Hallo allemaal,
Ik heb momenteel een hele cluster aan servers her en der verspreid: 1 bij DigitalOcean, 2 bij Strato, 3 bij Scaleway, enzovoorts.
Ik heb oa. geen vertrouwen meer in de service van Strato. Deze is traag, ik krijg al jaren op rij het standaard mailtje "normal gesproken reageren we binnen 2 dagen, maar het is nu druk" als ik een vraag over bijv. mijn rekening heb, daarnaast heb ik her en der van collegas al gehoord dat hun machines zonder reden van opgaaf opeens offline zijn gehaald (en niet alleen offline, echt weg) en dat ze vervolgens een maand bezig zijn te achterhalen wat er nu is gebeurd. En Scaleway word ik niet blij van als ik naar mijn uptime monitor kijk. Daarnaast wil ik gewoon van al deze servers terug naar 1 Windows machine, wat ook weer handig is voor mijn dagelijkse development dingetjes.
Ik ben nu dus op zoek naar een aanbieder van VPS machines met Windows, voor een leuke prijs (totaal betaal ik nu rond de 25-30 euro hosting voor al deze servers bij elkaar). Gezien dit een development machine is met voornamelijk rommelprojecten, wil ik eigenlijk ook niet meer dan dat gaan betalen op korte termijn. Ik ook nog een aantal websites van klanten en vrienden, waaronder 1 portfolio site waarvan ik weet dat deze 18+ content heeft. In mijn zoektocht is daarom dan ook belangrijk dat dit mag, TransIP zal bijvoorbeeld hierdoor al afvallen.
Daarnaast hecht ik veel waarde aan de mogelijkheid tot opschalen zonder al te veel gedoe. Ik heb ruim 2 uur met Leaseweb aan de telefoon gehangen in totaal, en hun schaalbaarheid is prachtig, maar ze maken het niet makkelijk en worden al gauw best prijzig met al hun leuke "addons". Even van VPS M naar L opschalen zou betekenen dat ik 2 paketten moet kopen, de eerste annuleren en zelf de content over zien te zetten (geen snapshot dus), of een backup oplossing a 20 euro per maand erbij nemen. Terwijl dit bijv. bij Tilaa allemaal on-demand kan, alleen bieden die geen dedicated servers aan mocht ik daar ooit naartoe willen.
Ik heb er nu al 3 genoemd: TransIP, Leaseweb en Tilaa. Waarvan ik op dit moment heel erg richting Tilaa nijg vanwege de fair-use bandbreedte en de no-nonsense opschaling. Het enige wat mij hier tegenstaat is dat zij buiten VPS niks anders aanbieden, en de kosten gauw richting een dedicated gaan als je wat extra resources bij prikt. Ik zit dus eigenlijk met de vraag, heb ik nog een leuke betrouwbare aanbieder met goede en betaalbare schaalmogelijkheden over het hoofd gezien? Heeft iemand ervaringen met en goede partij?
Ik ken via mijn werk bijv. nog Cyso en ITSD, maar die hebben geen publiekelijke inzage in prijzen en alles loopt via offertes, dat vind ik gewoon irritant. Ik wil gewoon vrij een beslissing kunnen nemen zonder gelijk een verkoopfiguur aan de lijn te krijgen die denkt dat ie wel even voor 90 euro per maand een pakket kan wegzetten.
Hieronder een opsomming van alle bevindingen tot nu toe.
Ik heb momenteel een hele cluster aan servers her en der verspreid: 1 bij DigitalOcean, 2 bij Strato, 3 bij Scaleway, enzovoorts.
Ik heb oa. geen vertrouwen meer in de service van Strato. Deze is traag, ik krijg al jaren op rij het standaard mailtje "normal gesproken reageren we binnen 2 dagen, maar het is nu druk" als ik een vraag over bijv. mijn rekening heb, daarnaast heb ik her en der van collegas al gehoord dat hun machines zonder reden van opgaaf opeens offline zijn gehaald (en niet alleen offline, echt weg) en dat ze vervolgens een maand bezig zijn te achterhalen wat er nu is gebeurd. En Scaleway word ik niet blij van als ik naar mijn uptime monitor kijk. Daarnaast wil ik gewoon van al deze servers terug naar 1 Windows machine, wat ook weer handig is voor mijn dagelijkse development dingetjes.
Ik ben nu dus op zoek naar een aanbieder van VPS machines met Windows, voor een leuke prijs (totaal betaal ik nu rond de 25-30 euro hosting voor al deze servers bij elkaar). Gezien dit een development machine is met voornamelijk rommelprojecten, wil ik eigenlijk ook niet meer dan dat gaan betalen op korte termijn. Ik ook nog een aantal websites van klanten en vrienden, waaronder 1 portfolio site waarvan ik weet dat deze 18+ content heeft. In mijn zoektocht is daarom dan ook belangrijk dat dit mag, TransIP zal bijvoorbeeld hierdoor al afvallen.
Daarnaast hecht ik veel waarde aan de mogelijkheid tot opschalen zonder al te veel gedoe. Ik heb ruim 2 uur met Leaseweb aan de telefoon gehangen in totaal, en hun schaalbaarheid is prachtig, maar ze maken het niet makkelijk en worden al gauw best prijzig met al hun leuke "addons". Even van VPS M naar L opschalen zou betekenen dat ik 2 paketten moet kopen, de eerste annuleren en zelf de content over zien te zetten (geen snapshot dus), of een backup oplossing a 20 euro per maand erbij nemen. Terwijl dit bijv. bij Tilaa allemaal on-demand kan, alleen bieden die geen dedicated servers aan mocht ik daar ooit naartoe willen.
Ik heb er nu al 3 genoemd: TransIP, Leaseweb en Tilaa. Waarvan ik op dit moment heel erg richting Tilaa nijg vanwege de fair-use bandbreedte en de no-nonsense opschaling. Het enige wat mij hier tegenstaat is dat zij buiten VPS niks anders aanbieden, en de kosten gauw richting een dedicated gaan als je wat extra resources bij prikt. Ik zit dus eigenlijk met de vraag, heb ik nog een leuke betrouwbare aanbieder met goede en betaalbare schaalmogelijkheden over het hoofd gezien? Heeft iemand ervaringen met en goede partij?
Ik ken via mijn werk bijv. nog Cyso en ITSD, maar die hebben geen publiekelijke inzage in prijzen en alles loopt via offertes, dat vind ik gewoon irritant. Ik wil gewoon vrij een beslissing kunnen nemen zonder gelijk een verkoopfiguur aan de lijn te krijgen die denkt dat ie wel even voor 90 euro per maand een pakket kan wegzetten.
Hieronder een opsomming van alle bevindingen tot nu toe.
Gewenste machine: Windows Server 2012 R2 2 vCores van minimaal 2GHz 2GB RAM, maar het liefst 4GB Minimaal 40GB Bandbreedte: Ongelimitieerd fair-use, anders aantrekkelijk pakket wat schaalbaar is. Schaalbaarheid: Bijprikken en verwijderen extra resources heel belangrijk, anders aantrekkelijk pakket in verhouding tot prijs. Private Networking: Handig voor latere bijschaling in de breedte, eg. een Linux VPS. Snapshots/Backups: Zonder backups kan ik leven, maar iig. een snapshot functionaliteit is wel vereist. Facturatie: Zeker in verhouding tot schaalbaarheid, het liefs op basis van gebruik, dus voor 2 uur iets bijprikken, is ook maar voor 2 uur betalen. |
Argeweb (Basic): + Windows Server 2012 R2 tegen 5 euro per maand + 2 core geclocked op 2.6GHz ± 2GB RAM, Pro-pakket heeft daarentegen 8GB RAM. + 150GB SSD ± Niet ongelimiteerd, maar wel veel bandbreedte, Pro-pakket nog meer. - Schaalbaarheid van pakket tot pakket. - Geen private networking ondersteund, maar voorgestelde oplossing was VPN. + Snapshot functionaliteit, backup als addon. + Facturatie voor een pakket gaat per maand Basic: ±25 euro per maand inc. Windows en BTW Pro: ±36 per maand inc. Windows en BTW |
TransIP (PureSSD 4): + Windows Server 2012 R2 tegen 7,50 euro per maand + 2 cores geclocked op 2.6GHz + 4GB RAM + 150GB SSD - 5TB limiet, en enige manier van schaling is pakket omhoog. Bandbreedte over limiet kost 1,50 per GB. + Schaalbaarheid van individuele componenten + Private networking is ondersteund (tegen 1 euro per maand per network) + Zowel automatische backups als snapshots ± Facturatie verloopt per maand, zelfs voor individuele componenten. PureSSD 4: ±33 per maand inc. Windows en BTW PureSSD 8: ±70 per maand inc. Windows en BTW |
Tilaa (Gewenste machine): + Windows Server 2012 R2 tegen 7,45 euro per maand + 2 cores geclocked op 2.4Ghz als je 100% kiest + 4GB RAM + 40GB SSD of HDD + Bandbreedte is ongelimiteerd fair-use + Schaalbaarheid van individuele componenten + Private networking is ondersteund + Snapshot functionaliteit + Facturatie per gebruik Gewenste machine (2.16GHz/HDD): ±33 per maand inc. Windows en BTW Gewenste machine (2.16GHz/SSD): ±36 per maand inc. Windows en BTW |
Leaseweb (M): ± Windows Server 2012 R2 tegen 12 euro per maand + 2 cores geclocked op 2.8GHz ± 2GB RAM, L-pakket heeft daarentegen 4GB RAM. + 80GB SSD ± 8TB limiet, en enige manier van schaling is pakket omhoog. Bandbreedte over limiet kost 0,05 per GB. - Schaalbaarheid van pakket tot pakket, upgraden van machines moet handmatig. - Private networking is een ander soort cloud hosting tegen meerprijs - Geen snapshot functionaliteit + Facturatie loopt per maand M: ±26 per maand inc. Windows en BTW L: ±36 per maand inc. Windows en BTW |
CloudVPS (VPS 2): + Windows Server 2012 R2 tegen 8 euro per maand + 2 cores geclocked op 3.2GHz ± 2GB RAM, opschaling loopt erg in de kosten, VPS 3 heeft 4GB. + 80GB SSD - 500GB limiet, VPS 3 heeft 1TB. Opschaling ongelovelijk duur. Bandbreedte over limiet kost 0,05 per GB. + Schaalbaarheid van individuele componenten + Private networking is ondersteund ? Snapshot functionaliteit onbekend ? Facturatie loopt per maand, onbekend of dat ook geld voor upgrades. VPS 2: ±34 per maand inc. Windows en BTW VPS 3: ±43 per maand inc. Windows en BTW |
Overig: > CloudVPS bied ook nog Cloud Computing, daar kost de gewenste machine ongeveer 15 euro per maand, heb je snapshots, en betaal je voor het gebruik per uur. Echter betaal je jezelf scheel aan bandbreedte met 0,05 per GB (wordt lager naarmate je meer verbruikt). > Azure, Amazon and Google zijn mij op dit moment te duur, vandaar dat ik deze niet vergelijk. > OVH en Hetzner.de staan in de pipeline voor vergelijking... |
[ Voor 45% gewijzigd door LennardF1989 op 24-03-2016 10:43 ]