Veiling gewonnen: adverteerder "Chrietulaer" spijt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
Ik heb deze veiling gewonnen: V&A aangeboden: Compacte Samsung TV in perfecte staat

En nu in afwachting van contact, maar Chrietulaer ([Verwijderde gebruiker]) reageert niet meer..... :(

[ Voor 38% gewijzigd door JohnBoy32 op 31-03-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Een veiling is niet bindend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JohnBoy32 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:01:
En nu in afwachting van contact, maar Chrietulaer ([Verwijderde gebruiker]) reageert niet meer..... :(

Is er naast het blijven sturen van berichten en geduld hebben ;) nog een andere methode om te zorgen dat Chrietulaer zich aan zijn afspraken houdt?
Veilingen op tweakers.net zijn niet bindend. Hierdoor heeft zowel de (potentiële) koper als verkoper pech, wanneer er toch iets veranderd aan de advertentie. Verder staat de advertentie inmiddels op verkocht, de kans is dus groot dat hij het product elders of aan iemand anders heeft verkocht.
En Chrietulaer maar even een beoordeling bezorgen .... ;w
Voor zover ik weet is dit niet toegestaan. Beoordelingen mogen pas geplaatst worden, wanneer er een deal heeft plaats gevonden. Aangezien jij alleen een veilig hebt gewonnen en verder niks betekent dit, in mijn ogen, dus geen deal = geen beoordeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Voor zover ik weet is dit niet toegestaan. Beoordelingen mogen pas geplaatst worden, wanneer er een deal heeft plaats gevonden. Aangezien jij alleen een veilig hebt gewonnen en verder niks betekent dit, in mijn ogen, dus geen deal = geen beoordeling.
Beoordelen kan wel (lijkt me terecht!). Ik heb hem net er eentje bezorgd!
Andere tweakers zijn dan gewaarschuwd en kunnen zich bij deze gast de moeite besparen!
rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:09:
[...]

.... Verder staat de advertentie inmiddels op verkocht, de kans is dus groot dat hij het product elders of aan iemand anders heeft verkocht.
Op het moment dat de veiling wordt gesloten (tijdstip gepasseerd) en er is een bieding, dan staat er verkocht. Ik heb daarover ook bericht ontvangen. Dus ik ben de "koper" en verkocht slaat dus hier op....

[ Voor 124% gewijzigd door JohnBoy32 op 29-03-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

JohnBoy32 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Andere tweakers zijn dan gewaarschuwd en kunnen zich bij deze gast de moeite besparen!
Beoordelen kan ook wel. Maar mag niet ;)
Op het moment dat de veiling wordt gesloten (tijdstip gepasseerd) en er is een bieding, dan staat er verkocht. Ik heb daarover ook bericht ontvangen. Dus ik ben de "koper" en verkocht slaat dus hier op....
Wist niet dat het zo werkte. Bedankt. Het kan overigens alsnog zo zijn dat het product verkocht is via een andere weg. De advertentie is twee weken geleden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 17:07

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Maar stel nou dat je een bod hebt gedaan...De verkoper ermee akkoord gegaan is....dan is de verkoop wel bindend, toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:04
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pim0377 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:33:
Maar stel nou dat je een bod hebt gedaan...De verkoper ermee akkoord gegaan is....dan is de verkoop wel bindend, toch?!
Wettelijk gezien wel. Praktisch gezien wil dit nog wel eens niet zo zijn. ((Ver)koper wil er nog wel eens vanaf zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 17:07

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:14:
[...]

Wettelijk gezien wel. Praktisch gezien wil dit nog wel eens niet zo zijn. ((Ver)koper wil er nog wel eens vanaf zien)
Dan is het denk ik pas echt sluitend als je dan ook daadwerkelijk gegevens hebt uitgewisseld en je ook voor het product betaald hebt........dan zou het wel een flinke klote streek zijn als iemand dan bijvoorbeeld het geld terugstort en hem aan iemand anders verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Interessante discussie waarom een veiling (imho) op t.net zinloos is;

Niet-bindende V&A veiling, wat is het nut eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

JohnBoy32 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:23:
[...]

[...]

Dat is puur hoe Tweakers het implementeert, maar een veiling kan hier juridisch niet eens bindend zijn. De beoordeling is dan ook niet terecht imo. Gelukkig is daar een rapporteertopic voor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:07
Wanneer is het dan wel toegestaan om een review te plaatsen? Als de deal gesloten is, dus dat betekent een schriftelijk (via DM of e-mail) akkoord van beide partijen? Of moet er echt geld zijn overgemaakt/ het product is van eigenaar gewisseld. Dit is mij nog onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Als er een wederzijds daadwerkelijk akkoord is met een bedrag en dergelijke. En niet een automatische veiling die wordt gewonnen. Dan moet er daarna nog wel iets komen van de verkoper in de trend van "Je hebt mijn veiling gewonnen voor X euro, ik ga akkoord." en wederom moet daar ook de koper weer op ingaan, want ook van zijn kant is het niet bindend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:07
Duidelijk, bedankt voor de opheldering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dan ook wel netjes zijn om de beoordeling weg te halen, dit is natuurlijk niet netjes.
Pagina: 1