Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Mijn vraag
Waarom is een abonnement bij Vodafone veel duurder dan bij andere providers?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heavy user. (Reddit, internet, facebook)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik mag vanaf morgen mijn abonnement verlengen bij Vodafone, ben er al klant sinds dat ik een smartphone in bezit heb. (ongeveer 8 jaar) Nu ben ik aan het rond kijken en valt het mij op dat Vodafone ontzettend duur is vergeleken met andere providers.

Om maar een voorbeeld te noemen:

Een Vodafone Red abonnement 2 GB + 1 GB onbeperkt bellen en sms'en met een looptijd van 2 jaar en een Galaxy S7 Edge "gratis" kost 51 euro per maand.

Een Tele2 abonnement 8 GB + onbeperkt bellen en sms'en met een looptijd van 2 jaar en een Galaxy S7 Edge "gratis" kost 47 euro per maand.

Als ik het goed begrijp is dit 5 gb extra tegoed voor 4 euro minder per maand? Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Hoe kan het zo zijn dat Vodafone zo achterlijk veel duurder is?

Daarnaast had ik nog de vraag of Vodafone zogenaamde 'vaste klant korting' gaf wanneer een abbonement wordt verlengt?

Alle reacties

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 17:27
Vaste klanten korting zul je moeten vragen bij Vodafone. Die geven ze soms niet altijd.
Verschil in prijs is misschien omdat de providers met elkaar concurreren. Een paar euro verschil vind ik niet heel veel. Tuurlijk jaarlijks is het wel een bedrag maar de providers willen je ook over de streep helpen dat je bij hun een abonnement neemt dat doe je niet voor een paar euro dus ze doen net even iets meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Cave_Boy op 30-03-2016 15:19 ]

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Cave_Boy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:18:
Een paar euro verschil vind ik niet heel veel.
Het gaat me niet om die 4 euro, het gaat mij dat het tele2 abonnement 5GB meer 'tegoed' heeft dan Vodafone én nog eens 4 euro goedkoper.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 17:27
Niet elke consument kijkt naar het geld. De een is juist aan het kijken naar de databundel.
Brood bij de ene bakker kan 1 euro zijn en bij de andere bakker 1,20.

Er staat niet bij dat in de duurdere broden misschien wel meer voedingstoffen zitten...

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Bij Friends & Family van vodafone heb je ook voor 47 euro zonder bijbetalen 3GB + onbeperkt bellen/sms.
Voor 53 Euro krijg je & 7GB + onbeperkt bellen/sms.

Alsnog iets duurder dan Tele 2 maar die zijn hebben pas sinds kort 4G dekking overal en erg concurrerende prijzen. Vodafone geeft meer korting over 1 jarige abonnementen en minder over 2 jarige.

Persoonlijk ben ik bij Vodafone goedkoper uit omdat ik altijd kies voor 1 jarige abonnementen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Vodafone gaat in april de abonnementen veranderen. De databundels gaan dan voor een aantal varianten omhoog. Dus je kan ook daar op wachten

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Belangrijk verschil is het totaal aanbod en de netwerken. Vodafone heeft bijvoorbeeld buitenland goedkopere data in Nieuw Zeeland dan dat Tele2 daar bied omdat Vodafone daar een eigen netwerk heeft.
Tele2 is nieuw met een eigen netwerk, alleen 4g en heeft daardor lagere running costs en wil klanten binnenhalen, dus kiest een agressievere prijs stelling. Vodafone moet duurdere legacy in de lucht houden.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31

Lekker!

Pagina: 1