Kom er niet uit met deze code voor VS

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveijmuiden41
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-01-2021
Iemand enig idee wat hier fout aan is
Ik ben beginnend met Visual Basic, ik heb VS2015 geinstalleerd maar krijg dit niet werkend.

Moet gewoon een simpel programmaatje worden ivm fietsvoorraad.
Collega van wie ik deze code heb kan me niet verder helpen heeft dit ooit een door iemand laten doen.

Private Sub GenerateFramenummer1_click()
On Error Resume Next
Dim part() As String
part = Split(Framenummer2, "=")
expY = Left$(part(1), 2)
expM = Mid$(part(1), 3, 2)
part3 = Left$(part(1), 7)
part4 = Mid$(part(1), (8))
GenerateFramenummer1_click.Text = "B" & part(0) & "^" & UCase(Lastname) & "/" & UCase(Firstname) & "^" & part3 & "0000000000" & part4 & "000000"
ExpiryDate.caption = "Expiry date: 20" & expY & "/" & expM
End Sub

Private Sub Copy_Click()
Clipboard.Clear()
Clipboard.SetText(Framenummer2 & "; " & GenerateFramenummer1_click())
End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Wát werkt er niet? Foutmeldingen? Simpelweg geen reactie?
Overigens zou ik beginnen met die On Error Resume Next eruit halen. Nu negeert hij fouten, zodat je zelf niet kunt zien wat er fout gaat.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveijmuiden41
Er gebeurd helemaal niks en heb on error weggehaald

Dit zijn de foutmeldingen:
Severity Code Description Project File Line Suppression State
Error BC30451 'Firstname' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 8 Active
Error BC30001 Statement is not valid in a namespace. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 1 Active
Error BC30001 Statement is not valid in a namespace. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 12 Active
Error BC30451 'Framenummer2' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 3 Active
Error BC30451 'expY' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 4 Active
Error BC30451 'expM' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 5 Active
Error BC30451 'part3' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 6 Active
Error BC30451 'part4' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 7 Active
Error BC30491 Expression does not produce a value. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 8 Active
Error BC30451 'Lastname' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 8 Active
Error BC30451 'part3' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 8 Active
Error BC30451 'part4' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 8 Active
Error BC30451 'ExpityDate' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 9 Active
Error BC30451 'expY' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 9 Active
Error BC30451 'expM' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 9 Active
Error BC30451 'Framenummer2' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 14 Active
Error BC30491 Expression does not produce a value. WindowsApplication1 C:\Users\Ik\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 14 Active

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

Reinier

\o/

Dus letterlijk alle oorzaken staan in de foutmeldingen maar je weet niet wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Weet je zeker dat de originele code gemaakt is in VB.NET en niet in VB6? Overigens zou ik nog 'ns goed kijken naar de foutmeldingen, de meeste komen door variabelen die niet gevonden kunnen worden.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveijmuiden41
LOL ja ben er gisteren mee begonnen snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveijmuiden41
Geen idee, het kan zomaar VB6 zijn, ik heb Visual Studi van de Microsoft site gedownload.
Is VB6 ook te downloaden gratis?

[ Voor 56% gewijzigd door Daveijmuiden41 op 20-03-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daveijmuiden41 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:46:
LOL ja ben er gisteren mee begonnen snap er niks van.
Dan begin maar eens met een basis tutorial; je code hier dumpen zonder (in eerste instantie) überhaupt een foutmelding is not-done (zie onze Quickstart), evenals geen code tags gebruiken by the way. Daarna verbatim je foutmeldingen dumpen zonder ze überhaupt te lezen (want dat had je duidelijk geweten wat er mis was) en ons je laten voorkauwen wat "de oplossing" dan is gaat 'm al helemaal niet worden (Kan iemand even...?, Debuggen: Hoe doe ik dat?).
Nee. De laatste versie van VB6 zat in VS6 (waarna er nog 6 servicepacks voor verschenen) en die was niet gratis.
Daveijmuiden41 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:46:
Geen idee, het kan zomaar VB6 zijn
Het is VB6 code; no doubt about it. En VB6 is, ondanks de gelijkenis in de naam, een héél ander (prehistorisch, laatste release: 1998) beestje dan VB.Net. Support ervan kwam in 2005 te vervallen, in 2008 verliep de extended support periode. In de tussentijd, van pakweg 18 jaar, had er dus naar een alternatief gekeken/gezocht moeten worden ;)

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 20-03-2016 17:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.