Midrange ITX PC voor VM's, FIFA 16/17, GTA V, Linux, etc.

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VM's, Linux draaien, spellen als FIFA 16/GTA V/Cities, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €600,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitoren, speakers, toetsenbord en muis.
- OCZ Voeding ModXStream Pro 600W, Modulair: Of toch beter niet?
- Club 3D Radeon R9 270 royalQueen: Of nu beter verkopen? Past deze in de kast die ik graag wil hebben?
- Samsung 840 SSD
- Scythe Big Shuriken 2 Rev. B: Past deze op nieuwere Intel CPU's of toch beter een andere (i.v.m. ITX)?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1Asus B150I PRO GAMING/AURA€ 100,95€ 100,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 65,-€ 65,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 33,95€ 33,95
1Corsair CX450M€ 57,90€ 57,90
1Samsung SM951 (NVMe) 128GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,75

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Sta alleen open voor ASUS en GB moederborden, wegens eerdere ervaringen.
Tevens heb ik iets gelezen over fases/bottlenecks, die bij sommige moederbordmerken minder zijn? :9

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, donker, koel en compact, maar toch upgradeable.
Liefst zou ik de case op mijn buro willen zetten. :)
Videokaart upgrade kan/mag later.

Ga je overklokken?
Ja, maar die ga ik op dit moment nog niet gebruiken.

Wat verwacht je van ons?
Jullie eerlijke feedback. :)

[ Voor 62% gewijzigd door HollowGamer op 28-03-2016 16:40 . Reden: wenslijst geupdate ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Wij mogen niet taxeren,
Je hebt een redelijke startpost, alleen waar wil je nu onze feedback op? Er staan geen onderdelen in die je wilt kopen.
Ram: ddr4 is nodig voor skylake.
Voeding: redelijk oud, en ondersteund volgens mij niet de powerstates die je nodig hebt :)
Het overklokken, wat denk je eruit te halen?

• HollowGamer
  • Niet online
robogeeka schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:52:
Wij mogen niet taxeren,
Je hebt een redelijke startpost, alleen waar wil je nu onze feedback op? Er staan geen onderdelen in die je wilt kopen.
Ram: ddr4 is nodig voor skylake.
Voeding: redelijk oud, en ondersteund volgens mij niet de powerstates die je nodig hebt :)
Het overklokken, wat denk je eruit te halen?
Ah, dan is dat duidelijk, en zal ik mijn vraag daarover weghalen. :)

Aangezien ik nog geen idee heb van onderdelen, had ik dit nog niet ingevuld.
Ik zal een lijst met wensen toevoegen. :)

Overklokken zit hem vooral in ruimte voor tweaken van voltages, iets hoger clock, etc. voor in de toekomst.
Op dit moment kan ik dit, en merk nu dat die extra ruimte toch wel fijn was geweest om op het 'einde' nog wat eruit te persen. :P

Zou je mij kunnen uitleggen wat je bedoeld met de powerstates? :)

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 27-03-2016 22:09 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
HollowGamer schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:35:
[...]

Ah, dan is dat duidelijk, en zal ik mijn vraag daarover weghalen. :)

Aangezien ik nog geen idee heb van onderdelen, had ik dit nog niet ingevuld.
Ik zal een lijst met wensen toevoegen. :)

Overklokken zit hem vooral in ruimte voor tweaken van voltages, iets hoger clock, etc. voor in de toekomst.
Op dit moment kan ik dit, en merk nu dat die extra ruimte toch wel fijn was geweest om op het 'einde' nog wat eruit te persen. :P
Nouja begin is bij de best buy guide's. Laat die van begin maart nou net een itx build hebben.

reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016

• HollowGamer
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:37:
[...]

Nouja begin is bij de best buy guide's. Laat die van begin maart nou net een itx build hebben.

reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016
Thanks, inmiddels mijn lijstje toegevoegd. :)

Waarom heeft de BB geen m.2? Zit er veel verschil tussen de CPU's, dan behalve de clock-snelheden?
Geen ASRock voor mij. ;)

• MichaelvD
HollowGamer schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:09:
[...]

Thanks, inmiddels mijn lijstje toegevoegd. :)

Waarom heeft de BB geen m.2? Zit er veel verschil tussen de CPU's, dan behalve de clock-snelheden?
Geen ASRock voor mij. ;)
mITX met m.2 komt niet veel voor maar je bent natuurlijk vrij om er 1 te kiezen die er wel 1 heeft. BB zijn een soort mallen voor je eigen build.

Meeste mensen kunnen prima uit de voeten met de 6400. Aangezien jij ook vm's wil gaan draaien heb je misschien baat bij een 6500/6600.

• HollowGamer
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:23:
[...]

mITX met m.2 komt niet veel voor maar je bent natuurlijk vrij om er 1 te kiezen die er wel 1 heeft. BB zijn een soort mallen voor je eigen build.

Meeste mensen kunnen prima uit de voeten met de 6400. Aangezien jij ook vm's wil gaan draaien heb je misschien baat bij een 6500/6600.
Heb mijn wenslijst geüpdatet, die Samsung SSD zou moeten pas toch? :)
Klopt inderdaad dat ITX iets minder keuze is, maar dat is gelukkig geen probleem.. als alles maar past. :P
Dien ik de voeding echt te vervangen?
De 6500 is 30 euro duurder, en heeft zo te zien enkel iets meer clocksnelheid?

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 27-03-2016 22:32 ]

• MichaelvD
HollowGamer schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:27:
[...]

Heb mijn wenslijst geüpdatet, die Samsung SSD zou moeten pas toch? :)
Klopt inderdaad dat ITX iets minder keuze is, maar dat is gelukkig geen probleem.. als alles maar past. :P
Dien ik de voeding echt te vervangen?
De 6500 is 30 euro duurder, en heeft zo te zien enkel iets meer clocksnelheid?
SSD gaat prima passen inderdaad. De 6500 heeft inderdaad een hogere kloksnelheid. die 30€ extra is het wel waard.

Voeding zou ik wel vervangen is al een ouder model en dat zijn toch echt onderdelen die snel kapot gaan. Daarnaast ondersteunt deze voeding niet de c6/c7 powerstates van skylake. Meer info over voeding hier : Voeding advies en informatie topic - Deel 32

• HollowGamer
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:56:
[...]

SSD gaat prima passen inderdaad. De 6500 heeft inderdaad een hogere kloksnelheid. die 30€ extra is het wel waard.

Voeding zou ik wel vervangen is al een ouder model en dat zijn toch echt onderdelen die snel kapot gaan. Daarnaast ondersteunt deze voeding niet de c6/c7 powerstates van skylake. Meer info over voeding hier : Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Thanks, zal me nog even bedenken over de CPU. :)
Betreft voeding: welke zou dan aan te raden zijn met Skylake?
Hoe betrouwbaar is deze (nieuwste) serie? Ik kom op internet mixed verhalen tegen, klopt dit?

• MichaelvD
HollowGamer schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:59:
[...]

Thanks, zal me nog even bedenken over de CPU. :)
Betreft voeding: welke zou dan aan te raden zijn met Skylake?
Hoe betrouwbaar is deze (nieuwste) serie? Ik kom op internet mixed verhalen tegen, klopt dit?
pricewatch: Corsair CX450M Is een veel aangeraden keus. Genoeg power zelfs al je er een gpu bij zet.

• HollowGamer
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:01:
[...]

pricewatch: Corsair CX450M Is een veel aangeraden keus. Genoeg power zelfs al je er een gpu bij zet.
Jammer dat er nog geen reviews van zijn. :|
Is deze wel een beetje stil? :)

Off-topic: zie dat mijn OCZ nergens staat vernoemd in dat topic. Zijn dit dan zo'n slechte voedingen?

• MichaelvD
HollowGamer schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:07:
[...]

Jammer dat er nog geen reviews van zijn. :|

Off-topic: zie dat mijn OCZ nergens staat vernoemd in dat topic. Zijn dit dan zo'n slechte voedingen?
Voeding was niet meer beschikbaar toen het topic werd aangemaakt dus vandaar dat ie er niet bij staat.

Als je een semi passive fan (gaat dus uit bij weinig belasting) wil zit je wel in een hogere prijsklasse.

Verwijderd

HollowGamer schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:07:

Prima voeding die CX450M. Zit hier in een systeem met i3-6100 en HD7790 en hoor hem niet.

OCZ staat er idd niet om bekend dat ze van die betrouwbare en goede voedingen op de markt gezet hebben. De interne kwaliteit is niet zodanig dat ze langer dan 5 jaar mee gaan. Ook zal ondersteuning voor C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 32 ontbreken.

• HollowGamer
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:18:
[...]

Voeding was niet meer beschikbaar toen het topic werd aangemaakt dus vandaar dat ie er niet bij staat.

Als je een semi passive fan (gaat dus uit bij weinig belasting) wil zit je wel in een hogere prijsklasse.
Thanks voor de info, dan ga ik ook maar voor een nieuwe voeding, just to be sure. :)
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:21:
[...]

Prima voeding die CX450M. Zit hier in een systeem met i3-6100 en HD7790 en hoor hem niet.

OCZ staat er idd niet om bekend dat ze van die betrouwbare en goede voedingen op de markt gezet hebben. De interne kwaliteit is niet zodanig dat ze langer dan 5 jaar mee gaan. Ook zal ondersteuning voor C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 32 ontbreken.
Thanks, opzicht nooit problemen gehad, en nu ook nog niet. :)

Zou ik misschien (ook) niet beter voor een i3 met HT kiezen? Of is de i5 toch beter?

• MichaelvD
i5 heeft toch wel een voordeel. Zeker games houden van 4 fysieke cores. Ik weet niet zo zeer of vm's daar ook een voordeel van hebben maar dat verwacht ik wel.

Verwijderd

Lekker bij de i5 blijven. Met vm's, GTA V en Cities ben je beter af met een echte quadcore.

• HollowGamer
  • Niet online
Dan blijf ik daarbij. :)

Hoe vinden jullie mijn build? Heb het geheugen gedowngrade van 2400 naar 2133 omdat de CPU dit toch niet kan aansturen.
Verder is de SSD niet echt op voorraad, maar volgens de site wel weer?
Moederbord juiste keuze? Of is de ASUS beter?

Thanks!

Verwijderd

Kwaliteit zal niets uit maken. De pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/WIFI/AURA heeft €30,- cashback waardoor deze iets goedkoper is en, naar mijn mening, er mooier uit ziet (voor wat het waard is in een dichte behuizing). De ASUS heeft de betere geluidskaart, Gigabyte USB3.1, aan jou de keuze.

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:00:
Kwaliteit zal niets uit maken. De pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/WIFI/AURA heeft €30,- cashback waardoor deze iets goedkoper is en, naar mijn mening, er mooier uit ziet (voor wat het waard is in een dichte behuizing). De ASUS heeft de betere geluidskaart, Gigabyte USB3.1, aan jou de keuze.
Dan ga ik denk voor de ASUS. :)
WiFi boeit mij niet zoveel, maar er zijn geen ASUS/GB zonder met M-ITX.

Nog een laatste vraagje: de NVM's zijn toch de beste keuze op dit moment? Of komt er alweer een (snellere) opvolger?

Verwijderd

HollowGamer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:39:
[...]

Dan ga ik denk voor de ASUS. :)
WiFi boeit mij niet zoveel, maar er zijn geen ASUS/GB zonder met M-ITX.
Jawel, pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/AURA
Nog een laatste vraagje: de NVM's zijn toch de beste keuze op dit moment? Of komt er alweer een (snellere) opvolger?
Ben ik het niet mee eens. Je betaalt ruim €90,- voor 128gb waar je bij een sata ssd het dubbele krijgt voor minder pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB. En om nou te zeggen dat je er iets van merkt in de praktijk, nee.

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Jawel, pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/AURA

[...]

Ben ik het niet mee eens. Je betaalt ruim €90,- voor 128gb waar je bij een sata ssd het dubbele krijgt voor minder pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB. En om nou te zeggen dat je er iets van merkt in de praktijk, nee.
Thanks, dan ga ik voor degene zonder WiFi. :)

Ik zie wel dubbele cijfers staan in lees/schrijf, zal het in de praktijk echt zoveel mee vallen?
Verder neem ik de 840 120GB mee, daarop kan ik dan games installeren. :)

[ Voor 26% gewijzigd door HollowGamer op 28-03-2016 16:09 ]

Verwijderd

Dat valt in de praktijk mee. Alleen met heel grote bestanden merk je er iets van bijvoorbeeld het installeren van een besturingssysteem, updates daarvan of het installeren van een game zullen een paar seconden sneller gaan. Kleine bestanden ga je erg grof gezegd van 0,02 naar 0,01 seconden schrijftijd wat je niet zal merken. Het zijn zeker niet de verschillen als tussen hdd en ssd.

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:14:
Dat valt in de praktijk mee. Alleen met heel grote bestanden merk je er iets van bijvoorbeeld het installeren van een besturingssysteem, updates daarvan of het installeren van een game zullen een paar seconden sneller gaan. Kleine bestanden ga je erg grof gezegd van 0,02 naar 0,01 seconden schrijftijd wat je niet zal merken. Het zijn zeker niet de verschillen als tussen hdd en ssd.
Wil ook VM's gaan draaien, daarom vind ik het wel handig. :)
Ben het met je eens dat de marges wel klein zijn.

Even nog een klein vraagje.. ik had gelezen over bepaalde fases/lijnen op moederborden, die op sommige minder waren en voor problemen zorgde bij gamen? Klopt dit?

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 28-03-2016 16:41 ]

Pagina: 1