Hallo beste tweakers,
Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen te besluiten of ik mijn eigen pc zou moeten bouwen of een voorgekauwde zou moeten kopen. Ik ga een mediadesign opleiding volgen en speel ook veel games. Ik zoek naar deze specificaties, het zijn de aanbevolen specificaties van Fallout 4.
CPU: Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz or equivalent
CPU Speed: 3.6Ghz or more
RAM: 8 GB
Video Card: NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 290X 4GB or equivalent
Free Disk Space: 30 GB
Mijn huidige systeem:
AMD FX(tm)-8320 8 cores 3.50 GHz
RAM 8,00 GB
ASUS R9 280 series 3072 GB vRAM
60GB Kingston SATAIII V300 SSD
ARCTIC Freezer i11 / a11 CPU koeler
Energon EPS-750 watt
ASRock 980DE3/U3S3 (CPUSocket)
Sharkoon kast van normale grootte
Windows 10 64bit (gratis upgrade dus de DVD versie zal ik moeten kopen)
De Resolutie waarin ik meeste games speel is 1080p
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC heb ik nou 2 jaartjes. Maar ik ben niet meer tevreden met de prestaties. Mijn favoriete game op het moment zou ik graag op de maximale instellingen willen draaien. Fallout 4. Nogal een veeleisend spel maar ik heb het geld ervoor over, omdat ik een mediadesign opleiding ga volgen. Dus in de toekomst zal ik ook veel video's bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn totale prijs zou ik het liefst niet ver boven de 1000/1100,- gooien. Dit is inclusief Windows 10.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk dat ik wel wat RAM geheugen van mijn huidige systeem erin stop, maar niks dat een groot verschil maakt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn droom PC is de PC die Fallout 4 op maximale instellingen draait zonder te zweten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar ATI/AMD, omdat ik het liefst de underdog steun.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Over het algemeen heb ik geen voorkeur naar een wat kleinere case. Het maakt me niet echt uit hoe groot de bak zal zijn of hoe mooi de lichtjes knipperen.
Ga je overklokken?
Ik hoop dat de PC die ik uiteindelijk heb genoeg kracht zal hebben van nature. Tenzij de processor al is overclocked voor ik hem koop. Maar liever niet vanwege achteruitgang van de levensduur.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen besluiten of ik een voorgekauwde PC moet kopen of mijn allereerste PC zelf moet bouwen. Het probleem is dat ik graag zou leren hoe ik mijn eigen PC bouw, maar geen idee heb waar ik moet beginnen. Misschien is er een topic op Tweakers waar het word uitgelegd? Misschien kennen jullie een winkel/website waar ik mijn droom PC kan kopen? Ik ben een complete newbie als het aankomt op een PC bouwen.
Voor wat het waard is, hulp en/of advies zou enorm gewaardeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Nanosh van Houwelingen
Dit is het systeem dat ik op het moment in gedachten heb. Ik heb nog twijfels over de voeding en koeling, want ik heb niet zoveel verstand van hoeveel ik nodig zal hebben. Denken jullie dat deze pc Fallout 4 aan kan op maximale instellingen?
Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen te besluiten of ik mijn eigen pc zou moeten bouwen of een voorgekauwde zou moeten kopen. Ik ga een mediadesign opleiding volgen en speel ook veel games. Ik zoek naar deze specificaties, het zijn de aanbevolen specificaties van Fallout 4.
CPU: Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz or equivalent
CPU Speed: 3.6Ghz or more
RAM: 8 GB
Video Card: NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 290X 4GB or equivalent
Free Disk Space: 30 GB
Mijn huidige systeem:
AMD FX(tm)-8320 8 cores 3.50 GHz
RAM 8,00 GB
ASUS R9 280 series 3072 GB vRAM
60GB Kingston SATAIII V300 SSD
ARCTIC Freezer i11 / a11 CPU koeler
Energon EPS-750 watt
ASRock 980DE3/U3S3 (CPUSocket)
Sharkoon kast van normale grootte
Windows 10 64bit (gratis upgrade dus de DVD versie zal ik moeten kopen)
De Resolutie waarin ik meeste games speel is 1080p
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC heb ik nou 2 jaartjes. Maar ik ben niet meer tevreden met de prestaties. Mijn favoriete game op het moment zou ik graag op de maximale instellingen willen draaien. Fallout 4. Nogal een veeleisend spel maar ik heb het geld ervoor over, omdat ik een mediadesign opleiding ga volgen. Dus in de toekomst zal ik ook veel video's bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn totale prijs zou ik het liefst niet ver boven de 1000/1100,- gooien. Dit is inclusief Windows 10.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk dat ik wel wat RAM geheugen van mijn huidige systeem erin stop, maar niks dat een groot verschil maakt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn droom PC is de PC die Fallout 4 op maximale instellingen draait zonder te zweten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar ATI/AMD, omdat ik het liefst de underdog steun.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Over het algemeen heb ik geen voorkeur naar een wat kleinere case. Het maakt me niet echt uit hoe groot de bak zal zijn of hoe mooi de lichtjes knipperen.
Ga je overklokken?
Ik hoop dat de PC die ik uiteindelijk heb genoeg kracht zal hebben van nature. Tenzij de processor al is overclocked voor ik hem koop. Maar liever niet vanwege achteruitgang van de levensduur.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen besluiten of ik een voorgekauwde PC moet kopen of mijn allereerste PC zelf moet bouwen. Het probleem is dat ik graag zou leren hoe ik mijn eigen PC bouw, maar geen idee heb waar ik moet beginnen. Misschien is er een topic op Tweakers waar het word uitgelegd? Misschien kennen jullie een winkel/website waar ik mijn droom PC kan kopen? Ik ben een complete newbie als het aankomt op een PC bouwen.

Voor wat het waard is, hulp en/of advies zou enorm gewaardeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Nanosh van Houwelingen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 359,50 | € 359,50 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 353,95 | € 353,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 58,48 | € 58,48 |
1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 57,95 | € 57,95 |
1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 154,50 | € 154,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.163,28 |
Dit is het systeem dat ik op het moment in gedachten heb. Ik heb nog twijfels over de voeding en koeling, want ik heb niet zoveel verstand van hoeveel ik nodig zal hebben. Denken jullie dat deze pc Fallout 4 aan kan op maximale instellingen?
[ Voor 38% gewijzigd door Ghiingis op 18-03-2016 18:03 ]