Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tussenperiode na verkoop auto & verzekering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nu heb ik een half jaar lang een auto. Deze wil ik echter binnenkort verkopen om enige tijd later (waarschijnlijk 2 maanden) een nieuwe auto aan te schaffen.

Mijn vraag luidt: Hoe zit het met de autoverzekering en schadevrije jaren? Ik heb nog geen jaar opgebouwd. Wordt mijn duur gewoon verlengd bij aanvang van mijn nieuwe auto (dus dat de 7e maand in gaat), of begin ik weer op 0?

Ik heb deze kwestie aan verschillende kenners voorgelegd maar geen konden ze met zekerheid vertellen hoe het zit.

Gulfstream G650

Alle reacties

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik weet niet of zoiets verschilt per verzekeringsmaatschappij. Zou ze gewoon eens een belletje doen :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:15
Volgens mij mag je hooguit een jaar geen auto hebben. Je schadevrije jaren blijven dan staan. Of dat ook voor schadevrije maanden geldt weet ik niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SalimRMAF schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:49:
Ik heb deze kwestie aan verschillende kenners voorgelegd
Als je dat nou eens aan de tussenpersoon/adviseur of de verzekeringsmaatschappij zelf vraagt, dan krijg je gewoon een antwoord. Of de polis naleest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 23:00

Aight!

'A toy robot...'

Altijd als ik zo een vraag heb, bel ik gewoon meteen de verzekeringsmaatschappij. Ze hebben toch niet voor niks een service lijn?

Heb je ook binnen no time een goed antwoord en kunnen ze wellicht je ook helpen hoe je hem tijdelijk op moet zeggen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als een van die "kenners" die je hebt gevraagd de verzekeringsmaatschappij was, is dat wel erg slecht. Zij zouden hun polis immers moeten kennen. Maar aangezien je niet noemt waar je verzekerd bent, kunnen we hier ook onmogelijk antwoord op geven (voor zover iemand al zin heeft om jouw polisvoorwaarden door te pluizen terwijl je beter de servicedesk kunt bellen ;)).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
Zorg wel dat je de verzekering pas opzegt als hij definitief is overgeschreven, anders krijg je dit soort taferelen: Boete voor "onverzekerde auto"

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:32
Als ik het goed lees heb je nog geen schadevrije jaren. Je rijdt pas een half jaar. In dat geval zou ik even naar de verzekering bellen. Alle maatschappijen nemen de jaren over (toen ik naar Noorwegen emigreerde kon ik zelfs al mijn jaren van Nederland meenemen).

Hoe ze dat met schadevrije maanden doen weet ik niet. Zo me zomaar kunnen voorstellen dat je weer op 0 begint als je naar een andere maatschappij gaat, aangezien je 0 moet invullen als je afsluit.

Je kan immers niet 0,8 schadevrije jaren opgeven. Maar nogmaals, even bellen lijkt me het beste.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je bij dezelfde verzekeringsmaatschappij blijft kun je meestal wel je maanden bewaren als je dat aangeeft.
Als je naar een andere maatschappij gaat dan krijg je idd een officieel documentje met 0 jaar erop.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

De termijn dat je jaren geldig blijven is nu 3 jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Accident op 21-03-2016 22:14 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Accident schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:09:
De termijn dat je jaren geldig blijven is nu 3 jaar.
Dat klopt inderdaad, vroeger was dit 1 jaar. Niet veel mensen weten dit.

Ik heb even contact opgenomen met AON, nu is het zo dat je tot 6 maanden 0 jaren opbouwt.

Vanaf je 7e maand zal AON jou dus inschalen op 1 schadevrije jaar. De meeste andere autoverzekeringen zullen dit ook doen op deze manier. _/-\o_

Snel jaren opbouwen? Switch na een half jaar dan van autoverzekering. Dan heb je 2 ipv 1 jaar opgebouwd. :z

Gulfstream G650

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
Je kan je polis door laten lopen, ook zonder een geregistreerde auto/motor. In ieder geval bij de KNMV, waar ik ook zo'n periode had tussem mijn oude en nieuwe motor. Gewoon ff bellen
Pagina: 1