Ik ben opzoek naar een receiver voor het aansturen van een Teufel Columa 200. Vanwege de beperkte ruimte in m'n tv-meubel ben ik op zoek naar een receiver die niet te hoog is, het moet dus een compact model zijn.
De receiver moet de volgende specificaties hebben:
- minimaal 5.1 kunnen aansturen
- voorzien van internetaansluiting
- bluetooth/Airplay/Spotify functionaliteit
- 3D zou mooi zijn, geen noodzakelijkheid
Mijn keuze is gevallen op de Pioneer VSX-S510, Pioneer VSX-S500 en de Marantz NR1506. Tussen de Pioneers en de Marantz zit ruim € 100/150 verschil. Wat ik me afvraag is wat het zou rechtvaardigen om voor de Marantz te kiezen en niet voor de goedkopere Pioneers.
Wat ik bij de specificaties van de NR1506 nog zie is dat de speakerimpedantie 8 ohm is. Mijn speakers hebben volgens de specificaties een impedantie van 4 tot 8 ohm. Moet ik per sé een receiver hebben die een impedantie van 4 ohm heeft?
Mochten jullie nog andere suggesties hebben qua modellen hoor ik dit graag natuurlijk.
De receiver moet de volgende specificaties hebben:
- minimaal 5.1 kunnen aansturen
- voorzien van internetaansluiting
- bluetooth/Airplay/Spotify functionaliteit
- 3D zou mooi zijn, geen noodzakelijkheid
Mijn keuze is gevallen op de Pioneer VSX-S510, Pioneer VSX-S500 en de Marantz NR1506. Tussen de Pioneers en de Marantz zit ruim € 100/150 verschil. Wat ik me afvraag is wat het zou rechtvaardigen om voor de Marantz te kiezen en niet voor de goedkopere Pioneers.
Wat ik bij de specificaties van de NR1506 nog zie is dat de speakerimpedantie 8 ohm is. Mijn speakers hebben volgens de specificaties een impedantie van 4 tot 8 ohm. Moet ik per sé een receiver hebben die een impedantie van 4 ohm heeft?
Mochten jullie nog andere suggesties hebben qua modellen hoor ik dit graag natuurlijk.
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8