Moederbord voor FX8350 processor

Pagina: 1
Acties:

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Welk moederbord raden jullie aan voor een 8350 processor? Met een goede VRM koeling.
Ik had er drie in gedachten;

pricewatch: MSI 970 Gaming
pricewatch: Asus 970 Pro Gaming/Aura
http://tweakers.net/produ...fatal1ty-970-performance/

Als iemand een betere in gedachten heeft wat niet in de lijst staat is ook goed.

Maximaal budget is 150 euro.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder, pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P, goedkoper voor 8+2 fasen ga je niet krijgen.

Overigens, als je die 8350 nog niet hebt, ga vooral voor intel. Er zijn maar heel weinig scenario's waar een 8350 het beter doet (wat natuurlijk ook niet gek is gezien het prijsverschil).

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 28-03-2016 15:27 ]

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik zou MSI vermijden en ver weg blijven bij Asrock voor AMD 8 cores. Te veel slechte ervaringen op de internets.

• Poedelini
br00ky schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:26:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder, pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P, goedkoper voor 8+2 fasen ga je niet krijgen.

Overigens, als je die 8350 nog niet hebt, ga vooral voor intel. Er zijn maar heel weinig scenario's waar een 8350 het beter doet (wat natuurlijk ook niet gek is gezien het prijsverschil).
Excuses.

Uhm hoe kan het dat de FX8350 in de benchmarks wel behoorlijk hoog staat? Bedankt voor je suggestie!

Noguru ook bedankt voor je bericht.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat ligt heel erg aan de benchmarks natuurlijk. Ik kan je zo een A4tje aan links geven naar gamebenchmarks waar AMD consequent achter intel aanhobbelt. Synthetische benches die heel erg op multicore leunen kunnen echter de relatief zwakke single core prestatie van de AMD goed verbloemen.

• Poedelini
Welke processoren zijn evenredig aan de FX8350? Het geeft vaak zo'n vertekent beeld benchmark sites. Ik kijk voor vergelijking vaak op https://www.cpubenchmark.net/.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Evenredig of beter? Evenredig lijkt me namelijk niet interessant, want dan moet die goedkoper zijn en dat is waar AMD in uitblinkt.

Maar goed, zonder te weten wat je gaat doen kan men uberhaupt geen advies geven. Dus begin daar eens mee.

Verwijderd

Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:34:
Welke processoren zijn evenredig aan de FX8350? Het geeft vaak zo'n vertekent beeld benchmark sites. Ik kijk voor vergelijking vaak op https://www.cpubenchmark.net/.
Het licht er ook een beetje aan waarvoor je hem wilt gaan gebruiken. De enige reden om nu nog een FX8350 aan te schaffen zou misschien voor een budget render/video bewerkings pc zijn met software die goed gebruik kan maken van alle cores. Maar dan is zelfs een i5 al bijna evensnel. In de meeste games is zelfs een i3 6100 al sneller dan een FX 8350.

Een i5 6400 + mobo met je minder aan kwijt (ligt er natuurlijk aan welk bord) dan een FX Octacore met moederbord.

• Poedelini
Evenredig, en beter is altijd goed natuurlijk. Dat is ook zo en dat is eigenlijk de reden waarom ik wat betreft processor bij AMD zit, het is goedkoper.

Ik wil graag een pc in elkaar bouwen voor mezelf. En daarom ben ik mezelf een beetje aan het inlezen welk moederbord het beste voor de processor is etc. Ik gebruik de pc dan eigenlijk alleen voor het gamen.

Bedankt JVRadeon, ik ga er even naar kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Poedelini op 28-03-2016 15:42 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als gamen de hoofdmoot is, intel eigenlijk de enige juiste keus. Je krijgt dan over het algemeen stabielere fps en hogere minimale fps.

Wat mij betreft op dit moment een no-brainer. Als je gecharmeerd bent van AMD, zou je af kunnen wachten wat Zen doet, maar nu nog aan AM3+ gaan zou ik afraden...

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 10:05
helaas eens met wat hier gezegt wordt, 2 jaar geleden kon je het nog verantwoorden maar er zijn nog amper situaties waar het een voordeel is. De goedkope 8 cores moeten kun beste tijd nog krijgen maar omdat game releases van proper dx12/vulcan nog op zich laten wachten zijn ze tegen die tijd (en nu ook al) verouderd. Hooguit een paar renderprogramma's en streaming kunnen goed gebruik maken van die cpu's.

Gewoon een i5 6400 platform nemen, het geld van het duurdere moederbord en koeling kun je dan in cpu steken en je krijgt er gewoon betrouwbaardere prestaties voor terug.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Poedelini
Wat voor moederbord adviseren jullie voor een I5 6400? Welke specificaties zijn belangrijk om naar te kijken bij een intel?

En ik zie dat een I5 4460 ook goed presteert en bijna evenredig aan de I5 6400, welke zouden jullie dan kiezen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:42:
Evenredig, en beter is altijd goed natuurlijk. Dat is ook zo en dat is eigenlijk de reden waarom ik wat betreft processor bij AMD zit, het is goedkoper.
Nee, het extra geld wat je in een moederbord moet investeren compenseert dit weer. Voor het zelfde geld haal je een i5 met een goedkoper moederbord.
Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:52:
En ik zie dat een I5 4460 ook goed presteert en bijna evenredig aan de I5 6400, welke zouden jullie dan kiezen?
Het verschil in prestaties is minimaal, de 6400 bied echter ondersteuning voor DDR4, iets wat zeker de meerprijs waard is.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 28-03-2016 15:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:52:
Wat voor moederbord adviseren jullie voor een I5 6400? Welke specificaties zijn belangrijk om naar te kijken bij een intel?

Tenzij je wil besparen op tientjes niveau zou ik meteen Skylake nemen, omdat, nou ja, omdat dat het nieuwst is. Want laten we wel wezen, verschrikkelijk veel nieuws brengt Skylake+DDR4 verder nou ook weer niet ;).

Qua moederbord maakt het allemaal bar weinig uit. Het is maar net wat je wensen zijn. Alles functioneert in principe even goed, over VRM's e.d. hoef je je bij intel geen zorgen te maken.

pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H is bijv. al een leuk basisbordje, wil je echter wat meer mogelijkheden dan kom je bij bijv. de pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H (of zijn ATX broer).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 28-03-2016 16:01 ]

• Poedelini
Bedankt iedereen voor de inbreng!

Dan zou ik inderdaad voor de I5 6400 gaan.
Is DDR4 geheugen merkbaar sneller als DDR3?

Omdat ik misschien over zou stappen op intel, kan de voeding natuurlijk ook naar beneden. Hoeveel zou ik nodig hebben mocht ik een 980 ti kopen? met 16 gig geheugen en een ssd met een harde schijf?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:09:
Dan zou ik inderdaad voor de I5 6400 gaan.
Is DDR4 geheugen merkbaar sneller als DDR3?
Nope*.
Omdat ik misschien over zou stappen op intel, kan de voeding natuurlijk ook naar beneden. Hoeveel zou ik nodig hebben mocht ik een 980 ti kopen? met 16 gig geheugen en een ssd met een harde schijf?
Ik zou zeggen, tel dat eens bij elkaar op.

Een 980ti kopen is trouwens óók geen goede keus zo relatief kort voor de intro van de volgende serie.

*ander platform dan Skylake, maar het idee is duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 28-03-2016 16:24 ]

• Poedelini
sowieso wacht ik tot de nieuwe generatie kaarten, was meer voor het idee dat ik dan ruim voldoende voeding heb. Ik heb nu voor het gemak even 450 watt gepakt van sharkoon.

Ik zie inderdaad dat mijn intel lijstje goedkoper is als het amd lijstje. Dus jullie weten zeker dat ik evenredige als niet betere prestaties heb met intel?

Toch vraag ik me af waarom de I5 6400 de helft minder presteert op https://www.cpubenchmark.net/ als de FX8350.

Verwijderd

Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:30:
sowieso wacht ik tot de nieuwe generatie kaarten, was meer voor het idee dat ik dan ruim voldoende voeding heb. Ik heb nu voor het gemak even 450 watt gepakt van sharkoon.
Sharkoon kan je 9/10 keer beter links laten liggen
Ik zie inderdaad dat mijn intel lijstje goedkoper is als het amd lijstje. Dus jullie weten zeker dat ik evenredige als niet betere prestaties heb met intel?
In games 100% zeker. Welke games speel je zoal?
Toch vraag ik me af waarom de I5 6400 de helft minder presteert op https://www.cpubenchmark.net/ als de FX8350.
Omdat alleen single core en multicore gemeten wordt in deze synthetische benchmark. Kijk eens naar de singlecore prestatie van de Intel, daar kan een FX8350 alleen maar van dromen.

• Poedelini
@ ACB2401, welke voeding merken raad je aan?

Ik speel veel verschillende spellen, cities skylines, prison architect, stardew vally, battlefield 4, far cry 4, the witcher 3, fall out 4 en nog meer maar dit is het gemiddelde wel.

Bedankt, ik zie net dat die site verschillende categorieën heeft.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:30:

Ja. Waarbij 3 tot en met 7 het interessantst is. Als je AMD zoekt, die bungelen onderaan.
Poedelini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:45:
welke voeding merken raad je aan?
Voeding advies en informatie topic - Deel 32, leesvoer.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 28-03-2016 17:00 ]

Verwijderd

Kijk eens rond in Desktop Aankoopadvies en onderzoek welke voedingen geadviseerd worden.

Zo maar een greep uit jou games waarin Intel (veel) sneller is dan AMD. Vaak is een dualcore met HT i3 al sneller dan een 8 core FX. http://www.techspot.com/r...y-4-benchmarks/page5.html, http://www.techspot.com/r...r-3-benchmarks/page5.html, http://www.techspot.com/r...t-4-benchmarks/page5.html

• Poedelini
Dank jullie, ik zal alles even doorlezen.
Pagina: 1