Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Microsoft heeft het weer geflikt. Mijn Samsung Windows Phone 7 telefoon kreeg al geen update naar Windows Phone 8, nu krijgt ook mijn Lumia 920 geen update naar Windows Mobile 10. Dus ik ben redelijk pissed op MS. De afgelopen 4 jaar heb ik het steeds voor ze op genomen, maar ik durf de "gok" van een Lumia 950 niet aan.

Wat ik kan verwachten van Apple is me duidelijk. Alles closed en hun anale ideeën over wat er wel en niet in de store mag, dus dat heb ik liever niet (ook al heb ik een iPad Air2). Maar de update horror van Android heb ik eigenlijk liever ook niet. Dus dan een Nexus he? Maar uit de tijd dat ik nog wel eens naar Android telefoons bekeek weet ik nog dat de Nexus meestal een goede telefoon was, met 1 of 2 grote nadelen. Soms een heel slecht scherm, of een slechte camera. Zo ook de nieuwste Nexus 6P (geen optische beeldstabilisatie). En hij is nogal groot, eigenlijk te groot: 7mm breder dan mijn L920 en 4mm breder dan de L950 wat voor mij ongeveer de maximale breedte (73mm) zou zijn.

Ik weet ook niet hoe ver je komt met een Nexus telefoon als je zo min mogelijk Google op je telefoon wilt. Ik snap dat een Google account nodig is voor de Playstore, maar de rest heb ik liever niet.

Dus wat raden jullie me aan? Ik zoek eigenlijk een Lumia 950, maar dan met stock Android erop :) Dus niet te groot, goede camera met OIS, liefst een OLED scherm, maar dat heb ik nu ook niet. 1080P is genoeg. Een accu waar ik de hele dag mee vooruit kan. Vingerafdruksensoren enzo boeien me niet, tenzij ze heel erg handig zijn.

Komt er eigenlijk binnenkort een nieuwe Nexus aan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09
een toestel wat 3,5 jaar op de markt is.. en je bent pissig dat er geen updates meer uitkomen???? (waar volgens mij het laatste woord nog niet over gezegd is..

volgens dit bericht zouden de generatie van de 920 ook nog aan de beurt moeten komen, maar wat later:
nieuws: Gerucht: Microsoft brengt Windows 10-update voor oudere Lumia's in ma...

Als je dit zo belangrijk vind kan je beter iOS nemen.. bij google zijn de nexus toestellen het best maar niet beter dan MS of apple.. (de N5 heeft nu zijn laatste OS update wel gehad na 2,5 jaar, nu alleen nog security patches)

Strava

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat ik kan verwachten van Apple is me duidelijk. Alles closed en hun anale ideeën over wat er wel en niet in de store mag, dus dat heb ik liever niet
Dat geldt net zo goed voor Microsoft of Google. Ze hebben allemaal stores, en ze willen allemaal regels handhaven over wat wel of niet mag. Tenzij je graag filmpjes van onthoofdingen kijkt zal je waarschijnlijk weinig missen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:40:
Dat geldt net zo goed voor Microsoft of Google. Ze hebben allemaal stores, en ze willen allemaal regels handhaven over wat wel of niet mag. Tenzij je graag filmpjes van onthoofdingen kijkt zal je waarschijnlijk weinig missen.
Spelletjes met een bepaalde vlag erin staan gewoon bij Google en MS in de store, maar zijn bij Apple verboden. Om maar 1 ding te noemen. Zo zijn er vele voorbeelden.
Prulleman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:37:
een toestel wat 3,5 jaar op de markt is.. en je bent pissig dat er geen updates meer uitkomen???? (waar volgens mij het laatste woord nog niet over gezegd is..
Gabe van MS heeft gezegd dat de user-experience op de oudere x2x toestellen niet genoeg is om WM10 te krijgen en dat doen ze dan ook niet. En ik moet zeggen, daar heeft hij een punt, want de insider preview die ik nu draai, draait verre van vlekkeloos en snel. 1 van de dingen waar ik nog hoop uit putte is dat de insider previews misschien nog ongeoptimaliseerd waren, maar dat schijnt dus niet te zijn. Waar jij naar linkt, is de update die nu uitgerold wordt en daar zit de L920 niet bij.

Geen updates voor Android is vaak niet zo'n probleem aangezien de apps meestal zo gemaakt worden dat ze ook werken op een oude release. Dit is bij MS en Apple niet zo. Als MS dus de plug uit een 3,5 jaar oude telefoon haalt, dan is binnen no-time dat ding onbruikbaar. Alle apps die je gebruikt worden gemigreerd naar het nieuwe platform, je mag dan nooit meer je toestel resetten. En ja, 3,5 jaar is tijd voor een nieuwe, maar met de track-record van MS tot zo ver, durf ik dus geen L950 meer te kopen aangezien je daar dan waarschijnlijk hetzelfde mee gaat hebben over 3 jaar. En mijn L920 is nog hartstikke goed en had makkelijk naar mijn vriendin kunnen gaan als upgrade. Maar ja, als Whatsapp er niet meer is ga ik geheid gezeik krijgen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:47
Wat heb je zelf al gevonden? Als ik zoek op je criteria dan kom ik op het volgende lijstje: http://tweakers.net/categ...MIYxDMxtDQAUmYG5iZAPbW1AA. Zoals je ziet is de Nexus 6P de enige met stock Android en de rest zijn bijna allemaal Samsung toestellen. Voorlopig hoef je denk ik nog geen nieuwe Nexus smartphone te verwachten, dat zal op zijn vroegst pas rond oktober van dit jaar worden.

Het toestel dat het dichts in de buurt kom van de 6P en de Lumia 950 is mijns inziens de Moto X Force maar daar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. Motorola heeft tot op heden wel een goede reputatie wat betreft 'stock' Android en wat updates betreft alleen is het afwachten hoe dat in de toekomst zal zijn nu Motorola van Lenovo is en ze daar het merk Motorola aan het uitfaseren zijn. Ik ben zelf een beetje bang dat Lenovo ook gelijk de filosofie en het updatebeleid van Motorola de deur uit doet wat natuurlijk zonde zou zijn. Dit is echter pure speculatie van mijn kant dus zou hier niet al teveel waarde aan hechten ;).

Een alternatief dat ik zie is dat je een toestel koopt met goede ROM support. Het voordeel is dan dat je het aantal Google applicaties tot een minimum kunt beperken door het GAPPS-pakket naar wens te installeren. In het geval van een populair toestel (bij voorkeur een toestel mét Snapdragon SoC) krijg je meestal langer updates dan van de fabrikant ook al is dit geen garantie.

Wat dat betreft is het jammer dat de Samsung toestellen hier in Europa de Exynos SoC hebben anders waren de S6 of S7 uitstekende kandidaten geweest als je het mij vraagt. Hardware-technisch is er weinig op de toestellen aan te merken, helemaal de S7 niet. Het zwakste punt blijft toch de software/ROM. Touchwizz is overigens niet zo hinderlijk meer is als dat het in het verleden was. Het is nog steeds geen stock Android maar je kunt nu i.i.g. bijna alle bloatware uitschakelen of verwijderen. Daarnaast heb je de optie op skins/themes te installeren en kun je natuurlijk een andere launcher gebruiken. Met deze maatregelen (die voor praktisch alle Android toestellen gelden) kun je al veel van de minpunten van Touchwizz wegnemen.

Ik weet verder niet hoeveel noodzaak er is om op korte termijn een nieuw toestel aan te schaffen maar anders zou ik gewoon even rustig afwachten wat er later dit jaar nog gaat komen. Misschien dat tegen die tijd de woede richting Microsoft wat is afgezakt en je alsnog die Lumia 950 of Surface Phone kunt kopen :+.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Apple heeft nu wel een heel interessante telefoon aangekondigd, de iPhone 5SE. Ik mis alleen beeldstabilisatie. Over het eco-systeem moet ik me dan maar heen zetten.

Die Moto X Force is niet echt wat ik zoek. Slechte camera en veel te groot. De Samsung S6/7 gaan nog net qua grootte, maar dat zijn Samsung toestellen. Slechte update geschiedenis en wat je al zegt, slechte ondersteuning van ROM bouwers.

Een surface phone lijkt me nou net helemaal niks, ook al doet MS geloven dat dit de holy grail is. Misschien over 10 jaar, maar voor nu lijken mij dedicated apps voor een telefoon veel handiger.

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 14:43
Met al die eisen is het wel moeilijk om een geschikte telefoon te vinden dan... is een Nokia 3310 niks?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Welke eisen heb jij dan aan een telefoon?

• Wallie
  • Laatst online: 13-11 13:47

Wallie

Herr

Als je je als insider aanmeldt kan je gewoon Windows 10 op je 920 krijgen. Las in meedere berichten dat het prima draait. Snap dat je er pissed over bent, maar de upgrades bij Android zijn nog een stuk onzekerder.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Wallie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:21:
Als je je als insider aanmeldt kan je gewoon Windows 10 op je 920 krijgen. Las in meedere berichten dat het prima draait. Snap dat je er pissed over bent, maar de upgrades bij Android zijn nog een stuk onzekerder.
Ik draai de insider build (10586.164). Dat is ook de reden waarom ik geen Lumia (meer) wil. Het draait namelijk van geen kanten. Soms lukt unlocken niet. Glance werkt na een paar dagen ineens niet meer, moet mijn toestel soft-reset geven. Apps crashen bij opstarten. Maps app kan geen richting meer aangeven (middels draaien van de kaart, of via een pijltje ofzo), kon voorheen wel. Camera opstarten duurt 10 sec (geen geintje!). Een app openen en dan denken, shit dat is de verkeerde -> dus op home drukken: duurt 5 sec. Echt, het is om te huilen. Het is net een iPhone 4 met iOS 9 er op. Bij vlagen is het overigens wel bruikbaar, dus waarom dit niet altijd kan.... Ik heb mijn toestel al 2x naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar het helpt niet. Ik zei al dat ik hoopte dat dit een optimalisatie probleem was van de insider build, maar als ik MS zo hoor, dan is het gewoon het beste wat ze er van kunnen maken.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Oneplus x

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
W10 is prima op mijn 950, jij "zeurt" dus dat een bèta versie niet goed draait op een toestel wat niet ondersteund is op het moment? Succes.

Koop een een Lumia 650 en ga dat testen .....

Zeuren over een 920 van meer dan 3 jaar oud .....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Een Xiaomi? Strakke telefoons voor een goede prijs, tot nog toe 3,5 jaar ondersteuning voor hun oudste toestellen ( wekelijks updates bij de beta-versie.) Fijne skin, goede standaard apps en prima hardware. Je zal m dan wel zelf moeten importeren, maar dat stelt niets voor.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben afgelopen week van een Nokia 820 naar een iPhone 6 (had ik nog liggen van een ontslagen collega) overgestapt, maar ik ben er niet echt blij mee, had ik maar een MS 950 aangevraagd. Vergeleken met een Windows Phone 8.1 interface is iOS maar behelpen. Volgens mij kun je dan beter naar Android.
De nieuwe Samsung S7 heeft wel een AMOLED scherm.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Bschnitz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:39:

Zeuren over een 920 van meer dan 3 jaar oud .....
Dat is een braaf consumentje :)

:/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
Brent schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:41:
[...]

Dat is een braaf consumentje :)

:/
Dude, hij kan ook gewoon 8.1 blijven gebruiken, tot 10 echt uit is voor deze GSM.

Alsof elke android van 4.4 een upgrade gaat krijgen naar 6 8)7 ....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Bschnitz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:39:
W10 is prima op mijn 950, jij "zeurt" dus dat een bèta versie niet goed draait op een toestel wat niet ondersteund is op het moment? Succes.
Hoe lang is WM10 nu al beta? Ik draai hem al zeker 6 maanden. En een L920 wordt zeker wel ondersteund door het insider programma. Het punt is dat jij straks met je L950 ook in de problemen zult komen als dit zo doorgaat. Dan komt Redstone (of de volgende update) en dan kun jij niet upgraden vanwege <insert BS of marketing reden>. Hopelijk voor jou zijn de apps dan wel backwards compatible, iets wat dus al 2x niet geweest is. Ik wil niet elke 2 jaar een andere telefoon, daar heb ik geen geld voor (over). Over een paar maanden is mijn telefoon 4 jaar, dus tijd voor een nieuwe. Maar een MS product wordt het vrijwel zeker niet vanwege bovenstaande. Het is jammer, want het is een mooi OS. Maar fool me once, fool me twice....

/edit:
Bschnitz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:45:
Dude, hij kan ook gewoon 8.1 blijven gebruiken, tot 10 echt uit is voor deze GSM.

Alsof elke android van 4.4 een upgrade gaat krijgen naar 6 8)7 ....
Het punt is dus dat alle apps aan het eind van het jaar niet meer WP8.1 compatible zijn. Wat is een smartphone zonder apps? Geen Whatsapp, geen Facebook, geen Instagram. Het is nu al zo dat van veel populaire apps geen WP8.1 versie is, dat wordt alleen maar erger. Of alleen verouderde versies en dan maar hopen dat je de telefoon niet moet resetten. Op Android speelt dit niet omdat apps ook op oude versies van Android draaien en alleen apps die specifieke dingen nodig hebben werken alleen op die (nieuwere) Android versies. Op iOS speelt dit ook niet omdat Apple nog moeite doet om oudere telefoons mee te krijgen, maar dan zonder ondersteuning van nieuwe dingen (force touch enzo). Maar je kunt iig nog de nieuwe apps installeren. Als MS ervoor zorgt dat een WM10 versie voor de oude generatie komt, dan speelde dit niet zo dringend. Let wel, dit geld ook voor de 1320 en die is pas 2 jaar oud.

[ Voor 37% gewijzigd door zonoskar op 22-03-2016 14:53 ]

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 21:42
johnkeates schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat je ook voor jezelf moet bedenken in hoeverre je nu daar echt last van ondervind. iOS is wel een platform wat regelmatig updates ontvangt, wat ook het toestel langer waardevol maakt.

Persoonlijk ben ik nog geen geval tegengekomen dat ik een case kon bedenken waarbij ik de App stores als een last ondervond: ik heb ook een Samsung S2 en daar heb ik tot nu toe alleen Playstore apps op geïnstalleerd.

Als je echter veel sideloaded apps installeert dan is iOS een slechte keuze, maar de 'anaalheid' van Apple is niet perse slecht, het is maar net in hoeverre het jouw ook benadeeld.

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Zoek een goede Android smartphone naar jouw wensen (accuduur, scherm, camera etc). Vergelijk de benchmarks op meerdere websites. Dan nog blijft de look&feel een persoonlijk puntje.
Download een launcher (bv Nova launcher) en draai er een Windows 10 theme op. Heb je misschien het beste van beiden werelden (in jou ogen).

BFV: SuperflipNL [PS4]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Wallie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:21:
Dat is ook nog maar voor even. De devices worden uitgefaseerd in updates dus er komen geen nieuwe updates meer en je kan wellicht ook binnenkort niet meer switchen naar 10 (als insider) voor die devices.
zonoskar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:33:
[...]

Ik draai de insider build (10586.164). Dat is ook de reden waarom ik geen Lumia (meer) wil. Het draait namelijk van geen kanten. Soms lukt unlocken niet. Glance werkt na een paar dagen ineens niet meer, moet mijn toestel soft-reset geven. Apps crashen bij opstarten. Maps app kan geen richting meer aangeven (middels draaien van de kaart, of via een pijltje ofzo), kon voorheen wel. Camera opstarten duurt 10 sec (geen geintje!). Een app openen en dan denken, shit dat is de verkeerde -> dus op home drukken: duurt 5 sec. Echt, het is om te huilen. Het is net een iPhone 4 met iOS 9 er op. Bij vlagen is het overigens wel bruikbaar, dus waarom dit niet altijd kan.... Ik heb mijn toestel al 2x naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar het helpt niet. Ik zei al dat ik hoopte dat dit een optimalisatie probleem was van de insider build, maar als ik MS zo hoor, dan is het gewoon het beste wat ze er van kunnen maken.
Dat is dan ook tevens de reden dat MS de update niet heeft uitgebracht voor de 920 en soortgelijke legacy devices ;). Het performt gewoon bagger.

En dat terwijl het prima draait op een device als de Lumia 640 (midrange met Snapdragon 400 quadcore). De 920 is gewoon zodanig verouderd qua hardware (dual core) dat het voor MS bijna geen doen is om het fatsoenlijk te laten draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 22-03-2016 20:07 ]

Patient gamer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik draai al een tijdje Win10 op de 920, maar de dual core cpu heeft gewoon wat moeite het allemaal normaal te laten draaien. Draait verder wel stabiel, heeft alleen met de tijd wat kleine issues.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Iets met Android One erop? Het zal alleen geen topmodel zijn.

63kWp 3x25A 3 meterkasten

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum. Discussies over of W10-updates zijn hier offtopic. Voor die discussie kan het Windows-subforum worden gebruikt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt een telefoon, ze hebben er geprobeerd Windows 10 voor uit te brengen, dit kan je zelf testen, het werkt niet zo relaxte. Maar des ondanks boos zijn dat ze het niet gaan uitbrengen ? 8)7 De telefoon is bijna 4 jaar oud..
4 Jaar geleden had ik de HTC One X, die is nooit verder gekomen dan Android 4 wat eigenlijk gewoon kut werkte en waar de telefoon rammend traag van werd.

Met Windows 10 gaat Microsoft naar een ander model toe en komen er geen nieuwe versies meer, dus ik denk dat je voorlopig met die 950 wel goed zit.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:26:
Je hebt een telefoon, ze hebben er geprobeerd Windows 10 voor uit te brengen, dit kan je zelf testen, het werkt niet zo relaxte. Maar des ondanks boos zijn dat ze het niet gaan uitbrengen ? 8)7 De telefoon is bijna 4 jaar oud..
4 Jaar geleden had ik de HTC One X, die is nooit verder gekomen dan Android 4 wat eigenlijk gewoon kut werkte en waar de telefoon rammend traag van werd.

Met Windows 10 gaat Microsoft naar een ander model toe en komen er geen nieuwe versies meer, dus ik denk dat je voorlopig met die 950 wel goed zit.
Mijn L920 werkt nog perfect (op de flitser na, die is ermee opgehouden), dus waarom zou ik een nieuwe kopen?. Overigens is de telefoon "pas" 3.5 jaar oud, ik heb de mijne in Duitsland gehaald op de dag dat ie daar uitkwam. Ik had er best nog wel 2 jaar mee kunnen doen.

[YouTube: https://youtu.be/L2vwjQLAN08]

Het steekt gewoon dat ze eerst beweren dat alle WP8.1 telefoons kunnen updaten naar W10M en als het puntje bij paaltje komt, krijgen de oude generatie geen update. Je snapt zelf ook wel dat dit geen vertrouwen schept voor de toekomst, zeker als je kijkt naar de track-record die MS heeft op dit gebied. De preview werkte bij mij niet soepel, maar dat moet een groot bedrijf zoals MS toch wel voor elkaar kunnen krijgen? Zeker als je hoorde dat W10M niet meer geheugen nodig zou hebben. Je kan mij niet vertellen dat een Snapdragon S4pro, een dual-core 1.7 GHz SoC, minder soepel loopt dan een Snapdragon 200, dual-core op 1.2GHz (die van de Lumia 430 en 435 die wel een upgrade krijgen).

Bovendien vergeet iedereen even dat de L1320 ook geen update krijgt en die is pas 2 jaar oud. Dat is de Lumia 900 all-over-again. Vraag die mensen maar eens hoe ze daar over denken.

Pagina: 1