Toon posts:

Ik word compleet gestoord van VIA

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Dit is echt een ramp. Ja hier zijn al tig topics over geweest. Daar ben ik heel goed mee op de hoogte. Heb net half uur zitten lezen :(

Ik krijg dus met geen mogelijkheid die VIA usb rommel werkende. Er hangt een hp scanjet 5370C aan trouwens. Scannen op zich is geen probleem. Maar zo gauw als je het ding ff niet gebruikt hebt, moet je of opnieuw opstarten, of stekker van scanner eruit en dan weer erin doen.

Wat is het probleem dus :? Als ik het scanprogramma start, vindt ie de scanner niet. Kan hem niet initializeren. :( Wordt echt helemaal gaar van die VIA usb ondersteuning. Het mag helemaal geen ondersteuning heten :r Die is er niet eens.

Voor de personen die mij willen uitmaken voor een "VIA afzeiker". Dit probleem ligt wel degelijk aan die heikneuters daar bij VIA. Hoeveel chipsets hebben ze wel niet de tijd gehad om een goeie usb ondersteuning te maken :?

Niks helpt. Geen irq's laten delen met usb helpt geen ene moer. Niks OC helpt geen zak. Ja usb devices die disconnecten doordat er apparaat op ide2 zit. Ben ik helemaal mee op de hoogte. Is het probleem ook niet :(

Ja ik was van plan om een usb pci kaart te kopen. Doe ik dus niet omdat ik niet zeker ben van de kwaliteit daarvan. Heb daar ook tal van negatieve dingen over gelezen. Zelfs van iemand die een pci usb kaartje kocht met VIA CHIPSET!! :r

www.usbman.com ook al helemaal doorgespit. Die mogelijke oplossingen werken dus ook niet. Ik snap het niet hoor. Echt niet. Mag een consument niet eisen van een chipset fabrikant, mobo fabrikant dattie 100% werkend spul krijgt :? Is dat nou zo raar :?

Als ik het goed herrinder koste mij dat abit bordje toen fl 499. Dan mag je toch verw8en dat alles het 100% gaat doen :? |:(
Zit nu dus met 4 UBS poorten waar ik helemaal niks, nada, noppes aan heb :r

Zijn al tig van problemen geweest met die VIA chipset. Als ze opgelost kunnen worden ok. Foutje kan gebeuren, zolang het maar gefixed wordt. Maar het schijnt ze gewoon geen ene moer te interesseren ofzo, ik weet het niet hoor. Falende USB poorten, ik vind het gewoon niet kunnen.

VIA moet ies wat gaan doen aan die verrekte brakke ondersteuning van hun. Dit is dus m'n eerste en gelijk laatste VIA mobo geweest :(

En er zijn veel meer tweakers hier met via usb die ze niet werkende kunnen krijgen. Is het dan niet mogelijk om die lui bij via wakker te schudden :?

Die kt133a chipset is helemaal niet slecht opzich. Maar waarom dus bepaalde elementen van die chipset zo slordig zijn gemaakt. Ik kan er niet bij.

En dit was geen flame t.o.v. VIA, maar 100% terechte kritiek.

PS. tips zijn alsnog altijd welkom natuurlijk. Ben altijd benieuwd naar mensen die wel probleemloos werken met deze combinatie.

Ik heb verder nog 2 ibm dtla 307030 schijven in raid0 mode draaien. Rest van m'n config staat beneden.

Bedankt voor het lezen :)

"Ik wordt".... argh ok domme spelfout. Natuurlijk moet dat zijn "Ik word"

Verwijderd

Bij mij ziet hij soms de USB muis niet. Stop ik heb in het andere slot gaat Windows een reciever installeren en werkt het weer. Naar verloop van tijd met dat slot hetzelfde. Stop hem weer in de andere en Windows gaat weer een reciever installeren.

Vreemd maar waar... oh ja, het legen van de prullebak is ook zo'n typisch geval.

Verwijderd

het is via weer...wie anders

Verwijderd

kwestie van goed instellen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 21:49 schreef sub-zero het volgende:
Juist |:(

Verwijderd

Ik wil hier ViA niet verdedige maar over het algemeen zuigt de USB poort ZELF!
Bij een paar vriende die een P3 hadden ging het er ook zo aan toe...

weeral zon dong van geluk of geen geluk nietwaar?

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
Wees niet bang voor de PCI-USB-kaart! Ik heb een budkaart gehad (en snel teruggebracht), maar de kaart die MyCom in ieder geval levert is OK: het doosje is aan de linkerkant rood (1/3) en aan de rechterkant wit (2/3). De kaart staat afgebeeld op het witte gedeelte. De chip is een Opti Firelink 82C861 / 140018 / 1OUE. Werkt perfect in mijn systeem. Ik had ook gezeik met m'n usb-adslmodem. Lekker was dat: 1400mhz, maar wel 2x moeten opstarten om te kunnen internetten....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

frapex

got r00t

moederbord met i440BX chipset...
DAT is pas relaxt :D

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik heb altijd het leuke effect met usb dat om de zoveel tijd mijn usb drivers voor mijn scanner gewoon pleite zijn. Niks verandert aan het systeem niet gerommeld niets. De drivers zijn opeens gewoon weg (Conclusie: Windows is weer eens raar bezig).

Ik heb later ook geprobeerd om een usb muis aan te sluiten op mijn usb poort (logitech mouseman optical) en ik zie hoe hij aangaat bij het opstarten en dan als de post voorbij is zie ik hem opeens uitgaan en dan is hij met geen mogelijkheid weer wakker te krijgen... (Conclusie: moederbord ondersteund dit niet?)

Bij mij werkt usb dus ook niet echt lekker en ik heb geen via chipset (sis maar dat is weer een ander verhaal ;))

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 21:39 schreef okidokie het volgende:
Bij mij ziet hij soms de USB muis niet. Stop ik heb in het andere slot gaat Windows een reciever installeren en werkt het weer. Naar verloop van tijd met dat slot hetzelfde. Stop hem weer in de andere en Windows gaat weer een reciever installeren.

Vreemd maar waar... oh ja, het legen van de prullebak is ook zo'n typisch geval.
Heb d'r maar een ding aan toe te voegen.

VIA de prullebak naar de vuilnisbelt ermee (Copyrighted by Joy) >:)

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 12:57
ik heb een abit kt7 met 4 usb poorten en heb geen enkel probleem.
1e poort=rio500
2e poort=usb scanner canon
3e poort=usb printer epson
4e poort=leeg en zo nu en dan een usb lan cable

werken allemaal zonder problemen en/of herstarten.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

SG

SG surft naar info hardewaren

kan natuurlijk ook aan de scanner liggen

ik heb op dit moment alleen 'n usb Game Voice eraan hangen en m'n optical muis zit via 'n USB->Ps/2 aan de mobo

tot nu to geen last, wel drie maal 'n bios upgrade gedaan

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 16:43
Zoek anders ook eens hier voor een oplossing van je probleem!

Verwijderd

WIE NIET!! (en ook van amd)

Verwijderd

Abit KT7A-Raid hier met een HP Scanjet 5370.
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met die scanner, had zelfs geen extra USB Filter drivers nodig.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op vrijdag 22 juni 2001 22:10 schreef frapex het volgende:
Indeed. Maar weer eens een ASUS P2B of P3B mobo opzoeken :)

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Aangezien ik er hier niks over lees... De meest standaard VIA vraag:

Heb je wel de VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd?

Mijn USB MS mouse en Logitech Webcam hebben TOTAAL geen problemen hoor...

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Is je mobo zelf niet verrot? Ik heb hier een Abit KT7 met verrotte controllerchip. Die heb ik teruggestuurd en ik krijg dus een nieuwe.

Misschien een flauwe opmerking, maar staat je USB controller wel ge-enabled in de BIOS? :P

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:00 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Ik wil hier ViA niet verdedige maar over het algemeen zuigt de USB poort ZELF!
Bij een paar vriende die een P3 hadden ging het er ook zo aan toe...

weeral zon dong van geluk of geen geluk nietwaar?
USB kan goed zuigen, maar USB is geen hang-alles-er-aan-dat-je-kan-vinden-poort.

Hang dus alleen het nodige aan USB.

Voor keyboards heeft men PS2 keyboardstekker, voor muizen PS2 muisstekker, voor printers printerpoort. Voor LAN heeft men nic's uitgevonden.

Wat dan wel? bv. Scanners (groter bandbreedte vereist), webcams (printer-poort is meestal al bezet),..

Verwijderd

Nieuwste bios er in flikkeren....

Heeft bij ons op de TD wel geholpen wij hadden last met alle USB scanners en printers!!!

Succes ermee!

Greetz Mario S.

P.S dit is niet de schuld van VIA maar van ABIT!!!!

Vandaar dat ze ook van de aanbevolen lijst af zijn gehaald door AMD!!!! *D

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Windows 98 ?

deze patch binnenharken !

Moet werken !

Ik word trouwens ook ziek van VIA :

1. Suspend-to-RAM werkt niet
2. ZIP100 Atapi aan 686B werkt niet

iemand ideeen ?
verder is het redelijk stabiel te noemen...

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

mmmmm, ik heb een Abit KT7-Riad plankje opzich niet zo zeer problemen mee, alleen de eerste keer dat ik op dit systeem Windows 98 heb geinstalleerd ben ik er van 23:00 tot 2:00 mee bezig geweest, vanwege IRQ problemen, inmiddels heb ik alle hardware uitgeschakeld die ik toch niet gebruik om irq's vrij te kunnen krijgen o.a. de USB poorten ... wat ik wel een slechte zaak van VIA vindt is de BUG in hun chipset met het copieeren van grote bestanden ... er schijnen nu BIOS Update's te zijn die het "probleem" kunnen "omzeilen" ... dat vindt ik altijd wat minder "omzeilen" ... maar ja, een BIOS Update vindt ik dus niet echt een oplossing omdat het hier om een echt probleem gaat in de hardware en BIOS Flashen altijd voor eigen Risico is ... met deze update schijn je helemaal voorzichtig te werk moeten gaan heb ik eens gelezen. Nee ... bij een dergelijke fout zouden ze toch iets anders moeten verzinnen.

Ik ben het er dan ook mee eens dat er tegenwoordig veel te snel iets op de markt wordt gezet, iets dat dus nog niet volledig of goed functioneerd. Als er dan dusdanig problemen zijn, zou ik vinden dat b.v. een bedrijf als VIA de verantwoordelijkheid moet nemen en alle moederborden en chipsets terug te "fluiten" en te laten vervangen, dit gebeurd b.v. in de auto industrie ook als er grote mankementen zich voordoen aan nieuwe auto's. en inderdaad je betaald toch al gauw 450 piek voor zo'n moederbord.

• Exirion
  • Laatst online: 23:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een KT7 bord met UL BIOS (stokoud maar retestabiel), Windows 2000 met SP1, Via 4.29 en de USB Filter Drivers 1.09. In Windows 98SE hetzelfde, en ook dat werkt puik.

USB deelt een IRQ met een SCSI controller en een tweede geluidskaart, en geen problemen whatsoever. Die Filter Drivers zijn vaak wel erg belangrijk. Er zit trouwens een Canon 656U scanner en een Microsoft gamepad op die interface aangesloten.

Ik kan me goed voorstellen dat je pissed bent door alle problemen, maar deze regelrechte flame tegen Via is nou niet echt nodig denk ik ;) Als je de goeie BIOS en de goeie drivers hebt dan moet alles gewoon goed werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 23:32 schreef Exirion het volgende:
Ik heb een KT7 bord met UL BIOS (stokoud maar retestabiel), Windows 2000 met SP1, Via 4.29 en de USB Filter Drivers 1.09. In Windows 98SE hetzelfde, en ook dat werkt puik.

USB deelt een IRQ met een SCSI controller en een tweede geluidskaart, en geen problemen whatsoever. Die Filter Drivers zijn vaak wel erg belangrijk. Er zit trouwens een Canon 656U scanner en een Microsoft gamepad op die interface aangesloten.

Ik kan me goed voorstellen dat je pissed bent door alle problemen, maar deze regelrechte flame tegen Via is nou niet echt nodig denk ik ;) Als je de goeie BIOS en de goeie drivers hebt dan moet alles gewoon goed werken.
Dat VIA is hier onder vuur genomen wordt is ff pech hebben voor hun (merken ze toch waarschjinlijk niet :) :) ) maar het is tegenwoordig in het algemeen al zo er is iets nieuws en BOEM op de markt ... achteraf blijken er dan problemen te zijn ... Ik heb gewoon het idee dat de kwaliteit van de producten in het algemeen achteruit gaat.

Er wordt niet vergenoeg door ontwikkeld of er wordt weer op iets anders overgestapt ...

Tenmiste zo komt het bij mij over ... maar zoals ik al zij voorlopig ben ik tevreden met wat ik hier heb draaien :) :) :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 22 juni 2001 23:40 schreef malfa het volgende:
Er wordt niet vergenoeg door ontwikkeld of er wordt weer op iets anders overgestapt ...

Tenmiste zo komt het bij mij over ... maar zoals ik al zij voorlopig ben ik tevreden met wat ik hier heb draaien :) :) :)
Dat zal ik volmondig beamen ja, want het is gewoon waar. Maar het heeft weinig zin om daar nog maandenlang over te discussieren, omdat bijna alles met nieuwe drivers opgelost is.

Ik heb m'n systeem nu een maand of 4 a 5 100% stabiel draaien op Windows 2000, dus ik ben een tevreden mens. 1 keer per dag booten is voldoende *D

De USB implementatie van Via is brak, daar zijn we het over eens, maar ik heb zowiezo iets tegen USB omdat het te universeel is. Het is op de markt gezet als de oplossing voor alle aansluitproblemen, terwijl het in de praktijk vaak slecht functioneert en lang niet alle beloften waarmaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik baal hier dus gigantisch van. Alles werkt perfect stabiel.

Enigste wat verrekte dwars ligt is usb. Ik krijg het met geen mogelijkheid continue werkende.

Ik ben er ook achter dat via controller best irq's kan sharen en dat het dus niet aan het sharen hoeft te liggen. Wat wel vaak geschreeuwd wordt.

Hier werkt ie dus ook precies hetzelfe met dynalink isdn kaart irq sharen of zonder.

Die scanner blijft gewoon fucken. Ene keer scanned ie wat langer als de andere keer. Ding stopt er gewoon zomaar mee. Enigste wat dan nog helpt is reboot of stekk eruit en er weer in.

Ik word hier zo :r van.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 22 juni 2001 23:46 schreef SoftIce het volgende:
Ik baal hier dus gigantisch van. Alles werkt perfect stabiel.

Enigste wat verrekte dwars ligt is usb. Ik krijg het met geen mogelijkheid continue werkende.
1: Welke Windows gebruik je? Ik hoop geen ME
2: Welke Via 4-in-1 gebruik je? 4.29 en hoger is top
3: Welke BIOS zit er op je mainboard?
4: Heb je de USB Filter Drivers erop gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 23:52 schreef Exirion het volgende:

[..]

1: Welke Windows gebruik je? Ik hoop geen ME
2: Welke Via 4-in-1 gebruik je? 4.29 en hoger is top
3: Welke BIOS zit er op je mainboard?
4: Heb je de USB Filter Drivers erop gezet?
1:Win98SE, Die fix voor amd & via helpt niks.
2:Via 4in1 4.32
3:revisie 3C + nieuwste raid bios & drivers.
4:ja

Ik ben zeker geen leek wat betreft computers en hoe de juiste software te installeren. Irq conflicts enz...

Usb muis werkt wel. Toetsenbord ook. Scanner ook wel een tijdje. Maar ze disconnecten gewoon ofzo. Windows vindt ze niet meer.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 22 juni 2001 23:56 schreef SoftIce het volgende:
Usb muis werkt wel. Toetsenbord ook. Scanner ook wel een tijdje. Maar ze disconnecten gewoon ofzo. Windows vindt ze niet meer.
Kun je me eens vertellen op welke IRQ's al je devices zitten?

Als je harddiskruimte vrij hebt: probeer Windows 2000 eens te installeren. Als ie het daarme wel goed doet, dan is het een driver issue. DISABLE dan wel ACPI, want dat is een ramp. ACPI dondert alles op 1 IRQ, en dat is niet fijn terwijl het theoretisch allemaal zo mooi zou moeten werken.. NOT

Verwijderd

Ik kan kort zijn op alle reacties..... ja....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 23:59 schreef Exirion het volgende:

[..]

Kun je me eens vertellen op welke IRQ's al je devices zitten?

Als je harddiskruimte vrij hebt: probeer Windows 2000 eens te installeren. Als ie het daarme wel goed doet, dan is het een driver issue. DISABLE dan wel ACPI, want dat is een ramp. ACPI dondert alles op 1 IRQ, en dat is niet fijn terwijl het theoretisch allemaal zo mooi zou moeten werken.. NOT
Afbeeldingslocatie: http://www.heetebry.myweb.nl/Irq.jpg

Verwijderd

Denk dat mobo rot is :(

Op zich hier geen probs, ook nog nooit een onoplosbare tegengekomen qua VIA & USB...

Neem aan dat je het geprobeerd hebt met alle andere kaarten (behalve je video duh) uit je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:07 schreef werty het volgende:
Denk dat mobo rot is :(

Op zich hier geen probs, ook nog nooit een onoplosbare tegengekomen qua VIA & USB...

Neem aan dat je het geprobeerd hebt met alle andere kaarten (behalve je video duh) uit je systeem?
Voor een mobo dat rot is, vind ik het wel zeer vaag waarom usb apparaten op zich wel werken maar na willekeurige tijd gewoon ermee stoppen :?

En voor de rest werkt alles prima stabiel. Ik kom er niet uit.

En Tiefustering wat blijkt nu, net nog ff getest. Als ik m'n 1400/266 CPU onderclock naar 13x100. Dan werkt m'n USB inene keer 100% dus geen disconnects of wat ook maar!

Dit is toch fucking niet te geloven :r

• Redje
  • Laatst online: 20-05 20:45
Al dat gezeik over AMD en VIA... als je dat zootje niet eens aan de praat kan krijgen ben je imho geen tweaker, zelf me moeder krijgt die bende stabiel :)

Na vele Intels toch maar gekozen voor een VIA plank, maar ben er zeer tevree mee, gelijk gekocht toen de KT7R uitkwam, sinds dien stabiel.

Nu ff on topic:

Heb van met KT7R alle 4 de USB ports in gebruik en draait onder Win2k stabiel...
VIA 1.29, geen filter driver en zeker niet de allernieuwste bios (die gaf bij mij juist USB probs in de vorm van disconnects) maar de WW. Verder heb ik in Win2k gekozen voor "standard pc" zodat dat gare ACPI niet gebruik wordt...scheelde wat conficts :)

Verwijderd

Ik heb ook irq-share&conflict-party. Jammer dat ABIT KT7-raid maximaal 4 irq op de agp en pci slotten kan verdelen,

als ik massa's irq vrijmaak door com, lpt, enz op te gooien, dan heeft dat nog altijd geen, want mijn mobo kan niet meer dan vier irq's verdelen.

Bij een oude Abit Pentium mobo kan je per slot instellen welke irq dat die krijgt, maar bij de ABIT KT7-raid kan je maar 4sloten van de 5pci's en 1agp gebruiken, de rest is geshared.

Als ik moet routeren moet 3 of meer nic's dan ben ik verplicht een pentium-class (bakken irq's vrij) te pakken, geen irq-conflicten/sharing, Linux heeft dat niet graag.

edit:

het sharen&conflicten stoort niet echt, want alles is toch stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:14 schreef Redje het volgende:
Al dat gezeik over AMD en VIA... als je dat zootje niet eens aan de praat kan krijgen ben je imho geen tweaker, zelf me moeder krijgt die bende stabiel :)

Na vele Intels toch maar gekozen voor een VIA plank, maar ben er zeer tevree mee, gelijk gekocht toen de KT7R uitkwam, sinds dien stabiel.

Nu ff on topic:

Heb van met KT7R alle 4 de USB ports in gebruik en draait onder Win2k stabiel...
VIA 1.29, geen filter driver en zeker niet de allernieuwste bios (die gaf bij mij juist USB probs in de vorm van disconnects) maar de WW. Verder heb ik in Win2k gekozen voor "standard pc" zodat dat gare ACPI niet gebruik wordt...scheelde wat conficts :)
Ja heel leuk joh... Geloof niet dat jij zo'n geweldige tweaker bent aangezien je moeite hebt met bepaalde dingen te onderscheiden.

Ten eerst heb ik dus geen KT7 raid, maar een KT7A raid.

En ten tweede, een pc hoeft niet instabiel te zijn als usb niet werkt.

En dan nog iets. Ik ben verplicht om minstens bios revisie ZT te draaien ivm diverse pci bus instabiliteiten. Heeft allemaal te maken met de 686b southbridge bug.

Duidelijk :? of snap je het nog niet :?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:11 schreef SoftIce het volgende:

[..]

Voor een mobo dat rot is, vind ik het wel zeer vaag waarom usb apparaten op zich wel werken maar na willekeurige tijd gewoon ermee stoppen :?

En voor de rest werkt alles prima stabiel. Ik kom er niet uit.

En Tiefustering wat blijkt nu, net nog ff getest. Als ik m'n 1400/266 CPU onderclock naar 13x100. Dan werkt m'n USB inene keer 100% dus geen disconnects of wat ook maar!

Dit is toch fucking niet te geloven :r
Ok...Andere pplz met een KT7A hebben geen probs met USB, jij wel: Waar kan dat aan liggen...
Niet aan je SW, want anders zou ie het ook nie op 1300 mogen doen.
Niet aan de warmte van je proc, want dat heeft een beetje tweaker in de gaten te houden :)
Dan ligt het eerder aan de chip / mem die nie op 266Mhz bus kunnen draaien (of doet ie het wel op 9x266?).
Vager zou het zijn, dat als die proc de 1400 bereikt, die plotseling geen USB meer kan :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 16:05
* DJSmiley vind de meeste chipsets brak.

BX is voor mij tijden #1 geweest...

nu is er een fatsoenlijke opvolger: i815

alleen stupid dat ie maar 512Mb kan adresseren :?

Wat AMD betreft: * DJSmiley heeft wel vertrouwen in planken met een amd chipset...

VIA is ook op intel gewoon kut imho.

Verwijderd

Ik heb geen tijd gehad om alle posts te lezen dus misschien herhaal ik weer iets,

Final 4in1 4.32 installen, Laatste BIOS, USB filter installen, Win USB patch installen, en zet in BIOS System performance niet op OPTIMAL maar op STANDARD of iets in die richting verschilt per MOBO,

als dit ook niet werkt hoor ik t wel

Verwijderd

Oh en nog iets ik weet uit ervaring dat HP HELE BELANGRIJKE patches heeft uitgebracht... mijn SCANNER deed ook altijd heel vaag nu niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:21 schreef werty het volgende:

[..]

Ok...Andere pplz met een KT7A hebben geen probs met USB, jij wel: Waar kan dat aan liggen...
Niet aan je SW, want anders zou ie het ook nie op 1300 mogen doen.
Niet aan de warmte van je proc, want dat heeft een beetje tweaker in de gaten te houden :)
Dan ligt het eerder aan de chip / mem die nie op 266Mhz bus kunnen draaien (of doet ie het wel op 9x266?).
Vager zou het zijn, dat als die proc de 1400 bereikt, die plotseling geen USB meer kan :P
Nee temperaturen zijn geen probleem, idle 35, 49 stressed. Globalwin fop 38. Arctic silver ii mij dunkt.

Het is dus wel zo, en voor mij raadselachtig maar waar. M'n usb werkt feilloos op bussnelheden van 100. Maar verdomd het gewoon om te werken op fsb 133.

Ja, en het is de KT7A. Dus de kt133a chipset. En die ondersteund fsb van 133 en zelfs nog hoger.

Ik heb NIKS OC. M'n cpu is een officiele 1400/266.

Verwijderd

ICE lees ff mijn oplossingen PLZ

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 23:09 schreef Tefflar het volgende:
Aangezien ik er hier niks over lees... De meest standaard VIA vraag:

Heb je wel de VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd?

Mijn USB MS mouse en Logitech Webcam hebben TOTAAL geen problemen hoor...
Same here. Heb 6 usb-poorten in gebruik en allemaal werken als een zonnetje. prikken en doen..niks niet opstarten

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 00:24 schreef SoftIce het volgende:
Het is dus wel zo, en voor mij raadselachtig maar waar. M'n usb werkt feilloos op bussnelheden van 100. Maar verdomd het gewoon om te werken op fsb 133.
Dit zou verklaren waarom mensen zoveel problemen hebbem met de KT7A serie, terwijl de KT7 serie heel goed werkt. Waarschijnlijk hebben ze de USB interface in de KT133A nog brakker gemaakt dan ie al was ;) Maar heb je al geprobeerd met kaarten te schuiven om die IRQ sharing te wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:25 schreef -KOD- het volgende:
ICE lees ff mijn oplossingen PLZ
Als ik die al niet geprobeerd had zou ik dat zeker gedaan hebben!

Verwijderd

Probeer gewoon de meegeleverde via drivers op de cd die bij je moederbord te gebruiken de nieuwe via drivers vertrouw ik (nog) niet.
zelf heb ik geen plankie met een via chipset maar ik heb voor iemand een pctje gebouwd met via chipset die retestabiel is en alles werkt perfect.
k'zou niet kunnen slapen voordat et opgelost is. ennuh kzou nog maar eens beginnen met format c:
en dan alles overnieuw nog een keer proberen installeren. je mot toch wat.

• BeaM-R
  • Laatst online: 22:55

BeaM-R

Powerrrrr

had precies hetzelfde probleem met mijn Mxstream USb modem. Iedre keer als ik mijn comp uitzetten of opnieuw opstartte werkte mijn modem niet meer. dus alles weer opnieuw installeren, , weer opnieuw startten en dan na een keer of 5 werkte het weer een aantal uren. Alles geprobeert, tig keer met de helpdesk gebeld.....niks helpt. Nu na 2 dagen bellen USB modem omgeruild voor ethernetmodem en als loopt als een trein.
USB zuigt geoon in combinatie met VIA :(

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:27 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dit zou verklaren waarom mensen zoveel problemen hebbem met de KT7A serie, terwijl de KT7 serie heel goed werkt. Waarschijnlijk hebben ze de USB interface in de KT133A nog brakker gemaakt dan ie al was ;) Maar heb je al geprobeerd met kaarten te schuiven om die IRQ sharing te wijzigen?
Oh hou op aub. Dat was al een ramp op zich. Het wou alleen maar goed werken met deze kaarten indeling.

En het ergste is nog. Er zit geen goedkope rommel bij. Alles is van betere kwaliteit dan standaard rommel.

Verwijderd

Weet je Zeker dat je BIOS instelling je SYSTEM performance, niet per ongeluk op OPTIMAL settings hebt staan??? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:29 schreef -KOD- het volgende:
Weet je Zeker dat je BIOS instelling je SYSTEM performance, niet per ongeluk op OPTIMAL settings hebt staan??? |:(
DIT WERKT NIET BIJ MIJ!!! |:(

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:24 schreef SoftIce het volgende:

[..]

Nee temperaturen zijn geen probleem, idle 35, 49 stressed. Globalwin fop 38. Arctic silver ii mij dunkt.

Ja, en het is de KT7A. Dus de kt133a chipset. En die ondersteund fsb van 133 en zelfs nog hoger.

Ik heb NIKS OC. M'n cpu is een officiele 1400/266.
Ok, dan blijven er nog drie opties over:
- Mobo kaput (qua USB aansturing dan)
- Mem kaput (zou toch een rede kunnen zijn)
- Een of andere (typisch voor Abit zijnde) vage BIOS instelling: Heb je de KT7(A) sites al bespeurd op dit probleem?

Wat dat laatste betreft: Abit :r (Persoonlijke mening: Ik weet het: Waarschijnlijk toch flaimbait :))

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 00:28 schreef SoftIce het volgende:
Oh hou op aub. Dat was al een ramp op zich. Het wou alleen maar goed werken met deze kaarten indeling.
Zoals ik al zei: probeer Windows 2000 eens. Als het daarmee wel goed werkt, dan zit het in ieder geval niet in je hardware. Dan moet het dus met drivers te fixen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:30 schreef SoftIce het volgende:

[..]

DIT WERKT NIET BIJ MIJ!!! |:(
Denk je soms dat ik niet in de gaten heb dat je in de bios behoorlijk kunt tweaken :?

En dat je daar ook vaak oplossingen voor problemen kunt vinden :?

In dit geval dus niet ok :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 00:30 schreef werty het volgende:
Wat dat laatste betreft: Abit :r (Persoonlijke mening: Ik weet het: Waarschijnlijk toch flaimbait :))
Tja, ABit's zijn echte Tweaker bordjes. Zegt genoeg misschien... >:)

• Redje
  • Laatst online: 20-05 20:45
Op zaterdag 23 juni 2001 00:17 schreef SoftIce het volgende:

[..]

Ja heel leuk joh... Geloof niet dat jij zo'n geweldige tweaker bent aangezien je moeite hebt met bepaalde dingen te onderscheiden.

Ten eerst heb ik dus geen KT7 raid, maar een KT7A raid.

En ten tweede, een pc hoeft niet instabiel te zijn als usb niet werkt.

En dan nog iets. Ik ben verplicht om minstens bios revisie ZT te draaien ivm diverse pci bus instabiliteiten. Heeft allemaal te maken met de 686b southbridge bug.

Duidelijk :? of snap je het nog niet :?
1. Misschien kan ik geen onderscheid maken, maar tweaken lukt wel... kan ik van jouw helaas niet zegge ehehehe 8-)

2. Tussen die KT7 en KT7A zitten nou niet echt bijster veel veranderingen.

3. Met stabiel bedoel ik dus USB=stabiel

4. En die 686A bug kan je ook oplossen dmv. de nieuwste VIA drivers...

En nee ik snap het nu nog niet :):)
Koop anders gewoon een Dell ofzo... :o

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:14 schreef Redje het volgende:
WHah ddwienn\ &(#*($&*$*$ 4 dagen bezig met dshsiiodb t kut mob kt366 krijgen hem eel diniet slehcte kut zoiin tis trep mijnmeing ik krijg shit aan tpanrur met me bx shipo set lalele sgioed werekn mar dot xslaat toch nben inmiddels bijn eiwn downs duinstaa; $\#36 aanbelandt werkt shijt ARH hfuu teing roe [[ dp is het / koppijn dikk e [aravitomol Pfff .. Al uik die shit ana de paart jrhg hoor je wel. lutk toch niet. WTF moet ik anderrs nemen.. scor euit e e 30000 niet zieken,

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Op vrijdag 22 juni 2001 23:11 schreef algabra het volgende:

[..]

USB kan goed zuigen, maar USB is geen hang-alles-er-aan-dat-je-kan-vinden-poort.

Hang dus alleen het nodige aan USB.

Voor keyboards heeft men PS2 keyboardstekker, voor muizen PS2 muisstekker, voor printers printerpoort. Voor LAN heeft men nic's uitgevonden.

Wat dan wel? bv. Scanners (groter bandbreedte vereist), webcams (printer-poort is meestal al bezet),..
k'heb net dezelfde mening. Een scanner is idd de enige "nuttige" toepassing van USB. Webcams vind ik totaal nutteloos.
K'heb zelf een KT7-Raid (zie sig) en heb nog nooit probz gehad met usb, de controller is gewoon gedisabled >:)

Maar een kameraad heeft ongeveer hetzelfde sysje maar dan met razor boomslang muis scanner, webcam en printer op usb. Nooit probz gehad.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:32 schreef Redje het volgende:

[..]

1. Misschien kan ik geen onderscheid maken, maar tweaken lukt wel... kan ik van jouw helaas niet zegge ehehehe 8-)

2. Tussen die KT7 en KT7A zitten nou niet echt bijster veel veranderingen.

3. Met stabiel bedoel ik dus USB=stabiel

4. En die 686A bug kan je ook oplossen dmv. de nieuwste VIA drivers...

En nee ik snap het nu nog niet :):)
Koop anders gewoon een Dell ofzo... :o
Via's nieuwe busmaster driver lost niet al m'n problemen op. Denk dat het met highpoint te maken heeft.

Die is ook op een of andere manier beinvloedt door die bug. Ik moet dus minstens revisie ZT gebruiken om de boel stabiel te krijgen.

Ben d'r vrijwel zeker van dat pci master time out GROTE invloed heeft op stabiliteit op m'n systeem.

Die setting op 0 zetten zorgt voor problemen. Zet ik die op 1. Alles werkt feilloos.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 00:35 schreef Mannekino het volgende:
WHah ddwienn\ &(#*($&*$*$ 4 dagen bezig met dshsiiodb t kut mob kt366 krijgen hem eel diniet slehcte kut zoiin tis trep mijnmeing ik krijg shit aan tpanrur met me bx shipo set lalele sgioed werekn mar dot xslaat toch nben inmiddels bijn eiwn downs duinstaa; $\#36 aanbelandt werkt shijt ARH hfuu teing roe [[ dp is het / koppijn dikk e [aravitomol Pfff .. Al uik die shit ana de paart jrhg hoor je wel. lutk toch niet. WTF moet ik anderrs nemen.. scor euit e e 30000 niet zieken,
Waaaat? Volgens mij heb jij morgen een zware kater als je wakker wordt :P

Verwijderd

FUCKED up.... wat voor een LAME MOBO heb je dan,

Ikhad ook USB probs, na alle software updates, bleek alleen deze instelling te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog wel ff nachtje bezig met de via chiphell op abit world :r

Trouwens ik heb een revisie 1.0 abit plank.
Het schijnt dat deze nogal veel verschil had met de nieuwere revisie :?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

Tja, ABit's zijn echte Tweaker bordjes. Zegt genoeg misschien... >:)
/offtopic
Hehehehe, wat ik al zei, persoonlijk :P
/offtopic

/nogmeerofftopic
Maar pers wel 1450Mhz uit mijn 1Ghz :+
/nogmeerofftopic

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 00:39 schreef SoftIce het volgende:
Ik ga nog wel ff nachtje bezig met de via chiphell op abit world :r
Probeer eens al je troep eruit te trekken en dan met alleen je videokaart erin te werken. Als dat niks oplost, dan is een IRQ probleem uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:41 schreef Exirion het volgende:

[..]

Probeer eens als je troep eruit te trekken en dan met alleen je videokaart erin te werken. Als dat niks oplost, dan is een IRQ probleem uitgesloten.
Geloof me dat ik dat al een geprobeerd heb.
En dan een voor een kaarten toevoegen en testen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Waaaat? Volgens mij heb jij morgen een zware kater als je wakker wordt :P
Als ik wakker wordt :( waar schijkl iukjk nmben ik wer tpt t 5 6y tyyr uurr snavj in moren beizg KOPPIJN>>> SINDS WOens dag an bedzig. Mik met en BX60 2.0 Hoppa geen biuos uptdaten gwwon doen en geen gedonder. krijg hele maala last in me kop van di eshit. BEn al weer ene stapje verder. Krijg die FUCKING SBVLive troep in me pci. Wordt is flippen die mobo/ Nun ik sblive erbuit halen en ik beter ststeem hebeb. Daarn a via 4 in 1 bugs instaleren. En loopt idie shit weer cvast die 4 in 1 troep zuigr! ! G

Verwijderd

Maar ik zou eerder met het vingertje naar ABIT wijzen dan naar VIA of AMD...

Vind persoonlijk ABIT echt zuigen, ze brengen vaak voortijdig spullen op de markt die eigenlijk niet helemaal de testfase uit zijn, om toch een marktaandeel te hebben...

Koop een MSI of ASUS mobo, en breng dat ABIT geval terug

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:42 schreef -KOD- het volgende:

Vind persoonlijk ABIT echt zuigen, ze brengen vaak voortijdig spullen op de markt die eigenlijk niet helemaal de testfase uit zijn, om toch een marktaandeel te hebben...

:)

Verwijderd

Topicstarter

Zit het sterk te overwegen ja :( Dit is echt niet normaal. Aangezien niemand er schijnbaar last van heeft.

En ik ben echt geen newbie wat betreft computers. Heb nog nooit zo'n problemen gehad met een systeem

• BeaM-R
  • Laatst online: 22:55

BeaM-R

Powerrrrr

Op zaterdag 23 juni 2001 00:35 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Neem om te beginnen eerst eens een cursusje typen :?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De A7V had meer problemen dan de KT7 hoor :Z

Asus en ABit maken beide prima spullen, maar om ABit de grond in te boren slaat nergens op. Puur met de grote massa meeblaten.

Verwijderd

Nee boor ze niet de grond in, en ik heb ASUSa7v133.... versie nieuwer... en NEVER EVER problemen gehad, maar je kan tuurlijk alijtd pech hebben en een rotte appel te pakken hebben

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 00:50 schreef -KOD- het volgende:
Nee boor ze niet de grond in, en ik heb ASUSa7v133.... versie nieuwer... en NEVER EVER problemen gehad, maar je kan tuurlijk alijtd pech hebben en een rotte appel te pakken hebben
Precies. Deze discussies worden al vaak genoeg gevoerd, en niemand schiet er ene fuck mee op. Iemand zit met een probleem, en het heeft weinig zin om dan te flamen tegen Via, ABit, HP of weet ik veel wie. Oplossingen willen we horen :P

• [BoSS]
  • Laatst online: 22:34

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb zelf de combi USB-Apparaten én KT133A Chipset. Draai Windows 2000 en al mijn USB-Apparaten werken perfect en na 1x installeren. Lees:
- Microsoft IntelliMouse Explorer (USB)
- Microsoft Internet Keyboard Pro (USB)
- REX 6000 Docking Station
- Logitech WingMan RumblePad

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:52 schreef Exirion het volgende:

[..]

Precies. Deze discussies worden al vaak genoeg gevoerd, en niemand schiet er ene fuck mee op. Iemand zit met een probleem, en het heeft weinig zin om dan te flamen tegen Via, ABit, HP of weet ik veel wie. Oplossingen willen we horen :P
Ja inderdaad. Ik ben dus erg benieuwd naar mensen die deze combinatie wel werkend hebben gekregen.

Ik heb gelijk in de post al gezegd dat ik niet deze topic ben gestart om Via, abit of wie ook maar de grond in te boren. Als ik dat zou doen krijg ik toch alleen maar flame over me heen.

Heeft ook niemand wat aan. Ik ben gewoon erg teleurgesteld met deze combinatie abit, via.
Ik had veel beter verw8 voor zoveel geld :(

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 22 juni 2001 21:49 schreef sub-zero het volgende:
Daar hebben we wat aan !!!!!!! Hoe dan???????/

Verwijderd

Topicstarter
En dit is voor de personen die denken dat ik maar wat dom loop te lullen en zit te zaniken.

http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=a01b969aa747a5406fa11f62bd9d3765&threadid=8280&highlight=kt7a+usb+problem

Nog maar een dan :(

http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=a01b969aa747a5406fa11f62bd9d3765&threadid=2842&highlight=kt7a+usb+problem

En zo zijn er nog wel meer topics daar over usb problemen. Deze sprong er echt uit. Ik ben dus echt niet de enige met die gare abit/via combinatie.

Verwijderd

Hmz die link naar optie 2 had ik al als oplossing gegeven, maar link1 kenden ik niet als mogelijke oplossing ook weer wat geleerd, vraag me alleen af of je blij wordt van die BIOS, omdat die laatste versies vele BUG fixes hebben U KNOW

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 01:49 schreef -KOD- het volgende:
Hmz die link naar optie 2 had ik al als oplossing gegeven, maar link1 kenden ik niet als mogelijke oplossing ook weer wat geleerd, vraag me alleen af of je blij wordt van die BIOS, omdat die laatste versies vele BUG fixes hebben U KNOW
Nee ik weet niks, ik ben namelijk een idioot |:(

Die oplossing van bios revisie ZT werkte inderdaad ja!

Maar, het veroorzaakte onacceptabel gekraak met geluid. Hoe je ook met die nieuwe instellingen zat te klooien.

Aangezien ik blijkbaar de enige ben met een KT7A raid en problemen met usb.

Ik zou graag van iedereen willen horen met een abit KT7A raid en een werkende USB scanner of ander zwaarder apparaat. Welke revisie heeft het bord van jullie :?

Aangezien usb bij mij dus nimmertenooit niet zal werken. En luitjes zoals KOD hoeven niet te geloven dat ik werkelijk al weken hiermee bezig ben, en alles al geprobeerd heb en nagezocht heb om dit werkende te krijgen.

Iedereen met een abit kt7a raid en werkende usb kan mij dus een groot plezier doen door mij even specifieke specificaties van jullie mobo te geven.

Daarentegen zit ik ook sterk te denken aan een vervangend mobo. En dat moet een verdomd goed plankje zijn. Geen geklooi, geen bugs.
Iets wat gelijk goed werkt.

Dat betekend dus, geen via chipset. Goeie amd athlon ondersteuning. Werkende usb poorten. mobo met raid ondersteuning. Geen DDR mobo. Ik heb 2x 256 mb corsair dimms die ik niet zomaar ff weer ga verkopen.

En dat mobo moet uiteraard minstens zo snel zijn als de kt7a raid. En moet uiteraard zeer stabiel zijn.

Welk bord komt daarvoor in aanmerking volgens de tweakers :?

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Kan je me effe vertellen of je Win98 draait en zo ja of je die patch hebt gedowned ? Ik kan je overigens geen goede VIA borden aanraden, ikzelf zit er zelfs sterk over te twijfelen om die hele klotezooi de deur uit te doen en een originele 1 Ghz van Intel te halen en die op m'n P3B-F te smakken... daarmee werkt alles _feilloos_ ... lastige keuze als je net een A7V133 hebt gekocht, meja m'n USB doet het in ieder geval ;)

Concrete Loop Watercooling

• 4of9
  • Laatst online: 15-04 15:52
Op vrijdag 22 juni 2001 23:15 schreef FreeRider het volgende:
Windows 98 ?

deze patch binnenharken !

Moet werken !

Ik word trouwens ook ziek van VIA :

1. Suspend-to-RAM werkt niet
2. ZIP100 Atapi aan 686B werkt niet

iemand ideeen ?
verder is het redelijk stabiel te noemen...
ja ik heb een tip...

surf naar www.viahardware.com en ga naar kt7 faq...

daar staan nieuwe biossen en heeel veel tips over o.a USB en ACPI

* 4of9 heeft zijn mobo ook eindelijk stabiel na 1 jaar door ACPI uit te zetten met een modofied bios!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 03:35 schreef FreeRider het volgende:
Kan je me effe vertellen of je Win98 draait en zo ja of je die patch hebt gedowned ? Ik kan je overigens geen goede VIA borden aanraden, ikzelf zit er zelfs sterk over te twijfelen om die hele klotezooi de deur uit te doen en een originele 1 Ghz van Intel te halen en die op m'n P3B-F te smakken... daarmee werkt alles _feilloos_ ... lastige keuze als je net een A7V133 hebt gekocht, meja m'n USB doet het in ieder geval ;)
ja joh, ik heb alle patches die ervoor zijn al uitgeprobeerd. Geloof me nou maar. Ik krijg het niet aan de praat. Ben :r van abit en via combinatie.

Verwijderd

Nou weer wakker en nog steeds gezeik met me MSI KT266 Pro... Dat ding wil het maar niet draaien. Zodra ik die Via 4 in 1 Troep installeer houdt alles er mee op. Windows boot niet meer.

En ook zorgde me SBLIVE voor dikke conflicten, met me SBlive erin kon ik niet met de winme opstartdisk en cdrom ondersteuning booten. SBlive eruit doet ie het prima. Maar dus nog steeds gezeik met die 4 in 1 drivers.

En wat me ook opvalt is als je alle shit in een bepaalde volgorde installeerd dat die 4 in 1 bugs dan wel werkt :? Hij gaat werken als ie als laatste geinstalleerd wordt. En als je nieuwe hardware gevonden te zien krijgt is het mis, dan heeft heeft ie dikke conflicten met me GeForce + Detonator xx.xx maakt niet uit welke.

Ik wordt er helemaal gek van, alles al geprobeerd, bios 1.1 t/m 1.3 via 4 in 1 3.29 t/m 4.32 waarvan 4.32 het slechtst werkt...

Ik wil me mobo inruilen voor die Epox DDR + Raid... maar Perfect Systems heeft die mobo niet in haar assortiment, ik ga vandaag eveneen mailtje sturen, en hopelijk kunnnen ze die mobo voor me regelen.

Tis toch niet normaal dat ik vanaf woensdag alleen maar gezeik heb, ik heb nog niet eens fatsoenlijk een spelletje kunnen spelen ofzo :( :( :( :(

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Op vrijdag 22 juni 2001 22:10 schreef frapex het volgende:
you said it! kheb mn Bh6 al jaaaaren en als ik de moederborden van vandaag zien en de problemen die iedereen heeft ben ik blij dat ik het bij mn BXje heb gehouden bij mn vorige upgrade. lekker geen problemen. AGP2x is snel genoeg. geen overbodige AMR slots enzo. lekker simpel lekker practisch. geen vage voedingen er op. fantasties!

het beste zou zijn als tbirds op BX-moederborden zouden passen :o

[oja ik heb er dus een USB 10/100 adapter aan hangen voor mn kabelmodem, en een epson740 USB printer. nooit probs mee]

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

hier werkt USB perfect

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Op vrijdag 22 juni 2001 21:39 schreef okidokie het volgende:

Ik heb dit ook met mijn logitech mouseman cordless op USB, iedere keer als ik reboot nadat ik wat ge-installeerd heb komt ie windows in en dan werkt dat kut ding weer niet, moet de pc weer helemaal uit en aan worden geschakeld |:(

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
Je kunt 3 dingen doen:

1. blijven janken :'( dat het niet werkt.
2. een andere mobo kopen (of zelfs overstappen naar Intel :P )
3. een simpel PCI-USB kaartje kopen. 45 gulden. Zonde van het geld omdat USB natuurlijk gewoon had moeten werken, maar wel: Klaar! *D
Zie mijn vorige post (op p.1) over welk type goed werkt.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:26

Ulysses

Slechts Mezelf

Ik heb nog wel zo'n USB insteekkaartje liggen ... ik kan er alleen geen ruk mee, want de 2 PC's die ik onderhoud met MSI mobo en VIA chipset hebben een perfecte USB-ondersteuning ... 8-) (PC1 heeft 4 poorten, PC2 heeft 4 poorten + 4 in de monitor = 8 en ze werken allemaal perfect)
Dat insteekkaartje mag je voor een geeltje hebben.

Ik ben dus ICT-ondernemer of geloof dat ik daar goed mee op weg ben al.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 11:28 schreef A_Dude het volgende:
Ik heb nog wel zo'n USB insteekkaartje liggen ... ik kan er alleen geen ruk mee, want de 2 PC's die ik onderhoud met MSI mobo en VIA chipset hebben een perfecte USB-ondersteuning ... 8-) (PC1 heeft 4 poorten, PC2 heeft 4 poorten + 4 in de monitor = 8 en ze werken allemaal perfect)
Dat insteekkaartje mag je voor een geeltje hebben.
Ik heb ook bepaalde eisen van zo'n pci usb kaart. Het ding mag geen problemen hebben om irq te sharen.

Er moeten 4 apparaten op aangesloten kunnen worden. Ieder apparaat moet z'n eigen bandbreedte hebben. Kan geloof ik wel :?

kaartje moet overspanning kunnen opvangen, dus dat niet gelijk de boel maar gedisconnect wordt als het usb apparaat ff een piek veroorzaakt.

En dat kaartje ben ik dus naar op zoek. Heb nog geen winkel gevonden die ze verkopen.
Lijkt erop dat iedereen alleen maar standaard rommel verkoopt.

Waar ik me ook zo aan erger. Als ik dat in een winkel vraag. Ze weten niet eens waar ik over praat. En dat zijn dan verkopers van computer hw. Gewoon stelletje leken vaak in die winkels :r

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:54
Nou SoftIce,

Sterkte met je probleem, als ik twee van je opmerkingen zie, namelijk:
En *** wat blijkt nu, net nog ff getest. Als ik m'n 1400/266 CPU onderclock naar 13x100. Dan werkt m'n USB inene keer 100% dus geen disconnects of wat ook maar!
kaartje moet overspanning kunnen opvangen, dus dat niet gelijk de boel maar gedisconnect wordt als het usb apparaat ff een piek veroorzaakt.
Denk ik toch dat je aan een simpel voedingprobleempje moet denken. Het lijkt erop dat je moederbord niet in staat is voldoende spanning aan de USB-poort te geven om je scanner te besturen. Met zo'n TB1400 verbruik je natuurlijk ook behoorlijk veel stroom. Dus een vraagje voor de zekerheid: heeft die scanner een eigen voeding of haalt ie zijn voeding uit de USB poort?

Ik weet trouwens niet of dit eenvoudig op te lossen valt, maar misschien is zo'n apart kaartje voor alleen die scanner niet eens zo'n slecht plan. (Of je cpu naar 1300 underclocken...) In ieder geval nog succes!

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 12:09 schreef psych het volgende:
Nou SoftIce,

Sterkte met je probleem, als ik twee van je opmerkingen zie, namelijk:
[..]

[..]

Denk ik toch dat je aan een simpel voedingprobleempje moet denken. Het lijkt erop dat je moederbord niet in staat is voldoende spanning aan de USB-poort te geven om je scanner te besturen. Met zo'n TB1400 verbruik je natuurlijk ook behoorlijk veel stroom. Dus een vraagje voor de zekerheid: heeft die scanner een eigen voeding of haalt ie zijn voeding uit de USB poort?

Ik weet trouwens niet of dit eenvoudig op te lossen valt, maar misschien is zo'n apart kaartje voor alleen die scanner niet eens zo'n slecht plan. (Of je cpu naar 1300 underclocken...) In ieder geval nog succes!
Voedings probleem heb ik ook al aan zitten denken. Ik heb een Aopen 300W voeding erin zitten. Ik heb alles eruit gehaald. Alleen m'n geforce en m'n scanner aangesloten.

Dit is het dus ook niet. Blijft gewoon de boel disconnecten na willekeurige tijd. :'(

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 03:12 schreef SoftIce het volgende:
En luitjes zoals KOD hoeven niet te geloven dat ik werkelijk al weken hiermee bezig ben, en alles al geprobeerd heb en nagezocht heb om dit werkende te krijgen.
JESUS WAT IS JOUW PROBLEEM ZEG!!! :(

Ik kon gewoon met normale hulp, dan hoef je niet zo te zeiken zeg, ik draag alleen maar mogelijke oplossingen aan... Heb ik nooit gezegd dat ik niet geloof dat je er al weken mee bezig bent, ga lekkere tegen je moeder zeiken ofzo... TSjonge, jij vraagt hulp en dan beetje mensen die serieus doen af gaan zeiken

MAar Als je een goed MOBO zoekt... ASUS a7v133, zie sig, en heb ook nog USB modem erin zitten en HP scanner

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 13:52 schreef -KOD- het volgende:

[..]

JESUS WAT IS JOUW PROBLEEM ZEG!!! :(

Ik kon gewoon met normale hulp, dan hoef je niet zo te zeiken zeg, ik draag alleen maar mogelijke oplossingen aan... Heb ik nooit gezegd dat ik niet geloof dat je er al weken mee bezig bent, ga lekkere tegen je moeder zeiken ofzo... TSjonge, jij vraagt hulp en dan beetje mensen die serieus doen af gaan zeiken

MAar Als je een goed MOBO zoekt... ASUS a7v133, zie sig, en heb ook nog USB modem erin zitten en HP scanner
Naja zeg.. Loop ik jou af te zeiken :?

Ik geloof dat jij mij nu loopt af te zeiken.
Jij post met de gedachte dat ik niet jouw posts lees en jouw advies opvolg.

Niet doen dus |:( Ik neem dit dus wel degelijk serieus. En waar loop ik jou dan af te zeiken :?

Ik constateer alleen maar een feit. En dat is dat jij voorbarige conclusies trekt.

Ik ga niet zielig doen en lopen ruzieen op een forum. Vind ik nogal kinderachtig.

Laten we aub niet zinloos gaan bekken tegen elkaar, hebben we allebei niks aan.

Jij hebt dus een asus a7v133. Hoe ervaar jij de gebeurtenissen rondom de gevreesde kt133a chipset bug. promise tov highpoint schijnt ook veel beter te zijn :?

En geen problemen met sblive kaart :? Iedereen zegt maar dat het de chipset is die moeilijkheden veroorzaakt met sblive. Maar ik lees ook berichten van mensen met asus plankjes die nergens last van hebben.

En sommigen hebben er extreem last van, en wil het alleen maar draaien als je sb live in een bepaald slot stopt.

Verwijderd

Weetje hoe neerbuigend dit klinkt: "En luitjes zoals KOD hoeven niet..." :(

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
heb ook via (abit kt7a en nee geen RAID)

alles netjes in elkaar gestoken, alles geinstalleerd. via drivers er op.

en ik draai nu:

USB monitor
USB muis
USB scanner
USB brander

en allemaal doen ze het goed.

het enige probje was met me SB!Live. maar daar is een patch voor

Verwijderd

Kan ik mijn via chipset niet lossolderen en een amd 760 erop doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 14:05 schreef -KOD- het volgende:
Weetje hoe neerbuigend dit klinkt: "En luitjes zoals KOD hoeven niet..." :(
Ok, je hebt gelijk. Zo had ik het niet mogen zeggen. Ik neem het terug.

Ik ben nogal gefrustreerd omdat ik al zolang bezig ben om systeem 100% werkende te krijgen.

Sorry

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 14:06 schreef answer_man het volgende:
heb ook via (abit kt7a en nee geen RAID)

alles netjes in elkaar gestoken, alles geinstalleerd. via drivers er op.

en ik draai nu:

USB monitor
USB muis
USB scanner
USB brander

en allemaal doen ze het goed.

het enige probje was met me SB!Live. maar daar is een patch voor
Ik heb dus ook gelezen dat er een bug is dat als je 2 schijven aansluit op highpoint controller, dat er dan usb disconnects optreden.

Het zal toch niet waar zijn :'(

Maar blijft toch ontzettend vreemd waarom het wel perfect werkt als je fsb laat werken op 100 ipv 133

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
Op zaterdag 23 juni 2001 14:09 schreef SoftIce het volgende:

[..]

Ik heb dus ook gelezen dat er een bug is dat als je 2 schijven aansluit op highpoint controller, dat er dan usb disconnects optreden.

Het zal toch niet waar zijn :'(

Maar blijft toch ontzettend vreemd waarom het wel perfect werkt als je fsb laat werken op 100 ipv 133
2 hdd's en 146 Mhz FSB 293 MHz systembus
zit er allemaal in

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 14:14 schreef answer_man het volgende:

[..]

2 hdd's en 146 Mhz FSB 293 MHz systembus
zit er allemaal in
Draai jij je hd's in raid mode :?

Verwijderd

Excuses geaccepteerd, maar als je nog garantie hebt op je MOBO probeer dat ding te ruilen, meestal binnen 2 weken gewoon geld terug, en anders gaat hij ter reparatie. Als hij omgeruild zou worden zou het kunnen dat het nu wel gaat lukken,
een vriend van mij heeft die ABIT KT7 MOBO, met ADSL USB, en Scanner ook op USB en werkte uiteindelijk wel allemaal.

Maar als je een andere MOBO zou mogen nemen, zou ik persoonlijk voor ASUS gaan
Pagina: 1 2 Laatste