Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor netwerkkabels moet ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• RL600
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 17:55
Beste Allen,

Ik wil binnenkort een goed aantal kabels kopen voor de nieuwe switch hier thuis. Nou heb ik op dit forum een aantal horror verhalen gehoord over slechte kabels: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Maar wat moet ik nou wel hebben? Ik heb in het verleden een aantal keer een belkin kabel gekocht en was ik tevreden over, maar goed in hoeverre weet je of er geen rotzooi in zit (lees, ik heb geen apparatuur om dat te kunnen testen)?

Zou iemand een aanbeveling kunnen doen van een cat5e en cat6 kabel (ergens rond de half meter a 1 meter)?

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:16
Voor korte kabeltjes, moet je je geen zorgen maken. Dat gaat meer over grote afstanden en zware netwerkbelasting.

The S in IOT stands for security.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop gewoon geen CCA kabels, problem solved.

Er staan zat shops in dat topic waar je goede kabels kan kopen voor een goede prijs, en als je er nog niet uit komt kan je altijd naar iets als https://netwerkproducten.com gaan waar ze bij de kabels specificeren waar ze voor zijn en waar ze van gemaakt zijn. Kost geen drol en je hebt gewoon goed spul.

Kabels tussen een contactdoos en patchpanel, die zijn over het algemeen met een solide kern, kabels tussen twee apparaten zijn soepel met een stranded kern (dus in plats van massief koper gedraaid koper).

Qua soort kabel kan je in de eerste instantie met CAT5e prima vooruit. Ben je van plan over 1000Mbit/s te gaan, dan zou je naar CAT6 kunnen kijken.

Verwijderd

Als het korte afstanden is, koop kant en klare patchkabels. Merken zoals Belkin, AMP, TE, Belden etc.... dat gaat altijd goed.

Cat 5e of CAT6? Tja.... als je er makkelijk bij kan, koop dan CAt 5e. Als het in de muur getrokken wordt, dan is CAT 6 beter (voor later).

Maar ook met CAT 5e op korte afstand (bv. 14 meter) trek ik gewoon 900 Mbps....

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
Lekker voor CAT 5e gaan. CAT6 heeft geen toegevoegde waarde voor normaal gebruik maar is vaak wel een stuk duurder. Anders is het als je kabels wilt wegwerken en je van plan bent er de komende heel veel jaar te blijven wonen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• RL600
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 17:55
@Dav1d,

Helemaal geweldig, die tabellen. Hoe heb je die gemaakt?
Precies wat ik zocht!!!

Groet,

RL600

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 10:54
Ik heb ook nog gewoon Cat5e kabels getrokken.

Over het algemeen moet je niet te goedkope kabels kopen, gewoon bij een bedrijf wat goede reviews heeft of bij een electroman. Ik heb dat toen ook gedaan en dan weet je zeker dat je iets goed krijgt.

Ken ook verschillende mensen die alles zo goedkoop mogelijk moest hebben en uiteindelijk werkt het internet als nog niet.

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-11 17:59
In het topic dat in de OP vermeld staat heb ik deze link al wel eens van gebruikt: http://td-er.nl/2012/11/11/hoe-herken-je-slechte-utp-kabel/
Het is een wat ouder artikel, maar onderaan staat een lijstje met 100% goede Cat5e kabels die nog aardig up to date is.
Pagina: 1