Sjaak Swart leeft nog gewoon hoor...[b][message=46292603,noline]
Gerard Reve, Willy Alberti, Wally Tax, Andre Hazes, Harry Mulisch, Hans van Mierlo, Johannes van Dam, Annie M.G. Schmidt, Bobby Haarms, Sjaak Swart, Henk Faanhof, Peter Giele, Fabiola, Manfred Langer, Jos Brink, Ramses Shaffy, Herman Brood, Theo van Gogh, Mimi Kok, Seth Gaaikema, Wubbo Ockles.
Reeds allemaal gegaan sinds ik op de aarde rondloop, en Johan Cruijff, wellicht de grootste uit het lijstje, staat er nu ook al bij
ja mijn fout, weet niet waarom ik hem ertussen had staan
De beste voetballer ooit van Europa, en op z'n minst één van de beste ter wereld. Daarnaast ook een revolutionaire trainer, iemand die de voetbalsport op een hoger niveau heeft gebracht.
Mooi interview met Guardiola over de invloed van Cruijff op Barcelona:
http://nos.nl/artikel/209...los-zien-van-cruijff.html
Mooi interview met Guardiola over de invloed van Cruijff op Barcelona:
http://nos.nl/artikel/209...los-zien-van-cruijff.html
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:36:
Langzaam blijft er geen een over van de bekende Amsterdamse mensen op TV waar ik mee ben opgegroeid, en die er met de paplepel werden ingegooid.
offtopic:
Waarvan het grootste deel import...
Waarvan het grootste deel import...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
offtopic:
Uhh, ja en? Deze mensen waren vroeger in Amsterdam vaak op TV (bij ons stond meestal AT5 aan) en zijn de mensen waar ik als kleine Amsterdammer mee ben opgegroeid.
Uhh, ja en? Deze mensen waren vroeger in Amsterdam vaak op TV (bij ons stond meestal AT5 aan) en zijn de mensen waar ik als kleine Amsterdammer mee ben opgegroeid.
Ik geloofde het gisteren niet toen ik het voorbij zag komen. Dacht dat hij zelf laatst nog zo positief was. Helaas heeft die ziekte het toch gewonnen
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Mooi gedichtje van Toon Hermans bij Pauw:
Johan
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin, de zeppelin
En Johan zag de bal
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin, de zeppelin
En Johan zag de bal
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Heel triest, groot verlies voor het NLs voetbal. Een enorme persoonlijkheid, fenomenaal voetballer. En een van de grootste voetbal-genieën ter wereld.
Wel jammer om te spreken over die vreselijke ziekte als een wedstrijd die je kunt winnen of verliezen. Zo maak je losers van iedereen die er aan sterft. Het is geen wedstrijd, je hebt geluk of pech, en Johan had geen schijn van kans.
Johan blijft desondanks een absolute winnaar.
Wel jammer om te spreken over die vreselijke ziekte als een wedstrijd die je kunt winnen of verliezen. Zo maak je losers van iedereen die er aan sterft. Het is geen wedstrijd, je hebt geluk of pech, en Johan had geen schijn van kans.
Johan blijft desondanks een absolute winnaar.
Heel mooi ook dat eerbetoon bij Feyenoord - Sparta.
Als je als Amsterdammer en ras-Ajacied de handen op elkaar krijgt in Rotterdam ben je een hele grote.
Heeft natuurlijk ook een jaar voor Feyenoord gespeeld, maar als je dat tegenwoordig doet gaan mensen rare dingen doen...
En een naamsverandering naar het Johan Cruijff stadion is natuurlijk een no-brainer.
6+8=14
Als je als Amsterdammer en ras-Ajacied de handen op elkaar krijgt in Rotterdam ben je een hele grote.
Heeft natuurlijk ook een jaar voor Feyenoord gespeeld, maar als je dat tegenwoordig doet gaan mensen rare dingen doen...
En een naamsverandering naar het Johan Cruijff stadion is natuurlijk een no-brainer.
6+8=14
Zag ook de optie om De Toekomst van naam te veranderen. Gezien zijn inzet voor jeugdvoetbal en zijn sterke voorkeur voor jeugdopleiding zou dat volgens mij ook een erg passend alternatief zijn voor een stadion-naamswijziging.
Weet niet of Johan Cruijff blij zou worden van "De Toppers in een uitverkocht Johan Cruijff stadion".
Weet niet of Johan Cruijff blij zou worden van "De Toppers in een uitverkocht Johan Cruijff stadion".
Verwijderd
Nee, zijn naam verbinden aan het jeugdcomplex is een veel minder grote eer natuurlijk. Johan Cruijff Stadion, minder voldoet niet.
Alleen is het stadion niet van Ajax en zou een naamswijziging lastig kunnen zijn.
Alleen is het stadion niet van Ajax en zou een naamswijziging lastig kunnen zijn.
De burgemeester van Amsterdam schijnt er ook open voor te staan. Weet niet in hoeverre dat nog mee helpt.
Er is ook al een petitie gestart. En las net ook dat Amsterdam ArenA zelf ook denkt aan een naamswijziging. Alleen moet de familie hier ook goedkeuring voor geven. Maar zij hebben nu andere dingen aan hun hoofd.
Johan zelf schijnt er heel erg de pest over in gehad te hebben toen de Arena zijn naam kreeg, die had het graag gezien. Zoals Frits Barend bij Late Night zei: Hou er ook rekening mee dat de familie weigert, toen niet, dan nu ook niet.
Het hangt nu vooral van de aandeelhouders en de familie af.
Wat mij betreft is het stadion hernoemen wel het enige passende eerbetoon, sterker nog, zonder Johan had dat hele stadion er nooit gestaan.
Het hangt nu vooral van de aandeelhouders en de familie af.
Wat mij betreft is het stadion hernoemen wel het enige passende eerbetoon, sterker nog, zonder Johan had dat hele stadion er nooit gestaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Gaat snel. Johan Cruijff wordt vandaag al gecremeerd in Barcelona.
http://www.nu.nl/overlijd...remeerd-in-barcelona.html
Veel te jong gestorven natuurlijk, maar hij heeft wel een mooi leven gehad.
http://www.nu.nl/overlijd...remeerd-in-barcelona.html
Veel te jong gestorven natuurlijk, maar hij heeft wel een mooi leven gehad.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hij is de enige Nederlander die kon concurreren met Maradona, Pele en nu Messi. Ze worden allemaal in 1 adem genoemd.
Beste NL voetballer ooit!
Wat een markant figuur. Authentiek.
Overal waar ik ben geweest in de wereld en indertijd zo een soort oranje poloshirt aan had. Kreeg elke dag in het buitenland (buiten Europa) wel een keer te horen: 'Netherlands? ah Cruijff, Cruijf...very good. He was the best'. Zomaar spontaan van vreemde mensen.
Hoeveel beter kan je iemand hebben als ambassadeur van je land!
Johan: Bedankt voor het mooie spel, bedankt voor het vermaak en bedankt voor je nalatenschap in de sport en de taal! rust in vrede.
Beste NL voetballer ooit!
Wat een markant figuur. Authentiek.
Overal waar ik ben geweest in de wereld en indertijd zo een soort oranje poloshirt aan had. Kreeg elke dag in het buitenland (buiten Europa) wel een keer te horen: 'Netherlands? ah Cruijff, Cruijf...very good. He was the best'. Zomaar spontaan van vreemde mensen.
Hoeveel beter kan je iemand hebben als ambassadeur van je land!
Johan: Bedankt voor het mooie spel, bedankt voor het vermaak en bedankt voor je nalatenschap in de sport en de taal! rust in vrede.
Waarom noemen allemaal die presentatoren op SBS tijdens de voorbeschouwing van NED-FRA de Arena nu opeens de Johan Cruijff Arena? Is dat al officieel of doen ze gewoon interessant?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ben benieuwd naar het eerbetoon in de 14e minuut, zou normaal niet gaan kijken naar deze wedstrijd maar nu toch maar even doen, in ieder geval de eerste helft.
Nog niks officieels zover ik weet. Verschillende partijen denken erover na, maar er moet ook toestemming komen van de familie Cruijff en die is vandaag en de komende tijd wel ergens anders mee bezig.max schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:28:
Waarom noemen allemaal die presentatoren op SBS tijdens de voorbeschouwing van NED-FRA de Arena nu opeens de Johan Cruijff Arena? Is dat al officieel of doen ze gewoon interessant?
Ook in Barcelona gaan er stemmen op tot een naamsverandering van het stadion.
Een wedstrijd die in het teken staat van Johan Cruijff en dan als Nederlands elftal met 5-3-2 spelen

Cruijff was ooit een vernieuwer, hij zou (vroeger) nooit gewild hebben dat Nederland bleef vasthouden aan een achterhaalde tactiek.Logico schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:44:
Een wedstrijd die in het teken staat van Johan Cruijff en dan als Nederlands elftal met 5-3-2 spelen
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tja, ik zal nu wel heel Nederland over me heen krijgen, maar dit is gewoon mijn mening. Met alle respect voor de beste man, maar twee stadions naar hem vernoemen, vind ik zwaar overdreven. Een tribune, zoals bij Manchester United bijvoorbeeld met Alex Ferguson, vind ik veel gepaster.Jorgen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:05:
[...]
Nog niks officieels zover ik weet. Verschillende partijen denken erover na, maar er moet ook toestemming komen van de familie Cruijff en die is vandaag en de komende tijd wel ergens anders mee bezig.
Ook in Barcelona gaan er stemmen op tot een naamsverandering van het stadion.
[ Voor 19% gewijzigd door chim0 op 26-03-2016 08:56 ]
Een trend wórden nog wel? Ooit gehoord van Vicente Calderón, Giuseppe Meazza, Abe Lenstra en Rat Verlegh?
En het is niet zozeer vanwege zijn overlijden, dat stadion had natuurlijk vanaf het begin al zo kunnen heten. Maar je kunt dat eigenlijk pas na iemands dood doen. Dit is de eerste gelegenheid, dus waarom niet?
En Ferguson is natuurlijk lang niet zo groot als Cruijff
En het is niet zozeer vanwege zijn overlijden, dat stadion had natuurlijk vanaf het begin al zo kunnen heten. Maar je kunt dat eigenlijk pas na iemands dood doen. Dit is de eerste gelegenheid, dus waarom niet?
edit:
N.a.v. je edit: een tribune is makkelijker te hernoemen. Als Ferguson nu opeens in dienst komt van City en op de nieuwjaarsborrel Camilla Parker Bowles onzedelijk betast en bij het wegrijden ladderzat Louis van Gaal van het zebrapad rijdt dan zit je daar met je stadionnaam ... een tribunenaam is binnen een dag aangepast. Die is immers voor de vorm en kom je nergens tegen in officiële publicaties.En Ferguson is natuurlijk lang niet zo groot als Cruijff
[ Voor 42% gewijzigd door kenneth op 26-03-2016 09:11 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De twee beste clubteams van de wereld en de winnaars van alle EK/WK sinds 2008 spelen 4-3-3 of 3-4-3 op de manier zoals Cruijff het voor ogen had, hoe kan je dan in godsnaam zeggen dat het een achterhaalde tactiek is?ph4ge schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 03:57:
[...]
Cruijff was ooit een vernieuwer, hij zou (vroeger) nooit gewild hebben dat Nederland bleef vasthouden aan een achterhaalde tactiek.
Oké, ik vind het overdreven, ook die anderen. Nogmaals, niks te maken met de persoon zelf, maar een stadion is een stadion en is wel meer dan die persoon alleen. Ferguson was trouwens 25 jaar lang onafgebroken betrokken bij United, dat kun je van Cruijff niet zeggen. Daarom vind ik Ferguson (om bij dat voorbeeld te blijven) meer een "mister United" dan Cruijff "mister Ajax" en die krijgt maar een tribune. Waarom de Kuip niet het "Coen Moulijn stadion" noemen? Maar goed, ik hou erover op want ik ben weer de enige met een afwijkende mening.kenneth schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:07:
Een trend wórden nog wel? Ooit gehoord van Vicente Calderón, Giuseppe Meazza, Abe Lenstra en Rat Verlegh?
edit:N.a.v. je edit: een tribune is makkelijker te hernoemen. Als Ferguson nu opeens in dienst komt van City en op de nieuwjaarsborrel Camilla Parker Bowles onzedelijk betast en bij het wegrijden ladderzat Louis van Gaal van het zebrapad rijdt dan zit je daar met je stadionnaam ... een tribunenaam is binnen een dag aangepast. Die is immers voor de vorm en kom je nergens tegen in officiële publicaties.
En Ferguson is natuurlijk lang niet zo groot als Cruijff
Omdat niet alleen Cruijff maar elke voetballer snapt dat een tactiek iets heel anders dan simpelweg 433 of 343 zeggen. Los van dat we totaal niet het materiaal hebben om zoals Barcelona te spelen (niet de type spelers en zeker niet de kwaliteit) speelt Barcelona een heel ander spelletje dan "de Hollandse school", ondanks dat je het inderdaad zou kunnen omschrijven als 4 verdedigers, 3 middenvelders en 3 aanvallers.Logico schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:47:
De twee beste clubteams van de wereld en de winnaars van alle EK/WK sinds 2008 spelen 4-3-3 of 3-4-3 op de manier zoals Cruijff het voor ogen had, hoe kan je dan in godsnaam zeggen dat het een achterhaalde tactiek is?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Uiteraard, maar 4-3-3, 3-4-3 en 4-1-4-1 zijn de formaties die het beste passen bij de principes van "de Hollandse school". Juist omdat je in deze formaties zowel bij balverlies compact kan spelen als diepte kan creëren in balbezit, omdat je makkelijker tussen de linies kan spelen om ballen te onderscheppen of juist vrij te lopen en omdat je altijd meerdere aanspeelmogelijkheden hebt (de befaamde driehoekjes). Deze principes van de Hollandse school worden juist wel door Barcelona toegepast, en zouden ook prima door Nederland toegepast kunnen worden. Dat wil niet meteen zeggen dat je het net zo goed kan uitvoeren als Barcelona, dat staat er los van, het gaat om de basisprincipes die gehanteerd moeten worden. En zoals gezegd, dat kan het beste in 4-3-3, 3-4-3 of 4-1-4-1.ph4ge schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:27:
[...]
Omdat niet alleen Cruijff maar elke voetballer snapt dat een tactiek iets heel anders dan simpelweg 433 of 343 zeggen. Los van dat we totaal niet het materiaal hebben om zoals Barcelona te spelen (niet de type spelers en zeker niet de kwaliteit) speelt Barcelona een heel ander spelletje dan "de Hollandse school", ondanks dat je het inderdaad zou kunnen omschrijven als 4 verdedigers, 3 middenvelders en 3 aanvallers.
Er moet natuurlijk wel een verschil zijn met de echte groten zoals us Abe.chim0 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 05:40:
[...]
Tja, ik zal nu wel heel Nederland over me heen krijgen, maar dit is gewoon mijn mening. Met alle respect voor de beste man, maar twee stadions naar hem vernoemen, vind ik zwaar overdreven. Een tribune, zoals bij Manchester United bijvoorbeeld met Alex Ferguson, vind ik veel gepaster.
alles kan off-topic
Spandoek op de Arena

Vlaggen halfstok op de toekomst.

Bloemen bij Olympisch stadion en JC z'n oude(rlijk) huis.

Vlaggen halfstok op de toekomst.

Bloemen bij Olympisch stadion en JC z'n oude(rlijk) huis.

Heeft Cruijff eigenlijk zelf nog als voetballer of trainer in de Arena gespeeld?
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Alleen als gepensioneerd voetballer natuurlijk en misschien trainer van een gelegenheidselftal ...Kalief schreef op zondag 27 maart 2016 @ 05:07:
Heeft Cruijff eigenlijk zelf nog als voetballer of trainer in de Arena gespeeld?
Deze is vast allang voorbij gekomen, maar misschien niet, een video op het Youtube kanaal van Barcalona.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4YEk50yCE70]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5MuNmA9p1RQ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vSoSuwXjt5U]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4YEk50yCE70]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5MuNmA9p1RQ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vSoSuwXjt5U]
...
Einde van het jaar komt er een munt ter nagedachtenis van Johan
http://nos.nl/artikel/215...-met-herdenkingsmunt.html
http://nos.nl/artikel/215...-met-herdenkingsmunt.html
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"