Speakers omruilen voor soundbar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.897 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Momenteel ben ik eigenlijk heel tevreden met de spullen en kwaliteit die ik heb, maar aangezien er tegenwoordig een kleine rond kruipt ben ik toch genoodzaakt om een andere oplossing te vinden.

Huidige setup:
Sony 55W905
Denon AVR X1000
Dali Zensor 7 (front)
Dali Zensor Vokal (center)
Playstation 4
KPN tv ontvanger
Logitech Harmony Smart Hub

De receiver staat in een tv meubel waarvan de klep open moet om te zorgen dat de boel niet te warm wordt. Ideale plek voor de kleine om op onderzoek uit te gaan met al die mooie knopjes. :+

Ik wil dus eigenlijk de speakers en receiver gaan inruilen voor een degelijke soundbar (+ sub)?.

Muziek wordt er bijna niet gespeeld, hoofd doel is films en series.

Ik heb natuurlijk al de lijst met soundbars nagelopen maar echt veel goede reviews zijn er niet echt te vinden.

Ik vind het belangrijk om de diaglogen goed te kunnen horen , dus een center speaker is hiervoor vereist(?)

Er moeten minimaal 2 apparaten via HDMI op de soundbar kunnen worden aangesloten.

En ik wil natuurlijk niet teveel inleveren op geluids kwaliteit al ben ik geen audiofiel.

De teufel cinebar 52 thx spreekt me wel aan maar heeft geen aparte center speaker.

Of kan een relatief goedkoop (300-500) euro mij ook tevreden stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:07
Zelf ben ik ook aan het kijken naar een vergelijkbaar iets alleen dan express geen soundbar maar een soundplate. Verchil is dat de plate een plaat is met vaak een kleine subwoofer en veelal beter klinkt dan een bar. Kies je een soundbar met subwoofer dan heb je hangt van de set en de prijs af beter geluid dan alleen een soundbar.

Onlangs was ik bij diverse shops en die wisten bijna allemaal mij te vertellen dat in april begin mei uiterlijk heel veel nieuwe modellen (soundbar en soundplate) eraan staan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Je kan je versterker toch netjes in een wat hogere kast zetten?

Ik heb zo`n gevoel dat je behoorlijk gaat inleveren op geluidskwaliteit.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 14:19
Hier is dezelfde keuze gemaakt. Overgestapt van een mooie Marantz receiver met goede speakers naar een soundbar, tot nu geen spijt gehad. Voor films en tv geluid is het een dikke prima. Qua geluidsweergave lever ik er wel op in met muziek, maar dat is de concessie die je moet doen.

Zelf zijn mijn vriendin/vrouw en ik uitgebreid gaan luisteren naar verschillende soundbars en zijn we uitgekomen bij een de JBL SB400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb vorig jaar mijn 5.1 set de deur uit gedaan bestaande uit een Denon x4000 en een JBL TIK speakerset. Ik heb wat modelleb beluiserd in de winkels, maar onder de €1000 vond ik alles zeer matig klinken. Vooral Sonos en Denon HEOS vielen tegen. Uiteindelijk de Cinebar 52 van Teufel besteld. Deze klinkt wel beter, maar de HDMI support is matig en de bediening is zeer spartaans (en niet echt bruikbaar met een harmony remote). Deze heb ik dus ook terug gestuurd.

Vervolgens in het hogere segment gaan kijken naar de Arcam Solo bar met sub. Naast het feit dat het een mooi apparaat is afgewerkt met fijne materialen, werkt het waanzinnig goed. Het allerbelangrijkste is uiteindelijk het geluid en dat valt me echt 100% mee. Hij is goed verstaanbaar en klinkt in films lekker imposant. Qua muziekweergave is het echt top. Hij doet amper af voor een normale set speakers. De prijs was alleen wel slikken... €1400 voor de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00
Antwoord is gegeven.
Als je niet wil inboeten op geluidskwaliteit wordt het snel héél duur.

Zorg voor een harmony, en wat verluchtingsgaten in de kast, dan hoef je niet alles weg te doen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik wil best inboeten op het geluid zoals aangegeven, maar het moet niet klinken alsof het uit een blik komt.

Er zijn een aantal suggesties gegeven maar deze zijn al aardig verouderd (2014) en zelfs al niet meer te krijgen. De tip dat er in april/mei wellicht een nieuwe lading soundbars/plates aankomt ga ik zeker in de gaten houden.

Receiver kan helaas niet anders geplaatst worden, lucht gaten en eventueel een fan aansluiten zou een optie kunnen zijn. Maar er komt nog een factor bij kijken en dat is dat de speakers best enorm zijn en veel ruimte in beslag nemen.

Soundbar/plate is eigenlijk de oplossing waar ik naar zoek.

Bedankt voor de suggesties zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekkoek schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:13:
Ik wil best inboeten op het geluid zoals aangegeven, maar het moet niet klinken alsof het uit een blik komt.

Er zijn een aantal suggesties gegeven maar deze zijn al aardig verouderd (2014) en zelfs al niet meer te krijgen. De tip dat er in april/mei wellicht een nieuwe lading soundbars/plates aankomt ga ik zeker in de gaten houden.

Receiver kan helaas niet anders geplaatst worden, lucht gaten en eventueel een fan aansluiten zou een optie kunnen zijn. Maar er komt nog een factor bij kijken en dat is dat de speakers best enorm zijn en veel ruimte in beslag nemen.

Soundbar/plate is eigenlijk de oplossing waar ik naar zoek.

Bedankt voor de suggesties zo ver.
Ik heb in het verleden een Samsung Soundplate gehad, en ik vond het geluid daarvan ver beneden de maat. Waarschijnlijk omdat de lage tonen ook uit die beperkte ruimte die de soundplate bied, moet komen.

Ik ben toen overgegaan naar een Sony HT-CT770 set met (draadloze) subwoofer, en dit is echt vele malen beter. De hoge tonen zijn veel helderder, de lage ook. (en een stuk meer volume uit te halen).

Dat was toen een euro of 330, dus met wat hoger budget en de nieuwe modellen moet er best iets tussenzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben zelf erg te spreken over de soundtouch 220 van Bose. Dit is een 2.1 systeem welk, indien de kamer het ook enigzins toelaat, surround geluid probeert te simuleren. Ook voor muziek klinkt de set, naar mijn mening erg goed. De prijs ligt rond de € 1100, en is dus wel best fors.

Ondanks dat er vast weer wat opmerkingen komen over prijs/kwaliteit bij Bose, kan ik dat bij deze set absoluut niet zeggen. Voor mij in ieder geval het geld wel echt waard.

Verder vind ik dat de keuze van de TS gerespecteerd moet worden. Hij geeft aan een soundbar te willen vanwege kind(eren). Probeer dan niet met omwegen hem toch zijn eigen set te laten behouden, maar geef gericht advies over een soundbar/plate. Dat er fans zijn van grote receivers met grote speakers, en dat deze wellicht het allerbeste geluid geven zal dan best zo zijn, maar dat is niet wat de TS wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Kwam de Yamaha YSP-2500 tegen en deze ziet er wel heel mooi uit en krijgt ook best goede reviews, desondanks niet heel populair hier op tweakers. Maar deze zou volgens de specs voldoen aan mijn eisen.

Iemand die hier ervaringen kan posten van deze soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Interesse in je centerspeaker. Overigens ook eerst op zoek gegaan naar een soundbar. Jbl sb400 2 weken gehad, maar weer gauw in de doos gedaan. Nu ongeveer dezelfde setup als jij. Avr 1100 en zensor 7, mis alleen de center nog. Weinig goeie soundbars gehoord.. Focal Dimension vond ik wel behoorlijk en die Arcam idd. Bose vond ik niet best voor t geld. Ik zou de boel lekker houden. Plexiglas voor je receiver en de achterkant openmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Chrosser schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:16:
Verder vind ik dat de keuze van de TS gerespecteerd moet worden. Hij geeft aan een soundbar te willen vanwege kind(eren). Probeer dan niet met omwegen hem toch zijn eigen set te laten behouden, maar geef gericht advies over een soundbar/plate. Dat er fans zijn van grote receivers met grote speakers, en dat deze wellicht het allerbeste geluid geven zal dan best zo zijn, maar dat is niet wat de TS wil.
Op zich ben ik het hier mee eens, maar om hier even op door te gaan. Een kind kun je prima leren dat er spulletjes zijn waar hij of zij niet aan mag komen. Een eh eh, niet aankomen is van papa en mama kost je even wat moeite maar is best aan te leren. Ik heb dat ook altijd zo gedaan bij mijn kinderen. Voordeel is ook dat ze op latere leeftijd weten hoe ze met de spullen moeten omgaan en wat de waarde ervan voor jou is. Bovendien hoef je als ouder niet meteen alles te laten omdat er een kleine bij is gekomen.

Verder kan ik geen advies geven over een soundbar. Wel is mijn ervaring dat ik nooit meer een subwoofer met satellieten wil hebben. Zo'n opstelling geeft toch niet de beleving van een normale opstelling. Er miste gewoon wat in het geluid.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

koekkoek schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:35:
Kwam de Yamaha YSP-2500 tegen en deze ziet er wel heel mooi uit en krijgt ook best goede reviews, desondanks niet heel populair hier op tweakers. Maar deze zou volgens de specs voldoen aan mijn eisen.

Iemand die hier ervaringen kan posten van deze soundbar?
Als je hem goed kan plaatsen (dus als de akoestiek klopt) is het een fijne soundbar. Hij valt alleen een beetje tegen qua muziekweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 08-10 13:36
Wij zijn van een Onkyo receiver met 5.1 luidsprekers naar een soundbar gegaan en ik heb er nog geen seconde spijt van.

1. Wij zijn geen audiofielen, dus iets minder geluidskwaliteit is geen enkel probleem
2. Voor films is het meer dan prima
3. Soundbar heeft Google Cast en spotify connect ingebouwd. Waardoor het nu kinderspel is om lekker muziek te streamen.

Wij hebben een LG HS7 soundbar. Mooie is dat je er 2 extra luidpsrekers aan kan koppelen om zo een surroundopstelling te creëren.

De HS7 produceert prima geluid en kan redelijk laag. Hoge tonen zijn ook prima. Het schort soms in de Middentonen, maar dat stoort ons eigenlijk niet zo.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54
koekkoek schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 05:55:
De receiver staat in een tv meubel waarvan de klep open moet om te zorgen dat de boel niet te warm wordt.
Coolerguys 120mm USB Fan with Cabinet Mounting Bracket

Dit heb ik aan de achterkant ingebouwd in mijn buro waar mijn desktop in staat, werkt als een dolle. Als je een houten tv meubel hebt, ben je met 20 tientjes en een uurtje boren en zagen klaar :-)

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 02-04-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
sjaool schreef op zaterdag 2 april 2016 @ 15:47:
[...]

Op zich ben ik het hier mee eens, maar om hier even op door te gaan. Een kind kun je prima leren dat er spulletjes zijn waar hij of zij niet aan mag komen. Een eh eh, niet aankomen is van papa en mama kost je even wat moeite maar is best aan te leren. Ik heb dat ook altijd zo gedaan bij mijn kinderen. Voordeel is ook dat ze op latere leeftijd weten hoe ze met de spullen moeten omgaan en wat de waarde ervan voor jou is. Bovendien hoef je als ouder niet meteen alles te laten omdat er een kleine bij is gekomen.

Verder kan ik geen advies geven over een soundbar. Wel is mijn ervaring dat ik nooit meer een subwoofer met satellieten wil hebben. Zo'n opstelling geeft toch niet de beleving van een normale opstelling. Er miste gewoon wat in het geluid.
Dat zal dan vanaf een bepaalde leeftijd zijn wellicht? Mijn dochter is 10 maanden en ik heb een Ikea Bonde kast die vol staat met A/V apparatuur en videogame consoles, maar ik heb de deurtjes in de 2 middelste kastjes (er uit gehaald vanwege center speaker en receiver) weer vast geschroefd, want ze gaat constant op onderzoek uit. 100x zeggen dat het niet mag maakt totaal geen indruk.

Ben nu toch aan het brainstormen wat nu met de center speaker te doen, want die kast kan gewoon niet open als ze wakker is, en met mijn TV heb ik maar 7,8cm hoogte voordat een speaker in beeld zou komen te staan. De TV staat al hoog, dus een verhoging is ook geen optie. Enige realistische optie lijkt een soundbar/soundplate. Of weet iemand een goede center speaker die onder de 8cm hoogte zit? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

@Shadow_Zero gewoon blijven volharden. Jij bent de baas. Het kost wel wat inspanning natuurlijk. Maar goed elk kind is anders en misschien heb ik mazzel gehad. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Lol! We blijven ook volharden dat ze niet steeds spullen van de salontafel mag pakken, maar ook nog weinig progressie ;)
Kan me niet voorstellen dat een baby, die nog niet kan praten en alleen maar nieuwsgierig is en wilt ontdekken, daadwerkelijk beïnvloedbaar is op deze manier. Maar als het jou is gelukt (op deze leeftijd!), nice! ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Shadow_Zero Dit topic is al meer dan 3 jaar oud dus niet handig om dat weer omhoog te schoppen c.q. over te nemen omdat je met een eigen vraag in andermans topic komt.

Ik ga dit topic sluiten; verder in je eigen topic: lage center speaker?.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.