Als een dakkoffer van 210 cm lang en 100 cm breed buiten je auto uitsteekt, rijd je waarschijnlijk in een scootmobielKuhlie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:09:
Er zijn wettelijke bepalingen rond hoeveel dakbelading mag uitsteken. Dit kan je gewoon opzoeken.
Waarom zou dat problematisch zijn? Het gemiddelde autodak van een sedan is beduidend korter dan de gemiddelde dakkoffer waar ook ski's in passen. Laat ik even een foto pakken van een van de langste sedans die je op dit moment op de weg zult aantreffen:Mystikal schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:21:
De gewichten van de dakkoffers zijn niet heel verschillend. Het ging mij puur om de oversteek. Het beste zal zijn geen oversteek boven de voorruit neem ik aan?

Zoals je ziet steekt de dakkoffer aan voor- en achterzijde buiten het dak uit. Als de dakkoffer bij deze auto al uitsteekt, zal hij bij iedere andere sedan minstens net zo uitsteken. En toch staat er op geen enkele dakkoffer dat hij ongeschikt is voor sedans. De reden: iedere dakkofer is wél geschikt voor de gemiddelde sedan. Met jouw Vectra zal de auto geen enkel praktische beperking vormen - iedere dakkoffer is geschikt voor deze auto.
Een goede grap mag vrienden kosten.