C:\\ Schijf overzetten naar mijn SSD

Pagina: 1
Acties:

• TechMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:13
Hallo,

Ik wil binnenkort een ssd kopen voor mijn pc, van 60GB.

Mijn C schijf is op dit moment 50GB, dus dat klopt precies.

Ik wil dus mijn C:\\ overzetten naar mijn SSD: os, program files etc.

Kan ik gewoon copy paste? Of moet ik een special programma gebruiken hiervoor? Dit is mijn eerste keer :p

Hulp word gewaardeerd!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

Gebruik op google zoektermen als 'Move OS to SSD', dit is een veelvoorkomend probleem en zowel op Tweakers als op andere fora al 1000en keren behandeld. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-01 15:30
zal je een voorschotje geven,
PC Upgrade: SSD inbouwen
de rest is voor jou om op te zoeken.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:36

thof

FP ProMod
TechMax schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:44:
Hallo,

Ik wil binnenkort een ssd kopen voor mijn pc, van 60GB.

Mijn C schijf is op dit moment 50GB, dus dat klopt precies.

Ik wil dus mijn C:\\ overzetten naar mijn SSD: os, program files etc.

Kan ik gewoon copy paste? Of moet ik een special programma gebruiken hiervoor? Dit is mijn eerste keer :p

Hulp word gewaardeerd!
Ik zou je toch willen adviseren voor een 128 of misschien zelfs 256GB SSD te gaan. Iets met updates en groeien na verloop van tijd etc.

Bij sommige SSD's (Samsung deed dat in ieder geval bij de 830 Series) kreeg je een CD met software om te migreren. Zelf destijds een clean install gedaan, mooi moment om weer clean te beginnen en het OS te upgraden destijds.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
offtopic,
spaar nog even door, een 120 GB SSD is sneller en handiger. Kost je wel ongeveer 2 euro meer, maar is het echt waard.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

thof schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:53:
[...]

Ik zou je toch willen adviseren voor een 128 of misschien zelfs 256GB SSD te gaan. Iets met updates en groeien na verloop van tijd etc.

Bij sommige SSD's (Samsung deed dat in ieder geval bij de 830 Series) kreeg je een CD met software om te migreren. Zelf destijds een clean install gedaan, mooi moment om weer clean te beginnen en het OS te upgraden destijds.
Reepje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:53:
offtopic,
spaar nog even door, een 120 GB SSD is sneller en handiger. Kost je wel ongeveer 2 euro meer, maar is het echt waard.
Het ligt nogal aan het doeleinde natuurlijk, ik heb hier recentelijk onze thuisserver/HTPC van een 60GB SSD voorzien puur voor het OS en een aantal services die er op draaien. Als het verschil echter 2 euro is zou het inderdaad jammer zijn om voor de kleinere SSD te gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TechMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:13
Thnx allemaal!
Pagina: 1