Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd1994
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-07 16:27
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste topic dus ik hoop dat ik hem hier goed plaats.

Ik ben van plan mijn pc een upgrade te geven. Het gaat dan vooral om een cpu upgrade.

In mijn huidige systeem heb ik het volgende zitten:
Mobo: Asus M5A97 EVO R2.0
CPU: AMD FX 6300
RAM: 8 GB (DDR3)
GPU: EVGA GTX 970 4GB
PSU: 600Watt
Kast: Zalman Z11 Performance

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om er vooral mee te gamen, denk vooral aan de total war series (dit speel ik het meest!) hier is volgens mij veel CPU-werk bij gebaad voor zo ver ik weet, maar ook GTA 5, AC: Syndicate, Farcry Primal ed. Ook maak ik gebruik van een CAD-programma (SolidWorks) voor mijn opleiding en eigen tijd. Hier komt ook renderen bij kijken.

Wat mag de upgrade gaan kosten?
Ik ben van plan maximaal 750 euro uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien mijn huidige systeem niet geschikt is voor SLI en mn CPU beetje outdated is gaan alleen de gpu en opslagonderdelen mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat mij om een snellere CPU en een moederbord dat betrouwbaar is en optimaal gebruik kan maken van SSD's (ik heb er momenteel 2 in mijn computer, een van 120 GB en een van 500GB) En natuurlijk de bijbehorende RAM.Aangezien ik nu een enkele GTX 970 heb, hou ik rekening met een mogelijke SLI aansluiting.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige voorkeur gaat naar de inter cpu's. Als het maar betrouwbaar is. Het zou gunstig zijn als de cpu een beetje futureproof is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem met mijn huidige PSU kan werken zonder instabiel te worden.

Ga je overklokken?
Ligt er aan of de gevonden build geschikt is voor overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de beste keuze is voor mijn geld waarmee ik de beste prestaties en het meeste genot mee kan computeren :)

Alvast bedankt voor het meedenken en advies geven!
Als er nog vragen zijn, of dingen niet specifiek genoeg, dan hoor ik dat uiteraard graag en zal ik z.s.m. reageren!

Groetjes,
Ewoud

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd1994 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:55:

Het zou fijn zijn als het systeem met mijn huidige PSU kan werken zonder instabiel te worden.
Dan graag wel vermelden welke je precies hebt. 600w zegt namelijk helemaal niets.

Wat heb je zelf aan onderdelen gevonden. Gamesystemen te over in de diverse topics waar je info uit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Volgens mij is je grafische kaart prima geschikt om straks Total War - Warhammer te spelen (heb even gekeken naar de requirements), dus denk dat SLI absolute overkill is.

Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen proberen:
Moederbord: [url="Volgens mij is je grafische kaart prima geschikt om straks Total War - Warhammer te spelen (heb even gekeken naar de requirements), dus denk dat SLI absolute overkill is.

Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen proberen:
Moederbord: Asus Z170 Pro Gaming - 150 euro
Processor: Intel Core i5-6600K Boxed - 239,40
RAM: 2x 8Gb Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 - 66,95

Dan ben je voor ongeveer 460 euro klaar. Je kunt natuurlijk all-out gaan en een i7 aanschaffen, maar dat lijkt me niet echt nodig. Voor Solidworks is dat misschien nog wel een overweging...

Vraag is of je verder wel een moederbord van 150 euro nodig hebt, je hebt ze ook al vanaf ongeveer 80 euro. Het is belangrijk dat je kijkt naar de aansluitingen die voor jou belangrijk zijn.

Mijn eerste advies, dus excuus voor het ontbreken van de directe linkjes naar artikelen en dergelijke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Als je het wilt, en in je budget past (750 is best veel) zou je hier zelfs een i-7 in kunnen plaatsen. I5 6400 is voldoende voor gamen, en overclocken is daarbij totaal overbodig. Je zal hierbij ook ram nodig hebben, gewoon een mooi kitje van kingston hyperX pakken :) wel opletten dat je ddr4 pakt!

De i7 leek mij een logische keuze vanwege solidworks. Snoept toch redelijk wat tijd eraf :)
Je kan dan voor de K versie gaan als je wilt overclocken.

De 970 kan nog een tijdje mee, zeker op 1080P gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd1994
Ja ik game 1080p, heb geen plannen voor hoge resoluties ;)

De onderdelen die ik had bezichtigd waren de volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 354,89€ 354,89
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 209,-€ 209,-
1Noctua NH-D15S€ 77,50€ 77,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 731,29

Mijn voeding kom ik later vandaag op terug! Ben momenteel aan het werk en niet thuis. (ik weet het zo niet uit m'n hoofd 8)7 )

Ik weet niet of het overkill is qua moederbord.

Ik ben van plan wel een aantal jaar met deze processor te gaan doen, dus vandaar geef ik liever eenmalig veel geld uit in de hoop 4 a jaar verder te kunnen, weet niet of dat haalbaar is in de pc-wereld.

[ Voor 5% gewijzigd door Edd1994 op 25-03-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd1994
Mijn voeding is een Coolmaster RS 620 ASAA A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd1994
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:19:
[...]

Dan graag wel vermelden welke je precies hebt. 600w zegt namelijk helemaal niets.

Wat heb je zelf aan onderdelen gevonden. Gamesystemen te over in de diverse topics waar je info uit kunt halen.
Heb ff mn kast opengemaakt:
Mijn voeding is een Coolmaster RS 620 ASAA A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd1994
Hallo iedereen!

Ik ben al een tijdje aan het kijken welke componenten ik het beste kan kopen om mijn pc een mooie upgrade te geven. Door al die research zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. 8)7

Eerder heb ik ook een topic gestart, deze werd (naar mijn idee) een beetje vergeten door onvolledige informatie. |:( Dus nu poging twee! :P

Momenteel zitten de volgende componenten in mijn systeem:
#Product
1AMD FX FX-6300 Black Edition
1Asus M5A97 EVO R2.0
1EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX
1Zalman Z11 Plus
1Cooler Master Real Power M620

Plus nog 8 GB ram DDR3 (niks bijzonders) O-)
Ik heb twee SSD's in mijn systeem, een van 120 GB voor systeem-schijf en een van 480 GB voor games. Daarnaast nog 3 harde schijven (2TB, 1TB en 500GB).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn systeem zal hoofdzakelijk voor gamen en CAD-modelleren gebruikt worden.

Welke games speel ik zoal:
- Total War series (Atilla, Rome 2, Warhammer(in aankomst)
- GTA 5
- Assassin's Creed: Syndicate
- Jus Cause 3

Ik gebruik SolidWorks voor mijn opleiding en soms ook in eigen tijd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een poosje gespaard, ik heb ongeveer 750 euro gereserveerd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#Product
1EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX
1Zalman Z11 Plus
1Cooler Master Real Power M620

Ook neem ik mijn harde schijven en SSD's mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil m'n PC een stukje soepeler en sneller maken, vooral tijdens het modelleren van CAD-modellen merk ik dat mijn CPU er veel moeite mee heeft. Voor gamen zou een extra GPU of een betere GPU ook een mogelijkheid zijn, maar mijn huidige moederbord is ongeschikt voor SLI.

Ook verwacht ik dat het gamen een stuk gemakkelijker zal gaan met een snellere CPU, vooral met games als Total War en GTA 5 waar veel particles en physics in zit.

Ik geef liever één keer veel geld uit zodat ik weer 4 of 5 jaar verder kan dan dat ik iedere 2 jaar een iets nieuwe moet kopen, je zou kunnen zeggen dat ik een "futureproof"built zoek.

Dus kort:
Nieuwe CPU
Nieuw moederbord
Nieuwe RAM

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals gezegd heb ik al een ander aan research gedaan... Ik ben in eerste instantie op de volgende componenten uit gekomen, maar aangezien iedereen tot nu toe iets anders beweerd ben ik er onzeker over:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 354,50€ 354,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 208,-€ 208,-
1Noctua NH-D15S€ 77,50€ 77,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 729,90

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk dat alles al wel in bovenstaande is gemeld ;).

Ga je overklokken?
Als het mogelijk is zonder schade aan de componenten te brengen en het systeem stabiel blijft, dan ja. :P

Wat verwacht je van ons?
Een advies over welke componenten ik het beste kan aanschaffen waar ik het langste mee vooruit kan en het beste resultaat mee zal boeken (voor mn geld). :)

Rekening houdens met koeling, ruimte in de kast, energiegebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Edd1994 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:01:

Eerder heb ik ook een topic gestart, deze werd (naar mijn idee) een beetje vergeten door onvolledige informatie. |:( Dus nu poging twee! :P
Of je vult hem gewoon aan...

Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd1994
br00ky schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:03:
[...]

Of je vult hem gewoon aan...

Merge.
Excuus.

[ Voor 92% gewijzigd door Edd1994 op 26-03-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het overklokken voor wat het is. In games levert het in ieder geval bar weinig op en het bespaart in jou geval bijna €200,- door onderstaand setje te nemen. Kan er meteen een betere voeding bij want wat je nu hebt is kwalitatief niet geweldig en biedt geen ondersteuning aan C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 32.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 319,-€ 319,-
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 114,50€ 114,50
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 66,95€ 66,95
1Corsair CX450M€ 57,90€ 57,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,34
Pagina: 1