geleden. Ging over autoschades, en dan specifiek dat het aantal schades verminderd is (yay veiligheid), maar dat het gemiddelde schadebedrag flink omhoog was gegaan (want electronica (uhhuhFireBladeX schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:04:
In het algemeen worden naar mijn weten ook deals gesloten met personen die schade taxeren. Zij schatten de taxatie extra duur in als je ze 10-15% van het bedrag geeft.
Eenmaal heb ik het schadebedrag aan mij uit laten betalen bij een knik in mijn voorportier bij parkeerfoutje van de buurvrouw. Taxatie kwam op €1800 (bij restwaarde ~3k). Met gouden bouten en moeren lijkt me dat nog niet reëel haalbaar voor een enkele deur op een 10+ jaar oude bak. Kosten voor de taxatie €100, via onderdelenlijn een nette deur in zelfde kleurcode gevonden voor €100, uurtje of 3 sleutelen en €1600 'verdiend'.
Ik begrijp wel dat dit niet bij iedereen lekker zit. De verzekering van de ander is bedoeld om schadeloos te stellen, en niet om aan te verdienen. Maar wie is hier nu gek, de ongeïnformeerde die de reparateur zichzelf laat spekken, of degene die het zichzelf meer gunt dan die reparateur? De schademaker betaalt sowieso fors, ofwel direct aan de hersteller, ofwel via verhoogde premie.
Er wordt altijd van nieuwe OEM onderdelen uitgegaan bij vervanging van beschadigde delen, vandaar dat het schadebedrag vaak hoog kan uitvallen. Je kunt niet als verzekering zeggen "zoek maar ergens een 2ehands deur in je kleur, hier heb je 100 euro", want die moet er dan wel zijn (plus niet beschadigd, misschien anders verkleurd door meer of minder zon, etc). Daarom krijg je gewoon uitbetaald wat een nieuw onderdeel zou kosten, of als die er niet meer zijn, wat het herstellen van het oude zou kosten (en met het uitdeuken van een deur komen naast veel uren ook het overspuiten van de halve auto etc).
Daar had je groene polissen voor met korting op de premie voor juist dat.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.