Toon posts:

Graag wat hulp met mijn STRIX GTX970

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn GTX 970 Strix overklokken, maar na onder andere het tutorial te lezen op deze forum, weet ik nog steeds niet of ik er nu goed of slecht aan doe.

Ik gebruik:

MSI Afterburner
Valley Benchmark 1.0

Nu zit ik al op +159 core +4xx Memory (1500mhz Core, 4000Memory) en ik zie nog steeds geen "artifacten"/Crashes/stotteren maar mijn CPU draait wel constant rond de 99% en mijn GPU zit op een constante 63-64 graden.

Dus mijn vraag luid, zonder tot nu toe nog aan het voltage te zitten want die heb ik nog steeds niet aangeraakt, doe ik er goed aan om hem nog verder te 'pushen'? ik hoor goede resultaten van de kaart maar dan hebben we het over discussies tussen proffesionals die precies weten waar ze mee bezig zijn.

Het baart me toch enigzins zorgen aangezien de sensor van mijn core overclock al tegen zijn max aan zit in de afterburner.

Moet er wel bij vertellen dat ik graag niet aan het voltage wil zitten aangezien me verteld word dat dat het gene is wat de levensduur het meest verminderd.

-------------------------------------
Valley Benchmark Ultra na ruim een uur lopend:
FPS: 100.08
Score: 4220
Min. FPS: 32.8
Max.FPS: 166.9
-------------------------------------
Specs:
Asus STRIX GTX970 DCII OC 4 GB
Intel Core i5-6600K,s1151
Cooler Master Hyper 412S
Corsair VS 550W
---------------------------------------

Hoop dat iemand my verder kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Roy.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je kaart stabiel is, kun je gewoon beetje bij beetje verder overclocken. Zodra je artifacts krijgt, moet je een stapje terug doen, of het voltage wat verhogen (maar dit wil je liever niet doen).

Wat betreft die slider, in de instellingen staat ergens onderaan een knopje 'unofficial overclocking limits'. Als je deze aan zet, moet je eerst je pc herstarten, waarna je nog verder kunt overclocken dan nu (ervan uitgaand dat deze instelling nu uit staat).

Deze vraag had je trouwens hier moeten plaatsen ;) :Algemeen GPU Overclock Topic #1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Voltage kun je wel afblijven want de Strix heeft een locked voltage op 1.212v. Slider doet niks.

Die clocks is exact wat mijn Strix ook draait (1506/4000) en meer kan hij ook niet zonder arti's.

Maar als die van jou hoger wil, alleen maar mooi toch?

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:57
Tja 1500mhz behoorlijk netjes.. Mijn MSI kaart is niet vooruit te branden 1473MHz.. En de voltages maken het alleen maar erger voor mij. Kaart draait regelmatig 70+ graden... Gewoon door gaan tot jecartifqcts ziet. Overklokken heeft wel inig invloed op de levensduur (tegen die tijd is je kaart al antiek)