For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
combineren van werkgeheugen in laptop
LOW aan RAM
Ik weet niet of die software ook word gebruikt voor nieuwe firmware, maar voor overige functies zou ik het gewoon weg laten.
[Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 26-03-2016 01:56]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Wellicht had het ook OS migration van hdd naar ssd.
Google eens alle functies die Magician biedt maar dan met 'windows' prefix. Dan weet je of het daadwerkelijk wat toevoegt. Het is mischien handig. Das alles.
[Voor 21% gewijzigd door SoundByte op 26-03-2016 23:12]
Wat ik begrijp is dat W10 al goed met SSD omgaat. De echte meerwaarde heb ik van Magican voor mij nog niet kunnen ontdekken. Daarom de vraag.SoundByte schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:10:
Alle functies die Magician toevoegt kun je ook via Windows zelf instellen als dit goed is. Behalve dat quickboot of RAM-disk zooi. En makkelijk updates natuurlijk. En een kleine speedtest. Garbage collection kun je ook via windows doen?
Wellicht had het ook OS migration van hdd naar ssd.
Google eens alle functies die Magician biedt maar dan met 'windows' prefix. Dan weet je of het daadwerkelijk wat toevoegt. Het is mischien handig. Das alles.
Magician is handig om de firmware te updaten, indien nodig. Maar ook voor cloning van je OS naar je SSDMrMarcie schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:18:
[...]
Wat ik begrijp is dat W10 al goed met SSD omgaat. De echte meerwaarde heb ik van Magican voor mij nog niet kunnen ontdekken. Daarom de vraag.
Verder is het voor veel consumenten een dikke plus dat die magician software geleverd wordt, en daarmee de doorslag geeft om juist de samsung te kopen, dus ook marketing technisch een goeie.
Zoals eerder aangegeven; nee, juist niet.Reepje schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:59:
Verder is het voor veel consumenten een dikke plus dat die magician software geleverd wordt
De software prutst met instellingen waar deze niet mee zou moeten prutsen, en ik kan je verzekeren dat menig leek onnodig meer RAM heeft gekocht omdat de pagefile uit was gezet door de software. Daarnaast doet de software vrij weinig wat een modern OS zelf nog niet doet.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Alles wat dat pakket doet, doet Windows zelf al sinds Windows 7.
Afgezien van de clone-HDD-to-SSD functie dan, maar daar zijn ook zat andere oplossingen voor, zoals CloneZilla.
De firmware updates kan je ook gewoon los downloaden als je even slim zoekt op de Samsung website. Maja, een firmware update is sowieso lichtelijk risicovol. Dus dat wil je ook niet geautomatiseerd doen.
Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85
Ja, maar dat bedoel ik niet. Ik kijk puur marketing technisch: de consument koopt de samsung -ook- omdat die software erbij zit.D4NG3R schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:07:
[...]
Zoals eerder aangegeven; nee, juist niet.
De software prutst met instellingen waar deze niet mee zou moeten prutsen, en ik kan je verzekeren dat menig leek onnodig meer RAM heeft gekocht omdat de pagefile uit was gezet door de software. Daarnaast doet de software vrij weinig wat een modern OS zelf nog niet doet.
Clonezilla gelijk gebookmarked, goeie tip. Ik gebruikte ook al Minitool Partition Wizard, dus genoeg alternatievenMcKaamos schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:25:
Samsung Magician is inderdaad prut.
Afgezien van de clone-HDD-to-SSD functie dan, maar daar zijn ook zat andere oplossingen voor, zoals CloneZilla.
De firmware updates kan je ook gewoon los downloaden als je even slim zoekt op de Samsung website. Maja, een firmware update is sowieso lichtelijk risicovol. Dus dat wil je ook niet geautomatiseerd doen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Thx voor dat programma clonezilla. Magician werkt hier niet maar dit wel.McKaamos schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:25:
Samsung Magician is inderdaad prut.