Verwijderd
Same here. Heb 6 usb-poorten in gebruik en allemaal werken als een zonnetje. prikken en doen..niks niet opstartenOp vrijdag 22 juni 2001 23:09 schreef Tefflar het volgende:
Aangezien ik er hier niks over lees... De meest standaard VIA vraag:
Heb je wel de VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd?
Mijn USB MS mouse en Logitech Webcam hebben TOTAAL geen problemen hoor...
Dit zou verklaren waarom mensen zoveel problemen hebbem met de KT7A serie, terwijl de KT7 serie heel goed werkt. Waarschijnlijk hebben ze de USB interface in de KT133A nog brakker gemaakt dan ie al wasOp zaterdag 23 juni 2001 00:24 schreef SoftIce het volgende:
Het is dus wel zo, en voor mij raadselachtig maar waar. M'n usb werkt feilloos op bussnelheden van 100. Maar verdomd het gewoon om te werken op fsb 133.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Als ik die al niet geprobeerd had zou ik dat zeker gedaan hebben!Op zaterdag 23 juni 2001 00:25 schreef -KOD- het volgende:
ICE lees ff mijn oplossingen PLZ
Verwijderd
zelf heb ik geen plankie met een via chipset maar ik heb voor iemand een pctje gebouwd met via chipset die retestabiel is en alles werkt perfect.
k'zou niet kunnen slapen voordat et opgelost is. ennuh kzou nog maar eens beginnen met format c:
en dan alles overnieuw nog een keer proberen installeren. je mot toch wat.
USB zuigt geoon in combinatie met VIA
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Oh hou op aub. Dat was al een ramp op zich. Het wou alleen maar goed werken met deze kaarten indeling.Op zaterdag 23 juni 2001 00:27 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dit zou verklaren waarom mensen zoveel problemen hebbem met de KT7A serie, terwijl de KT7 serie heel goed werkt. Waarschijnlijk hebben ze de USB interface in de KT133A nog brakker gemaakt dan ie al wasMaar heb je al geprobeerd met kaarten te schuiven om die IRQ sharing te wijzigen?
En het ergste is nog. Er zit geen goedkope rommel bij. Alles is van betere kwaliteit dan standaard rommel.
Verwijderd
DIT WERKT NIET BIJ MIJ!!!Op zaterdag 23 juni 2001 00:29 schreef -KOD- het volgende:
Weet je Zeker dat je BIOS instelling je SYSTEM performance, niet per ongeluk op OPTIMAL settings hebt staan???
Verwijderd
Ok, dan blijven er nog drie opties over:Op zaterdag 23 juni 2001 00:24 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Nee temperaturen zijn geen probleem, idle 35, 49 stressed. Globalwin fop 38. Arctic silver ii mij dunkt.
Het is dus wel zo, en voor mij raadselachtig maar waar. M'n usb werkt feilloos op bussnelheden van 100. Maar verdomd het gewoon om te werken op fsb 133.
Ja, en het is de KT7A. Dus de kt133a chipset. En die ondersteund fsb van 133 en zelfs nog hoger.
Ik heb NIKS OC. M'n cpu is een officiele 1400/266.
- Mobo kaput (qua USB aansturing dan)
- Mem kaput (zou toch een rede kunnen zijn)
- Een of andere (typisch voor Abit zijnde) vage BIOS instelling: Heb je de KT7(A) sites al bespeurd op dit probleem?
Wat dat laatste betreft: Abit
Zoals ik al zei: probeer Windows 2000 eens. Als het daarmee wel goed werkt, dan zit het in ieder geval niet in je hardware. Dan moet het dus met drivers te fixen zijn.Op zaterdag 23 juni 2001 00:28 schreef SoftIce het volgende:
Oh hou op aub. Dat was al een ramp op zich. Het wou alleen maar goed werken met deze kaarten indeling.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Denk je soms dat ik niet in de gaten heb dat je in de bios behoorlijk kunt tweakenOp zaterdag 23 juni 2001 00:30 schreef SoftIce het volgende:
[..]
DIT WERKT NIET BIJ MIJ!!!
En dat je daar ook vaak oplossingen voor problemen kunt vinden
In dit geval dus niet ok
Tja, ABit's zijn echte Tweaker bordjes. Zegt genoeg misschien...Op zaterdag 23 juni 2001 00:30 schreef werty het volgende:
Wat dat laatste betreft: Abit(Persoonlijke mening: Ik weet het: Waarschijnlijk toch flaimbait
)
1. Misschien kan ik geen onderscheid maken, maar tweaken lukt wel... kan ik van jouw helaas niet zegge eheheheOp zaterdag 23 juni 2001 00:17 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Ja heel leuk joh... Geloof niet dat jij zo'n geweldige tweaker bent aangezien je moeite hebt met bepaalde dingen te onderscheiden.
Ten eerst heb ik dus geen KT7 raid, maar een KT7A raid.
En ten tweede, een pc hoeft niet instabiel te zijn als usb niet werkt.
En dan nog iets. Ik ben verplicht om minstens bios revisie ZT te draaien ivm diverse pci bus instabiliteiten. Heeft allemaal te maken met de 686b southbridge bug.
Duidelijkof snap je het nog niet
2. Tussen die KT7 en KT7A zitten nou niet echt bijster veel veranderingen.
3. Met stabiel bedoel ik dus USB=stabiel
4. En die 686A bug kan je ook oplossen dmv. de nieuwste VIA drivers...
En nee ik snap het nu nog niet :):)
Koop anders gewoon een Dell ofzo...
Verwijderd
WHah ddwienn\ &(#*($&*$*$ 4 dagen bezig met dshsiiodb t kut mob kt366 krijgen hem eel diniet slehcte kut zoiin tis trep mijnmeing ik krijg shit aan tpanrur met me bx shipo set lalele sgioed werekn mar dot xslaat toch nben inmiddels bijn eiwn downs duinstaa; $\#36 aanbelandt werkt shijt ARH hfuu teing roe [[ dp is het / koppijn dikk e [aravitomol Pfff .. Al uik die shit ana de paart jrhg hoor je wel. lutk toch niet. WTF moet ik anderrs nemen.. scor euit e e 30000 niet zieken,Op zaterdag 23 juni 2001 00:14 schreef Redje het volgende:
Al dat gezeik over AMD en VIA... als je dat zootje niet eens aan de praat kan krijgen ben je imho geen tweaker, zelf me moeder krijgt die bende stabiel
k'heb net dezelfde mening. Een scanner is idd de enige "nuttige" toepassing van USB. Webcams vind ik totaal nutteloos.Op vrijdag 22 juni 2001 23:11 schreef algabra het volgende:
[..]
USB kan goed zuigen, maar USB is geen hang-alles-er-aan-dat-je-kan-vinden-poort.
Hang dus alleen het nodige aan USB.
Voor keyboards heeft men PS2 keyboardstekker, voor muizen PS2 muisstekker, voor printers printerpoort. Voor LAN heeft men nic's uitgevonden.
Wat dan wel? bv. Scanners (groter bandbreedte vereist), webcams (printer-poort is meestal al bezet),..
K'heb zelf een KT7-Raid (zie sig) en heb nog nooit probz gehad met usb, de controller is gewoon gedisabled
Maar een kameraad heeft ongeveer hetzelfde sysje maar dan met razor boomslang muis scanner, webcam en printer op usb. Nooit probz gehad.
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
Via's nieuwe busmaster driver lost niet al m'n problemen op. Denk dat het met highpoint te maken heeft.Op zaterdag 23 juni 2001 00:32 schreef Redje het volgende:
[..]
1. Misschien kan ik geen onderscheid maken, maar tweaken lukt wel... kan ik van jouw helaas niet zegge ehehehe
2. Tussen die KT7 en KT7A zitten nou niet echt bijster veel veranderingen.
3. Met stabiel bedoel ik dus USB=stabiel
4. En die 686A bug kan je ook oplossen dmv. de nieuwste VIA drivers...
En nee ik snap het nu nog niet :):)
Koop anders gewoon een Dell ofzo...
Die is ook op een of andere manier beinvloedt door die bug. Ik moet dus minstens revisie ZT gebruiken om de boel stabiel te krijgen.
Ben d'r vrijwel zeker van dat pci master time out GROTE invloed heeft op stabiliteit op m'n systeem.
Die setting op 0 zetten zorgt voor problemen. Zet ik die op 1. Alles werkt feilloos.
Waaaat? Volgens mij heb jij morgen een zware kater als je wakker wordtOp zaterdag 23 juni 2001 00:35 schreef Mannekino het volgende:
WHah ddwienn\ &(#*($&*$*$ 4 dagen bezig met dshsiiodb t kut mob kt366 krijgen hem eel diniet slehcte kut zoiin tis trep mijnmeing ik krijg shit aan tpanrur met me bx shipo set lalele sgioed werekn mar dot xslaat toch nben inmiddels bijn eiwn downs duinstaa; $\#36 aanbelandt werkt shijt ARH hfuu teing roe [[ dp is het / koppijn dikk e [aravitomol Pfff .. Al uik die shit ana de paart jrhg hoor je wel. lutk toch niet. WTF moet ik anderrs nemen.. scor euit e e 30000 niet zieken,
Verwijderd
Ikhad ook USB probs, na alle software updates, bleek alleen deze instelling te zijn...
Trouwens ik heb een revisie 1.0 abit plank.
Het schijnt dat deze nogal veel verschil had met de nieuwere revisie
Verwijderd
/offtopicOp zaterdag 23 juni 2001 00:31 schreef Exirion het volgende:
[..]
Tja, ABit's zijn echte Tweaker bordjes. Zegt genoeg misschien...
Hehehehe, wat ik al zei, persoonlijk
/offtopic
/nogmeerofftopic
Maar pers wel 1450Mhz uit mijn 1Ghz
/nogmeerofftopic
Probeer eens al je troep eruit te trekken en dan met alleen je videokaart erin te werken. Als dat niks oplost, dan is een IRQ probleem uitgesloten.Op zaterdag 23 juni 2001 00:39 schreef SoftIce het volgende:
Ik ga nog wel ff nachtje bezig met de via chiphell op abit world
Geloof me dat ik dat al een geprobeerd heb.Op zaterdag 23 juni 2001 00:41 schreef Exirion het volgende:
[..]
Probeer eens als je troep eruit te trekken en dan met alleen je videokaart erin te werken. Als dat niks oplost, dan is een IRQ probleem uitgesloten.
En dan een voor een kaarten toevoegen en testen.
Verwijderd
Als ik wakker wordtOp zaterdag 23 juni 2001 00:37 schreef Exirion het volgende:
[..]
Waaaat? Volgens mij heb jij morgen een zware kater als je wakker wordt
Verwijderd
Vind persoonlijk ABIT echt zuigen, ze brengen vaak voortijdig spullen op de markt die eigenlijk niet helemaal de testfase uit zijn, om toch een marktaandeel te hebben...
Koop een MSI of ASUS mobo, en breng dat ABIT geval terug
Verwijderd
Op zaterdag 23 juni 2001 00:42 schreef -KOD- het volgende:
Maar ik zou eerder met het vingertje naar ABIT wijzen dan naar VIA of AMD...
Vind persoonlijk ABIT echt zuigen, ze brengen vaak voortijdig spullen op de markt die eigenlijk niet helemaal de testfase uit zijn, om toch een marktaandeel te hebben...
Zit het sterk te overwegen jaOp zaterdag 23 juni 2001 00:42 schreef -KOD- het volgende:
En ik ben echt geen newbie wat betreft computers. Heb nog nooit zo'n problemen gehad met een systeem
Neem om te beginnen eerst eens een cursusje typenOp zaterdag 23 juni 2001 00:35 schreef Mannekino het volgende:
[..]
WHah ddwienn\ &(#*($&*$*$ 4 dagen bezig met dshsiiodb t kut mob kt366 krijgen hem eel diniet slehcte kut zoiin tis trep mijnmeing ik krijg shit aan tpanrur met me bx shipo set lalele sgioed werekn mar dot xslaat toch nben inmiddels bijn eiwn downs duinstaa; $\#36 aanbelandt werkt shijt ARH hfuu teing roe [[ dp is het / koppijn dikk e [aravitomol Pfff .. Al uik die shit ana de paart jrhg hoor je wel. lutk toch niet. WTF moet ik anderrs nemen.. scor euit e e 30000 niet zieken,
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
De A7V had meer problemen dan de KT7 hoorOp zaterdag 23 juni 2001 00:42 schreef -KOD- het volgende:
Asus en ABit maken beide prima spullen, maar om ABit de grond in te boren slaat nergens op. Puur met de grote massa meeblaten.
Verwijderd
Precies. Deze discussies worden al vaak genoeg gevoerd, en niemand schiet er ene fuck mee op. Iemand zit met een probleem, en het heeft weinig zin om dan te flamen tegen Via, ABit, HP of weet ik veel wie. Oplossingen willen we horenOp zaterdag 23 juni 2001 00:50 schreef -KOD- het volgende:
Nee boor ze niet de grond in, en ik heb ASUSa7v133.... versie nieuwer... en NEVER EVER problemen gehad, maar je kan tuurlijk alijtd pech hebben en een rotte appel te pakken hebben
- Microsoft IntelliMouse Explorer (USB)
- Microsoft Internet Keyboard Pro (USB)
- REX 6000 Docking Station
- Logitech WingMan RumblePad
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ja inderdaad. Ik ben dus erg benieuwd naar mensen die deze combinatie wel werkend hebben gekregen.Op zaterdag 23 juni 2001 00:52 schreef Exirion het volgende:
[..]
Precies. Deze discussies worden al vaak genoeg gevoerd, en niemand schiet er ene fuck mee op. Iemand zit met een probleem, en het heeft weinig zin om dan te flamen tegen Via, ABit, HP of weet ik veel wie. Oplossingen willen we horen
Ik heb gelijk in de post al gezegd dat ik niet deze topic ben gestart om Via, abit of wie ook maar de grond in te boren. Als ik dat zou doen krijg ik toch alleen maar flame over me heen.
Heeft ook niemand wat aan. Ik ben gewoon erg teleurgesteld met deze combinatie abit, via.
Ik had veel beter verw8 voor zoveel geld
Daar hebben we wat aan !!!!!!! Hoe dan???????/Op vrijdag 22 juni 2001 21:49 schreef sub-zero het volgende:
kwestie van goed instellen
http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=a01b969aa747a5406fa11f62bd9d3765&threadid=8280&highlight=kt7a+usb+problem
Nog maar een dan
http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=a01b969aa747a5406fa11f62bd9d3765&threadid=2842&highlight=kt7a+usb+problem
En zo zijn er nog wel meer topics daar over usb problemen. Deze sprong er echt uit. Ik ben dus echt niet de enige met die gare abit/via combinatie.
Verwijderd
Nee ik weet niks, ik ben namelijk een idiootOp zaterdag 23 juni 2001 01:49 schreef -KOD- het volgende:
Hmz die link naar optie 2 had ik al als oplossing gegeven, maar link1 kenden ik niet als mogelijke oplossing ook weer wat geleerd, vraag me alleen af of je blij wordt van die BIOS, omdat die laatste versies vele BUG fixes hebben U KNOW
Die oplossing van bios revisie ZT werkte inderdaad ja!
Maar, het veroorzaakte onacceptabel gekraak met geluid. Hoe je ook met die nieuwe instellingen zat te klooien.
Aangezien ik blijkbaar de enige ben met een KT7A raid en problemen met usb.
Ik zou graag van iedereen willen horen met een abit KT7A raid en een werkende USB scanner of ander zwaarder apparaat. Welke revisie heeft het bord van jullie
Aangezien usb bij mij dus nimmertenooit niet zal werken. En luitjes zoals KOD hoeven niet te geloven dat ik werkelijk al weken hiermee bezig ben, en alles al geprobeerd heb en nagezocht heb om dit werkende te krijgen.
Iedereen met een abit kt7a raid en werkende usb kan mij dus een groot plezier doen door mij even specifieke specificaties van jullie mobo te geven.
Daarentegen zit ik ook sterk te denken aan een vervangend mobo. En dat moet een verdomd goed plankje zijn. Geen geklooi, geen bugs.
Iets wat gelijk goed werkt.
Dat betekend dus, geen via chipset. Goeie amd athlon ondersteuning. Werkende usb poorten. mobo met raid ondersteuning. Geen DDR mobo. Ik heb 2x 256 mb corsair dimms die ik niet zomaar ff weer ga verkopen.
En dat mobo moet uiteraard minstens zo snel zijn als de kt7a raid. En moet uiteraard zeer stabiel zijn.
Welk bord komt daarvoor in aanmerking volgens de tweakers
Concrete Loop Watercooling
ja ik heb een tip...Op vrijdag 22 juni 2001 23:15 schreef FreeRider het volgende:
Windows 98 ?
deze patch binnenharken !
Moet werken !
Ik word trouwens ook ziek van VIA :
1. Suspend-to-RAM werkt niet
2. ZIP100 Atapi aan 686B werkt niet
iemand ideeen ?
verder is het redelijk stabiel te noemen...
surf naar www.viahardware.com en ga naar kt7 faq...
daar staan nieuwe biossen en heeel veel tips over o.a USB en ACPI
* 4of9 heeft zijn mobo ook eindelijk stabiel na 1 jaar door ACPI uit te zetten met een modofied bios!
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
ja joh, ik heb alle patches die ervoor zijn al uitgeprobeerd. Geloof me nou maar. Ik krijg het niet aan de praat. BenOp zaterdag 23 juni 2001 03:35 schreef FreeRider het volgende:
Kan je me effe vertellen of je Win98 draait en zo ja of je die patch hebt gedowned ? Ik kan je overigens geen goede VIA borden aanraden, ikzelf zit er zelfs sterk over te twijfelen om die hele klotezooi de deur uit te doen en een originele 1 Ghz van Intel te halen en die op m'n P3B-F te smakken... daarmee werkt alles _feilloos_ ... lastige keuze als je net een A7V133 hebt gekocht, meja m'n USB doet het in ieder geval
Verwijderd
En ook zorgde me SBLIVE voor dikke conflicten, met me SBlive erin kon ik niet met de winme opstartdisk en cdrom ondersteuning booten. SBlive eruit doet ie het prima. Maar dus nog steeds gezeik met die 4 in 1 drivers.
En wat me ook opvalt is als je alle shit in een bepaalde volgorde installeerd dat die 4 in 1 bugs dan wel werkt
Ik wordt er helemaal gek van, alles al geprobeerd, bios 1.1 t/m 1.3 via 4 in 1 3.29 t/m 4.32 waarvan 4.32 het slechtst werkt...
Ik wil me mobo inruilen voor die Epox DDR + Raid... maar Perfect Systems heeft die mobo niet in haar assortiment, ik ga vandaag eveneen mailtje sturen, en hopelijk kunnnen ze die mobo voor me regelen.
Tis toch niet normaal dat ik vanaf woensdag alleen maar gezeik heb, ik heb nog niet eens fatsoenlijk een spelletje kunnen spelen ofzo
you said it! kheb mn Bh6 al jaaaaren en als ik de moederborden van vandaag zien en de problemen die iedereen heeft ben ik blij dat ik het bij mn BXje heb gehouden bij mn vorige upgrade. lekker geen problemen. AGP2x is snel genoeg. geen overbodige AMR slots enzo. lekker simpel lekker practisch. geen vage voedingen er op. fantasties!Op vrijdag 22 juni 2001 22:10 schreef frapex het volgende:
moederbord met i440BX chipset...
DAT is pas relaxt
het beste zou zijn als tbirds op BX-moederborden zouden passen
[oja ik heb er dus een USB 10/100 adapter aan hangen voor mn kabelmodem, en een epson740 USB printer. nooit probs mee]
Ik heb dit ook met mijn logitech mouseman cordless op USB, iedere keer als ik reboot nadat ik wat ge-installeerd heb komt ie windows in en dan werkt dat kut ding weer niet, moet de pc weer helemaal uit en aan worden geschakeldOp vrijdag 22 juni 2001 21:39 schreef okidokie het volgende:
Bij mij ziet hij soms de USB muis niet. Stop ik heb in het andere slot gaat Windows een reciever installeren en werkt het weer. Naar verloop van tijd met dat slot hetzelfde. Stop hem weer in de andere en Windows gaat weer een reciever installeren.
Vreemd maar waar... oh ja, het legen van de prullebak is ook zo'n typisch geval.
1. blijven janken
2. een andere mobo kopen (of zelfs overstappen naar Intel
3. een simpel PCI-USB kaartje kopen. 45 gulden. Zonde van het geld omdat USB natuurlijk gewoon had moeten werken, maar wel: Klaar!
Zie mijn vorige post (op p.1) over welk type goed werkt.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Dat insteekkaartje mag je voor een geeltje hebben.
Ik ben dus ICT-ondernemer of geloof dat ik daar goed mee op weg ben al.
Ik heb ook bepaalde eisen van zo'n pci usb kaart. Het ding mag geen problemen hebben om irq te sharen.Op zaterdag 23 juni 2001 11:28 schreef A_Dude het volgende:
Ik heb nog wel zo'n USB insteekkaartje liggen ... ik kan er alleen geen ruk mee, want de 2 PC's die ik onderhoud met MSI mobo en VIA chipset hebben een perfecte USB-ondersteuning ...(PC1 heeft 4 poorten, PC2 heeft 4 poorten + 4 in de monitor = 8 en ze werken allemaal perfect)
Dat insteekkaartje mag je voor een geeltje hebben.
Er moeten 4 apparaten op aangesloten kunnen worden. Ieder apparaat moet z'n eigen bandbreedte hebben. Kan geloof ik wel
kaartje moet overspanning kunnen opvangen, dus dat niet gelijk de boel maar gedisconnect wordt als het usb apparaat ff een piek veroorzaakt.
En dat kaartje ben ik dus naar op zoek. Heb nog geen winkel gevonden die ze verkopen.
Lijkt erop dat iedereen alleen maar standaard rommel verkoopt.
Waar ik me ook zo aan erger. Als ik dat in een winkel vraag. Ze weten niet eens waar ik over praat. En dat zijn dan verkopers van computer hw. Gewoon stelletje leken vaak in die winkels
Sterkte met je probleem, als ik twee van je opmerkingen zie, namelijk:
En *** wat blijkt nu, net nog ff getest. Als ik m'n 1400/266 CPU onderclock naar 13x100. Dan werkt m'n USB inene keer 100% dus geen disconnects of wat ook maar!
Denk ik toch dat je aan een simpel voedingprobleempje moet denken. Het lijkt erop dat je moederbord niet in staat is voldoende spanning aan de USB-poort te geven om je scanner te besturen. Met zo'n TB1400 verbruik je natuurlijk ook behoorlijk veel stroom. Dus een vraagje voor de zekerheid: heeft die scanner een eigen voeding of haalt ie zijn voeding uit de USB poort?kaartje moet overspanning kunnen opvangen, dus dat niet gelijk de boel maar gedisconnect wordt als het usb apparaat ff een piek veroorzaakt.
Ik weet trouwens niet of dit eenvoudig op te lossen valt, maar misschien is zo'n apart kaartje voor alleen die scanner niet eens zo'n slecht plan. (Of je cpu naar 1300 underclocken...) In ieder geval nog succes!
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Voedings probleem heb ik ook al aan zitten denken. Ik heb een Aopen 300W voeding erin zitten. Ik heb alles eruit gehaald. Alleen m'n geforce en m'n scanner aangesloten.Op zaterdag 23 juni 2001 12:09 schreef psych het volgende:
Nou SoftIce,
Sterkte met je probleem, als ik twee van je opmerkingen zie, namelijk:
[..]
[..]
Denk ik toch dat je aan een simpel voedingprobleempje moet denken. Het lijkt erop dat je moederbord niet in staat is voldoende spanning aan de USB-poort te geven om je scanner te besturen. Met zo'n TB1400 verbruik je natuurlijk ook behoorlijk veel stroom. Dus een vraagje voor de zekerheid: heeft die scanner een eigen voeding of haalt ie zijn voeding uit de USB poort?
Ik weet trouwens niet of dit eenvoudig op te lossen valt, maar misschien is zo'n apart kaartje voor alleen die scanner niet eens zo'n slecht plan. (Of je cpu naar 1300 underclocken...) In ieder geval nog succes!
Dit is het dus ook niet. Blijft gewoon de boel disconnecten na willekeurige tijd.
Verwijderd
JESUS WAT IS JOUW PROBLEEM ZEG!!!Op zaterdag 23 juni 2001 03:12 schreef SoftIce het volgende:
En luitjes zoals KOD hoeven niet te geloven dat ik werkelijk al weken hiermee bezig ben, en alles al geprobeerd heb en nagezocht heb om dit werkende te krijgen.
Ik kon gewoon met normale hulp, dan hoef je niet zo te zeiken zeg, ik draag alleen maar mogelijke oplossingen aan... Heb ik nooit gezegd dat ik niet geloof dat je er al weken mee bezig bent, ga lekkere tegen je moeder zeiken ofzo... TSjonge, jij vraagt hulp en dan beetje mensen die serieus doen af gaan zeiken
MAar Als je een goed MOBO zoekt... ASUS a7v133, zie sig, en heb ook nog USB modem erin zitten en HP scanner
Naja zeg.. Loop ik jou af te zeikenOp zaterdag 23 juni 2001 13:52 schreef -KOD- het volgende:
[..]
JESUS WAT IS JOUW PROBLEEM ZEG!!!
Ik kon gewoon met normale hulp, dan hoef je niet zo te zeiken zeg, ik draag alleen maar mogelijke oplossingen aan... Heb ik nooit gezegd dat ik niet geloof dat je er al weken mee bezig bent, ga lekkere tegen je moeder zeiken ofzo... TSjonge, jij vraagt hulp en dan beetje mensen die serieus doen af gaan zeiken
MAar Als je een goed MOBO zoekt... ASUS a7v133, zie sig, en heb ook nog USB modem erin zitten en HP scanner
Ik geloof dat jij mij nu loopt af te zeiken.
Jij post met de gedachte dat ik niet jouw posts lees en jouw advies opvolg.
Niet doen dus
Ik constateer alleen maar een feit. En dat is dat jij voorbarige conclusies trekt.
Ik ga niet zielig doen en lopen ruzieen op een forum. Vind ik nogal kinderachtig.
Laten we aub niet zinloos gaan bekken tegen elkaar, hebben we allebei niks aan.
Jij hebt dus een asus a7v133. Hoe ervaar jij de gebeurtenissen rondom de gevreesde kt133a chipset bug. promise tov highpoint schijnt ook veel beter te zijn
En geen problemen met sblive kaart
En sommigen hebben er extreem last van, en wil het alleen maar draaien als je sb live in een bepaald slot stopt.
alles netjes in elkaar gestoken, alles geinstalleerd. via drivers er op.
en ik draai nu:
USB monitor
USB muis
USB scanner
USB brander
en allemaal doen ze het goed.
het enige probje was met me SB!Live. maar daar is een patch voor
Ok, je hebt gelijk. Zo had ik het niet mogen zeggen. Ik neem het terug.Op zaterdag 23 juni 2001 14:05 schreef -KOD- het volgende:
Weetje hoe neerbuigend dit klinkt: "En luitjes zoals KOD hoeven niet..."
Ik ben nogal gefrustreerd omdat ik al zolang bezig ben om systeem 100% werkende te krijgen.
Sorry
Ik heb dus ook gelezen dat er een bug is dat als je 2 schijven aansluit op highpoint controller, dat er dan usb disconnects optreden.Op zaterdag 23 juni 2001 14:06 schreef answer_man het volgende:
heb ook via (abit kt7a en nee geen RAID)
alles netjes in elkaar gestoken, alles geinstalleerd. via drivers er op.
en ik draai nu:
USB monitor
USB muis
USB scanner
USB brander
en allemaal doen ze het goed.
het enige probje was met me SB!Live. maar daar is een patch voor
Het zal toch niet waar zijn
Maar blijft toch ontzettend vreemd waarom het wel perfect werkt als je fsb laat werken op 100 ipv 133
2 hdd's en 146 Mhz FSB 293 MHz systembusOp zaterdag 23 juni 2001 14:09 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Ik heb dus ook gelezen dat er een bug is dat als je 2 schijven aansluit op highpoint controller, dat er dan usb disconnects optreden.
Het zal toch niet waar zijn
Maar blijft toch ontzettend vreemd waarom het wel perfect werkt als je fsb laat werken op 100 ipv 133
zit er allemaal in
Draai jij je hd's in raid modeOp zaterdag 23 juni 2001 14:14 schreef answer_man het volgende:
[..]
2 hdd's en 146 Mhz FSB 293 MHz systembus
zit er allemaal in
Verwijderd
een vriend van mij heeft die ABIT KT7 MOBO, met ADSL USB, en Scanner ook op USB en werkte uiteindelijk wel allemaal.
Maar als je een andere MOBO zou mogen nemen, zou ik persoonlijk voor ASUS gaan
Ik w8 de reacties van m'n mailtjes wel ff af.Op zaterdag 23 juni 2001 14:18 schreef -KOD- het volgende:
Excuses geaccepteerd, maar als je nog garantie hebt op je MOBO probeer dat ding te ruilen, meestal binnen 2 weken gewoon geld terug, en anders gaat hij ter reparatie. Als hij omgeruild zou worden zou het kunnen dat het nu wel gaat lukken,
een vriend van mij heeft die ABIT KT7 MOBO, met ADSL USB, en Scanner ook op USB en werkte uiteindelijk wel allemaal.
Maar als je een andere MOBO zou mogen nemen, zou ik persoonlijk voor ASUS gaan
En dan maar zien wat er mogelijk is. Denk dat ik gewoon een ander mobo ga eisen.
Sta in m'n volste recht. Ik heb een mobo gekregen wat niet volledig werkt.
Verwijderd
Nou ik denk dat het "ervaring hebben met computer systemen" geen probleem zal zijn.Op zaterdag 23 juni 2001 14:33 schreef -KOD- het volgende:
Hoop alleen dat je het bij een "normale" winkel hebt gekocht, want mijn ervaring is bij VEEL aankopen die niet goed zijn, dat ze meestal de schuld bij de klant leggen (net zoals bij dat KUT MXSTREAM) als zeg je dat je expert bent op het gebied, dan nog proberen ze je omver te praten, mocht dat zo zijn, kom dan met de garantiebepaling aazetten, want die is rechtsgeldig
In veel computerzaken staan ze je dom aan te kijken als je met bepaalde begrippen gaat slingeren. Vaak weten ze helemaal niet waar je over praat
Ik heb ook gedonder had met iiyama monitor. Ding was dus kapot. Een doa. Nou ik heb werkelijk oorlog gehad met die lui. Maar op het eind heb ik dus gewonnen. Waarom
Ik heb ze ff goed duidelijk gemaakt op de rechten van een consument. En dat ze gewoon alles op hun dak krijgen wat maar mogelijk is. Consumentenbond, computerbladen etc, etc.
Ik deins er zeker niet voor terug om zulke dingen te gaan gebruiken.
Ik ben van mening dat een consument wel wat steun kan gebruiken met zulke zaakjes. Vaak is de service voor een consument ver beneden de maat.
En ik haal dus alles, maar dan ook alles erbij wat mij kan helpen. Ik zal een nieuw mobo krijgen. Ze hebben geen poot om op te staan.
Verwijderd
Oud bedoel je zekerOp vrijdag 22 juni 2001 22:10 schreef frapex het volgende:
moederbord met i440BX chipset...
DAT is pas relaxt
Verwijderd
totdat ik voor m'n verjaardag een forcefeedback stuur kreeg en jawel, met usb aansluiting.
in eerste instantie werkte het perfect. heb een uurtje fijn nfs5 gespeelt, maar toen ging m'n stuur raar doen en klapte alles eruit.
na een reset ben ik maar ffe gaan internetten en wou toen weer m'n stuur gaan proberen, maar die deed dus niks! zelfde wat jij dus heb. na een reboot deed ie het wel weer ffe, maar later kapte het zaakje er weer mee....
na veel gekloot was het nog niet opgelost, en ik heb hem toen maar aan m'n celeron gehangen (abit be6 met bx).
Later wilde ik een niewe usb muis gaan kopen, dus ik teste eerst ffe een usb muis van iemand anders. na een half uurtje internetten kapte hij er ook mee!!!
toen maar niewe muis met ps2 adapter gekocht (logitech mouseman optical) en dat werkte wel.
Later ben ik nog eens gaan prutsen met dat usb, en na een verse niewe bios en het verwijderen van m'n ISDN KAART werkte het zaakje WEL!!! ik blij!!! klote isdn kaart verziekte dus alles. had al met irq's lopen kloten, maar dat werkte dus niet. die isdn kaart deelt ook helemaal geen irq met usb, maar toch kapte usb ermee.
Misschien moet je dat ook eens proberen. Niewste bios, en je ISDN eruit trappen.
misschien werkt het dan...
ik heb nu m'n isdn kaart in m'n celeron getrapt en winroute geinstalleerd. werkt perfect, en het via bord loopt weer als een zonnetje!
Nou moet ik wel zeggen dat via inderdaad grote crap is, want in dit geval ligt het zeker aan de via sjipset.ik heb nogsteeds soms last van spontane reboots en vastlopers, al is dat een stuk minder...
geef mij maar een good old BX bord wat tenminste WERKT!
zo, lang lulverhaal en ik hoop dat je er wat aan heb....
/edit
kut, dit is gepost onder semsite die hier net was... ik ben dus "weareborg"
Bedankt voor je post. Was het bij mij maar zo simpel om ff m'n isdn kaartje eruit te rukken. En dat het dan werktOp zaterdag 23 juni 2001 16:16 schreef semsite het volgende:
hey softice, ik heb precies hetzelfde probleem gehad. heb niet alle reacties gelezen (pfff veeel!) maar ik heb dus een abit kt7 en gebruikte eerst nooit usb. nergens last van, prima bord.
totdat ik voor m'n verjaardag een forcefeedback stuur kreeg en jawel, met usb aansluiting.
in eerste instantie werkte het perfect. heb een uurtje fijn nfs5 gespeelt, maar toen ging m'n stuur raar doen en klapte alles eruit.
na een reset ben ik maar ffe gaan internetten en wou toen weer m'n stuur gaan proberen, maar die deed dus niks! zelfde wat jij dus heb. na een reboot deed ie het wel weer ffe, maar later kapte het zaakje er weer mee....
na veel gekloot was het nog niet opgelost, en ik heb hem toen maar aan m'n celeron gehangen (abit be6 met bx).
Later wilde ik een niewe usb muis gaan kopen, dus ik teste eerst ffe een usb muis van iemand anders. na een half uurtje internetten kapte hij er ook mee!!!
toen maar niewe muis met ps2 adapter gekocht (logitech mouseman optical) en dat werkte wel.
Later ben ik nog eens gaan prutsen met dat usb, en na een verse niewe bios en het verwijderen van m'n ISDN KAART werkte het zaakje WEL!!! ik blij!!! klote isdn kaart verziekte dus alles. had al met irq's lopen kloten, maar dat werkte dus niet. die isdn kaart deelt ook helemaal geen irq met usb, maar toch kapte usb ermee.
Misschien moet je dat ook eens proberen. Niewste bios, en je ISDN eruit trappen.
misschien werkt het dan...
ik heb nu m'n isdn kaart in m'n celeron getrapt en winroute geinstalleerd. werkt perfect, en het via bord loopt weer als een zonnetje!
Nou moet ik wel zeggen dat via inderdaad grote crap is, want in dit geval ligt het zeker aan de via sjipset.ik heb nogsteeds soms last van spontane reboots en vastlopers, al is dat een stuk minder...
geef mij maar een good old BX bord wat tenminste WERKT!
zo, lang lulverhaal en ik hoop dat je er wat aan heb....
/edit
kut, dit is gepost onder semsite die hier net was... ik ben dus "weareborg"
Niet dus. Enigste manieren dat het bij mij werkt is, cpu onderklokken naar een fsb van 100 of 2 bios settings enabelen en met gigantisch veel gekraak door het geluid te leven.
Dus beide opties zijn onacceptabel. Ik ben het ff helemaal zat. En zit er sterk aan te denken om alles maar weg te doen. En maar te w8en tot er een stabiel plankje uitkomt zonder via chipset. En wat ook nog goed presteerd.
Maar ja wordt ook klein probleempje aangezien ik net duur, snel en stabiel sdram heb gekocht
Dus ben wel verplicht om m'n mobo ofzo om te ruilen voor een ander kt133a via chipset plankje
heb ook al rare dingen meegemaakt, usb doet het op een poort niet op de andere wel.
Northbridge werd super heet, zo heet dat de koelpasta eronder ging smelten en er onder vandaan kwam
Maar goed, het werkt nu allemaal redelijk, maar kwaliteit is anders.
Nieuwer != beterOp zaterdag 23 juni 2001 15:33 schreef X-terior het volgende:
Oud bedoel je zeker
Ik heb een KT7 bord, maar in m'n tweede PC zit nog m'n oude BX6 bordje van bijna 3 jaar oud. Het is een perfect bord, en als je wilt kun je er nog hele snelle PIII's op zetten. In moderne hardware zitten vaak meer bugs omdat de markt in een stroomversnelling is geraakt. Techniek die op de markt wordt gebracht is bij wijze van spreken al weer verouderd. Met een oud BX bord met een snelle PIII kun je nog perfect werken
Mijn usb werken ook ineens als ik m'n raid config niet meer gebruik
Als ik m'n raid controller dus helemaal niet gebruik werken alle usb apparaten dus 100%
Dit is echt om te
Ik draai toch niet een echt afwijkende configuratie vergeleken met tweakers die ook een abit kt7a raid hebben.
Ik zal wel het geluk gehad hebben dat ik een brakke revisie heb ontvangen ofzo
Nu nog replies afw8en van abit en perfect-systems
Verwijderd
't lijkt erop dat we aardig in het zelfde ... zitten..Op zondag 24 juni 2001 00:33 schreef SoftIce het volgende:
Ok nog ff een update over deze hele toestand.
Mijn usb werken ook ineens als ik m'n raid config niet meer gebruik
Als ik m'n raid controller dus helemaal niet gebruik werken alle usb apparaten dus 100%
Dit is echt om teKan het nog erger
Ik draai toch niet een echt afwijkende configuratie vergeleken met tweakers die ook een abit kt7a raid hebben.
Ik zal wel het geluk gehad hebben dat ik een brakke revisie heb ontvangen ofzo
Nu nog replies afw8en van abit en perfect-systems
Lijkt er wel op heOp zondag 24 juni 2001 00:47 schreef Mannekino het volgende:
[..]
't lijkt erop dat we aardig in het zelfde ... zitten..
Heb hier nog een ouwe celeron 500 mhz staan. Die draait op een asus mobo met intel 440bx chipset.
Kan me niet herrinderen wanneer dat ding problemen of crashes veroorzaakt heeft.
Ik snap niet hoe VIA hier mee weg kan komen. Jaja veel tevreden gebruikers, die via hard lopen te verdedigen natuurlijk.
Gewoon ranzig wat die lui de laatste tijd op de markt brengen. Ben benieuwd wat voor leuke dingen er straks weer de kop opsteken met die nieuwe chipset van hun.
Ik neem aan dat jij je plankje ook laat omruilen
Veel isdn kaarten zijn van die goedkope rommel die kpn meelevert. Probeer het eens met een dynalink ofzo, zoals ik het begrepen heb zijn die beter, maar ik heb zelf geen isdn...
Ik weet dat het laat is. Maar als je nou ff goed m'n systeem info had gelezen, zag je dat daar Dynalink PCI ISDN modem staat.Op zondag 24 juni 2001 01:17 schreef misfire het volgende:
Ik heb een Abit KT7, het enige probleem wat ik met mij usb heb is dat ik mijn muis (Intellimouse explorer) in usb poort 2 moet steken, anders doet ie het niet. Verder hangt er een camera aan en een gamepad aan de usb. Geen problemen mee. Win2k sp2, laatste patches, alles loopt als een zonnetje. Geen rare lockups of andere errors dus...
Veel isdn kaarten zijn van die goedkope rommel die kpn meelevert. Probeer het eens met een dynalink ofzo, zoals ik het begrepen heb zijn die beter, maar ik heb zelf geen isdn...
Ervan uitgaande dat er wel degelijk meer zijn met usb problemen zoals ik. Zie icronticforums. Kun je er dus wel zeker van uitgaan dat er brakke abit bordjes op de markt zijn gekomen.
Verwijderd
Ja ik denk het wel, ik wil die Epox 8K7A+ hebben, alleen Perfect Systems heeft deze mobo niet in haar assortiment. Maandag even bellen en kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik heb er wel vertrouwen in.Op zondag 24 juni 2001 01:11 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij je plankje ook laat omruilen
Verwijderd
NIEUWSTE KT7(A) BIOS ZT (of ZTBeta01, kreeg met ZT andere problemen) geinstalleerd en de extra settings in die bios uitgevoerd: die het kopieer-probleem dan wel het tikkende SBLive-probleem zouden fixen:
Nu had ik geen tikkende SBLive en ook geen kopieerproblemen, maar het loste wel in een klap al m'n USB-problemen op!Delay Transaction (Advanced Chipset Features)
PCI master Read Caching (Advanced Chipset Features)
PCI master time-out (Advanced Chipset Features)
Set above options to Disabled/Disabled/0 may help SB Live 5.1 sound issue.
Bunny: also fixes USB problems and the copy-problem for large data transfers on IDE1/IDE2.
Draai jij nu dan de officiele ZT of de beta ZTOp zondag 24 juni 2001 12:16 schreef Bunny het volgende:
Ik had ook problemen met m'n scanner. Nieuwe firmware van de scanner gaf een kleine verbetering, maar nog steeds vaak timeouts etc kon niet normaal een paar afbeeldingen achter elkaar scannen.
NIEUWSTE KT7(A) BIOS ZT (of ZTBeta01, kreeg met ZT andere problemen) geinstalleerd en de extra settings in die bios uitgevoerd: die het kopieer-probleem dan wel het tikkende SBLive-probleem zouden fixen:
[..]
Nu had ik geen tikkende SBLive en ook geen kopieerproblemen, maar het loste wel in een klap al m'n USB-problemen op!
Die instellingen heb ik dus ook al eens geprobeerd. En ja ik ben er zeer goed mee op de hoogte dat het usb problemen oplost.
Maar, ik het ontzettend veel gekraak door m'n geluid heen als ik dan ga scannen.
Maar jij gebruikt dus de beta en hebt nergens last van
the end is dat IE niet meer werkt... en dat ik nu mozilla maar gebruik..
P.s softice zegt dan wel dat tie niet flaimt tegen via... maar hij schreeuwt wel telkens dat hij het nooit weer wil gebruiken... als hij gewoon direct een asus a7v/ a7v133 had gekocht dan was er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand geweest
https://wren.co/join/Devian
Jupz, want bij mij werkt het perfectOp vrijdag 22 juni 2001 21:54 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Juist
___________________________________:P
Tubes....It's what make music music!
En ik kan zeker van tevoren weten dat er zoveel problemen ontstaan zijn rondom die via chipset en bepaalde mobo'sOp zondag 24 juni 2001 19:55 schreef skinhead het volgende:
even mijn excuus voor die blaat moest wat proberen en dit was het enige waar ik nog wat kon posten.. ( lang verhaal...)
the end is dat IE niet meer werkt... en dat ik nu mozilla maar gebruik..
P.s softice zegt dan wel dat tie niet flaimt tegen via... maar hij schreeuwt wel telkens dat hij het nooit weer wil gebruiken... als hij gewoon direct een asus a7v/ a7v133 had gekocht dan was er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand geweest
Juist hoor, blaat jij maar lekker verder in het schapehok
Verwijderd
Het probleem bij jouw ligt aan HP. HP is bagger, HP scanners helemaal, die overschrijven gewoon je USB Windows driver zodat je alleen nog maar de HP scanner kan gebruiken
Ik koop nooit meer iets van HP!
Probeer eens heel simpel een USB muisie. Heb je trouwens win98SE? Er is namelijk een bug in Win98SE met een via chipset of een AMD processor, zoek ff op website van microsoft voor patch!
Anders een bios update? Heb jij trouwens USB 1.0 or USB 1.1?
Dus eerst zeg je verstand te hebben van Computers en dan roep je dat HP zuigt ?Op maandag 25 juni 2001 12:41 schreef sjorsie het volgende:
Via is goed, je moet alleen verstand hebben van computers. DIt is echt geen kritiek hoor, maar ik heb ook VIA en het is echt perfekt, ik ben alleen niet zo te spreken over de KT133 met al die bugs.
Het probleem bij jouw ligt aan HP. HP is bagger, HP scanners helemaal, die overschrijven gewoon je USB Windows driver zodat je alleen nog maar de HP scanner kan gebruiken![]()
![]()
Ik koop nooit meer iets van HP!
Probeer eens heel simpel een USB muisie. Heb je trouwens win98SE? Er is namelijk een bug in Win98SE met een via chipset of een AMD processor, zoek ff op website van microsoft voor patch!
Anders een bios update? Heb jij trouwens USB 1.0 or USB 1.1?
Dan wordt je eerste bewering ook meteen weer wat minder geloofwaardig.
maar sb16 emulatie disablen helpt bij mij ook wel vaak.
Nope, heb dat kreng al zelfs helemaal uit hardware configuratie geknikkerd.Op donderdag 28 juni 2001 21:41 schreef weareborg het volgende:
weet niet of het al genoemd is, (6 pagina's doorlezen noway)
maar sb16 emulatie disablen helpt bij mij ook wel vaak.
Dat dostijdperk geval veroorzaakt bij mij absoluut geen problemen.
Ik dacht dat de Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter 100 mbps was. de RTL8019 is toch 10 mbps??Op donderdag 28 juni 2001 20:44 schreef LinuxUser het volgende:
ik heb precies zo'n plank maar zonder raid. bij mij heb ik echter geen probs met mijn muis en toetsenbord (meer usb-devices heb ik ook niet).
installeer win2k en Suspend-to-RAM moet werken. dat ZIP100 ding weet ik niet.Op vrijdag 22 juni 2001 23:15 schreef FreeRider het volgende:
Windows 98 ?
deze patch binnenharken !
Moet werken !
Ik word trouwens ook ziek van VIA :
1. Suspend-to-RAM werkt niet
2. ZIP100 Atapi aan 686B werkt niet
iemand ideeen ?
verder is het redelijk stabiel te noemen...
Ik baal hier dus gigantisch van. Alles werkt perfect stabiel.
Enigste wat verrekte dwars ligt is usb. Ik krijg het met geen mogelijkheid continue werkende.
Ik ben er ook achter dat via controller best irq's kan sharen en dat het dus niet aan het sharen hoeft te liggen. Wat wel vaak geschreeuwd wordt.
Hier werkt ie dus ook precies hetzelfe met dynalink isdn kaart irq sharen of zonder.
Die scanner blijft gewoon fucken. Ene keer scanned ie wat langer als de andere keer. Ding stopt er gewoon zomaar mee. Enigste wat dan nog helpt is reboot of stekk eruit en er weer in.
Ik word hier zo van.
LinuxUser antwoord:
ligt niet aan de VIA chipset. Ik ken iemand die heeft het zelfde zooi met zijn scanner en muis op de intel 440 chipset in Windows 98/ME.
sorry, ik heb de quote knop nog niet uitgevonden.
Je hebt dus een CPU dat draait op 266 Mhz. En als je hem onderclocked naar 100Mhz werkt ie wel. Dan snap je toch direct waar het probleem zit?Op zaterdag 23 juni 2001 00:11 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Voor een mobo dat rot is, vind ik het wel zeer vaag waarom usb apparaten op zich wel werken maar na willekeurige tijd gewoon ermee stoppen
En voor de rest werkt alles prima stabiel. Ik kom er niet uit.
En Tiefustering wat blijkt nu, net nog ff getest. Als ik m'n 1400/266 CPU onderclock naar 13x100. Dan werkt m'n USB inene keer 100% dus geen disconnects of wat ook maar!
Dit is toch fucking niet te geloven
De VIA KT133 die op je mobo zit ondersteund de 266 Mhz niet (goed). Ik heb zelf ook een KT7A (geen raid) en draai alles op 100 Mhz. No problemo zelfs niet met USB.
Ik zal zeggen, onderclock je pc tot 100 (probeer eerst 133) en laat hem daar op draaien. Zodra er een nieuw BIOS beschikbaar komt, die ff installeren. Misschien gaat het dan beter.
Ik heb een Abit KT7. een vd eerste, zo niet, de 1e revisie.
In windows 98 heb ik geen enkel probleem als ik alleen mijn USB Muis gebruik. Hang ik echter mijn Webvox USB modem erbij, en ik ga inbellen, dan hangt m'n hele USB gebeuren, dus modem werkt niet meer en muis ook niet, alleen een reset helpt dan nog.
Ok. Sinds 2 weken draai ik XP RC1, en warempel; m'n USB muis EN USB Modem werken perfect onder XP !
Maar nu, als ik mijn USB muis via een converter aansluit op de PS/2 en vervolgens op die vrije USB-poort mijn nieuwe Logitech USB Webcam aansluit en ik start netmeeting op, dan werkt de USB webcam 5 seconden en valt het hele USB gebeuren weer uit, dus webcam EN modem
Ik heb nog niet de combinatie webcam/modem onder win98 geprobeerd, want daar werkt de usb modem sowieso niet onder
Ik heb onder XP geen via 4in1 drivers geinstalled, want ALS ik die installeer blijftie brabbelen om een nieuwe IDE device
Ik heb al eens de oude UL bios erop gezet, geen resultaat. Ik heb als de USB filter driver van VIA geinstalled, geen resultaat.
Dit alles overigens onder XP.
Wat ik vanmiddag nog ff kan proberen is de Realtek netwerkkaart disablen en de SB16 emulatie disablen.
Ik denk zelf dat de enige oplossing is om een PCI USB Kaartje te kopen ZONDER Via chipset.
Degene die een oplossing weet, krijgt van mij een krat bier
maar goed, terzake.
Win98:
Installeer de VIA drivers (allemaal) en de USB fix (eerder genoemd). Plug al je apparaten in voor je Windows start. Probeer het opnieuw, rapporteer eventuele foutmeldingen.
WinXP: Zoals je zelf al zegt WinXP RC1, beta dus. Win XP zal nog wel wat problemen geven met USB op sommige chipsets, probeer in ieder geval de via drivers aan de praat te krijgen. Dat zelfde gezeik heb ik in Win2k. Werkt wel trouwens, handmatig installeren. Plug je apparaten allemaal in voordat Windows opgestart is. Voila, werkt het? Ik merk wel als het dus niet werkt.
Beetje off-topic, maar als je met IIyama belt heb je toch gewoon de volgende dag een nieuwe? Waarom dan weken ruzie-en (ofzo) met de winkel?Op zaterdag 23 juni 2001 14:58 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het "ervaring hebben met computer systemen" geen probleem zal zijn.
In veel computerzaken staan ze je dom aan te kijken als je met bepaalde begrippen gaat slingeren. Vaak weten ze helemaal niet waar je over praat
Ik heb ook gedonder had met iiyama monitor. Ding was dus kapot. Een doa. Nou ik heb werkelijk oorlog gehad met die lui. Maar op het eind heb ik dus gewonnen. Waarom
Ik heb ze ff goed duidelijk gemaakt op de rechten van een consument. En dat ze gewoon alles op hun dak krijgen wat maar mogelijk is. Consumentenbond, computerbladen etc, etc.
Ik deins er zeker niet voor terug om zulke dingen te gaan gebruiken.
Ik ben van mening dat een consument wel wat steun kan gebruiken met zulke zaakjes. Vaak is de service voor een consument ver beneden de maat.
En ik haal dus alles, maar dan ook alles erbij wat mij kan helpen. Ik zal een nieuw mobo krijgen. Ze hebben geen poot om op te staan.
Wat denk je soms, dat ik dat nog niet geprobeerd hadOp dinsdag 17 juli 2001 00:23 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
[..]
Beetje off-topic, maar als je met IIyama belt heb je toch gewoon de volgende dag een nieuwe? Waarom dan weken ruzie-en (ofzo) met de winkel?
Heb nu een nieuwe gekregen. Maar ding is nog steeds niet wat ik verw8 van dat geld. Beeld is rechts iets minder scherp als het linker. Merk je vooral met lezen van tekst als je aan het surfen bent en op tweakers.
Maar ja ben het zat om weer weken te moeten w8en en een gefixed gebruikt exemplaar te krijgen van die gasten. M'n coating is nu nog vrijwel krasvrij en gaaf. Wie weet wat voor rotzooi je terug krijgt, dus laat maar lekker zo
Maar inderdaad ja beetje offtopic
Aah, ik had niet begrepen dat je hem daar had ingeleverd. Wat een zuigwinkel dan!Op dinsdag 17 juli 2001 00:45 schreef SoftIce het volgende:
[..]
Wat denk je soms, dat ik dat nog niet geprobeerd hadDie stomme gasten daar hielden maar vol dat ze m'n monitor niet hadden.
Heb nu een nieuwe gekregen. Maar ding is nog steeds niet wat ik verw8 van dat geld. Beeld is rechts iets minder scherp als het linker. Merk je vooral met lezen van tekst als je aan het surfen bent en op tweakers.
Maar ja ben het zat om weer weken te moeten w8en en een gefixed gebruikt exemplaar te krijgen van die gasten. M'n coating is nu nog vrijwel krasvrij en gaaf. Wie weet wat voor rotzooi je terug krijgt, dus laat maar lekker zo
Maar inderdaad ja beetje offtopic
Verwijderd
er inplaatsen werkt perfect
4x 12Mbps of USB bandwidth inplaats van 1x 12Mbps
Hier te koop en meer informatie
http://www.adata.nl/ice.cgi?crit_keywords=F5U006-UNV
http://www.acesonline.nl/redir.php3?pg=produktspecificatie&prodid=26742
http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E275917&cart=32259890873173462
nog altijd goedkoper dan een nieuw MB