![]() ![]() |
Waarom dit topic? |
KPN heeft sinds enige tijd Routed IPTV uitgerold, met de V8 werkt dit niet wanneer je deze in de bridge mode zet. IPTV werkt dan alleen via Bridged IPTV. Dit topic heeft als doel te brainstormen over hoe de V8, i.c.m. een PPPoE tunnel voor internet op de router, ook overweg kan met Routed IPTV. Ik wil graag een nieuwe handleiding schrijven over hoe dit gedaan kan worden net als de vorige handleiding voor de bridge mode. Alleen ik heb eerst even hulp nodig om het werkend te krijgen. |
Let op! DIT TOPIC is voor VDSL niet voor Glas |
Op glas kun je inderdaad direct op de NT aanpluggen en de VLAN direct oppakken op je eigen routed! Dat werkt niet met de V8. Nu zou je ook wel OpenWRT op de V8 kunnen flashen, maar dat is een heel omslachtig JTAG gedoe en daar haken veel mensen af die willen "bridgen". dus daarom dit topic. |
Het plan |
Het plan op dit moment is om de Experiabox te verbinden met 2 netwerkkabels richting de router. - Kabel 1 vanuit de Experiabox richting de WAN poort voor het internet. - Kabel 2 vanuit de Experiabix richting de LAN poort van de router, en hierop het TV signaal binnen krijgen. Dit signaal dan samenvoegen, zodat de IPTV setupbox, een IP adres krijgt van de eigen router, en het TV signaal kan oppikken vanuit KPN. Op dit moment zit ik hier even vast voor de handleiding, hoe dit te doen. |
Tweede plan |
De Experiabox V8 is ook te "flashen" met custom firmware, OpenWRT. Dit is echter een proces waarbij je JTAG nodig hebt en de Experiabox moet "modden", hij moet open en je moet hem flashen... Dat is nog al een gedoe, maar hierdoor heb je wel direct toegang tot de VLANS, en kun je de Experiabox V8 als volledig configureerbare router instellen. Ook kun je zo de VOIP poorten gebruiken op de Experiabox. Maar! KPN VOIP gaat niet meer werken nadat je dit hebt gedaan. Daarom is dit een tweede plan, waarvoor ik ook een duidelijke guide wil gaan opzetten, maar voor nu, is de focus het werkend krijgen van zowel IPTV, internet en telefonie via de bridge mode functie in de V8. |
Ik heb al ondersteuning gehad redelijk vanuit deze hoek,
- http://www.haroldschoemak...s4all-vdsl-aansluiting-3/
Zie laatste comment, maar dit geldt voor de Mikrotek, niet voor de OpenWRT of andere routers, graag hier wat betere uitleg bij zodat het duidelijker is wat er nu gebeurd.
- sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"
Hierin staat een hele guide, maar die werkt alleen voor glas. Niet voor VDSL, omdat je dat hele VLAN niet meer ziet...
Omdat de Experiabox dat regelt, alleen je moet nu een DHCP lease krijgen van de Experiabox voor de TV... Hoe dat te doen.
Ben erg benieuwd wie er mee wilt denken!
[ Voor 13% gewijzigd door supayoshi op 29-03-2016 23:57 ]