• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 09:18
Hoi allemaal,

Mijn vriendin wil graag een camera kopen om wat leuke hobby foto's mee te maken.
Ze gaat hier niet speciaal een cursus voor volgen dus het hoeft allemaal niet zo heel ingewikkeld te zijn.
Ze wil voornamelijk foto's maken voor op de conventies waar ze graag naar toe gaat, af en toe zal er tijdens shows dus bij wat minder licht foto's/films gemaakt moeten worden. Verder wil ze er familie foto's mee maken en natuur foto's.

We zijn vandaag even bij de mediamarkt geweest voor advies en we dachten eerst misschien voor een spiegereflex te gaan, maar de vriendelijke meneer daar zei dat we beter naar wat anders konden kijken voor het gebruik wat wij in gedachten hadden en met ons budget. (Onder de 400 euro).

We hebben uiteindelijk ons oog laten vallen op deze 2 camera's.
pricewatch: Canon PowerShot SX530 HS Zwart
pricewatch: Canon PowerShot SX60 HS Zwart

Is de meer prijs van de sx60 het waard?
Voornamelijk het uitklapbare scherm vond mijn vriendin wel handig.van de sx60.

Zijn er nog andere camera's die jullie beter geschikt lijken voor wat mijn vriendin wil?
Alvast bedankt!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:21

Garyu

WW

Ik zou - altijd - op zoek gaan naar een camera met een grote sensor. Er zijn verschillende camera's in jouw pricerange die daar aan voldoen. Misschien moet je iets aan andere features opgeven, maar het is het m.i. altijd waard.

Edit: oeps, qua prijs was ik misschien een beetje optimistisch. De enige onder de vierhonderd euro is geloof ik de Sony Rx100. Ook kan je nog kijken naar de Canon 9X.

[ Voor 27% gewijzigd door Garyu op 23-03-2016 21:36 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Kijk ook even in dit topic: [Aankoopadvies] Compactcamera

Staan volgens mij ook een aantal dingen over de SX60 in.

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 08:41

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:21

Garyu

WW

Je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Nikon 1 serie, daar zitten vrij betaalbare camera's met een relatief grote sensor bij.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Is 2e hands een optie?

Ik zou kijken naar een 2e hands setje met een mirrorless camera met 18-55 achtige lens en een 50mm 1.8 ofzo. Mooi compact setje, maar bij weinig licht toch de benodigde opties om foto's te kunnen blijven maken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 09:18
Bedankt voor al jullie reacties!
Zo een kleine compact camera is niet zo handig voor mijn vriendin, ze heeft reuma en een goeie grip op een camera is voor haar wel echt nodig, zodat ze de camera wat langer vast kan blijven houden.
Verder ben ik voor dit soort dingen altijd een beetje huiverig voor tweede hands, dus het liefst wel nieuw.
Zijn er behalve de sensor nog dingen waar iemand zoals ik (een leek wat betreft camera's) op moet letten bij het aanschaffen ervan?

• PdeBie
In jullie geval zou ik gewoon naar een winkel gaan en diverse modellen proberen. Kijken wat goed in de hand ligt en wat voor jullie makkelijk in de bediening is. Zeker met reuma is het belangrijk dat je knopjes makkelijk kan bereiken (mijn moeder heeft reuma en heeft met haar mobiele telefoon soortgelijke issues dat sommige knopjes gewoonweg niet handig zijn).

Verwijderd

De Panasonic FZ200 is een camera met een lichtsterke zoomlens (kan helpen bij minder licht) en maakt goede foto's in auto mode.(maar je kan ook andere instellingen gebruiken). Dit toestel is niet recent, maar nog steeds een van de betere bridge camera's in zijn prijsklasse. Maakt ook goede HD video's. Heeft wel geen wifi.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 13:06 ]

• PdeBie
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:59:
Dit toestel is niet recent, maar nog steeds een van de betere bridge camera's in zijn prijsklasse. Maakt ook goede HD video's. Heeft wel geen wifi.
Heeft hij het nou wel of niet? ;)

Verwijderd

PdeBie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Heeft hij het nou wel of niet? ;)
Heeft geen wifi. "Wel geen" wordt in ons dialect gebruikt. Gewoon een extra bevestiging. Heeft wel "geen wifi", was misschien beter geweest. Sorry for the confusion. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 13:42 ]

Pagina: 1