XS4ALL - Nog steeds het extra geld waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
Van 2001 tot 2013 ben ik een erg tevreden klant geweest van XS4ALL. Zeer zelden problemen, en als ik ze had werden ze snel en goed opgelost. Ze zijn altijd wat duurder geweest maar in al die jaren hoorde ik zoveel horrorverhalen van andere providers dat ik nooit een seconde getwijfeld heb aan de meerwaarde van de dienstverlening van XS4ALL.

In 2013 ben ik verhuisd naar het buitenland en heb ik daarom mijn DSL abonnement opgezegd maar wel hun Pack abonnement (15 euro per maand) genomen om mijn webspace en e-mailadres te behouden.

Weer drie jaar later en we staan op het punt om weer terug te gaan naar Nederland, en dus moet er weer een aansluiting geregeld worden. Ik had min of meer al besloten gewoon weer terug te gaan naar XS4ALL maar na wat lezen op GoT en verschillende andere sites, en de prijzen en specs van de verschillende all-in-one abonnementen te vergelijken ben ik gaan twijfelen. Het verschil in wat je krijgt voor je geld is nog steeds groot, maar het lijkt erop dat providers als Tele2 en Ziggo hun zaakjes een stuk beter voor elkaar hebben dan vijf jaar terug, en ik lees ook dat de befaamde service van XS4ALL er niet beter op geworden is.

Wat zijn jullie meningen over wat XS4ALL tegenwoordig biedt voor haar premium prijs?

Mogelijk van belang: Ik heb geen specifiek pakket in gedachten, maar het minimum is 50Mbit down, een paar Gb inboxruimte, basispakket TV met HD, degelijke modem/router en TV ontvanger.

Ik heb overigens gezocht naar een algemeen XS4ALL ervaringentopic maar niet gevonden, alleen dit oude XS4ALL Only topic. Als er al een algemeen topic is hoor ik dat graag.

XS4ALL Only - Ervaringen en discussies - Deel 2

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 19:35
Vroeger werd de support van Xs4all (aan)geprezen als unique selling point. Maar eigenlijk stamt die reputatie nog uit het modemtijdperk toen mensen zelf nog van alles moesten instellen. Als je kijkt naar de inhoud van de supportvacatures van Xs4all (via Randstad) dan zie je dat daar niet meer of minder deskundigheid vandaan komt dan van andere providers.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb in de tussentijd bij KPN en Telfort gezeten, maar altijd terug bij X4all gekomen, zelfs nu neem ik nog steeds de pack af puur en alleen om email. Webmail werkt perfect, brede ondersteuning (natuurlijk imap) en bij inschakelen van je spamfilter krijg je dacht 30GB inbox ruimte.

Telfort werkte meer wel dan niet, KPN ga ik niet eens aan beginnen, Caiway is helemaal een drama.

Hoewel de helpdesk nog steeds meer kennis heeft dan bv KPN (beide iets te vaak aan de lijn gehad), is het sinds de overname een stuk minder geworden.

Daarbij, de Fritzbox is superieur aan dat experiading van KPN, leuk voor de huis/tuin gebruiker, maar wil je beetje extra data of inzicht, blijft fritzbox een veel betere modem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:05
Volgens mij is de glans er al lang af. Ongetwijfeld heeft XS4ALL her-en-der nog wat unique selling points, maar die lijken me vrij persoonlijk.

Daarentegen betaal je een flinke premium bovenop de goedkoopste aanbieders, dat is het in de meeste gevallen simpelweg niet waard.

Als je 'gewoon' internet en TV wilt is er niets mis met KPN/Ziggo/Telfort (naar gelang je aansluiitingen). Tenzij er een lokale aanbieder is met een gunstiger aanbod (bijvoorbeeld een goedkope gigabitlijn van Tweak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2000 bij xs4all (ik zat bij de eerste lichting adsl in Den Haag) maar inmiddels staat wat Xs4all biedt in Utrecht in geen verhouding voor wat je aan snelheid krijgt via Ziggo. Helemaal nu ik mobiel gewend ben aan 4G voelt de vdsl van xs4all echt te traag voor wat ik ervoor betaal. Ik overweeg dus ernstig om over te stappen. Mocht er ooit glasvezel komen binnen de ring van Utrecht dan zal ik gelijk weer van de kabel afstappen en dan zal ik xs4all weer eens vergelijken met andere aanbieders op glas.

Maar voor die extra's die in 2000 nog een meerwaarde hadden hoef ik anno 2016 persoonlijk niet meer per se bij xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hangt er heel erg van af of je ten eerste wel of niet op een plek gaat wonen waar FttH fysiek aanwezig is.

En of je belang hecht aan zaken als:
-fixed IPv4 adres + een reeks aan IPv6 adressen
-vrij te configureren VoIP gebeuren
-één van de weinige VoIP providers (voor zover ik weet) waarbij je zelf anonieme oproepen kunt laten blokkeren (reuze handig om al die telefoonscammers buiten te houden).
-net wat betere standaard router (bij Xs4all een topmodel van AVM, de FRITZ!Box, bij andere ISPs altijd een wat minder model)
-Port security is via online portal keurig in te regelen.

Je kunt er uiteraard ook zelf eentje kopen, maar dat is weer een extra uitgave bovenop het ISP bedrag.
-De HD is toch echt nog steeds wat klantvriendelijker dan bij andere consumentenISPs. Zeker als je zelf als techneut serieus genomen wilt worden (en ja, ik spreek uit ervaring). Ik sta zelf b.v. iedere keer weer verbaasd als ze ECHT terugbellen over b.v. een openstaand probleem.
-Hun internetproduct, geleverd over FttH is gewoon erg stabiel en goed. Duidelijk net wat kortere hops richting het wereldwijde net, dan andere ISPs (zelfs andere dan die van KPN).

Uiteraard wil b.v. het IPTV platform net zo goed wel eens haperen als bij KPN, Telfort, etc. Want het komt immers uit diezelfde grote KPN WholeSale IPTV wolk vandaan. >:)

Zo hebben wij nu b.v. het 3-in-1 pakket (100/100 FttH, IPTV, Belbasis VoIP) met een best wel vlotte Arcadyan HMB2260 voor een all in bedrag van ca. 65 euro/mnd.
Da's inclusief Spotify premium (normaliter 10 euro/mnd). En dankzij een aanbieding van vorig jaar, voor een jaartje gratis HBO erbij. M.a.w. wij zijn er erg blij mee. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben maanden beziggeweest met XS4ALL omdat de IPv6 resolvers die zij hadden niet reageerden op requests uit mijn (native!) IPv6 reeks. Waarschijnlijk omdat ik in een nieuwe(re) reeks zat en ze hun firewalls nog niet hadden bijgewerkt.

Maanden. Echt.

En uiteindelijk hebben ze 1 van de 3 opengezet en ticket afgeboekt. Ik heb het toen maar opgegeven. Na een jaar ben ik maar weer naar KPN gegaan die nu ook gewoon native IPv6 biedt en wat dus nog gewoon werkt ook. Plus nog (een stuk) goedkoper is vanwege hun quad-play-aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op glasvezel van XS4all en moet zeggen dat het zeer stabiel is en geen problemen heb. HD tv ziet er ook gewoon strak uit.

Daarnaast hebben ze soms goede humane acties zoals: https://blog.xs4all.nl/inbelaccounts-voor-libie-en-egypte/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 01:52
Interessante vraag, toevallig ben ik zelf ook bezig met rondkijken voor een nieuw huisje waar ook glasvezel komt.. Nu had ik al bijna een keuze gemaakt voor inet + tv van xs4all 100/100 mbit voor 68,50 per maand, maar ik kan ook nog gewoon inet via de kabel (+ tv) nemen van ziggo, dan betaal ik 58,50 p maand voor 150/15.. Moeilijk.. Op dit moment heeft glasvezel toch nog niet zoveel meerwaarde? Wel altijd tevreden geweest met xs4all, dat dan weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sloeser schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:16:
Interessante vraag, toevallig ben ik zelf ook bezig met rondkijken voor een nieuw huisje waar ook glasvezel komt.. Nu had ik al bijna een keuze gemaakt voor inet + tv van xs4all 100/100 mbit voor 68,50 per maand, maar ik kan ook nog gewoon inet via de kabel (+ tv) nemen van ziggo, dan betaal ik 58,50 p maand voor 150/15.. Moeilijk.. Op dit moment heeft glasvezel toch nog niet zoveel meerwaarde? Wel altijd tevreden geweest met xs4all, dat dan weer wel..
Nouja, die /xx heeft toch wel een flink voordeel als je met grote uploads werkt :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dank voor de reacties. Ik moet zeggen dat ik weinig van de dingen die XS4all nog biedt meerwaarde vindt hebben voor een casual user als ikzelf. Het enige wat ik wel echt archaïsch vind is dat veel andere providers zo'n kleine mailbox bieden; 20mb bij Tele2 is gewoon absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Waarom zou je uberhaupt nog een mailbox bij een ISP willen hebben? Als je switcht van ISP is dat alleen maar lastig. Ik heb al jaren een Gmail adres, en die kan je bij elke provider gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 12:13
Je email kun je natuurlijk ook bij een andere partij inkopen (of een gratis dienst als gmail gebruiken). Dat geeft je veel meer vrijheid, omdat je beiden onafhankelijk kan uitzoeken en, belangrijker, onafhankelijk kan overstappen. En email met een eigen domeinnaam (jenaam@drstrangelove.nl ?) is natuurlijk veel mooier als jenaam@xs4all.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Vrienden van me waren vorig jaar van XS4all overgestapt naar Vodafone omdat dat iets goedkoper was. Die zijn nu weer terug naar XS4all.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 20:47
Xs4all heeft ook gratis spotify premium en newszilla niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:23:
Telfort werkte meer wel dan niet, KPN ga ik niet eens aan beginnen, Caiway is helemaal een drama.
Fijn altijd dat soort claims zonder onderbouwing. 8)7

KPN werkt in mijn ogen perfect. Heerlijk flexibele glas-aansluiting. Kwam bij UPC vandaan, daar klaagde iedereen ook altijd steen en been. Enige nadeel daar was dat je met dat verouderde coax moest werken wat dus zo inflexibel en storingsgevoelig was. Nee ik bibber als ik daaraan terug denk :)

[ Voor 21% gewijzigd door RodeStabilo op 24-03-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Friespeuk schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:57:
[...]

Fijn altijd dat soort claims zonder onderbouwing. 8)7

KPN werkt in mijn ogen perfect. Heerlijk flexibele glas-aansluiting. Kwam bij UPC vandaan, daar klaagde iedereen ook altijd steen en been. Enige nadeel daar was dat je met dat verouderde coax moest werken wat dus zo inflexibel en storingsgevoelig was. Nee ik bibber als ik daaraan terug denk :)
Ik heb het over webmail.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft heeft XS4ALL nog steeds absolute meerwaarde. Ondertussen meerdere providers gehad en sinds een half jaartje bij XS4ALL. Ik heb welgeteld één keer een probleem gehad wat men niet direct kon oplossen. Er wordt me beloof dat ze me met een kwartiertje terug bellen en warempel, ik word teruggebeld.

Daarnaast zijn ze zo aardig om de upload (op VDSL in ieder geval) gewoon open te gooien, dus ik betaal voor 50/10 maar krijg 50/22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
Die upload snelheid krijg je bijna bijna alle VDSL aansluitingen, ik heb hier 30Mb upload via KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 24-03-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Ik heb zelf XS4all. Erg tevreden mee. Fritzbox werkt ook super.

KPN experia box is echt een drama. Slechte interface vooral.
Bij het aanleggen bij mn ouder (die hebben KPN) heb ik de xperiabox in bridge mode gezet en alles geregeld met een fatsoenlijke Cisco router. Dan is het nog enigzins te doen.

Bij de Fritzbox werkte alles gelijk prima en heb ik nergens problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Voordelen (imo) van xs4all, heb zelf glas 50/50:

- fritzbox werkt goed, veel instellingen
- stabiel, eigenlijk nooit storingen)
- gratis spotify premium
- snelle kundige helpdesk
- newsserver met binaries die, mits je niet te lang wacht, best bruikbaar is
- gratis data sim kaart met 250 MB + 16KB/s als je limiet op is.

Laatstgenoemde vind ik een behoorlijk pluspunt. Mijn zoontje heeft nu dual sim phone met Simyo prepaid en de xs4all data sim. Als hij door z'n data limiet heen is, heb je nog steeds internet alleen via geknepen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Daar moet je wel een dual sim phone voor hebben, als iPhone user heb ik daar geen moer aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Nee, dat niet. Maar je vraagt of XS4all het extra bedrag waard is....

In mijn geval heb ik vanwege het volgende (weer) gekozen voor XS4all nadat ik met mijn glasvezel van Fiber (30/30) naar Telfort (50/50) en vervolgens weer naar XS4all (50/50) ben gegaan:

- Ik kon mijn XS4all pack-abo opzeggen (scheelt toch weer 30 euro per 2 maanden).
- Vast IP en apart in te stellen DNS hostnaam.
- XS4all heeft geen issues met servers en blokkeert geen TCP/UDP porten.
- Gratis Spotify Premium.
- Gratis XS4all Altijd Onderweg simkaart met 250MB.

Newszilla is leuk, maar door de gehanteerde retentie is het niet echt bruikbaar voor binaries. De router is IMHO een stuk beter dan de Telfort en KPN routers; maar was voor mij een bijzaak. Aangezien het IPTV gebeuren gebruik maakt van KPN is dit ook geen unique sellingpoint.

En zoals eerder aangegeven, de kwaliteit van de 1e lijns helpdesk is aanzienlijk naar beneden gegaan en valt niet te vergelijken toen XS4all zijn eigen helpdesk (in beheer) had. Maar persoonlijk vind ik wel dat je sneller toegang krijgt tot de 2e en 3e lijns helpdesk dan bij KPN en/of Telfort.

Mijn vader wil alleen TV kijken en internetten; die heeft niks aan die extraatjes en heeft daarom gekozen voor Telfort. Dus ja, in mijn geval zijn ze het extra bedrag waard. Maar dit is voor iedereen een persoonlijk iets.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vond de toegang tot alle KPN hotspots wel handig, neem aan dat dat via Telfort echter ook kan.
- XS4all heeft geen issues met servers en blokkeert geen TCP/UDP porten.
Wat voor servers en ports heeft XS4ALL dan open staan t.o.v. andere providers?

Enige ervaringen met de TV-kant van hun all-in-one pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 13:20

DJVG

Gewoon DJVG

Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:52:
Ik vond de toegang tot alle KPN hotspots wel handig, neem aan dat dat via Telfort echter ook kan.

[...]

Je kan bijvoorbeeld zelf poort 25 openzetten, iets wat bij andere providers echt niet het geval is. Er zijn dus nog wel wat opties voor de geavanceerde gebruiker. Als je dat allemaal niet nodig hebt heeft het geen meerwaarde natuurlijk :)

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

Ik had laatst een probleem met mijn VDSL verbinding, Cisco 887VA syncte niet meer, Fritzbox wel. Gebeld en gesproken met een jongen welke ruim voldoende kennis had. Wist mij te vertellen dat vectoring op de lijn was ingeschakeld en dat de Cisco daar waarschijnlijk problemen mee had.

Uiteraard was er het standaardverhaal dat alleen de meegeleverde modem ondersteund werd en dat ik zelf een oplossing moest gaan zoeken. Niet echt handig aangezien mijn netwerk voor VPN afhankelijk is van de Cisco apparatuur. Uiteindelijk zelf via Google de oplossing gevonden, andere firmware ingeladen en er was stabiel sync.

N=1 natuurlijk maar ik vond de support wel in orde. Bij een andere ISP had ik zeer waarschijnlijk een minder vaardig persoon aan de lijn gehad.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:03
Toevallig een blogpost van xs4all vandaag: https://blog.xs4all.nl/xs4all-helpdesk-getest-en-geslaagd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Wij hebben nu een glasvezel 20/30 abbo, het goedkoopste glas abbonement bij XS4all. Ben tevreden met wat ik ervoor krijg, Deze week werd ik proactief gebeld of alles naar mijn zin was, dus ik mekkeren over de Fritzbox welke bij ons wel eens zijn wifi verbinding lijkt te droppen. Werd ik doorgezet naar de Technische Helpdesk en die hebben mij zeer goed geholpen. Bleek dat het 2.4Ghz en 5 Ghz frequenties op dezelfde SSID geconfigureerd stonden waardoor sommige apparaten continu blijven switchen tussen die twee frequenties.

Ik heb hiervoor bij telfort gezeten, de enige momenten dat ik van hen (proactief) vernam is wanneer er betaald diende te worden. Overigens had ik daar ook veel storingen, offline zijn van mijn verbinding, resetten van mijn modem om de week etc etc

Ik blijf voorlopig nog ff bij xs4all :Y

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik ben al een tijdje aan het denken om over te stappen op XS4ALL alles in 1. Maar een KPN pakket is op zich ook aantrekkelijk icm een KPN mobiel abonnement.
Voordelen KPN:
  • 60 Mbit ipv 50.
  • upgrade naar 100 Mbit is 5 Euro ipv 10.
  • 3,50 Euro / maand goedkoper.
  • 5 Euro korting op mobiel, verdubbeling mobiele data
  • Gratis HBO channel
Voordelen XS4ALL:
  • Helpdesk, maar die heb ik nauwelijks nodig. De verbinding en TV worden toch door KPN beheerd dus ik weet niet of die helpdesk voor mij veel toegevoegde waarde heeft.
  • Het “beste”modem; de Fritzbox. Dat mag dan wel zo zijn maar heeft geen AC Wifi en maar 2 GBit poorten. Die experiabox V10 is wat completer.
  • Gratis Virusscanner
  • Fatsoenlijke mail
  • Newszilla.
  • Vast IPv4 nummer.
  • Privacy bewust
Volgens mij is het TV deel en het VDSL deel van KPN dus dat maakt niets uit.
Daarom een paar vragen;
  • Is mijn privacy nu zo veel beter beschermd bij XS4ALL tov KPN? Dwz als bijv brein aanklopt, geeft dan KPN gewoon mijn gegevens en XS4ALL niet?
  • Wat maakt die Fritzbox nu zo veel beter?
  • Is de SPAM filtering bij XS4ALL een beetje fatsoenlijk te tunen? Ik heb een hekel aan te veel spam maar ook een hekel aan veel false positives. Bij fastmail is dat best goed geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:05
Die heb je in de praktijk bij elke provider.
Daarom een paar vragen;
[list]
• Is mijn privacy nu zo veel beter beschermd bij XS4ALL tov KPN? Dwz als bijv brein aanklopt, geeft dan KPN gewoon mijn gegevens en XS4ALL niet?
Nee. In de praktijk maakt het 0,0 uit bij welke provider je zit - geen enkele provider zal je gegevens ooit aan Brein verstrekken zonder een gerechtelijk bevel - dat is al snel in strijd met hun eigen AV. En ze hebben er geen enkel belang bij om daar een wijziging in aan te brengen.

Wel is het zo dat XS4ALL de partij was die zich proactief voegde in de 'The Pirate Bay'-zaak tegen Ziggo. De rest wachtte af. Op ideologisch vlak winnen ze het dus.
• Wat maakt die Fritzbox nu zo veel beter?
Je kunt er (naar het schijnt) meer op instellen dan op menig andere ISP-router. Een alternatief is natuurlijk om je eigen router te kopen (maar telefonie is in sommige gevallen een probleem, bijvoorbeeld bij KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mobiele tv.app van xs4all is echt dramatisch, zeker in vergelijking met die van kpn en telfort. Dus als je dat belangrijk vindt is het slim om je daar even in te verdiepen.
Wat ik ook.superirritant vind, maar dat is bij kpn en telfort geloof ik hetzelfde: de HD-zenders zitten op kanaal 701 en hoger. Dus NPO1 zit in HD op 701 en niet op 1. Dat is in imo ernstig achterhaald nu vrijwel iedereen HD kijkt. En op dat soort vragen heb ik tot nu toe nooit een serieus antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

mkliko schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:57:
Ik heb zelf XS4all. Erg tevreden mee. Fritzbox werkt ook super.

KPN experia box is echt een drama. Slechte interface vooral.
Bij het aanleggen bij mn ouder (die hebben KPN) heb ik de xperiabox in bridge mode gezet en alles geregeld met een fatsoenlijke Cisco router. Dan is het nog enigzins te doen.

Bij de Fritzbox werkte alles gelijk prima en heb ik nergens problemen mee gehad.
Dat heb je niet, de Experiabox heeft nl. geen bridge modus.

On topic:
Fritzbox is veruit superieur boven de Experiabox, ook al is de Experiabox V10 een verbetering t.o.v. eerdere varianten.

Mijn ervaring op de helpdesk van kpn heeft mij geleerd dat:
  • Je altijd de volledige naam te horen hoort te krijgen van de 'klantexpert'.
  • Je altijd de volledige naam moet vragen als de 'klantexpert' z'n naam niet noemt.
  • Je de eerste drie minuten van een gesprek nooit in de wacht gezet hoeft te worden.
  • Je niet in de wacht hoeft te staan tijdens een systeemmeting.
  • Je het 'optimale klant gesprek' krijgt dit betekend een target van 2% op een helpdesk afdeling met betrekking tot verkoop van internet of tv, beide zijn één verkoop.
  • Je sneller met een 'haal maar de nieuwste experiabox in de winkel op' weggestuurd wordt dan dat je daadwerkelijk wordt geholpen.
  • Je gesprek altijd gelogd moet worden met klantvraag en oplossing, maar dit meestal niet of niet volledig gedaan wordt.
Mocht dit alles het geval zijn ben je beter af door opnieuw te bellen en op goed geluk een echte klantexpert aan te de telefoon te krijgen. Ik ben wellicht bitter over de helpdesk maar ik vind dat ronduit belachelijk gedaan wordt met een gemiddelde klant. En als je er wel wat meer van af weet loopt het al snel uit in een welles-nietes discussie waarbij jij dan toch echt gelijk hebt maar niet je gelijk krijgt.

Van de zes keer(pak 'm beet) dat ik afgelopen jaren zelf vanaf thuis heb moeten bellen was zeker de helft onvakkundig. Zolang ik niet van iemand hoor dat ze ontevreden zijn over de klantenservice van XS4ALL zijn ze daar altijd nog beter in mijn ogen.

Zowel het betere modem en het feit dat XS4ALL zich wil onderscheiden van andere ISP's door juist technischer te zijn en betere service te verlenen doet mij toch zeker XS4ALL afnemen boven kpn.

Maar al met al, ik kijk geen tv, heb geen vaste telefoon, los intern al mijn problemen zelf op en heb geen extra diensten nodig zoals hosting of mail. Ik ga gewoon voor de beste verhouding voor snelheid/prijs. En dan zijn voor mij zowel XS4ALL als kpn niet de beste keuzes.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
True schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:11:
[...]

Dat heb je niet, de Experiabox heeft nl. geen bridge modus.
Weet je dat zeker? Ook niet met oudere types?
Ik dacht namelijk van wel.

Kan ook zijn dat ik alles gewoon uitgezet heb (wifi e.d.) op experiabox en dat alleen de Cisco erop aangesloten zit. Maar ik dacht dat ik hem wel in bridge mode had gezet eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
100%, je hebt nu gewoon een dubbele NAT.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Thralas schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:17:
[...]

Die heb je in de praktijk bij elke provider.

[...]
Niet correct, bij mijn vorige provider Telfort had ik een 20/2 ADSL abbonement en daar kwam het maar vaak genoeg voor dat mijn WAN IP wijzigde :-(

[ Voor 8% gewijzigd door WeaZuL op 25-03-2016 16:45 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40
De Experiabox V8 die tegenwoordig alleen nog door Telfort geleverd wordt kan als enige Experiabox wél in bridge modus gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect

[...]

Poort 25 (SMTP: verzenden van mail) staat bij veel providers standaard dicht, weet niet hoe dit bij XS4ALL zit maar dit zouden ze kunnen bedoelen.

Verder kan je even naar Tweak.nl kijken, ik vind de klantenservice gelijk aan die van XS4ALL. Helaas kom je altijd bij elk bedrijf wel een medewerker tegen die net niet helemaal doorheeft wat zijn werkzaamheden zijn :X .

Ik heb zojuist bijvoorbeeld heerlijk alle medewerkers van Ziggo een vrolijk pasen gewenst (kleine 9 stuks aan de telefoon gehad in 56 minuten) dit terwijl ik een vraag had over mijn factuur (waarom ik een factuur krijg als de eerste 3 maanden gratis zijn).

Ik zit echter vastgebonden aan Ziggo aangezien de up/down op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

xleeuwx schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Poort 25 (SMTP: verzenden van mail) staat bij veel providers standaard dicht, weet niet hoe dit bij XS4ALL zit maar dit zouden ze kunnen bedoelen.
Ik heb lange tijd eigen server gehad, 25 moest je dacht ik via service pagina open zetten (stond open, staat nu default dicht).
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:06:
De mobiele tv.app van xs4all is echt dramatisch, zeker in vergelijking met die van kpn en telfort. Dus als je dat belangrijk vindt is het slim om je daar even in te verdiepen.
Wat ik ook.superirritant vind, maar dat is bij kpn en telfort geloof ik hetzelfde: de HD-zenders zitten op kanaal 701 en hoger. Dus NPO1 zit in HD op 701 en niet op 1. Dat is in imo ernstig achterhaald nu vrijwel iedereen HD kijkt. En op dat soort vragen heb ik tot nu toe nooit een serieus antwoord gekregen.
Daar kwam ik dus via hun forum achter, ik wacht nog tot ik betere lijn/snelheid krijg (kleine kans), om daarna ook TV via KPN toe te voegen (nu nog kabel via Caiway), maar deze nummering is toch compleet onlogisch? Al sinds dag 1 dat Rekam/Caiway HD ging uitzenden, ging HD naar 1 en SD dacht naar 501.

Maar neem aan dat je in die TV-setups van KPN toch wel een default volgorde kan toepassen?

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 25-03-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect
SinergyX schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:13:
[...]

Ik heb lange tijd eigen server gehad, 25 moest je dacht ik via service pagina open zetten (stond open, staat nu default dicht).
Dit kan zo zijn bij XS4ALL maar bij andere providers is dit dus gewoon dicht.
[...]

Daar kwam ik dus via hun forum achter, ik wacht nog tot ik betere lijn/snelheid krijg (kleine kans), om daarna ook TV via KPN toe te voegen (nu nog kabel via Caiway), maar deze nummering is toch compleet onlogisch? Al sinds dag 1 dat Rekam/Caiway HD ging uitzenden, ging HD naar 1 en SD dacht naar 501.

Maar neem aan dat je in die TV-setups van KPN toch wel een default volgorde kan toepassen?
Dit is afhankelijk welke setupbox of tv je hebt of dit in te stellen is, ik weet dat het bij sommige tv's /setupboxen niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:13:

Zou je zeggen, maar: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit is een beetje domme vraag denk ik maar, maar de Fritzbox is toch een modem/router en geen set top box? Wat voor doos krijg je dan om aan je TV te hangen bij een xs4all all in one abonnement?

Edit: Er schijnen er drie te zijn?

https://www.xs4all.nl/ser...ficaties-tv-ontvanger.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-03-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:03
Fritzbox is inderdaad router en access point. Volgens de website is de STB de Arcadyan HMB2260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 20:31
XS4ALL heeft naast de genoemde voordelen in mijn ogen nog een extra voordeel tov bijvoorbeeld de reus KPN. Een vriend van mij heeft KPN, en we hebben steeksproef een 5-tal servers in europa getraceroute. De route die XS4ALL nam was structureel 2/3 hops korter dan de KPN route.

Verder natuurlijk de standaard zaken;
* Statisch IPv4 adres.
* Een /48 IPv6 blok.
* Mogelijkheid tot bijhuren extra IPv4 blok.
* Port security in te stellen via webportal.
* Uitstekende router (FritzBox).
* Gratis SIM met wat data voor eventueel als je storing hebt.
* Helpdesk schijnt goed te zijn, geen ervaring mee.

[ Voor 37% gewijzigd door Yahiko750 op 29-03-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Hier ook een tevreden XS4ALL klant. Ik kom van 200 Mbit/s Ziggo maar schrok na het inzien van mijn pfSense traffic logs hoe weinig ik maar gebruik maakte van die snelheid. Vorig jaar verhuisd naar een nieuwe woning, de gok genomen en XS4ALL (bellen en internet) afgesloten.

Ik heb nu 100/30 Mbit/s tot mijn beschikking met een, ik geeft het eerlijk toe, verbazing wekkend uitstekend FRITZ!Box modem. Ik geniet van een stabiele internetverbinding, inbegrepen IPv6 usenet account (retentie beperkt maar ik heb nooit meer dan een a twee weken nodig), native IPv6 verbinding met toegewezen subnet en een statisch IPv4. Ik denk er nog over na een IPv4 subnet te nemen voor mijn servers. Custom hostname is ook top. En nu komt de giller.... de helpdesk die ik eigenlijk nooit nodig heb wist mij zelfs te assisteren met mijn Asterisk server configuratie in combinatie met het XS4ALL SIP account.

Straks komt bonding beschikbaar en ben ik weer terug bij mijn 'oude vertrouwde' 200 Mbit/s maar ik mis het op moment van schrijven in mijn situatie eigenlijk nog niet.....

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb nog wat vergeleken en blijf hangen op de vergelijking tussen KPN en XS4ALL.

Voordelen KPN:
- 3,50 goedkoper
- geen aanschafkosten
- hogere snelheid
- betere mobiele tv-app

Voordelen XS4ALL:
- betere verbinding?
- betere helpdesk
- grotere mailbox
- gratis virusscan
- beter modem/router
- mobiele sim

Nog even puzzelen...

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-04-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49

[...]

Geen showstopper voor velen maar Vodafone heeft bijvoorbeeld poort 5060 (VOIP) in gebruik voor zijn eigen telefonie diensten welke in hetzelfde VLAN draait als internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is er nog wat voordeel te behalen bij KPN als je ook een mobiel abonnement wil afsluiten? Ik heb een voorkeur voor een prepaid abonnement met weinig minuten en MBs.

Kan je met die mobiele sim van XS4ALL eigenlijk bellen?

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-04-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:37
Nee, die met die sim van XS4ALL kun je niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Dr. Strangelove schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:18:
Ik heb nog wat vergeleken en blijf hangen op de vergelijking tussen KPN en XS4ALL.

Voordelen XS4ALL:
- betere verbinding?
- betere helpdesk
...
XS4all glas gebruiker hier. Ik geloof niet dat de verbinding bij een ander slechter is. Glas is glas of dat nu XS4all of KPN overheen gaat lijkt me, maar daar kan ik me in vergissen. Wat betreft de helpdesk: ze zijn zeer vriendelijk, maar met glas kwamen ze die paar keer dat ik ze nodig heb gehad ook niet verder dan stroom er vanaf halen en modem resetten, dus echt het idee dat de helpdesk nou zoveel beter is heb ik niet. Maar goed: anekdotisch bewijs is geen bewijs.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De fysieke FttH verbinding is uiteraard niet anders dan bij andere ISPs die een glasvezelverbinding leveren.
Maar; de routering naar het www is wel degelijk anders. Vaak is het aantal hops van jou, als klant, naar een andere plek op het internet, net wat lager dan bij andere ISPs, zelfs dan die bij KPN.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
XS4ALL kan nog zijn extra geld waard zijn, aan de andere kant zit ik nu al 10 jaar bij Ziggo en iedere keer wanneer ik een monteur nodig had kwam er eentje. Binnenkort stap ik over naar Ziggo Zakelijk en dan komt de monteur binnen 4 uur (kantoortijden) + een 24/7 klantenservice.

Wellicht een idee om naar Ziggo zakelijk te kijken? Je krijgt meestal wat voorgang en bij een alles in één pakket begin je bij €45,00 exclusief BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:15
Jordyz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:12:
XS4ALL kan nog zijn extra geld waard zijn, aan de andere kant zit ik nu al 10 jaar bij Ziggo en iedere keer wanneer ik een monteur nodig had kwam er eentje. Binnenkort stap ik over naar Ziggo Zakelijk en dan komt de monteur binnen 4 uur (kantoortijden) + een 24/7 klantenservice.
iedere keer een monteur? Klinkt niet alsof je verbinding zo stabiel is/was dan :?
Ik heb slechts 1 keer met xs4all een monteur nodig gehad, maar toen bleek de wijkkast ondergelopen te zijn na een extreme plensbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
idef1x schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:48:
[...]

iedere keer een monteur? Klinkt niet alsof je verbinding zo stabiel is/was dan :?
Ik heb slechts 1 keer met xs4all een monteur nodig gehad, maar toen bleek de wijkkast ondergelopen te zijn na een extreme plensbui.
2x in 10 jaar een monteur gezien :P

Dus iedere keer is misschien wat overdreven maar hij kwam wel netjes binnen 1 á 2 dagen.
Maar voor de extra service hoef je niet meer over te stappen naar bijvoorbeeld XS4ALL, want bij Ziggo Zakelijk komt de monteur binnen 4 uur je modem vervangen als hij kapot is. Dat is ook vrij netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Onlangs een upgrade naar smart xs4all met pairing (50mbps) twee monteurs geweest een van KPN en een van derde partij voor aansluiten modem. In de week van aansluiten vele malen met XS4all gebeld omdat snelheid dropte (1pair) lag uiteindelijk aan instelling importeren van oude modem. Dat proces gaat niet zuiver (goed). Uiteindelijk met behulp van medewerker alles opnieuw moeten instellen (beveiliging, parenting controls, filters, wifi en 5 dect telefoon) Nu paar weken constant op 50 MBps en geen storingen.

Helpdesk is arrogant, ik zei dat de snelheid drop niet aan mijn computers lag maar aan modem. Uiteindelijk na vele malen reset modem fabrieksinstellingen bleek toch aan nieuwe modem te liggen. Even fout ingesteld en pairing werkt niet! Dus pas op!!
Nadeel nu webtv blijft om de 10 minuten freezen en de webtv app werkt niet op nieuwe iphone SE 5, versie 14 okt. Vele malen gebeld en feedback gegeven en wacht op update app nieuw versie hopelijk wel werkt op iphone SE 5?!

Service is niet wat het was zit al 20 jaar bij Xs4all, sinds twee maanden alles in 1, daarvoor combi internet en telefoon xs4all en tv van ziggo.

Service is niet alles meer veel service gaat tot deur: Als internet werkt, geen extra service voor instellen email, telefoon of poorten moet je met fabricant fritz box modem bellen :( |:( :? :X

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Pagina: 1