Toon posts:

Skylake i7 build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag beste tweakers,

Ik ben van plan om mijn eerste Intel te gaan bouwen.
Skylake i7.... maar man man man wat een mobo's heeft intel daarbij zoveel.
Ik zou echt niet weten op welke chipset ik zou moeten letten en de performance die zo'n bord zou geven.

Mijn doel voor de pc gebruik is zwaar gamen en streamen op zn minst 720p.

- De mobo hoge performance uit de skylake trekken.
- Crossfire en SLI
- En genoeg USB aansluitingen zeker wel minstens 7
- OC ja als alles stabiel blijft en koel

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je hebt de standaard vragen helaas weggehaald en ik mis hierdoor een hoop informatie, zoals:

- Hoe gaat de rest van het systeem eruit zien?
- Is de rest überhaupt al gekocht/bekend?
- Wat is je budget?
- Waarom zoek je een mobo voor crossfire én SLI?
- Welke moederborden heb je zelf al gevonden?

Als je niet weet welke chipset je nodig hebt dan zal je zeer waarschijnlijk ook wel geen overclock moederbord + processor nodig hebben ;)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

stin00 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:44:
Je hebt de standaard vragen helaas weggehaald en ik mis hierdoor een hoop informatie, zoals:

- Hoe gaat de rest van het systeem eruit zien?
- Is de rest überhaupt al gekocht/bekend?
- Wat is je budget?
- Waarom zoek je een mobo voor crossfire én SLI?
- Welke moederborden heb je zelf al gevonden?

Als je niet weet welke chipset je nodig hebt dan zal je zeer waarschijnlijk ook wel geen overclock moederbord + processor nodig hebben ;)
Mee eens, te weinig informatie.

PS: stin00 ik zie je overal ;)

Verwijderd

Ja, wat is zwaar gamen? Mijnenveger, Tombraider of WOW. Dat scheelt nogal in de samenstelling.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hij zal wel niet zijn, want de topics gaan niet goed:
Skylake i7 build

Dus TS: herstel je TS en vul deze goed aan met details.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
Je hebt geen extreme eisen, neem gewoon 1 van de goedkopere Z170 bordjes (om te kunnen overklokken) met SLI interface (zodat beide videokaarten 8 pcie lanes krijgen).
http://tweakers.net/categ...L9vhVWY8FlxtLfahcqj0vnvMH
Sommigen hebben een wat agressievere turbo wat iets meer performance geeft, maar als je zelf gaat overklokken maakt dat niet uit.

Bv: http://tweakers.net/pricewatch/compare/457426;457412;494471/
Om maar wat te noemen, er is ontzettend veel keus met net andere kleuren, andere setting in sloten/poorten, etc.

[ Voor 71% gewijzigd door mitsumark op 22-03-2016 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zal proberen het een en ander aan te vullen.

- Hoe gaat de rest van het systeem eruit zien? R9 390, 800 watt voeding be quite straight power.

- Is de rest überhaupt al gekocht/bekend? ben opzoek naar advies voor mobo, cpu I7 6700 gaat ik zeker kopen de R9 en 800 watt heb ik al.

- Wat is je budget? €1000 maar een leuke systeem voor minder is ook niet gek

- Waarom zoek je een mobo voor crossfire én SLI? wil Division gewoon goed kunnen spelen en streamen op min 720P en omdat het gewoon kan Qua geld wil ik betere FPS ik ga maand erop weer een R9 erbij gooien en als nodig een nieuwe PSU.

- Welke moederborden heb je zelf al gevonden? Geen ben wel fan van asus, ik heb altijd amd gebouwd en OC gedaan. Ben opzoek naar een goed betrouwbaar bord met OC mogelijkheden en de laatste chipset.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Het lezen van reviews kan wel helpen om de keuze te beperken. Ook zijn er verschillende gidsen hoe je een moederbord moet kiezen.
Review van de buren van Z170 bordjes
Welk moederbord te kiezen van dit forum
Welk moederbord te kiezen in het Engels
Een algemeen hulpje O-)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Verwijderd

Je doet behoorlijk nonchalant over de samenstelling met nog een 2e 390 erbij gooien zonder te weten of deze 2e kaart wel iets toe voegt. Zoek eens wat cf benchmarks op om te onderzoeken of het sop de kool wel waard is. Ik denk dat je beter je 390 later dit jaar kan verkopen om een enkele snelle next gen terug te kopen.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij kan jij veel beter een draadje openen bij het Desktop Aankoopadvies om er zeker van te zijn dat alle onderdelen die je wil aanschaffen goed bij elkaar passen.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 10:05
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:02:
Volgens mij kan jij veel beter een draadje openen bij het Desktop Aankoopadvies om er zeker van te zijn dat alle onderdelen die je wil aanschaffen goed bij elkaar passen.
mee eens, lijkt er op dat we deze beter bij het begin kunnen aanpakken.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Verwijderd

aminam schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:39:
[...]

mee eens, lijkt er op dat we deze beter bij het begin kunnen aanpakken.
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:02:
Of hij neemt de OP van dit topic grondig onderhanden volgens de richtlijnen en vraagt een schop van een mod. De OP van een nieuw topic gaat er niet beter uitzien vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Oke volgende onderdelen heb ik nu op de planning staan om te combineren. I7 6700k , asus pro gaming z170 serie. Hyperx savage 2133mhz.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Neem even dit eens door.
En pas je post daaraan aan.

Maak een inventarislijstje op en post dat hier. Is ook makkelijk voor ons omdat die links bevat naar de artikels.

Wat verwacht je van ons dat we zeggen over je laatste producten? Vertel ons waarom je tot een dergelijke keuze komt.

Let op bij je geheugen. Dit bestaat zowel als DDR3 en als DDR4.

In je openingspost zegt je dat je build wil voor SLI/crossfire. Het moederbord dat je kiest, krijgt in onze pricewatch van een gebruiker een minpunt wegens "zeer krap voor meerdere videokaarten". Ik ken het bordje zelf niet, en weet niet met welke gpu deze gebruiker het heeft getest. Misschien kan je hem even contacteren?

[ Voor 0% gewijzigd door Arator op 28-03-2016 11:38 . Reden: Typo ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:15:
Oke volgende onderdelen heb ik nu op de planning staan om te combineren. I7 6700k , asus pro gaming z170 serie. Hyperx savage 2133mhz.
En wat wil je dat wij daarvan gaan zeggen?
Eigen onderzoek ontbreekt volledig en op bovenstaande reacties wordt ook niet of nauwelijks gereageerd.
Zoek eens wat gpu en cpu benchmarks van The Division op, inmiddels zijn er genoeg te vinden op het www. Daarnaast kan je topics van medetweakers raadplegen bij het samenstellen van het systeem. Je bent niet de enige die The Division speelt. Stel adh daarvan een lijstje samen Handleiding Pricewatch, zet dat lijstje in je topic en je hoort vanzelf of het wel of niet aan je eisen voldoet en wat er verbeterd kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik speel nu division met mijn amd en stream tegelijk maar de fps halen niet stabiel 60 fps. Ook zie ik dat mijn cpu bijna full load elke keer als ik het speelt en streamt tegelijk. I7 skylake zou daarintegen beter presteren. bedankt voor je link. Ik zou willen weten of de mobo wel goed loop samen met de i7 skylake qua nb etc of dat de mobo de cpu hier en daar nog wat tegen houdt qua performance. Inmiddels ben ik al heel wat verder gekomen met div sites te bezoeken. Bedankt allemaal voor de reacties en de links.
Pagina: 1