Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

15,6 inch laptop gezocht met budget van ~€1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb eindelijk besloten om een nieuwe laptop te halen nadat mijn oude laptop (Acer Aspire 8943G) heel traag begon te worden en vrijwel niks meer kon doen wat ik wou doen en heb voldoende geld gespaard om een nieuwe te halen, ik zal hieronder de vragen invoeren die nodig zijn voor jullie.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil een dualboot tussen Windows 10 (eigen exemplaar dus hoeft niet inbegrepen te zijn) en Ubuntu, Gamen moet mogelijk zijn omdat ik niet veel thuis zal zijn de komende tijd (hoeft niet alles op allehoogst, maar wel vloeiende framerate op 1080p) Video bewerking doe ik eens in de zoveel tijd maar is geen prioriteit, wat ik ook wil kunnen draaien is Virtual Machines om verschillende software te testen op verschillende OS

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen de 1500-1750 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vrijwel vaak, Ik ben de komende paar maanden/jaar niet veel thuis in verband met reizen en school, Mijn ideale formaat is daarom 15,6 inch. mijn huidige laptop is 18,8 inch en daarom onmogelijk mee te nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst niks van die gaming brands zoals ASUS ROG of MSI als het mogelijk is

Waar ik wel goede dingen over gehoord heb is het merk BTO, de laptop die ik al op het ook had was de BTO X-Book 15CL76 met een 970m.

Alvast heel erg bedankt, en als er meer informatie nodig is laat het gerust weten!

Alle reacties

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 10:25
Boven een 960m ga je weinig vinden wat niet onder een 'gaming brand' valt. Alles is dan alienware, msi gaming, asus rog, acer predator.. etc. Mocht je toch voor een handzame laptop willen gaan met 960m zou ik deze XPS 15 aanraden http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop (Tot en met maandag 150 euro afgeprijsd)

Ga je toch voor een 970m dan is BTO denk ik de enige echte optie binnen Nederland wat er niet te flashy uit ziet.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32
Heb zelf sinds januari een Clevo in gebruik die precies voldoet aan al je wensen/eisen. Clevo is een barebone producent, waar BTO oa hun notebooks op baseert. Je hebt dan nog meer mogelijkheden om te customizen.

Er staat maar 1 winkel in de pricewatch die ze levert en dat doen ze prima. Er is een Clevo topic geweest waar ik wat info uit heb kunnen halen.

Leuke opties:
- M2 PCI-e SSD
- 3k scherm (hebbik, errug fijn)
- 2 x SSD past erin
- veel ram past erin, ideaal als je nog wat VM's wilt draaien.

Nadelen zijn er ook:
- scherm/klep is niet van de hoogste kwaliteit, dus meenemen in een goede/stevige tas.
- touchpad is zo-zo, net als de fingerprint scanner. Werken wel, maar heb een Mb pro en gebruik dus altijd muis op de Clevo.
- bezelf om het 15" scherm is vrij groot waardoor die ondanks zelfde scherm formaat een slagje groter oogt dan m'n MbPro.

Verder is ie echt heel rap en voor het geld beste wat er te vinden/krijgen is. Maar dan heb je niet zo'n fancy merk als die je toch niet wilde ;) GTX970m zit er in, 1500,- ga je ook kunnen halen, dus wellicht goede optie.
  • 15,6 inch Clevo P650RE6 GTX 970M
  • + Arctic MX-4 Extreme koelpasta
  • + 8GB KINGSTON HYPER-X IMPACT 2133MHz SODIMM DDR4 (1 x 8GB)
  • + 256GB SAMSUNG SM951 M.2, PCIe NVMe (up to 2150MB/R, 1260MB/W)
  • + Panasonic VTX16T020G00 15.6" Matte 3K IPS LED Widescreen (2880x1620)
  • 1.694,29
  • 1.400,24 excl. BTW
  • Gratis levering

[ Voor 20% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-03-2016 23:22 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Topicstarter
Flipswix schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:16:
Boven een 960m ga je weinig vinden wat niet onder een 'gaming brand' valt. Alles is dan alienware, msi gaming, asus rog, acer predator.. etc. Mocht je toch voor een handzame laptop willen gaan met 960m zou ik deze XPS 15 aanraden http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop (Tot en met maandag 150 euro afgeprijsd)

Ga je toch voor een 970m dan is BTO denk ik de enige echte optie binnen Nederland wat er niet te flashy uit ziet.
Ik zal daar zeer zeker voor kijken, Ik had ook nog een Clevo op het ook zoals NiGeLaToR na jouw zei maar deze zal ik in gedachten houden!
NiGeLaToR schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:16:
Heb zelf sinds januari een Clevo in gebruik die precies voldoet aan al je wensen/eisen. Clevo is een barebone producent, waar BTO oa hun notebooks op baseert. Je hebt dan nog meer mogelijkheden om te customizen.

Er staat maar 1 winkel in de pricewatch die ze levert en dat doen ze prima. Er is een Clevo topic geweest waar ik wat info uit heb kunnen halen.

Leuke opties:
- M2 PCI-e SSD
- 3k scherm (hebbik, errug fijn)
- 2 x SSD past erin
- veel ram past erin, ideaal als je nog wat VM's wilt draaien.

Nadelen zijn er ook:
- scherm/klep is niet van de hoogste kwaliteit, dus meenemen in een goede/stevige tas.
- touchpad is zo-zo, net als de fingerprint scanner. Werken wel, maar heb een Mb pro en gebruik dus altijd muis op de Clevo.
- bezelf om het 15" scherm is vrij groot waardoor die ondanks zelfde scherm formaat een slagje groter oogt dan m'n MbPro.

Verder is ie echt heel rap en voor het geld beste wat er te vinden/krijgen is. Maar dan heb je niet zo'n fancy merk als die je toch niet wilde ;) GTX970m zit er in, 1500,- ga je ook kunnen halen, dus wellicht goede optie.
  • 15,6 inch Clevo P650RE6 GTX 970M
  • + Arctic MX-4 Extreme koelpasta
  • + 256GB SAMSUNG SM951 M.2, PCIe NVMe (up to 2150MB/R, 1260MB/W)
  • + Panasonic VTX16T020G00 15.6" Matte 3K IPS LED Widescreen (2880x1620)
  • 1.694,29
  • 1.400,24 excl. BTW
  • Gratis levering
Heel erg bedankt voor die informatie! Ik heb liever geen 3K scherm want 1080p vind ik goed genoeg. Ik zag ook dat ze voor rond het zelfde geld (iets mindere SSD) ook een laptop hebben met een GTX 980m, is het het waard om de 980m te nemen over de 970m? Ik weet dat de 970M ook fraai krachtig is maar als de 980M veel verschil uitmaakt dan wil ik daar ook voor kijken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:34:

Heel erg bedankt voor die informatie! Ik heb liever geen 3K scherm want 1080p vind ik goed genoeg. Ik zag ook dat ze voor rond het zelfde geld (iets mindere SSD) ook een laptop hebben met een GTX 980m, is het het waard om de 980m te nemen over de 970m? Ik weet dat de 970M ook fraai krachtig is maar als de 980M veel verschil uitmaakt dan wil ik daar ook voor kijken.
3K scherm is inderdaad wat overdreven - al heb ik een MbPro met retina scherm en ziet een 1080p scherm er dan wat 'flets' uit. Normale SSD is snel genoeg inderdaad, al kun je ook een goedkopere SSD in het M2 slot steken zodat je ruimte over houdt voor normale SSD's. Ik had nog een SSD over die erbij is gegaan bijvoorbeeld.

Verschil tussen de 970m en de 980m kun je in een van deze vergelijkingen wel vinden denk ik. Veel plezier met zoeken.

Getypt vanaf m'n Clevo :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Topicstarter
NiGeLaToR schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:39:
[...]

3K scherm is inderdaad wat overdreven - al heb ik een MbPro met retina scherm en ziet een 1080p scherm er dan wat 'flets' uit. Normale SSD is snel genoeg inderdaad, al kun je ook een goedkopere SSD in het M2 slot steken zodat je ruimte over houdt voor normale SSD's. Ik had nog een SSD over die erbij is gegaan bijvoorbeeld.

Verschil tussen de 970m en de 980m kun je in een van deze vergelijkingen wel vinden denk ik. Veel plezier met zoeken.

Getypt vanaf m'n Clevo :+
Ik heb gekeken en ik ga toch maar voor de 970M, enige verschil is dat de 980m 28% meer performance geeft maar dat kost bijna €300 meer, Daarmee kan ik veel goedkoper uitzijn.

Ik heb ook nog rondgekeken en ik kon mogelijk ook een demomodel van de MSI GS60 6QE Ghost Pro halen, maar heb daar mixed reviews over gehoord, Ik weet dat het best veel geld is en daarom wil ik de best mogelijke voor mijn geld krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 00:02 ]

Pagina: 1