Nieuw basis systeem (max. 275 euro)

Pagina: 1
Acties:

• maurikn
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil met dit systeem gebruiken vooral gebruiken voor school. Internet, office en film/serie kijken wil ik graag zonder problemen kunnen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn budget ligt rond 275 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb alle randapparatuur al. Verder moet ik de componenten nieuw aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik denk dat een ssd heel fijn is, verder laat ik me graag adviseren door jullie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik sta open voor alles. Hier een systeem wat ik zelf had bedacht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 60,-€ 60,-
1MSI H110M PRO-D€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT4G4DFS8213€ 15,-€ 15,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Crucial BX200 240GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 262,80

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het systeem hoeft niet muisstil te zijn maar graag ook niet heel luid.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Graag zou ik mijn pc redelijk future proof zien, ik snap dat dit minimaal zal zijn met mijn budget. Ook wil ik de mogelijkheid houden om het systeem makkelijk te upgraden.

Verwijderd

Het moederbord verzuipt in de N300. De pricewatch: Cooler Master N200 Closed en pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed zijn beter passend en mi beter van kwaliteit dan de N300.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 21:20 ]

• maurikn
Bedankt voor je reactie ACB2401! Ik zie dat je van allebei een review hebt gemaakt en mijn vraag is met welke makkelijker te werken is voor mij. Dit wordt namelijk mijn eerste build.

Verwijderd

De Thermaltake vind ik de betere van de twee. De bouwkwaliteit is net wat beter en er is meer ruimte om kabels weg te werken. Daarnaast wat minder saai dan de N200. Verschil is ook dat de frontaansluitingen bij de Thermaltake bovenop en bij de N200 aan de voorkant zitten. Afhankelijk van waar het systeem geplaatst wordt kan dat ook de doorslag geven in de keuze.

• maurikn
Bedankt voor de tip! Dan ga ik toch voor de kast van Thermaltake.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou absoluut voor 8GB RAM gaan. Dit geeft je systeem met alles net wat meer ademruimte (vooral als je een keer een wat zwaarder programma open hebt staan, samen met wat browser tabs bijvoorbeeld). Verder lijkt het me een prima systeem voor jouw gebruik! Het kost je slechts 15 euro meer (plus dat je dan meteen dual-channel hebt, als je nog zo'n reepje erbij doet). Die Pentium is zat voor een beetje film/muziek, internet en wat Office documentjes.

Ik neem aan dat je al over een Windows licentie beschikt?

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:54
Eigenlijk heeft hij met 4gb al wel genoeg, en als hij dan later begint te merken dat het toch wel wat meer mag kan hij altijd nog een reepje erbij plakken

• Fleighe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-12 15:33
Ik heb voor praktisch dezelfde build deze kast gebruikt:
pricewatch: Sharkoon CA-M Zwart

Nog weer een stuk kleiner dan bovenstaande suggesties en vind hem er ook mooi uitzien.

• maurikn
Een windows licentie wil ik kopen via kinguin.net. Over RAM: ik denk dat ik de 4 GB zo laat staan en als het nodig is zet ik er een reepje bij, zoals Miyazono ook al zei. En Fleighe, bedankt voor de tip! Die kast vind ik echt heel gaaf!

• Bram98
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12 13:01
Als je nog een beetje ruimte over hebt in je budget, zou je voor een AMD cpu kunnen gaan. voor een klein meerprijsje krijg je 2 extra net wat snellere cores tot je beschikking, waardoor je net iets meer futureproof wordt ;)

pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed
pricewatch: Gigabyte F2A88XM-HD3

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ben je student/Scholier? Dan kan je via slim.nl (als je school is aangesloten) hier gratis Windows 10 Education halen.

Review QNAP TS-230 NAS

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Bram98 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:20:
Als je nog een beetje ruimte over hebt in je budget, zou je voor een AMD cpu kunnen gaan. voor een klein meerprijsje krijg je 2 extra net wat snellere cores tot je beschikking, waardoor je net iets meer futureproof wordt ;)

pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed
pricewatch: Gigabyte F2A88XM-HD3
Bedoel je niet 2 tragere cores? De AMD quadcores zijn hoogstens interessant in budget gamesysteems vanwege 4 threads. Aangezien er hier niet gegamed wordt met de pc is een intel dualcore voor het geld vele malen interessanter vanwege de ruwe kracht van de intel cores.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Ik zou voor een Celeron gaan en 2x4GiB of 1x8GiB geheugen. Zoveel betere prestaties bied die Pentium niet ten opzichte van de Celeron en 8iB vs 4GiB ga je wel merken. Helemaal als je meerdere tabs in je browser open hebt staan of veel documenten.

pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bram98
Ardjee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:15:
[...]

Bedoel je niet 2 tragere cores? De AMD quadcores zijn hoogstens interessant in budget gamesysteems vanwege 4 threads. Aangezien er hier niet gegamed wordt met de pc is een intel dualcore voor het geld vele malen interessanter vanwege de ruwe kracht van de intel cores.
Ik heb over het feit dat de amd geen igpu heeft heengekeken, waardoor zijn functie in dit systeem compleet wegvalt. Mijn fout :+

Ik ben het met je eens dat een stevige intel dualcore op dit moment de betere keuze is, maar om je systeem futureproof te maken, heb je denk ik toch die 4 cores nodig, maar voor een quadcore met igpu ben je toch teveel kwijt.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Bram98 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:34:
[...]

Ik heb over het feit dat de amd geen igpu heeft heengekeken, waardoor zijn functie in dit systeem compleet wegvalt. Mijn fout :+

Ik ben het met je eens dat een stevige intel dualcore op dit moment de betere keuze is, maar om je systeem futureproof te maken, heb je denk ik toch die 4 cores nodig, maar voor een quadcore met igpu ben je toch teveel kwijt.
Maar waarom zou 2 sterkere cores minder futureproof zijn dan 4 tragere cores? Dual cores bestaan al een godsgruwelijk lange tijd (al 10 jaar) en nog steeds gaat lang niet alle software lekker om met meerdere cores. Ik verwacht niet dat de lichte hogere multicore snelheid van de AMD binnen afzienbare tijd echt relevant wordt. Dan zou ik liever voor de 2 sterke cores gaan.

• Bram98
Ardjee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:45:
[...]

Maar waarom zou 2 sterkere cores minder futureproof zijn dan 4 tragere cores? Dual cores bestaan al een godsgruwelijk lange tijd (al 10 jaar) en nog steeds gaat lang niet alle software lekker om met meerdere cores. Ik verwacht niet dat de lichte hogere multicore snelheid van de AMD binnen afzienbare tijd echt relevant wordt. Dan zou ik liever voor de 2 sterke cores gaan.
Juist omdat ze al zolang in omloop zijn is het misschien wel verstandig. Ik snap je manier van denken, maar je zou toch denken dat ze nu wel eens uit mogen vinden om de cores optimaal te gebruiken.

Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met dat de intel "sterkere" cores heeft. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar ik weet niet helemaal wat je bedoelt.

Maargoed, niet om onder de discussie uit te kruipen, maar volgens mij gaan wij met zn tweeën een beetje offtopic hier 8)7

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Voordeel van een Intel cpu is dat die geupgrade kan worden naar een quadcore indien nodig. Die Athlon heeft geen upgradepad.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

NitroX infinity schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:26:
Ik zou voor een Celeron gaan en 2x4GiB of 1x8GiB geheugen. Zoveel betere prestaties bied die Pentium niet ten opzichte van de Celeron en 8iB vs 4GiB ga je wel merken. Helemaal als je meerdere tabs in je browser open hebt staan of veel documenten.

pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed
De keuze voor Celeron kan ik ondersteunen, maar 8GB is niet nodig. Op mijn werkpc heb ik een upgrade gekregen van 4 naar 8 GB maar ondanks dat ik mijn pc redelijk intensief gebruik, merk ik er niks van. Ik heb eigenlijk altijd wel 2 browsers openstaan, outlook, een of meer Word documenten, Eclipse en een lokale database draaien dus er draait wel redelijk wat.

Ik zou lekker voor 1x4 gaan. Memory upgraden kan altijd nog.

... en gaat over tot de orde van de dag

• maurikn
Ik had juist de Pentium gekozen omdat ik altijd nog kan upgraden naar een betere cpu als dit nodig zou zijn.
Ik zou via slim.nl een windows 10 education kunnen aanschaffen. Probleem is echter dat dit een upgrade is, dus ik kan het niet op een "leeg" systeem zetten. Tenminste dat staat op de site:

Afhankelijk van de versie die je hebt, zijn er verschillende activatiemogelijkheden. Hierbij de verschillende opties:
Van Windows 7/8/8.1 Home naar Windows 10 Education
Installeer de gratis update die beschikbaar is via Microsoft: Configuratiescherm -> Systeem -> Windows Update -> Start update.
Nadat de update is geïnstalleerd ga je naar Instellingen -> Update en beveiliging -> Activatie -> Productcode wijzigen. Vul hier de code in die je van ons hebt gehad. Downloaden van de software via onze site is niet nodig.
Voor een volledig schone installatie (niet verplicht, wel een mogelijkheid) brand je de software na downloaden op een CD of zet je het op een USB-stick. Vervolgens sluit je de PC/laptop af en start je de PC/laptop op vanaf deze CD of USB. Sla je bestanden goed op!
Van Windows XP/Vista naar Windows 10 Education
Download de software via de link op je pagina met installatiecodes. Vul vervolgens je installatiecode in. Het upgraden zal beginnen, maar let op dat je al bestanden goed hebt opgeslagen want deze zullen niet terugkomen.
Voor een volledig schone installatie (niet verplicht, wel een mogelijkheid) brand je de software na downloaden op een CD of zet je het op een USB-stick. Vervolgens sluit je de PC/laptop af en start je de PC/laptop op vanaf deze CD of USB. Wederom: sla je bestanden goed op!
Van Windows 10 Home naar Windows 10 Education
Ga naar Instellingen -> Update en beveiliging -> Activatie -> Productcode wijzigen. Vul hier je installatiecode in. Downloaden van de software vanaf onze site is niet nodig.
Pagina: 1