Nieuwe game en edit pc, eerste keer dat ik zelf assembleer.

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• Ghiingis
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-10 14:04
Mijn plan is om mijn eerste pc te gaan bouwen. Hieronder staat de build die ik in gedachten heb. Mijn kennis van hardware is minimaal, maar om te kunnen gamen en video's te kunnen bewerken moet ik snel een nieuwe hebben. Aangezien dat mijn huidige systeem het aan het begeven is. Dus bij deze vraag ik jullie hulp om is een kijkje te nemen naar het systeem dat ik in gedachten heb, om te kijken of ik iets over het hoofd zie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil games spelen en video's kunnen bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget zit rond de 1100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk het niet, aangezien alle materialen in mijn huidige systeem vrij verouderd zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn systeem zal Fallout 4 moeten kunnen draaien op de hoogste instellingen en video's kunnen renderen voor mijn toekomstige opleiding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging altijd uit naar AMD, maar aangezien weinig games voor hun hardware worden geoptimaliseerd ga ik toch maar voor Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mij wens is dat de pc duurzaam is qua hardware, dat ik er een tijdje mee door kan.

Ga je overklokken?
Nee, waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag om jullie expertise, omdat ik voor de eerste keer mijn pc zelf ga bouwen. Ik heb niet veel kennis van hardware en weet ook niet zeker of alles bij elkaar past. Na zoveel tutorials op youtube en het internet denk ik wel ene idee te hebben, maar een paar dingen weet ik nog niet zeker zoals:
Hoe weet ik of deze componenten in mijn behuizingen passen? (Ik heb nog twee coolermaster behuizingen staan.)
Is dit moederbord compatible met wat ik in de build heb staan?
Kan ik iets van mijn oude systeem meenemen naar het nieuwe?

Mijn oude systeem:
AMD FX-8320
8,00GB Dual-Channel DDR3
ASRock 980DE3/U3S3
3072MB ATI ASUS R9 280
465GB TOSHIBA DT01ACA050 ATA Device
55GB KINGSTON SV300S37A60G ATA Device
ENERGON 750 watt

Enige hulp zou gewaardeerd worden.

De build die ik bij elkaar wil sprokkelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 357,49€ 357,49
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,95€ 353,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 53,99€ 53,99
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.155,28

Verwijderd

Je hebt een unlocked processor met een locked moederbord aangezien je hebt aangegeven om niet te gaan overklokken verander je processor naar een i5-6400.Scheelt je 170 euro ongeveer. Of je oude behuizing gaat passen daar zou je de naam van je behuizing moeten opzoeken en het doorgeven zodat jij zelf of wij kunnen zien welke het is. Voor de rest. Voldoet het lijstje prima met de I5-6400 invb de I7-6700K.

Verwijderd

Je kan trouwens ook, als je student bent(in de toekomst), een gratis versie van windows krijgen. Scheelt je toch weer 50 á 60 euro. Daarnaast kan je misschien wat meer info geven over je toekomstige opleiding en met wat voor programma's je gaat werken voor een beter advies.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren

Dit topic is gesloten.