Gaming Muis voor shooters (cod, Battlefield, enz)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• markdewolf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2019
Mijn vraag

Ik heb onlangs een game PC aangeschaft, en ben op zoek naar een goede game muis.
Ik speel voorral shooters zoals call of duty, Battlefield, GTA, Crysis enz.

Momenteel speel ik nog met mijn xbox one controller, maar wil toch echt gebruik gaan maken van de voordelen die een muis heeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Xbox One controller.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Gekeken op bol.com welke muizen er allemaal zijn.

Mij lijkt een muis met meerdere knoppen makkelijk, aangezien je dan bijvoorbeeld kunt reloaden met de muis.. maar ik heb hier dus 0 ervaring mee en weet niet wat makkelijk en goed is.

Alle reacties

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12 22:27
Deze is erg lekker en niet al te duur pricewatch: Logitech G303 Daedalus Apex , goede sensor. Je kan het beste eerst even in de winkel testen wat je leuk vindt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is je budget? Wat heb je zelf al gevonden? Wat zijn je eisen en wensen? Je beantwoord ze allemaal halfbakken of niet. Ga eerst zelf eens op onderzoek uit, stel een budget vast, blader door de pricewatch, bezoek een lokale Mediamarkt om maar een paar voorbeelden te noemen.

Dat je op bol.com rondgekeken hebt is leuk, maar kom dan met linkjes van muizen die jouw aanspraken en vergelijk die met elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 23-03-2016 15:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-12 15:39
Heb zelf de Logitech G502 net gehaald bij Alternate in de aanbieding, vorm komt redelijk overeen met de oude MX518, iets kleiner en ligt net wat anders in de hand maar nog wel lekker, beetje meer plastic alleen.
Ligt op je mat voor 60 euro :)

• markdewolf
wat ik al aangaf, ik heb 0 ervaring met gamen via een muis. ik kan dus wel kijken naar welk design ik mooi vind, maar het gaat er toch om wat lekker speelt. aangezien ik geen ervaring heb met het gamen van een muis vraag ik wat volgens mede tweekers een goed muis is om mee te beginnen. budget maakt verder niet uit. Hoe minder hoe beter natuurlijk! maar betall liever meer voor een geode dan weinig voor een slechte. de Logitech g502 bij alternate lijkt mij inderdaad ook een goede aanbieding!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Reloaded met de muis is allemaal leuk en aarsig enzo.. maar er is een reden waarom de meeste fps gamers gewoon een muis nemen met bv enkel 2 zijknopjes extra.

Want iedere keer als je op je muis op een knopje drukt verplaats je hem een beetje. Werkt dus niet mee met je aim.

WASD en dan de knopjes er om heen voor reloaden/springen /rennen etc. Wen daar maar vast aan. Dan hoef je het niet nog een keer anders te leren in de toekomst.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
markdewolf schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:57:
wat ik al aangaf, ik heb 0 ervaring met gamen via een muis. ik kan dus wel kijken naar welk design ik mooi vind, maar het gaat er toch om wat lekker speelt. aangezien ik geen ervaring heb met het gamen van een muis vraag ik wat volgens mede tweekers een goed muis is om mee te beginnen. budget maakt verder niet uit. Hoe minder hoe beter natuurlijk! maar betall liever meer voor een geode dan weinig voor een slechte. de Logitech g502 bij alternate lijkt mij inderdaad ook een goede aanbieding!
Nouja muizen is toch wel een persoonlijke voorkeur. Het ligt er namelijk behalve welke game je speelt ook aan hoe je de muis vasthoudt.

• ChriSSjuH
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 16:05
zelf heb ik de http://tweakers.net/pricewatch/314780/trust-gxt-25.html
goedkope muis en speelt heerlijk om mee te beginnen. :P

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:32
Verder is het handig om te weten: wil je een grote muis of nou juist een kleinere muis?

Ook zijn er al andere topics die je op weg kunnen helpen:

Muis advies

Zelf heb ik de pricewatch: Steelseries Rival Zwart

Bevalt heel goed omdat er weinig extra's opzitten, grote muis en fijne grip. Nadeel is dat de kabel gewoon is en niet gevlochten.

• markdewolf
voor mijn werk gebruik ik een grote muis. en dat vind ik eigenlijk goed liggen in de hand. verder is het ook voor rechts handig:)

verder heb ik ook verhalen gelezen dat je bijvoorbeeld extra opties kunt toevoegen aan de muis wat normaal je toetsenbord doet. Denk aan Renne/Bukken/herladen enz. Is dat een voordeel ten opzichte van een keyboard?

Kan je dit vergelijken als een scuf controller (gebruikte ik voor zowel xbox one als ps4)

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10 15:04

Jean Paul

Reservebelg

Extra knoppen kan handig zijn en best lekker spelen, vind ik zelf. Heb recent de Logitech G502 Proteus Spectrum aangeschaft ter vervanging van de G400s en ben er super tevreden over. Groter formaat, speciale knop bij duim voor b.v. lagere DPI (goed voor sniping ;)) en de gebruikelijke twee duimknoppen.

Verder wat D4NG3R zegt :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24

D4NG3R

kiwi

:)

markdewolf schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:57:
wat ik al aangaf, ik heb 0 ervaring met gamen via een muis. ik kan dus wel kijken naar welk design ik mooi vind, maar het gaat er toch om wat lekker speelt. aangezien ik geen ervaring heb met het gamen van een muis vraag ik wat volgens mede tweekers een goed muis is om mee te beginnen.
Irrelevant, een muis is iets heel persoonlijks, en daar zal je ook zelf onderzoek naar moeten doen. Als jij een lijstje kan maken met muizen die je aanstaan kunnen wij daarna altijd nog onze mening uiten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1