Muis advies

Pagina: 1
Acties:

• e.vanbeek
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-04-2021
Het zit als volgt: Ik heb een muis nodig voor technisch tekenen en casual gaming. Ik heb geen pc maar een laptop dus ben veel onderweg.

Wat voor muis is dan aan te raden? Zelf zat ik al te denken aan deze:
Logitech MX Master, MX Performance of G700s
Roccat Tyon, Kone XTD of Nyth
Razer Orochi
Mionix Naos 8200/7000/3200

En de keuze tussen Optisch en Laser is ook nog niet gemaakt..

Alvast bedankt!

(8>

[ Voor 3% gewijzigd door e.vanbeek op 17-10-2015 13:16 ]

• Lamar89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Denk dat het niet in het desktop aankoop hoort en je straks verplaatst wordt door een modje. Of je kan geloof ik het zelf ook aanvragen, maar dat weet ik niet zeker.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 20:02
dingen als muizen, toetsenborden, de koptelefoon etc zijn heel erg persoonlijk. Misschien dat de lokale mediamarkt ze heeft liggen om een gevoel te krijgen van de muis?

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je veel uren voor de laptop doorbrengt adviseer ik je naar de Mediamarkt of een vergelijkbare winkel te gaan waar ze veel op voorraad hebben om te testen.
Hangt van veel dingen af maar vooral het ''gevoel'' moet goed zijn. Grote/kleine handen links/rechtshandig veel extra knoppen voor voorkeursinstellingen noem maar op.

Let wel op met de logitech muizen met de ''vliegwiel'' scrollfunctie. Ik heb zelf een performance, een g700 gehad en nu een g502. Vooral de performance maar ook de g700 zijn qua techniek niet zo verfijnd als de g502. Voor mijn 3Dsoftware gebruik ik de middelstemuisknop voor navigatie (ingedrukt houden) ik heb 2 performance in 4 mnd en een g700 na een half jaar versleten. De g502 doet het inmiddels al een jaar.
MAar wellicht gebruik je deze knoppen niet zo intensief.
De overige merken ken ik niet.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Schop naar CAA.

[ Voor 68% gewijzigd door br00ky op 17-10-2015 17:12 ]

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
G700s raad ik je af. Heb hem zelf ook een tijdje gebruikt en je moet minstens om de dag je accu opladen. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je hem gebruikt, ik gebruikte hem bijvoorbeeld elke dag.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De Mionix Naos 8200 heb ik net zelf 2 maand in gebruik en ben er zeer positief over.
Aardig strak uiterlijk, belachelijk veel customization in de software (RGB kleuren, snelheden van muis/klikken/scrollen en nog duizenden andere zaken) en bovenal de meest ergonomische muis voor mij tot nu toe.

Je moet vooral even uitzoeken wat voor grip je met je hand toepast op een muis; fingertip, tigergrip of palm grip.

Afbeeldingslocatie: http://static1.gamespot.com/uploads/original/332/3327979/2771982-2559576358-Mouse.png

Ik heb zelf een combi van claw en palm grip, waardoor een ergonomische muis erg prettig is.
Al m'n fingers kunnen op de muis rusten en de Naos 8200 heeft echt een sublieme pasvorm.
Verder ben ik erg te spreken over hoe duurzaam het materiaal is, ondanks het pas korte gebruik.

Enfin dit neemt verder niet weg dat een muis erg persoonlijk is natuurlijk.
Maar ik kan je vanuit mijn ervaring een Mionix Naos van harte aanraden :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:30
Ik heb heel lang de Logitech M705 gebruikt. Perfecte muis, maar werkt niet op alle oppervlakken.
Gaat 2 jaar mee op de batterij, en werkt ook op 1 batterij. Je kunt dus spelen met het gewicht.
Deze heb ik dan ook versleten tot het moment dat de microswitches gingen haperen.

Nu heb ik een MX Master, voornamelijk om de dynamische Freewheel scroll functie. Welke erg goed bevalt.
Hij heeft twee duimknoppen voor volgende/vorige een duimwiel bedoeld voor horizontaal scrollen, maar dat werkt slecht omdat diverse applicaties dit niet goed afhandelen, in browsers werkt het wel goed.
Hij kan tot 3 unifying ontvangers of bluetooth apparaten onthouden. Alleen hij gaat slechts 2 weken mee op de ingebouwde accu, en dat is wennen.

• e.vanbeek
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-04-2021
Edit:

Ik gebruik inderdaad Palm grip

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:32
stin00 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:12:
De Mionix Naos 8200 heb ik net zelf 2 maand in gebruik en ben er zeer positief over.
Aardig strak uiterlijk, belachelijk veel customization in de software (RGB kleuren, snelheden van muis/klikken/scrollen en nog duizenden andere zaken) en bovenal de meest ergonomische muis voor mij tot nu toe.

Je moet vooral even uitzoeken wat voor grip je met je hand toepast op een muis; fingertip, tigergrip of palm grip.

[afbeelding]

Ik heb zelf een combi van claw en palm grip, waardoor een ergonomische muis erg prettig is.
Al m'n fingers kunnen op de muis rusten en de Naos 8200 heeft echt een sublieme pasvorm.
Verder ben ik erg te spreken over hoe duurzaam het materiaal is, ondanks het pas korte gebruik.

Enfin dit neemt verder niet weg dat een muis erg persoonlijk is natuurlijk.
Maar ik kan je vanuit mijn ervaring een Mionix Naos van harte aanraden :)
Ik heb denk ik ook een combinatie van de claw en palm grip. De Mionix Naos ziet er inderdaad goed uit, helaas vind ik deze net te duur voor een muis. Ga vanavond naar de mediamarkt eens even kijken of er wat leuks tussen zit. Ben benieuwd hoeveel muizen zij hebben.

Zojuist bij de mediamarkt geweest, ze hadden helaas maar weinig.
De enige die daar in aanmerking voor mij kwam was de : pricewatch: Steelseries Rival Zwart

Vond de Logitech G502http://tweakers.net/pricewatch/379424/logitech-g502-proteus-core-tunable-gaming-mouse.html wat aan de kleine kant helaas. Nu ben ik toch aan het twijfelen of ik de Mionix Naos moet kopen. Iemand ervaring mee?

[ Voor 14% gewijzigd door assn op 12-01-2016 20:50 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De steelseries Rival is ook een prima muis overigens!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 12:15
Ik ben geen fan van Razer, die apparaten heb ik veel te vaak al heel snel kapot zien gaan. Draadloze muizen gebruik ik ook niet, omdat ik geen zin hem om met een lege batterij te zitten. Zelf gebruik in een Logitech G502 en dat is wat mij betreft de beste muis die ik ooit heb gehad. Er is (of komt) nu ook een nieuwe versie aan, die RGB-LEDs heeft en waarvan dus de kleur aan te passen is (G502 Spectrum tov. Proteus core, alleen de naam en LED-verlichting is anders, de rest van de muis is ongewijzigd gebeleven), wellicht dat dat nog een interessante is om te bekijken? Mediamarkt heeft dat model in vrijwel alle vestigingen wel liggen in ieder geval!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:38
Wil je bedraad of draadloos? Hoe veel mag de muis kosten?
Zelf heb ik de SHARK ZONE M20 prima muis, en niet zo duur. Ik kan je deze muis zeker aanraden. Meerdere vrienden hebben de muis ook en nog niks slechts over gehoord.
Maar ja geen idee wat je precies wil.

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:32
Ik heb de Steelseries Rival afgelopen weekend besteld. Heb er een avondje mee kunnen gamen wat mij prima is bevallen.

- Muis is lekker groot en vooral lang, wat voor mij een voordeel is.
- Muis ziet er normaal uit(op de led verlichting na maar die kan je uitzetten)

Tot nu toe erg tevreden maar ik heb er nog niet veel gebruik van kunnen maken.
Pagina: 1