Inconsistente notering resoluties smartphones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Resoluties worden niet consequent in breedte x hoogte-volgorde (aldus de uitleg op de specificaties-tab) doorgevoerd voor smartphones. Dus nu staan er bijvoorbeeld iPhones in met zowel 640x1136 als 1136x640 resolutie in de lijst.

Als iemand hier met een mass-update tool doorheen kan fietsen om dit goed te zetten zou dat het vergelijken weer iets makkelijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het probleem is: een iPhone 6+ is groot genoeg om te zien als een mini-tablet, die je dus ook 90 graden kan draaien. Ik denk dat het beter is dat deze gelijk gesteld worden (als je zoekt op resolutie x*y, dat ie ook zoekt op y*x).

[ Voor 32% gewijzigd door Snake op 30-03-2016 15:45 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ik zie hetzelfde probleem bij de samsung s6 en s7. Ik dacht even, de S7 is van resolutie gehalveerd, maar blijkbaar is hij gekanteld 8)7
De resolutie wordt standaard weergegeven in pixels (gekleurde punten) in de verhouding Breedte x Hoogte. Hoe hoger de resolutie , hoe scherper het beeld.
2560x1440 1440x2560
blijkbaar hoort de S6 dus op zijn zijkant te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ook belangrijk: zo'n resolutie is niet het enigste wat telt. Bij de iPhone wordt deze standaard door 4 gedeeld, en wordt de content gescaled.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Snake schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:45:
Het probleem is: een iPhone 6+ is groot genoeg om te zien als een mini-tablet, die je dus ook 90 graden kan draaien. Ik denk dat het beter is dat deze gelijk gesteld worden (als je zoekt op resolutie x*y, dat ie ook zoekt op y*x).
Misschien gewoon standaardiseren door niet horizontaal*verticaal te vermelden maar lange-zijde*korte-zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Snake schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:40:
Ook belangrijk: zo'n resolutie is niet het enigste wat telt. Bij de iPhone wordt deze standaard door 4 gedeeld, en wordt de content gescaled.
Eens, ik had al eerder een verzoek ingeschoten om de PPI te tonen bij verschillende categorieën producten :)

Overigens lijkt me voor een smartphone de portretstand wel het meest logische om van uit te gaan, voor een tablet wordt het al lastiger. Het 'lange zijde x korte zijde'-voorstel van downtime klinkt wel als een logische oplossing.

[ Voor 27% gewijzigd door Rafe op 30-03-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Bump voordat deze van de pagina afzakt zonder (re)actie van de PW-crew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:49

Mooijekind

Manager Product Content
Resoluties horen ingevoerd te worden zoals het product normaal gebruikt wordt, dus horizontaal x verticaal.
Helaas hebben we geen mass-update-tool maar moet dit door een devver gedaan worden ,en deze hebben wat minder tijd hiervoor.
Ik heb de eerste 120 handmatig verwerkt en de anderen volgen snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
d:)b Nice work, ik vind/vond het ook best irritant selecteren

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Net 150 wijzigingen doorgegeven aan tweakers. Buiten die 150 om staan er nog ongeveer 150 andere toestellen niet goed in de PW. (Van de veelgebruikte resoluties). Ik zal deze wijzigen ook doorgeven wanneer ik daar tijd voor heb.

Volgens mij heb ik nu alle resoluties getackeld en het enige wat de crew nog moet doen is de wijzigingen accepteren van alle 300+ toestellen.

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 19-07-2016 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Bedankt voor het insturen _/-\o_ ik heb een klein deel van je meldingen verwerkt,
morgen zullen mijn collega's het verder oppakken :)

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

BartvanOranje schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:01:
Bedankt voor het insturen _/-\o_ ik heb een klein deel van je meldingen verwerkt,
morgen zullen mijn collega's het verder oppakken :)
Graag gedaan! Zag de eerste 30 mailtjes al voorbij komen. Je collega's gaan het morgen nog druk krijgen, aangezien er nog 270+ te gaan zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
working on it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Heb het door. De mailbox stroomt weer vol. Goed bezig! d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Er is intern overleg geweest en voorlopig is er voor gekozen om 'lange zijde x korte zijde' te gaan gebruiken.
Dit vanwege het feit dat deze notulering bij de grootste merken wordt gebruikt en dus het meest herkenbaar is voor de consument.

Als ze daar overstappen naar 'breedte x hoogte' dan beginnen wij intern opnieuw de discussie om dit ook te gaan voeren.
Pagina: 1