Kreeg een pushmessage dat Johan Cruijff is overleden 
Nu.nl ligt plat op dit moment...
Nu.nl ligt plat op dit moment...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
[ Voor 33% gewijzigd door Whatson op 24-03-2016 13:37 ]
[ Voor 54% gewijzigd door Thomas op 24-03-2016 13:35 ]
Whatson schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:32:
Zeker weer een stagiair aan de knoppen gezeten.
http://media.dumpert.nl/f...9_CcoAR87UYAE3S95.jpg.jpg
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Float like a butterfly, sting like a bee.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
De grootste imhomartinusz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:34:
rip Johan, 1 van de grootste voetballers van Nederland.
XXXVI
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Tja, dat is nogal nieuws...ph4ge schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:30:
Cruyff overleden. Rip
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 46% gewijzigd door P.O. Box op 24-03-2016 13:38 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
[ Voor 14% gewijzigd door nexhil op 24-03-2016 13:40 ]
Niet als je je longen zwaar hebt geasfalteerd hebt in je leven inderdaad. En het ook nog aanpreesWom schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:35:
Ook grootste voetballers ontsnappen helaas niet aan die vreselijke ziekte.
[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 24-03-2016 13:40 ]
En zeker als ze (zoals natuurlijk veel generatiegenoten) rokers waren hebben ze nu eenmaal meer kansWom schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:35:
Ook grootste voetballers ontsnappen helaas niet aan die vreselijke ziekte.
Longkanker wordt vaak pas ontdekt als het geen locale ziekte meer is, de sterfte is in dat geval helaas vrij groot, een vijfjaarsoverleving van pakweg 5% meen ik, met een mediane overleving van minder dan een jaar, ook afhankelijk van de kankervariant natuurlijk,Gevoelsmatig is het nog snel gegaan, maar waarschijnlijk zijn niet alle details naar buiten gebracht.
[ Voor 31% gewijzigd door Whatson op 24-03-2016 13:40 ]
Tja, het is ook niet echt onverwacht. Volgens mij heeft elk nieuwsmedium een lange lijst artikelen staan voor mensen die op het punt staan te overlijden.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Inderdaad, en ook naar aanleiding van berichten die hij zelf naar buiten gebracht had. Iets met dat hij 2-0 voor stond in de eerste helft ofzo. En dan dit. Dan moet hij toch geweten hebben dat het na zijn behandelingen niet echt goed ging? Misschien dat hij het niet heeft willen vertellen. Net als David Bowie. [/speculatie]Axente schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:41:
Wat een ...zooi jammer dat deze legende is overleden.
Tijdje terug stond hij nog op de foto met Max Verstappen(zie nos artikel) en dacht je hij ziet er goed uit... Had dit echt niet verwacht.
[ Voor 12% gewijzigd door Satom op 24-03-2016 13:47 ]
In een ruime maand (Was half februari dat hij dat zei) kan kanker een hele hoop met je doen. Het verloop is totaal niet te voorspellen van kanker; de ene week kan het redelijk positief lijken terwijl je de week erna keihard achteruit gaat.RoD schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:46:
[...]
Inderdaad, en ook naar aanleiding van berichten die hij zelf naar buiten gebracht had. Iets met dat hij 2-0 voor stond in de eerste helft ofzo. En dan dit. Dan moet hij toch geweten hebben dat het na zijn behandelingen niet echt goed ging? Misschien dat hij het niet heeft willen vertellen. Net als David Bowie. [/speculatie]
Erg naar bericht.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dat weet ik, maar dit is wel heel snel. Dat het snel kan gaan, dat klopt inderdaad, maar dat maakt het niet minder verwonderlijk.JT schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:48:
[...]
In een ruime maand (Was half februari dat hij dat zei) kan kanker een hele hoop met je doen. Het verloop is totaal niet te voorspellen van kanker; de ene week kan het redelijk positief lijken terwijl je de week erna keihard achteruit gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 24-03-2016 13:51 ]
Moofnor schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:42:
[...]
Tja, het is ook niet echt onverwacht. Volgens mij heeft elk nieuwsmedium een lange lijst artikelen staan voor mensen die op het punt staan te overlijden.
De servers van de Nos en Nu.nl hebben er wel wat moeite mee.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Er zijn eerder JC's opgestaan uit de dood he... je weet maar nooit.
En wat dacht je bijvoorbeeld van de reactie van Rutte op de aanslagen in Brussel, dat is ook waarschijnlijk een 'invulspeech' geweest die al maanden klaarlag.The_Worst schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:55:
[...]
offtopic:
Klopt. Van belangrijke mensen hebben ze de nieuwsberichten al klaar staan en worden regelmatig bijgewerkt, zoals leden van het Koninklijk Huis en mensen waarvan het binnenkort verwacht wordt dat ze te komen overlijden.
Tja, dood gaan door zo een ziekte blijft verwonderlijk en is een groot drama.RoD schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:50:
[...]
Dat weet ik, maar dit is wel heel snel. Dat het snel kan gaan, dat klopt inderdaad, maar dat maakt het niet minder verwonderlijk.
Zelf een kennis gehad die binnen een maand van "gezond" naar dood ging.
Edit: NOS heeft een liveblog. Wtf
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zijn uitspraken leven voort. En Un Momento Dadoaicaramba schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:06:
Erg jammer.. Helaas ben ik te jong om echt van zijn voetbal te kunnen hebben genieten.
Ik denk een type fout maar 2015?albino71 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:16:
Pff, zwaar bericht voor me....
Prachtmens was Cruijff, vooral naast het voetbal!
Idool van mijn wijlen pa (oud 2-benige voetballer, op zijn 67e overleden op 10-06-2016), dus dat hakt er in.
Hopelijk zijn ze nu samen een een balletje aan trappen, ergens op een hoger gelegen Cruijff Court met prachtig weer.
Sterkte aan iedereen die er verdriet van heeft.
RIP
Ennuh, dat Cruijff Stadion is logisch dat dat er komt, om maar even in Cruijff termen te spreken.
[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 24-03-2016 14:21 ]
[ Voor 31% gewijzigd door TFZ61 op 24-03-2016 14:23 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Je bewijst meteen dat je dat kan stellen, maar ik dacht altijd dat dat Piet Hein was.Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:22:
Kan je stellen dat er niemand in Nederland is geweest die ons volkje meer plezier en trots heeft gegeven dan Johan Cruyff? Ik denk het wel.
...
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 24-03-2016 14:23 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Touchebegintmeta schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:23:
[...]
Je bewijst meteen dat je dat kan stellen, maar ik dacht altijd dat dat Piet Hein was.
Zonder enige twijfel de beste Nederlandse voetballer ooit. Van Basten? Betere spits maar lang niet zo veelzijdig. Bergkamp? Fantastische techniek maar niet het leiderschap.chimera2 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:29:
R.I.P Legend
Helaas heb ik johan nooit zien voetballen. Volgens vele de beste speler die nederland heeft voortgebracht.
[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-03-2016 14:32 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Typische uitspraak ook weer van Cruijffvhal schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:13:
Bizar, zo sta je nog niet eens twee weken geleden op het circuit naast een 18-jarige sporter ( http://www.nrc.nl/nieuws/...rste-meedoen-hij-doet-mee ) en zo sta je helaas met een vervelend overlijdensbericht op vele nieuwssites. Als je het stukje lees krijg je toch kippenvel...
Cruijff is onder de indruk van Max’ debuut in de koningsklasse: „Het eerste jaar is niet een leerjaar geweest, maar een verbeterjaar. Een stappenjaar. Dat is toch wel uniek, want vaak moet je eerst een beetje wennen. Er waren momenten dat hij zich liet gelden. Ook toen ze zeiden: laat hem [teamgenoot Carlos Sainz] inhalen. Toen zei hij: ‘ik dacht het niet’. Als hij niet harder rijdt dan ik, laat ik hem er niet langs gaan. Dat is ook zo’n abc’tje. Het is niet zo dat je dan iets niet doet. Om iets te doen, moet er een reden zijn. En als de reden er niet is, dan doe je het niet”, filosofeert Cruijff die er lachend aan toevoegt dat hij in competitief opzicht nu eenmaal „agressief” is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Mooiste shirt dat hij ooit gedragen heeft.gielie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:39:
Beste speler die Feyenoord ooit gehad heeft.
[afbeelding]
alles kan off-topic
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Is dat zo? Volgens mij ~-40-50% van zijn leven niet.OB1 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:20:
Tja, heeft z'n hele leven gerookt. ....
[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2016 16:14 ]
Johann Sebastian Bach
[ Voor 49% gewijzigd door Jorgen op 24-03-2016 15:33 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Net een dagje te vroeg dan.P.O. Box schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:37:
kutzooi....
ik geloofde de positieve berichten die naar buiten waren gekomen...
J.C. die met pasen overlijdt....
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 77% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2016 16:14 ]
Johann Sebastian Bach
Johann Sebastian Bach
alles kan off-topic
[ Voor 21% gewijzigd door backupdevice op 24-03-2016 15:41 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Iets meer info dus."De gezondheid van Johan Cruijff is in de afgelopen anderhalve week enorm snel achteruit gegaan." Dat zegt Carole Thate, de manager van Cruijff.
"Hij was eerst heel optimistisch over het verloop van zijn ziekte en dacht oprecht dat hij ook deze wedstrijd ging winnen. Hij bracht nog een bezoek aan zijn zoon Jordi in Israël, maar in de afgelopen anderhalve week ging het opeens snel. Het is een enorm gemis", reageert Thate.
De beste man was stronteigenwijs en had wellicht wat andere vreemde trekjes, maar zeker niet iemand die alleen aan zijn eigen gewin dacht, in tegendeel zelfs.
In Barcelona zeker, daar was hij veel groter dan in we in Nederland kunnen bevatten en letterlijk de verlosser, zijn initialen werken natuurlijk ook wel mee...
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2016 16:14 ]
Laten we het er op houden dat hij in ieder geval te lang gerookt heeft.begintmeta schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:23:
[...]
Is dat zo? Volgens mij ~-40-50% van zijn leven niet.
In aanvulling, hij was degene met wie Barcelona won van de koninklijken(Real Madrid) de ploeg van dictator Franco. De film/reportage "un momento dado" geeft dit mooi weer, volwassen mannen die hun tranen niet kunnen bedwingen na die legendarische overwinning... momentje kippenvel.lateef schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:43:
[...]
In Barcelona zeker, daar was hij veel groter dan in we in Nederland kunnen bevatten en letterlijk de verlosser, zijn initialen werken natuurlijk ook wel mee...
Maar je ziet dit vooral om je zure mening over Cruijff te kunnen spuien. Beetje jammer, Cruijff was niet alleen de beste Nederlands voetballer aller tijden en één van de grootste ter wereld, ook buiten het voetbal is hij van onschatbare waarde voor Nederland geweest.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 200% gewijzigd door Ramzzz op 24-03-2016 16:29 ]
Johann Sebastian Bach
[ Voor 6% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 16:30 ]
geen idee maar het lijkt er wel opRamzzz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:00:
Too soon?
spoiler:De verlosser is dood. Zal zijn column zondag gewoon in de Telegraaf staan?
Op voorhand: sorry...
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 24-03-2016 17:19 ]
Verwijderd
Dat snap ik nooit peacefully? Wat is er vreedzaam aan om aan kanker te sterven. Oke met morphine dosis steeds verder omhoog krikken en slaapmiddel toedienen is er comfort te creeeren in de laatste fase maar om het nu peacefully te noemen lijkt me een groot woord.L.N. schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:32:
Het staat ook op zijn eigen website:
https://www.worldofjohancruyff.com/
Johan Cruyff 1947-2016
On March 24 2016 Johan Cruyff (68) died peacefully in Barcelona, surrounded by his family after a hard fought battle with cancer. It’s with great sadness that we ask you to respect the family’s privacy during their time of grief.
Ik vat het altijd maar zo op dat iemaand er in zo'n geval primair vrede mee heeft te sterven als die persoon vredig sterft (en secundair dat er niet al te veel acute klachten zijn)Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:21:
...
Dat snap ik nooit peacefully? Wat is er vreedzaam aan om aan kanker te sterven. ...
zonder pijn lijden sterven is wel degelijk een belangrijk aspect, dat is wat ze ermee bedoelen. het letterlijke vertaling vreedzaam dus....de manier van en niet de oorzaak.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:21:
[...]
Dat snap ik nooit peacefully? Wat is er vreedzaam aan om aan kanker te sterven. Oke met morphine dosis steeds verder omhoog krikken en slaapmiddel toedienen is er comfort te creeeren in de laatste fase maar om het nu peacefully te noemen lijkt me een groot woord.
[ Voor 24% gewijzigd door bvbal79 op 24-03-2016 18:33 ]
Ik ben het met je eens dat het wat overdreven is om de beste kerel als een messias te zien. Hij zal ongetwijfeld een goede voetballer zijn geweest, ik heb hem nooit zien spelen, maar alas, ik neem dit gewoon van anderen aan. Het was een man van wie je veel kon leren en die veel levenswijsheden vertelde, zoals "elk nadeel heb z'n voordeel". Ja, het was een beste kerel. Maar een messias? Ik zie de gelijkenis niet zo. Ik kan niet direct zeggen dat als een dolle achter een balletje aanrennen hetzelfde is als de mensheid verlossen van alle kwaad. Nee, ik zie de gelijkenis tussen Cruijff en een messias niet zo. Misschien ligt het aan mij hoor, dit is natuurlijk slechts mijn mening, iedereen is vrij om hier anders over te denken. Misschien zijn er mensen die in Cruijff wel de verlosser van alle kwaad zien, ik respecteer dat, maar ik zelf zie dat niet echt zo. Ik zou zelfs willen stellen dat het misschien wel een tikkeltje overdreven is om Cruijff als een messias te zien, maar wie ben ik? Ik weet het niet hoor, maar om Johan Cruijff nou te gaan vergelijken met Christus en stiekem te hopen dat Johan opstaat met pasen en dergelijke? Ja, wie ben ik, ik weet het niet hoor, maar het komt op mij gewoon een tikkeltje overdreven over.Toet3r schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:43:
Treurig Nieuws.
Cruijff heeft enorm veel betekend voor het voetbal in Nederland. Toen hij zelf speelde maar ook lang daarna nog. De invloed die hij had is ook nu nog merkbaar binnen het voetbal.
Door velen wordt hij daarvoor als een messias gezien.
Zelf vind ik dat toch wel wat overdreven. Het staat ieder natuurlijk vrij hier anders over te denken, dit is slechts puur mijn mening
r.i.p. Johan
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 21:39 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq