Opgelicht voor 198 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 08:45
Beste mensen,

heb dit al gemeld als misbruik. HEt gaat om deze advertentie.

V&A aangeboden: Sapphire NITRO R9 380X 4G D5

Na een paar priveberichten vrij snel overgegaan tot de beslissing om te betalen. Hij heeft mij zelfs een aantal foto's doorgestuurd. Op een van de foto's zijn factuur op naam van ene 'knip uit ridderkerk. Hij zelf adverteert en verstuurt op naam van ene knip. Die twee verschillende namen hadden al een alarmbel moeten laten afgaan maar nee. Akkoord gegaan en heb 198 euro gestort op zijn rekening (dus kaart+ verzending). Sinds ik dit gedaan heb heb ik totaal geen berichten meer van hem ontvangen, waar hij voordien wel altijd snel antwoordde.

Ik vrees dat ik hier niks maar aan kan doen? Op facebook vind ik wel ene knip[ terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 15-01-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:10
Hoeveel dagen geleden heb je het geld gestort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01
Met hierboven.

En daarnaast is het account relatief oud, met een ongewijzigd profiel sinds 2012. De persoon bestaat ook gewoon.

Het enige gekke is de vermelding 'gloednieuw', terwijl het een derdehands verkoop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Thralas schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:20:
En daarnaast is het account relatief oud, met een ongewijzigd profiel sinds 2012. De persoon bestaat ook gewoon.
Met 2 reacties in al die tijd, "Ik geef je 400 euro :)" in 2012 en "Ik geef €230" in 2016. Verder haast geen Karma en slechts 1 adv. actief.

Ik sluit mij aan bij wat hier boven staat. Ten eerste, hoe lang is het geleden? Niet iedereen is 24 uur per dag online, ten tweede, volg de gebruikelijke routine zoals in de link hierboven beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:36

OB1

hou net netjes aub

[ Voor 81% gewijzigd door Microkid op 20-03-2016 16:46 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
Laatste bericht van donderdagnacht. Sindsdien niks meer. Als ik zijn naam zoek op facebook, jah dan weet ik al genoeg. Geld donderdagavond gestort dus dat is sowieso te laat...

Misschien dom van mij ja...maar doe vanaf nu geen zaken meer zoals deze. Gewoon online retail en geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sjonniebwoi schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:14:
Laatste bericht van donderdagnacht...
Nou kan ik heel simpel denken maar vrijdag overdag geen reaktie van iemand die misschien vrijdagavond t/m zondagochtend lekker aan het stappen is of iets dergelijks? Kijk, dat jouw conclusie/constatering van mogelijke oplichting wel enige waarheid kan bevatten, ben ik met je eens maar niet eens het weekend rustig afwachten, vind ik persoonlijk ook wat snel door de bocht.

Let wel; V&A is niet iets zoals Bol.com; bestellen/betalen voor 22:00 is de volgende dag in huis. En dan nog; al zou de verkoper het pakket wel vrijdag op de bus hebben gedaan (zelfs zonder track & trace), is er met de huidige werktijden en mogelijkheden van TPG, toch echt de kans dat een pakket pas dinsdagavond bij je aan de deur staat.

Mijn advies? Stuur de verkoper nog eenmaal een duidelijke doch vriendelijke DM + email waarin je graag uiterlijk maandag voor 18:00 (ofzo) een antwoord zou willen ontvangen over de verdere afhandeling.

Hou er wel rekening mee dat sommige andere V&A-topics wel eens zijn geeindigd in een goede afloop ondanks dat een betrokken partij echt een noodgeval had (sterfgeval, ongeluk, whatever) en daarom niet direct reageerde. Het afwachten/inlevingsvermogen bij sommige transacties zou bij sommige mensen dan ook wel iets flexibeler mogen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
Akkoord met je post maar wanneer je iets verkoopt voor zoveel geld verwacht ik toch enige correcte opvolging en respect voor de koper die koopt op goed vertrouwen.

Ik hoop op nog een antwoord morgen maar mijn verwachtingen zijn laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 16:19
De kans dat zijn echte naam dus op de factuur staat is redelijk groot. Dat is dan weer niet zo slim van hem. Toevallig woont ene NAAM in ridderkerk. Erg toevallig allemaal.... Maar ik zou eerst nog even wachten en kijken of hij de kaart niet als nog op stuurt na het weekend. Stel dat dat niet gebeurt, kun je altijd nog zijn ouders contacten via Facebook. Hij is redelijk snel te vinden. Je hebt geld naar hem overgemaakt dus het is redelijk makkelijk te verifiëren of hij het is.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01
inbedrijf schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:46:
De kans dat zijn echte naam dus op de factuur staat is redelijk groot. Dat is dan weer niet zo slim van hem. Toevallig woont ene [...] in [...]. Erg toevallig allemaal....
Niet cool om hierover te gaan speculeren. Het verhaal van TS bevat twee namen, een van de verkoper en een die op de factuur stond. Beide bestaan, volgens Google.

De verkoper lijkt vooralsnog wellicht niet de schoonheidsprijs te verdienen (zie verder het prima relaas van MAX3400), maar hem als oplichter bestempelen lijkt me ietwat voorbarig.

De naam op de factuur is van een derde persoon, en die koppel jij hier aan een topic met titel 'Opgelicht voor 198 euro'. Stel nou dat die derde persoon enkel originele koper van de kaart is en verder niets met het verhaal te maken heeft, niet heel tof om hem dan dit topic in de schoenen te schuiven bij het Googlen op z'n naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 16:19
Ik koppel helemaal niemand ergens aan. Dat heeft de TS al gedaan. Als jij er beter van slaapt. Ik heb zijn naam weggehaald in mijn post. Toch blijft het verdacht, en zou ik dit verder uitzoeken. Door bijvoorbeeld contact met hem te zoeken via Facebook. En nogmaals ik impliceer hier niks mee.
Thralas schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:17:
[...]

Niet cool om hierover te gaan speculeren. Het verhaal van TS bevat twee namen, een van de verkoper en een die op de factuur stond. Beide bestaan, volgens Google.

De verkoper lijkt vooralsnog wellicht niet de schoonheidsprijs te verdienen (zie verder het prima relaas van MAX3400), maar hem als oplichter bestempelen lijkt me ietwat voorbarig.

De naam op de factuur is van een derde persoon, en die koppel jij hier aan een topic met titel 'Opgelicht voor 198 euro'. Stel nou dat die derde persoon enkel originele koper van de kaart is en verder niets met het verhaal te maken heeft, niet heel tof om hem dan dit topic in de schoenen te schuiven bij het Googlen op z'n naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
Thralas schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:17:
[...]

een derde persoon? bij mijn weten zijn er maar twee personen. TW en EM. het is op naam van EM gekocht en ik vermoed dat die onder t pseudoniem TW mensen probeert op te lichten. ik ga mijn post aanpassen en die persoon op fb contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dus 3 dagen geen contact is meteen een teken van oplichting? Dit klinkt wat als een erg snelle conclusie als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40
42erik schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:37:
Dus 3 dagen geen contact is meteen een teken van oplichting? Dit klinkt wat als een erg snelle conclusie als ik eerlijk ben.
nou blijkbaar koop jij niet zoveel via marktplaats,tweakers en 2e hands sites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
nee, dat is waar. En als ik het doe, dan doe ik de deal face to face, geld direct ruilen voor het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40
42erik schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:52:
nee, dat is waar. En als ik het doe, dan doe ik de deal face to face, geld direct ruilen voor het product.
ja maar deze keuze is er niet altijd......
maar goed, weer ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 23:12
Als je nu Googelt op zijn naam zie je dit topic..

Overigens als diegene 3 dagen geleden > 200 euro op zijn rekening heeft gekregen kan er ik weet niet gebeuren in tussentijd maar je meldt dat gewoon direct. Geen sympathie voor zoals hier sommige naïevelingen wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Zullen we even stoppen met het uiten van beschuldigingen totdat er onomstotelijk bewijs is?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.