[Keynote] 'Let Us Loop You In' 21 maart 2016

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 19.149 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33jpb9d.jpg

Introductie

10 maart kwam de officiële aankondiging voor de volgende Apple Keynote. De maart keynote is misschien niet de belangrijkste keynote van het jaar maar met de introductie van een nieuw klein iPhone'tje en nieuwe iPad modellen niet geheel onbelangrijk voor apple, maar wat zijn de verwachtingen verder eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2w515xx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/300urme.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/106hxeu.jpg

In dit topic hebben we het daar over en komen we bij elkaar tijdens de Keynote zelf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is volgens mij al een 9.3 beta, toch?
Ik begrijp dat Night Shift aan of uit gezet kan worden, maar is het niet irritant dat de kleuren blauw/geel worden weergegeven? Of hebben de beta-testers daar niet veel last van.
Ik weet wel dat er ook al een aantal jaren een tool is voor je laptop/pc waarbij je hetzelfde kan doen dus heeft iemand daar al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

*snip* geen reclame

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 19-03-2016 12:42 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 13:46
Ik hoop stiekem op een Mac refresh, misschien als one more thing?

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:00:
Er is volgens mij al een 9.3 beta, toch?
Ik begrijp dat Night Shift aan of uit gezet kan worden, maar is het niet irritant dat de kleuren blauw/geel worden weergegeven? Of hebben de beta-testers daar niet veel last van.
Ik weet wel dat er ook al een aantal jaren een tool is voor je laptop/pc waarbij je hetzelfde kan doen dus heeft iemand daar al ervaringen mee?
Ja f.lux werkt fantastisch in OSX. Het is in het begin wennen, maar je wilt niet meer zonder.
Ever notice how people texting at night have that eerie blue glow?
Or wake up ready to write down the Next Great Idea, and get blinded by your computer screen?

During the day, computer screens look good—they're designed to look like the sun. But, at 9PM, 10PM, or 3AM, you probably shouldn't be looking at the sun.

f.lux fixes this: it makes the color of your computer's display adapt to the time of day, warm at night and like sunlight during the day.

It's even possible that you're staying up too late because of your computer. You could use f.lux because it makes you sleep better, or you could just use it just because it makes your computer look better.

f.lux makes your computer screen look like the room you're in, all the time. When the sun sets, it makes your computer look like your indoor lights. In the morning, it makes things look like sunlight again.
Op mijn iPhone gebruik ik nu GoodNight (sideload app)
Maar is natuurlijk beter als het in het OS zelf zit ingebouwd.

[ Voor 37% gewijzigd door Whatson op 19-03-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Kijkend naar de titel verwacht ik sowieso dat de music memo app in de spotlight zal komen.
Erg toffe app ook, die stiekem al een aantal weken in de appstore staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

*snip* commentaar op moderaties mag via DM of het feedbacktopic, niet hier.

[ Voor 71% gewijzigd door Daedalus op 19-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:11:
Kijkend naar de titel verwacht ik sowieso dat de music memo app in de spotlight zal komen.
Erg toffe app ook, die stiekem al een aantal weken in de appstore staat.
Ik heb met "let us loop you in" eerder het idee dat er nieuwe Apple Watch dingen op de planning staan. Bandjes enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
De keynote wordt tegenwoordig eigenlijk steeds minder een verrassing. De ipad pro 9.7 inch is eigenlijk al helemaal uitgelekt, en verwacht eigenlijk ook geen verrassende macbook pro refresh deze keynote. Helaas:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:24:
De keynote wordt tegenwoordig eigenlijk steeds minder een verrassing. De ipad pro 9.7 inch is eigenlijk al helemaal uitgelekt, en verwacht eigenlijk ook geen verrassende macbook pro refresh deze keynote. Helaas:(
Uitgelekt? Daar is alleen een zogenaamde "case" van gelekt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:59
Enige waar ik geïnteresseerd in ben is de nieuwe iPad. Hopelijk komt deze snel na de aankondiging uit :) Er zijn aanwijzingen dat er geen 64GB komt maar een 32 en 128GB versie. Ik heb helaas niet genoeg aan 32GB en 128 GB is ook weer een overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Uitgelekt? Daar is alleen een zogenaamde "case" van gelekt toch?
Nah, als je de geruchten allemaal samen neemt zal de nieuwe ipad ongeveer de volgende specs hebben:
A9X, zelfde resolutie, iets dikker, iets hoger, apple pencil support, 4-speakers, led-flash, smart connector en waarschijnlijk beginnen met 32GB, net als de grotere Ipad pro. Natuurlijk kan dit allemaal drastisch anders uitpakken hoewel de ervaring leert dat de herkomst van deze geruchten altijd vrij accuraat zijn.
Ik volg alle geruchten al ruim twee maanden.
Hoewel niet uitgelekt, was de ipad pro ook al lang geen verrassing meer de vorige keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Nah, als je de geruchten allemaal samen neemt zal de nieuwe ipad ongeveer de volgende specs hebben:
A9X, zelfde resolutie, iets dikker, iets hoger, apple pencil support, 4-speakers, led-flash, smart connector en waarschijnlijk beginnen met 32GB, net als de grotere Ipad pro. Natuurlijk kan dit allemaal drastisch anders uitpakken hoewel de ervaring leert dat de herkomst van deze geruchten altijd vrij accuraat zijn.
Ik volg alle geruchten al ruim twee maanden.
Hoewel niet uitgelekt, was de ipad pro ook al lang geen verrassing meer de vorige keynote.
Ja oké de geruchten. Die heb ik ook gelezen maar er zijn geen echte dingen uitgelekt. Onderdelen, de behuizing enz.

Zoals dat bv wel met de zogenaamde SE gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Ja oké de geruchten. Die heb ik ook gelezen maar er zijn geen echte dingen uitgelekt. Onderdelen, de behuizing enz.

Zoals dat bv wel met de zogenaamde SE gebeurd is.
Ik ben bang helaas dat de ipad pro 9,7 alsnog geen grote verrassing gaat worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amps schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:29:
Enige waar ik geïnteresseerd in ben is de nieuwe iPad. Hopelijk komt deze snel na de aankondiging uit :) Er zijn aanwijzingen dat er geen 64GB komt maar een 32 en 128GB versie. Ik heb helaas niet genoeg aan 32GB en 128 GB is ook weer een overkill.
Ik zou alleen de hogere prijs vreemd vinden.
De geruchten gaan dat de iPad 9,7 pro beschikbaar komt in 32GB maar dan wel $599,- moet kosten.

Wat mij persoonlijk wat veel lijkt in de hedendaagse slechte tablet markt.

Ik ben ook wel benieuwd wat ze met de Lineup gaan doen.

IPad Mini retina, iPad mini 4, iPad Air, iPad Air 2, iPad 9,7 pro, iPad pro. Het wordt een beetje een rommeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Ik ga voor de SE..Back to basis..Heb nu een 6s, maar vind 4inch eigenlijk mooi handelbaar..Wat zou dat ding gaan kosten eigenlijk? 64GB ga ik voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:
Ik ga voor de SE..Back to basis..Heb nu een 6s, maar vind 4inch eigenlijk mooi handelbaar..Wat zou dat ding gaan kosten eigenlijk? 64GB ga ik voor...
zit er ook sterk aan te denken om mijn 64Gb 6S te gaan vervangen voor die nieuwe ''SE" of hoe ie ook mag gaan heten. Mijn voornaamste reden is dat ik de 6S toch zeer onhandig in mijn broekzakken vind zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Geert1976 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:56:
[...]

zit er ook sterk aan te denken om mijn 64Gb 6S te gaan vervangen voor die nieuwe ''SE" of hoe ie ook mag gaan heten. Mijn voornaamste reden is dat ik de 6S toch zeer onhandig in mijn broekzakken vind zitten
Laat dat nu net ook mijn reden zijn! Ik ga dus weer de ? naar Duitsland om hem te halen, dag van release, wanneer dit ook mag zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Begin maart waren er gerichten dat het Thunderbolt Display slecht leverbaar was. In de 3 apple stores en online weer op voorraad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Laat dat nu net ook mijn reden zijn! Ik ga dus weer de ? naar Duitsland om hem te halen, dag van release, wanneer dit ook mag zijn...
Ik verwacht eigenlijk geen gefaseerde release voor dit product.

Meer zoals de iPad's en iPod's gereleased worden. Gewoon vanaf X op de webshop, volgende dag in huis. Ook in de tweede en derde wave landen direct.
pdavie2311 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:
Ik schiet in op €100,- goedkoper dan de 6s als de SE 6s hardware krijgt. Mocht de SE gebaseerd worden op 6 hardware dan ga ik voor €599,-

Ik verwacht persoonlijk dat de SE er zo uit gaat zien:
iPhone 6 hardware met iPhone 6s camera, om binnen de Keynote heel erg de nadruk te leggen op die camera (wel 12MP, geen 4k) 16 GB en 32 GB model, design van de 6/6s met het scherm van de 5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

One More Thing: the new MacBook Air.. ben erg benieuwd! En de SE en Pro 9.7 heb ik eigenlijk al besloten te gaan kopen als opvolgers van mijn trouwe iPhone en iPad.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik denk niet dat je te veel moet verwachten van een nieuwe macbook. De skylake chips die de nieuwe macbooks hoogstwaarschijnlijk gaan poweren worden pas deze maand of in april geproduceerd. Het is dus erg onwaarschijnlijk dat er nog iets in die trend gaat komen. Overigens is een prijsverhoging van 499 naar 599 voor het instapmodel iets te veel van het goede. Dan ga ik liever voor een surface pro 4. :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:48:
Ik denk niet dat je te veel moet verwachten van een nieuwe macbook. De skylake chips die de nieuwe macbooks hoogstwaarschijnlijk gaan poweren worden pas deze maand of in april geproduceerd. Het is dus erg onwaarschijnlijk dat er nog iets in die trend gaat komen. Overigens is een prijsverhoging van 499 naar 599 voor het instapmodel iets te veel van het goede. Dan ga ik liever voor een surface pro 4. :<
Maarja dan zit je wel met Windows, daar heb ik persoonlijk geen cent voor over.

Ik verwacht verder ook geen nieuwe MacBook Air. Ik verwacht eigenlijk dat de MacBook Air lijn niet verder gaat.

Eerder
12" MacBook
13" MacBook "pro"
14" MacBook
15" MacBook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Op goed geluk dat je een goede krijgt dan (sorry kan het ff niet laten). Die skylake chips heeft Apple al tot hun beschikking hoor.
De iPad, jammer dat ie € 100,- duurder wordt maar na 4 jaar iPad 3 maak ik me daar echt niet druk om.
Wel belangrijk dat de SE zoals nu verwacht ongeveer € 549,- tot € 599,- gaat kosten anders wordt dat idd te gek.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:54:
Wel belangrijk dat de SE zoals nu verwacht ongeveer € 549,- tot € 599,- gaat kosten anders wordt dat idd te gek.
Ja zoiets verwacht ik ook. Met iPhone 6 hardware dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amps schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:29:
Ik ben vooral benieuwd wat de 4G versie moet kosten. Hopelijk doen ze niet hetzelfde als bij de iPad Pro waar alleen de 128GB versie leverbaar is met 4G. Want ik heb dat geheugen niet nodig maar wil wel perse 4G hebben en 128GB én 4G wordt me gewoon te duur. In dat geval sla ik deze iPad wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 02:04
Ik hoop met hoofdletter H, dat er een refresh komt van de thunderbolt display. 24" 4K en 27" 5K zou echt fantastisch zijn. Alle macs hebben momenteel minimaal 2 TB2 aansluitingen dus 5K moet geen probleem zijn om gewoon desktop werk op 60Hz mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
supersnathan94 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:49:
Ik hoop met hoofdletter H, dat er een refresh komt van de thunderbolt display. 24" 4K en 27" 5K zou echt fantastisch zijn. Alle macs hebben momenteel minimaal 2 TB2 aansluitingen dus 5K moet geen probleem zijn om gewoon desktop werk op 60Hz mee te doen.
Ja, graag! :D

(alle behalve de 12" MacBook dan.. :P )

Zoals hierboven al genoemd. Mocht er een 4" iPhone uitkomen met iPhone 6(s) specs, (pré is camera 12MP + 4K filmen en 64GB) voor <€599 ga ik mijn iPhone 6s 64GB inruilen. De 'main' feature 3D touch van de 6s (buiten camera) gebruik ik écht nauwelijks.

[ Voor 22% gewijzigd door SquareOne op 19-03-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er zijn nogal wat geruchten over de iPhone SE.

Er wordt vooral gesproken over vormgeving en camera, maar opvallend weinig over het RAM. De geruchten gaan uit van 1 tot 2 GB.

Als het 1 GB wordt, dan is de gebruiksduur beperkt. Ik heb een 4s. Deze telefoon heeft 512 MB en een webbrowser en NS app kan ik al niet gelijk tijdig open hebben zonder dat de apps bij switchen opnieuw worden gestart. Om een eventuele opvolger twee jaar plezierig te kunnen gebruiken, is het volgens mij wel van belang dat er tenminste 2 GB RAM aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik ga er vanuit, maar hoop zeker, dat er inderdaad 2 GB in de SE komt.
In de iPad Pro 9.7 ook 2 GB en in de 128 GB variant net als in de iPad Pro 12 dan ook 4 GB?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hangt allemaal af van de basis waarop hij gebaseerd wordt.

Wat je nu online veel leest is dat mensen de 6s specs verwachten voor de lage prijs die ook rond gaat in het geruchten circuit.

Dat gaat naar mijn mening niet gebeuren, waarom zou Apple de Plus €100,- duurder maken t.o.v de standaard 6s en de SE vervolgens €200,- goedkoper te maken? Dat rijmt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48

Grin

Ride si sapis.

supersnathan94 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:49:
TB2 trekt geen 5K @ 60Hz, daarvoor moet je naar TB3.
Maar eigenlijk verwacht ik dat Apple pas retina displays gaat leveren als DP1.3 is geadopteerd door TB. TB3 maakt namelijk nog geen gebruik van DP1.3 maar van DP1.2. Maar ik hoop het met je! Dat huidige 27" ding kan echt niet meer! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 19-03-2016 21:13 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoop op een nieuwe 12'' Macbook, maar dat zal wel niet.

Kan de keynote helaas niet volgen i.v.m. werk, maar ben erg benieuwd wat voor nieuwe dingetjes er komen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 02:26
Ik hoop (en denk) dat de nieuwe 4" iphone de internals van de 6s heeft inclusief 2 gb ram en de voorkant van de 6(s) en de achterkant van de 5s. Dan wordt het een no brainer, heb nu een iphone 6 maar heb altijd het verlangen om terug te gaan naar iets handzamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Grin schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:12:
[...]

TB2 trekt geen 5K @ 60Hz, daarvoor moet je naar TB3.
Maar eigenlijk verwacht ik dat Apple pas retina displays gaat leveren als DP1.3 is geadopteerd door TB. TB3 maakt namelijk nog geen gebruik van DP1.3 maar van DP1.2. Maar ik hoop het met je! Dat huidige 27" ding kan echt niet meer! :)
Eentje is ook niet genoeg, maar 2 wel. Dat doet dell nu als het goed is met de ultrasharps. Wordt ook gebruikt in de imacs als het goed is. Maar dan intern ofzo. Vage shit allemaal omdat het feitelijk dezelfde panelen zijn alleen dan met pc of zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

supersnathan94 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:40:
[...]

Eentje is ook niet genoeg, maar 2 wel. Dat doet dell nu als het goed is met de ultrasharps. Wordt ook gebruikt in de imacs als het goed is. Maar dan intern ofzo. Vage shit allemaal omdat het feitelijk dezelfde panelen zijn alleen dan met pc of zonder.
Ik durf een behoorlijke hoeveelheid geld te verwedden dat Apple geen monitor gaat maken waarbij je twee kabels moet gebruiken voor data. Intern bij een iMac ziet de gebruiker er niks van, maar drie(!) kabels gebruiken voor één monitor (2 data, 1 power) dat zie ik ze niet doen.
Neemt niet weg dat ik in jouw kamp zit; ik Hoop zeker dat ze aanstaande maandag met retina desktop monitoren komen! :Y
Buiten TB3 zie ik alleen niet hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Nouja. Ik zie ze er nog wel voor aan om een dualsocket Thunderbolt kabel te maken. Eentje voor de macbooks en mac pro en een voor de iMac. Voor alles boven 2013 is de spacing en protocol versie exact hetzelfde.

Zit je alleen met vage constructies voor komende generaties (dus TB4) dan heb je weer slechts 1 kabel nodig.

Maar goed, een 4K scherm zou ook al zat zijn. Op 24" meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

supersnathan94 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:55:
Nouja. Ik zie ze er nog wel voor aan om een dualsocket Thunderbolt kabel te maken. Eentje voor de macbooks en mac pro en een voor de iMac. Voor alles boven 2013 is de spacing en protocol versie exact hetzelfde.

Zit je alleen met vage constructies voor komende generaties (dus TB4) dan heb je weer slechts 1 kabel nodig.

Maar goed, een 4K scherm zou ook al zat zijn. Op 24" meer dan genoeg.
Hmmm zelfs dat zou niet werken, het gaat namelijk om het aantal TB controllers, niet alleen om het aantal TB poorten:
The MacBook Pro, MacBook Air, and others only have a single Thunderbolt controller, its duties split between two Thunderbolt 2 ports. So, even if you plugged a display into both of those, you'd still not have the bandwidth to support Retina 5K resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet niet of het 1 of 2 GB gaat worden voor de SE. Alle andere specs geven aan dat het een up-to-date telefoon kon gaan worden dat niet mag concurreren met de echte topmodellen (3D-touch, schermgrootte) maar wel fatsoenlijk meekan. Apple kennende zou het best 1 GB kunnen worden, en wel om een lijst redenen. 1 GB werkt namelijk ook voor de iPhone6, minder geheugen is minder energieverbruik en de winst van 2 GB is dat je meer tabbladen open kan hebben, maar dat boeit bij een 4"scherm niet.
Anderzijds, kan een telefoon met slechts 1 GB 4K-video opnemen en verwerken?

Met 2 GB zou de telefoon volmaakt perfect zijn, maar ik kan mij 1GB eigenlijk goed voorstellen.
* Delerium vindt de 12 Megapixel al voldoende perfectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De keynote is morgen 21 maart van 18:00 - 20:00 (GMT +1) en hier te volgen

http://www.apple.com/apple-events/march-2016/

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Grin schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:05:
[...]

Hmmm zelfs dat zou niet werken, het gaat namelijk om het aantal TB controllers, niet alleen om het aantal TB poorten:

[...]
Dump van mijn systeem overzicht:
Fabrikantnaam: Apple Inc.
Apparaatnaam: MacBook Pro
UID: 0x0001001700BE2150
Routetekenreeks: 0
Firmwareversie: 27,1
Domein-UUID: FF88D022-E4C5-905B-800F-AD1EDA8060F3
Poort:
Status: Geen apparaat aangesloten
Status koppeling: 0x101
Snelheid: Maximaal 20 Gb/s x1
Huidige breedte koppeling: 0x1
Firmwareversie linkcontroller: 0.15.0
Poort:
Status: Geen apparaat aangesloten
Status koppeling: 0x101
Snelheid: Maximaal 20 Gb/s x1
Huidige breedte koppeling: 0x1
Firmwareversie linkcontroller: 0.15.0
zo te zien heb ik dus twee controllers er in zitten. Macbook Pro 15" retina heeft dus gewoon 2 controllers die beiden op 20Gb/s werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-08 17:13
Het verbaast mij toch wel dat een hoop techblogs zeggen dat er geen nieuwe MBP's zullen komen. Als ze nu geen nieuwe uitbrengen breken ze ook een beetje de Early-Late-Middle cycle. De CPU's zijn er voor zover ik weet toch ook klaar voor.
Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in dat ze met geen komen dus ik hoop maandag op wat nieuwe 15" modellen die USB-C met TB3 hebben. Ik hoop wel dat ze HDMI e.d. Nog in leven laten op die computers, gezien het wel een pro moeten blijven. Ook hoop ik dat ze gewoon weer fijn terug gaan naar Nvidia ipv AMD GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in dat ze met geen komen dus ik hoop maandag op wat nieuwe 15" modellen die USB-C met TB3 hebben. Ik hoop wel dat ze HDMI e.d. Nog in leven laten op die computers, gezien het wel een pro moeten blijven.
NEE beter niet. Dan zijn per direct alle verkochte thunderbolt apparaten waardeloos. USB-c is voor plebs. Laat mij alsjeblieft een Mini display port connector houden. Doe hem dan in plaats van de Magsafe lader (liver ook niet, want magsafe is superchill) of een van de andere USB poorten (meest logische optie).

Het vervangen van MDP TB door USB-C TB is echt geen goed idee. Ik heb dan bijvoorbeeld een probleem met mijn TB array. Moet ik zeker weer met zo'n stom verloopje gaan werken. Heb net allemaal MDP verloopstekkers aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Delerium schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:28:
Apple kennende zou het best 1 GB kunnen worden, en wel om een lijst redenen. 1 GB werkt namelijk ook voor de iPhone6, minder geheugen is minder energieverbruik en de winst van 2 GB is dat je meer tabbladen open kan hebben, maar dat boeit bij een 4"scherm niet.

Met 2 GB zou de telefoon volmaakt perfect zijn, maar ik kan mij 1GB eigenlijk goed voorstellen.
Hoezo boeit dat bij een 4" scherm niet? Het gaat niet om schermen naast elkaar tonen Maar om het herladen van tabbladen als je ze even niet gebruikt. Op devices met 1gb gebeurt het heel vaak als je wisselt tussen apps. Op mijn iPad Air 1 gebeurt het zelfs als ik op dit forum een bericht aan het typen ben, wissel van tabblad en dan weer terug ga. Dan is al je tekst weg :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
supersnathan94 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:48:
[...]

NEE beter niet. Dan zijn per direct alle verkochte thunderbolt apparaten waardeloos. USB-c is voor plebs. Laat mij alsjeblieft een Mini display port connector houden. Doe hem dan in plaats van de Magsafe lader (liver ook niet, want magsafe is superchill) of een van de andere USB poorten (meest logische optie).

Het vervangen van MDP TB door USB-C TB is echt geen goed idee. Ik heb dan bijvoorbeeld een probleem met mijn TB array. Moet ik zeker weer met zo'n stom verloopje gaan werken. Heb net allemaal MDP verloopstekkers aangeschaft.
Ik stem alleen maar voor. Sowieso zijn ze overeen gekomen (Intel en de USB pipo's) om de poorten te combineren, dus het zou een logisch en voor de toekomst ook zorgeloos gevolg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Delerium schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:28:
Ik weet niet of het 1 of 2 GB gaat worden voor de SE. Alle andere specs geven aan dat het een up-to-date telefoon kon gaan worden dat niet mag concurreren met de echte topmodellen (3D-touch, schermgrootte) maar wel fatsoenlijk meekan. Apple kennende zou het best 1 GB kunnen worden, en wel om een lijst redenen. 1 GB werkt namelijk ook voor de iPhone6, minder geheugen is minder energieverbruik en de winst van 2 GB is dat je meer tabbladen open kan hebben, maar dat boeit bij een 4"scherm niet.
Anderzijds, kan een telefoon met slechts 1 GB 4K-video opnemen en verwerken?

Maar de SE gaat geen 4k kunnen opnemen.
Althans alleen als hij echt op de 6s gebaseerd gaat zijn, waar het niet naar uitziet omdat de uitgelekte schermen enz geen 3D Touch bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Maar de SE gaat geen 4k kunnen opnemen.
Althans alleen als hij echt op de 6s gebaseerd gaat zijn, waar het niet naar uitziet omdat de uitgelekte schermen enz geen 3D Touch bevatten.
Volgens Mark Gurman gaat hij juist wel 4k kunnen opnemen.
12 MP Camera, 4K Video, Live Photos, No 3D Touch:

Powered by the new internals are upgraded cameras and camera software. Like the iPhone 6s, the iPhone SE will be capable of taking and viewing Live Photos, pictures that embed a few seconds of video and audio before and after the time of the still photograph. On the iPhone 6s, these Live Photos are playable via a 3D Touch hard press, but the feature will work via a simple long press on the iPhone SE as the SE will not have 3D Touch.

As for the megapixel counts of the SE, sources say that the 4-inch device will include the same camera as the iPhone 6s: a 12 megapixel sensor that shoots 4K video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PBP schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:04:
[...]

Volgens Mark Gurman gaat hij juist wel 4k kunnen opnemen.

[...]
Maarja hij gokt ook maar wat natuurlijk ;)
(Net zoals wij :) )

Live Photos zonder 3D Touch lijkt mij persoonlijk BV niet iets wat erg logisch is.

Het hangt allemaal rond de interne specs die Apple gaat toevoegen. Geeft Apple ons een high end 4" model dan zal alles van de 6s er wel in komen.

Gaat Apple bezuinigen om de prijs lager te krijgen dan wordt het een soort kleine 6 en dan verwacht ik persoonlijk geen 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Live Photos zonder 3D Touch lijkt mij persoonlijk BV niet iets wat erg logisch is.

Het hangt allemaal rond de interne specs die Apple gaat toevoegen. Geeft Apple ons een high end 4" model dan zal alles van de 6s er wel in komen.

Gaat Apple bezuinigen om de prijs lager te krijgen dan wordt het een soort kleine 6 en dan verwacht ik persoonlijk geen 4k.
Nou ja, belangrijk verschil is natuurlijk dat hij daadwerkelijk bronnen binnen Apple heeft.

Live Photos is prima te doen zonder 3D Touch. Sterker nog, dat bestaat al: stuur maar eens een Live Photo naar een iPad of een oudere iPhone. Het enige wat je dan moet doen om een Live Photo af te spelen is het scherm lang indrukken (ipv, zoals bij 3D Touch) hard indrukken.

Vergeet niet dat over een paar maanden de iPhone 7 komt met A10-chip en een nog betere camera. Deze herfst ziet de line-up er als volgt uit:

- $0 iPhone SE
- $99 iPhone 6S
- $199 iPhone 7
- $299 iPhone 7 Plus

De 4-inch iPhone gaat dan prima mee. Voor $100 meer krijg je een groter scherm, 3D Touch en een betere selfie camera.

Zouden ze de iPhone SE in de herfst aankondigen, dan zou de iPhone SE in principe al verouderde hardware hebben (tov van de iPhone 7)... een slechtere camera, een slechtere chip, etc.

Nu kunnen ze zeggen dat ze een no-compromise 4-inch iPhone hebben gemaakt met de nieuwste hardware. Alleen 3D Touch mist... maar hé, het apparaat is dan ook $200 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Ben je niet bekend met Mark Gurman? De laatste jaren heeft hij er naar mijn weten nooit naast gezeten. Hij was bijvoorbeeld ook degene die het nieuwe design van iOS7 tot in detail heeft beschreven. Veel mensen geloofde het toen niet, en toch zag het er zo uit. En zo zijn er nog meer dingen. Hij is niet zomaar een vage blogger die zoveel mogelijk voorspellingen doet en er een aantal goed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 21:53
hoe graag we ook een nieuw 5K 27" scherm van Apple willen zien gaat dat niet gebeuren voor 2017.

quote uit de MacRumors Buyers guide:
Unfortunately, no existing Macs are powerful enough to handle the bandwidth necessary for 5K video over a single cable, so Apple needs to wait for the appropriate technology to be available before introducing a 5K display. This is the same reason the 27-inch 5K iMac is not able to function in target display mode.

Plug-and-play support for 5K external displays will require the DisplayPort 1.3 standard, but it is not clear when systems will support the new standard. Intel's latest Skylake processors launching in late 2015 and early 2016 do not support DisplayPort 1.3, meaning Skylake systems will be unable to support an external single-tile display similar that used in the Retina 5K iMac.

Intel's DisplayPort upgrade plans beyond Skylake are not known, but the DisplayPort 1.4 standard was announced in March of 2016. It is not clear if Intel will adopt DisplayPort 1.3 or move straight to the DisplayPort 1.4 standard, but either way, Macs with DisplayPort 1.3 or 1.4 are not likely to be available before 2017.

Ik zie Apple niet nu nog na al die jaren een kleine refresh uitbrengen voor hun display met USB 3.1 type C en thunderbolt 2/3. Daarvoor hebben ze al te lang hun scherm genegeerd. Maar de in 2017 willen we dan natuurlijk wel een model zien waar je u tegen zegt. USB 3.1 gen 2 type C (echt welke gek heeft die naamgeving bedacht |:( |:( ), 5K, een sloot aan io poorten, en natuurlijk stroomvoorziening voor je macbook over type C/thunderbolt kabel.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PBP schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Ben je niet bekend met Mark Gurman? De laatste jaren heeft hij er naar mijn weten nooit naast gezeten. Hij was bijvoorbeeld ook degene die het nieuwe design van iOS7 tot in detail heeft beschreven. Veel mensen geloofde het toen niet, en toch zag het er zo uit. En zo zijn er nog meer dingen. Hij is niet zomaar een vage blogger die zoveel mogelijk voorspellingen doet en er een aantal goed heeft.
Nou ken het blog uiteraard wel maar de beste man niet bij naam nee. Als hij er nooit naast zit hoeven we morgen niet meer kijken dus ;) Ben benieuwd. We gaan het morgen zien.
Uniciteit schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Nou ja, belangrijk verschil is natuurlijk dat hij daadwerkelijk bronnen binnen Apple heeft.

Live Photos is prima te doen zonder 3D Touch. Sterker nog, dat bestaat al: stuur maar eens een Live Photo naar een iPad of een oudere iPhone. Het enige wat je dan moet doen om een Live Photo af te spelen is het scherm lang indrukken (ipv, zoals bij 3D Touch) hard indrukken.

Vergeet niet dat over een paar maanden de iPhone 7 komt met A10-chip en een nog betere camera. Deze herfst ziet de line-up er als volgt uit:

- $0 iPhone SE
- $99 iPhone 6S
- $199 iPhone 7
- $299 iPhone 7 Plus

De 4-inch iPhone gaat dan prima mee. Voor $100 meer krijg je een groter scherm, 3D Touch en een betere selfie camera.

Zouden ze de iPhone SE in de herfst aankondigen, dan zou de iPhone SE in principe al verouderde hardware hebben (tov van de iPhone 7)... een slechtere camera, een slechtere chip, etc.

Nu kunnen ze zeggen dat ze een no-compromise 4-inch iPhone hebben gemaakt met de nieuwste hardware. Alleen 3D Touch mist... maar hé, het apparaat is dan ook $200 goedkoper.
Maar $200,- goedkoper lijkt mij gewoon een vreemde zet en ik denk dan ook dat de mensen die het 4" model willen zichzelf rijk rekenen.

Ik verwacht zoiets Basis prijs iPhone 6s. +$100,- als je een plus wilt. -$100 voor een SE. Want het missen van 3D Touch is toch geen extra discount van $100,- waard zou je zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Nou ken het blog uiteraard wel maar de beste man niet bij naam nee. Als hij er nooit naast zit hoeven we morgen niet meer kijken dus ;) Ben benieuwd. We gaan het morgen zien.
Dankzij hem zijn de presentaties de laatste jaren wel wat saai ja :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 21:53
Wat betreft de vermoedelijk nieuwe iPhone geloof ik erin dat Apple hier geen steken laat vallen. Die hebben ook wel signalen opgevangen dat een groot deel van hun klanten niet happig is voor de 4,7 en 5 "modellen.
Dus daar verwacht ik een 5S uiterlijk met 6S specs. Dus een A9, 2gb ram, 12 mp cam, geen force touch, wel nfc. De prijs verwacht ik net als de rest hier 100 euro onder de 6S.

De iPad was al redelijk duidelijk toen de Air 2 niet werd meegenomen in september bij de refresh. De air 2 zal gewoon nog zoals ie is verkocht worden tegen de huidige prijs, en er zal een kleine pro komen waarbij je dus weer 100 meer mag dokken voor het instap model.
Als dat zo mocht zijn zien we echt dat Apple verschuift van aanjager in de industrie naar een gevestigd bedrijf dat niet meer echt vooraan loopt.

wat betreft Macs zullen we niets zien. Al helemaal geen nieuwe macbook air. Die blijft zoals ie is nog jaren in het assortiment als goedkoopste macbook. Het zelfde zie je bij de pro lijn. Daar is de oude non retina pro ook nog altijd te koop. Vernieuwing moet je vooral zoeken in de macbook reeks. Nog een paar generaties intel chips en die reeks is ongeveer even snel als een air.
Mac nieuws gaan we denk ik zien op de WWDC.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:29:
[...]

[...]

Maar $200,- goedkoper lijkt mij gewoon een vreemde zet en ik denk dan ook dat de mensen die het 4" model willen zichzelf rijk rekenen.

Ik verwacht zoiets Basis prijs iPhone 6s. +$100,- als je een plus wilt. -$100 voor een SE. Want het missen van 3D Touch is toch geen extra discount van $100,- waard zou je zeggen?
Nou ja, het is maar voor even $200 goedkoper. Dadelijk, vanaf de herfst, is het prijsverschil 'gewoon' $100. In de tussentijd krijgen de iPhone verkopen komend kwartaal wél een boost.

Ik vermoed dat de prijsverschillen tussen iPhone 6 A8 chip en iPhone 6 A9 chip + iPhone 6 camera en iPhone 6S camera erg klein zijn. Zouden ze voor de 2014 iPhone 6 hardware gaan, dan krijg je eigenlijk al een verouderde 4-inch iPhone bij lancering. De extra kosten voor moderne 6S zijn minimaal, terwijl je wel een vee beter en extra positief verhaal kan neerzetten "no compromise 4-inch iPhone" of iets in die richting.

Tot slot helpt het (qua kosten) dat ze de iPhone 5S behuizing al sinds 2012 (!) maken en ze hebben al ervaring met lichtgebogen schermen sinds 2014.

Je kunt het ook anders bekijken: ze hadden ook tot de herfst kunnen wachten om deze iPhone te introduceren, dan was het prijsverschil (zoals jij logischer vindt) maar $100 zijn geweest.
Ze kiezen er echter voor om 'm al iets eerder te lanceren, het tijdelijk prijsverschil is dan wel $200 maar het geeft mogelijk ook een boost aan de totale iPhone verkopen in de tussentijd.
Plus: we hebben het hier over Apple. Doe zorgen er echt wel voor dat ze hun winstmarges halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geeft jou laatste zin niet precies aan waarom het prijsverschil maar $100,- zal bedragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MenN schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:40:
Wat betreft de vermoedelijk nieuwe iPhone geloof ik erin dat Apple hier geen steken laat vallen. Die hebben ook wel signalen opgevangen dat een groot deel van hun klanten niet happig is voor de 4,7 en 5 "modellen.
Dus daar verwacht ik een 5S uiterlijk met 6S specs. Dus een A9, 2gb ram, 12 mp cam, geen force touch, wel nfc. De prijs verwacht ik net als de rest hier 100 euro onder de 6S.
Ik ben überhaupt wel benieuwd hoe groot die zogenaamde 4" drang nou echt is. Een "groot deel van hun klanten" lijkt mij sterk overdreven, de iPhone 6 en 6s worden als gekken verkocht, dat zijn echt niet allemaal nieuwe klanten omdat een "groot deel van hun klanten" op een kleine iPhone wacht.

Volgens mij leeft die drang maar onder een klein gedeelte van de gebruikers. Ik spreek behoorlijk wat (zakelijke) eindgebruikers en hoor maar zelden dat ze de 4,7" versie te groot vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
Afgezien van de specs, vind ik het wel jammer dat Apple de nieuwe kleine iPhone zeer waarschijnlijk "SE" gaat noemen. De gehele line-up, of je nu kijkt naar Macbook's, iPads of iPhones heeft verwarrende namen (zeker door het aanhouden van oude modellen). Ik snap niet dat het Apple niet lukt om gewoon consistente productnamen toe te passen over de gehele line-up :P.

Straks met de SE, kunnen we kiezen uit: zonder toevoeging, met nummer, "s", "c", "se", "pro", "mini", "air' en "nano".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Zou ik de se kunnen halen volgende week vrijdag bij de Apple Store? Of is dat te vroeg denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hoedje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:36:
Afgezien van de specs, vind ik het wel jammer dat Apple de nieuwe kleine iPhone zeer waarschijnlijk "SE" gaat noemen. De gehele line-up, of je nu kijkt naar Macbook's, iPads of iPhones heeft verwarrende namen (zeker door het aanhouden van oude modellen). Ik snap niet dat het Apple niet lukt om gewoon consistente productnamen toe te passen over de gehele line-up :P.

Straks met de SE, kunnen we kiezen uit: zonder toevoeging, met nummer, "s", "c", "se", "pro", "mini", "air' en "nano".
http://www.iculture.nl/ap...roducten-special-edition/

Een beetje limited gevoel ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:41:
Zou ik de se kunnen halen volgende week vrijdag bij de Apple Store? Of is dat te vroeg denken jullie?
Nou ik denk dat je daarmee wel eens goed zou kunnen zitten. Weekje erna misschien.

Dit lijkt me geen product met een gefaseerde uitrol eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:18:
Geeft jou laatste zin niet precies aan waarom het prijsverschil maar $100,- zal bedragen :)
Als jij verwacht dat de A9 chip en iPhone 6S camera ongeveer +$100 kosten t.o.v. de A8 chip en iPhone 6 camera, dan wel. Maar mijn vermoeden is dat dat niet zo is en dat de iPhone SE dadelijk gewoon de prijs van de iPhone 5S overneemt en dat ze dan alsnog wel op hun marges uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:06:
[...]

Als jij verwacht dat de A9 chip en iPhone 6S camera ongeveer +$100 kosten t.o.v. de A8 chip en iPhone 6 camera, dan wel. Maar mijn vermoeden is dat dat niet zo is en dat de iPhone SE dadelijk gewoon de prijs van de iPhone 5S overneemt en dat ze dan alsnog wel op hun marges uitkomen ;)
Ja want laten we niet alsof doen Apple kijkt naar de daadwerkelijke kosten als het aankomt op onderdelen, een iPhone 6s Plus 128 GB kost ook nauwelijks meer dan een iPhone 6s Plus 16 GB op de productie band maar toch zit er €200,- prijs verschil tussen.

Het gaat om de positionering van het ding. Als het echt een kleine 6s wordt dan zouden ze wel heel dom zijn om dan $200,- onder de normale 6s te gaan zitten alleen omdat er dan geen 3D Touch inzit, ik zie dat niet zo snel gebeuren.

$200,- minder tov een 6s 4,7" lijkt mij alleen realistisch als ze voor 6 hardware gaan met een nieuwe camera (wat nog steeds een upgrade is tov de 5s)

Maar goed er zijn ook mensen online die denken dat ze de iPhone 5s af gaan prijzen naar $225,- losse verkoop 8)7

We gaan het allemaal zien morgen, ik zelf verwacht geen prijs wondertjes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Wilde gok! :)

iPhone 5s 16 GB € 299,-
iPhone SE 16 GB A9 2 GB € 569,-
iPad Pro 9.7 32 GB A9X 2 GB € 629,-
MacBook Air 13" ..* ? Skylake en DDR 4 vanaf € 1149,-
MacBook Air 15" ..* ? Skylake en DDR 4 vanaf € 1299,-

Laatste 2 volledig nieuw design, dito graphics en scherm en 13" standaard 4 GB en 15" standaard met 8 GB werkgeheugen.

Bindt me er niet aan vast, hang me er niet aan op... ;) Ter plekke uit mijn duim gezogen, eens kijken hoever ik er naast zit morgen!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 13:46
GerardVanAfoort schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:58:
Wilde gok! :)

iPhone 5s 16 GB € 299,-
iPhone SE 16 GB A9 2 GB € 569,-
iPad Pro 9.7 32 GB A9X 2 GB € 629,-
MacBook Air 13" ..* ? Skylake en DDR 4 vanaf € 1149,-
MacBook Air 15" ..* ? Skylake en DDR 4 vanaf € 1299,-

Laatste 2 volledig nieuw design, dito graphics en scherm en 13" standaard 4 GB en 15" standaard met 8 GB werkgeheugen.

Bindt me er niet aan vast, hang me er niet aan op... ;) Ter plekke uit mijn duim gezogen, eens kijken hoever ik er naast zit morgen!
Zou mooi zijn, nieuwe MacBook airs, zeker als ze een beter scherm krijgen, dan wil ik er wel een.
Medewerker van een bedrijf meldde op Reddit een lage voorraad van MacBooks, wieweet worden die geupdate.
(https://www.reddit.com/r/.../4b7kyv/macbook_12_renew/)

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:33:
[...]

Ja want laten we niet alsof doen Apple kijkt naar de daadwerkelijke kosten als het aankomt op onderdelen, een iPhone 6s Plus 128 GB kost ook nauwelijks meer dan een iPhone 6s Plus 16 GB op de productie band maar toch zit er €200,- prijs verschil tussen.

Het gaat om de positionering van het ding. Als het echt een kleine 6s wordt dan zouden ze wel heel dom zijn om dan $200,- onder de normale 6s te gaan zitten alleen omdat er dan geen 3D Touch inzit, ik zie dat niet zo snel gebeuren.

$200,- minder tov een 6s 4,7" lijkt mij alleen realistisch als ze voor 6 hardware gaan met een nieuwe camera (wat nog steeds een upgrade is tov de 5s)
Nou ja, we zullen inderdaad morgen zien wat het zal zijn.

My final bets voor de iPhone SE:
- iPhone 5S prijs
- 12 MP iPhone 6S camera met 4K video
- 1.2 MP iPhone 6 front-facing camera
- A9 chip
- Géén 3D touch
- Géén 'Retina Flash' (selfie flits)

Yep, ik heb veel vertrouwen in de bronnen van 9to5Mac... vooral omdat ze er zelden tot nooit naast zitten. ;)

Edit: en ik gok er ook op dat de iPhone 5S uit het assortiment verdwijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 20-03-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
Een vlugge tweet naar ABN AMRO leert overigens ook dat we morgen nog geen Apple Pay hoeven te verwachten in Nederland, helaas. Kan niet wachten tot ik het kan gebruiken.

https://twitter.com/ABNAMRO/status/711591614213398528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Daar zou ik ook graag gebruik van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dennissimeau schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:48:
Een vlugge tweet naar ABN AMRO leert overigens ook dat we morgen nog geen Apple Pay hoeven te verwachten in Nederland, helaas. Kan niet wachten tot ik het kan gebruiken.

https://twitter.com/ABNAMRO/status/711591614213398528
Ik betaal nu geregeld "contactloos" met mijn AbnAmro kaart. Werkt erg goed, is een verademing.

Ik zie ApplePay dan ook graag komen, al is het maar met ondersteuning voor mijn CC (ook abnamro) zodat ik het in ieder geval in het buitenland kan gebruiken.

Helaas is de ABN niet echt vlot met zulke dingen. TouchID heeft ook drie jaar geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of Apple de normale 6 überhaupt nog gaat aanbieden deze zomer met de komst van de nieuwe (5)SE.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht wel nieuwe Apple Watch bandjes ivm 'Let us loop you in'.
In de announcement-afbeelding zie je ook 4 kleuren; zilver, roze, goud en champagne? Dus in die kleuren zal de iPhone 5SE wel verkrijgbaar zijn, of de Apple Watch (bandjes?) krijgt een paar nieuwe kleuren erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Dutchdude99 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:04:
[...]

Zou mooi zijn, nieuwe MacBook airs, zeker als ze een beter scherm krijgen, dan wil ik er wel een.
Medewerker van een bedrijf meldde op Reddit een lage voorraad van MacBooks, wieweet worden die geupdate.
(https://www.reddit.com/r/.../4b7kyv/macbook_12_renew/)
Als ik in Duitsland kijk zie ik flinke kortingen voor het 12" model, tot wel 400 euro. Lijkt me dus waarschijnlijk dat-ie vernieuwd wordt. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:02:
[...]

Ik betaal nu geregeld "contactloos" met mijn AbnAmro kaart. Werkt erg goed, is een verademing.

Ik zie ApplePay dan ook graag komen, al is het maar met ondersteuning voor mijn CC (ook abnamro) zodat ik het in ieder geval in het buitenland kan gebruiken.

Helaas is de ABN niet echt vlot met zulke dingen. TouchID heeft ook drie jaar geduurd.
ABN heeft geen Touch ID.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:44:
[...]

ABN heeft geen Touch ID.
Nog steeds niet? Ik had begrepen dat het sinds de laatste grote update verwerkt was maar niet getest eigenlijk (Hij zeurt nu steeds om een identifier welke ik nergens kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
Donstil schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:51:
[...]

Nog steeds niet? Ik had begrepen dat het sinds de laatste grote update verwerkt was maar niet getest eigenlijk (Hij zeurt nu steeds om een identifier welke ik nergens kan vinden).
Nope. Helaas niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-TECH schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:32:
[...]

Als ik in Duitsland kijk zie ik flinke kortingen voor het 12" model, tot wel 400 euro. Lijkt me dus waarschijnlijk dat-ie vernieuwd wordt. oOo
Ik heb het 12" model in november gekocht met bijna €300,- korting. Dat is dus niet direct een reden om een nieuwe te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 18:54

The Chosen One

Zie signature!

Meeste waar ik nog naar uitkijk zijn de 4 speakers. :D
Altijd mooi dat er meer RAM inzit en betere specs jada jada vergeleken met me iPad 4 maar altijd dat geluid van 1 kant begint me nu nog meer te "irriteren". ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The Chosen One schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:10:
Meeste waar ik nog naar uitkijk zijn de 4 speakers. :D
Altijd mooi dat er meer RAM inzit en betere specs jada jada vergeleken met me iPad 4 maar altijd dat geluid van 1 kant begint me nu nog meer te "irriteren". ;p
Het geluid van de iPad Pro is echt heel erg lekker (voor een tablet). Ben benieuwd of ze dat in de 9,7 ook voor elkaar krijgen.

Zou idd wel gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
D-TECH schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:32:
[...]

Mag ik vragen waar :)? Ben zelf nog op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik verwacht niet zoveel van deze keynote. Zijn deze keer ook geen zaken waar ik op zit te wachten. Hoop voor de mensen die op een 5K Cinema Display wachten dat ie komt, maar kans lijkt mij (weer) klein. Ik heb vorig jaar een iMac 5K gekocht, na lang wachten op een los 5K scherm.

De iPad zal gewoon een specbump zijn.

Wel heb ik de hoop op een kleinere iPhone. Ik heb nu de 6, maar het formaat hoeft van mij niet zo groot te zijn. Nadeel vind ik dat ze die kleinere iPhone waarschijnlijk ook lagere specs gaan geven of missende features, omdat ze de grote iPhone als topmodel beschouwen. Het liefst zie ik dat ze identiek zijn, m.u.v. het schermformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Tom schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:14:
Wel heb ik de hoop op een kleinere iPhone. Ik heb nu de 6, maar het formaat hoeft van mij niet zo groot te zijn. Nadeel vind ik dat ze die kleinere iPhone waarschijnlijk ook lagere specs gaan geven of missende features, omdat ze de grote iPhone als topmodel beschouwen. Het liefst zie ik dat ze identiek zijn, m.u.v. het schermformaat.
Het lijkt me ondertussen redelijk duidelijk dat die kleinere iPhone (SE) vandaag wordt aangekondigd ;) .
De geruchten gaan dat de specs hetzelfde zijn als die van de iPhone 6S, dus dat komt wel goed.

Ik verwacht verder eigenlijk niet zo veel bijzonders vanavond, denk zelfs dat dit een van minst leuke keynotes wordt van de afgelopen jaren.

[ Voor 10% gewijzigd door MRDude22 op 21-03-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica