Toon posts:

Moderator die bewust foutieve informatie verspreid

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat me dan toch even net een brug te ver. Het betreft hier een moderator wel te verstaan die bewust foutieve informatie verspreid. En het vervolgens ook niet lijkt te snappen of wil snappen dat hij zelf verantwoordelijk is voor de correctheid van zijn post. De post staat ook nog eens op +3 zodat iedereen de post gelijk leest. Hoe diep kan het niveau dalen als zelfs mensen die het voorbeeld horen te geven zich zo gedragen?

Bij de review reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde is een draadje ontstaan of de telefoons over de juiste 4G band beschikken. Zijn initiële post leek gelijk interessant want sommige telefoons zouden volgens hem niet beschikken over de in Nederland gebruikte 4G banden. Dat is interessante informatie, maar na enige tijd bleek dat zijn post was gebaseerd op foutieve informatie. Kan gebeuren. Nu echter uren later houdt hij vast aan foutieve informatie, terwijl er verschillende gebruikers hem hebben gecorrigeerd.

dion_b in 'reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde'
Leuke review van het 'tablet'-aspect van deze telefoons, maar een IMHO erg belangrijk punt ontbreekt volledig: NL/EU LTE frequentiebandsupport. Al deze toestellen hebben "LTE" in de specs staan, maar dat wil niet zeggen dat ze hier in NL gebruik kunnen maken van LTE netwerken. Daarvoor moet je naar de ondersteunde frequenties kijken. In EU zijn vier banden in gebruik voor LTE: 800MHz, 900MHz, 1800MHz en 2600MHz. Die banden zijn niet gelijk - 800MHz en 900MHz geven laagste snelheden, maar veruit beste dekking in buitengebieden. 2600MHz geeft hoogste snelheden en beste prestaties in drukke gebieden. 1800MHz wijkt niet enorm af van 3G. Het maakt dus uit welke banden je kunt gebruiken.

Dat verschilt ook per network operator:
KPN: 800MHz, 1800MHz en 2600MHz (geen 900MHz)
Vodafone: 800MHz, 1800MHz en 2600MHz (geen 900MHz)
T-Mobile: 900MHz, 1800MHz en 2600MHz (geen 800MHz)
Tele-2: 800MHz en 2600MHz (dus geen 900MHz en 1800MHz)

Ga je vervolgens naar de telefoons in deze review kijken, dan zie je op basis van de in het review aangegeven specs dat ze allemaal op 900MHz, 1800MHz en 2600MHz kunnen werken, maar dat slechts twee op 800MHz kunnen werken (de Swift en de J5). Dat betekent dat de overige telefoons bij KPN, Tele-2 en Vodafone de 800MHz-band missen, waardoor je vooral in de buitengebied geen verbinding kunt maken of met 2G/EDGE moet werken terwijl iemand naast je met telefoon die wel alle frequenties ondersteunt vrolijk op 4G zit :o

Dus:
Huawei P8 Lite - volledig 4G bij T-Mobile, gebrekkig 4G in buitengebied op andere providers
Wiko Fever 4G - volledig 4G bij T-Mobile, gebrekkig 4G in buitengebied op andere providers
WileyFox Swift - volledig 4G alle netwerken
Alcatel OneTouch Go Play - volledig 4G bij T-Mobile, gebrekkig 4G in buitengebied op andere providers
Motorola Moto G (2015) - volledig 4G bij T-Mobile, gebrekkig 4G in buitengebied op andere providers
LG K10 - volledig 4G bij T-Mobile, gebrekkig 4G in buitengebied op andere providers
Samsung Galaxy J5 - volledig 4G alle netwerken

Gelukkig heeft de winnaar van deze review ook beste papieren op dit vlak, maar ik zou zelf aanraden de scores van telefoons die geen 800, 900, 1800 en 2600MHz LTE ondersteunen een flinke penalty te geven. Daardoor zou de Samsung Galaxy J5 ws naar tweede plaats stijgen.

Dit lijkt me uitermate hoe dan ook relevante info bij deze en andere reviews van smartphones en andere apparaten met 4G-functionaliteit :o

Edit:
Info in artikel was gebaseerd op - onjuist - info in PW. Is inmiddels aangepast, heb deze post overeenkomstig aangepast. Komt postief uit voor de meeste telefoons :)

Edit2:
Gezien aantal reacties hieronder is er reden om ook te twijfelen aan de nieuwe, aangepaste specs. Alle uitspraken hierboven gaan - zoals nu dik aangegeven - over de specs in het review zelf.
Mijn post klopt 100% met de opgegeven specs in het artikel na aanpassing. Ik baseer me puur en alleen daarop.Ipv tegen mij te zeurenn zou je kunnen kijken of wat in Pricewatch staat klopt en evt fouten daarin corrigeren.
Pardon? Ik gebruik de gegevens die in het artikel aangeleverd worden, niet meer of niet minder. Die gegevens klopten niet en zijn aangepast, ik heb mijn post daarop aangepast, niet alleen de text onderin maar ook de inhoud erboven incl conclusie (o.a. dat een paar van de telefoons totaal niet zouden werken)
Als de gegevens nog steeds niet kloppen na uitzoekwerk en correctie door de auteur ligt de verantwoordelijkheid nog steeds daar. Lees zelf maar:
reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde

[...]

Alle uitspraken zijn daarop, en enkel daarop gebaseerd.
Edit: Hele post geciteerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat heeft zijn moderatorschap hier nou mee te maken? Dit is meer een beetje natrappen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even los van de inhoud (want daar kan ik weinig zinnigs over zeggen): mods reageren ("by default") gewoon als "normale gebruikers". Of iemand mod is heeft geen drol te maken met 't wel/niet kunnen/mogen verspreiden van al dan niet volgens iemand anders incorrecte informatie. Pas wanneer een mod uit z'n functie reageert (sturing, optreden, dat soort zaken) kun je 'm aanspreken op z'n modschap en gedrag. En hoewel alle mods zich bewust zijn van een, toch wel beetje, voorbeeldfunctie zullen mods zich, doorgaans, ook daarnaar gedragen; dat zie ik hier ook eigenlijk gewoon. Er is een meningsverschil voor zover ik 't snap en een mod mag 't best oneens zijn met anderen (of 'ie nou gelijk heeft of niet).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:57:
En wat heeft zijn moderatorschap hier nou mee te maken? Dit is meer een beetje natrappen.
Ik vind dat een moderator een voorbeeld functie heeft. Hij draagt uit waar Tweakers voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:59:
[...]

Ik vind dat een moderator een voorbeeld functie heeft. Hij draagt uit waar Tweakers voor staat.
En een mod is ook maar gewoon een mens en mensen maken fouten (waarbij ik in 't midden laat of dion_b hier een fout maakt of niet; daar weet ik namelijk niets van). Shit happens. Live with it.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:59:
En hij doet niet wat jij wil en dan ga je bij de "baas" klagen. Niet chic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er wordt niet doelbewust foutieve informatie verspreid, alleen informatie op basis van blijkbaar te beperkte bronnen. Dat kan iedereen overkomen en Dion_b heeft bij constatering zijn reactie overeenkomstig aangepast.

Verder, mismods horen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII ongeacht wie de reactie heeft geplaatst, dus hier komt een slotje.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.