Hulp nodig bij de aankoop van een televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKnijff
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 15:51
Hallo allemaal,

Voordat ik mijn 'probleem' schets is het wel zo netjes om me even voor te stellen. Ik ben Jelle, 28 jaar en kom al redelijk lang op Tweakers. Tot dusver was ik altijd een stille bezoeker, ik heb nooit iets gepost op het forum. Echter heeft Tweakers me wel geholpen bij het doen van verschillende aankopen.

Sinds een kleine twee weken woon ik samen met m'n vriendin, dit bevalt erg goed. Tot op heden maken we gebruik van de televisie van m'n vriendin (24 inch), maar deze is veel te klein voor onze woonkamer en vanwege die reden zijn we op zoek naar een nieuw exemplaar. We zitten 4 tot 4,5 meter bij de televisie vandaan en zijn tot de conclusie gekomen dat onze voorkeur uitgaat naar een 55 inch televisie. Hoe we tot deze maat zijn gekomen? We hebben simpelweg de maat uitgeknipt uit karton en tegen de muur in kwestie gehangen.

Na het vaststellen van de maat heb ik m'n research vervolgd om op zoek te gaan naar een geschikt merk. Dit viel in eerste instantie niet mee. Wat zijn er toch een hoop verschillende merken met diverse modellen. Toen realiseerde ik me opeens weer dat er maar één merk is wat ambilight als feature heeft; Philips. Vrienden van ons hebben een 65 inch model met ambilight en vooral bij het bekijken van films vind ik het echt wat toevoegen. Uiteraard is een televisie niet per definie geschikt als hij over ambilight beschikt, daarom ben ik met wat vrienden gaan praten om hun ervaringen en meningen te peilen. Uit meerdere gesprekken kwam naar voren dat Philips prima in staat is om televisies met mooie beeldkwaliteit te produceren, fijn om die bevestiging te hebben gekregen.

55 inch, Philips, ik ben weer een stap dichter bij het model waar ik naar op zoek ben. Wat is je budget, Jelle? Deze vraag stelde iemand me toen we het over deze kwestie hadden. Hmm, ik keek m'n vriendin aan en zei half vragend: ''1.500 euro?'' Ze vond het ietwat aan de hoge kant, maar stemde er wel mee in. Fijn, weer een aspect overwonnen. Sindsdien ben ik aan het zoeken naar modellen die aan die eisen voldoen en kom ik er eigenlijk niet meer uit. Dat is dus precies de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt. Ik vertrouw erop dat dit forum mensen bevat die me kunnen voorzien van tips en andere waardevolle informatie om me te helpen bij het maken van de keuze.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/70x4zr_th.jpg

De televisie mag samen gaan werken met m'n Sony STR-DN850 en Dali Zensor 3's. Verder wordt ons appartement binnenkort voorzien van glasvezel van XS4ALL. In de nabije toekomst wordt er zeer waarschijnlijk een PS4 aangeschaft om lekker comfortabel op de bank te kunnen gamen. Het geluid van de televisie vind ik onbelangrijk omdat alle audio via m'n receiver en Zensors zal verlopen. 3D hecht ik nauwelijks waarde aan. Als de televisie het kan, prima, maar absoluut geen prioriteit. 4K vind ik daarentegen wel een must, ik wil een televisie die toekomstbestendig is en bovendien kan ik niet wachten om bijvoorbeeld Netflix series in dat formaat te bekijken. Dat brengt gelijk het eerste aandachtspunt met zich mee; de H.265 codec. Volgens mij ondersteunen niet alle televisies dit standaard, ik zou het erg fijn vinden als ik geen externe mediaspeler nodig heb om 4K af te kunnen spelen. Naast Netflix wil ik eigenlijk zo min mogelijk gebruik maken van de smart TV functies. Dit hoofdzakelijk omdat ik veelal lees dat er helaas nog een hoop bugs in de software zitten. Zijn er hierin bijvoorbeeld nog verschillen tussen Android TV of Android 4.2?

Zelf heb ik, zoals ik hierboven al aangaf, ook al wat research gedaan. De onderstaande modellen (lijken te) voldoen aan m'n eisen:Graag hoor ik van jullie welk exemplaar jullie zouden kiezen als jullie in mijn schoenen zouden staan en waarom. Tips en/of opmerkingen zijn sowieso van harte welkom. Ik zie dat m'n openingspost behoorlijk lang is geworden, hopelijk weerhoudt jullie dat er niet van om te reageren.

Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!

Jelle

Update 1 - 20 maart
Door de vele negatieve berichten op Philips is het plan gewijzigd. M'n verstand zegt dat ik ambilight moet laten varen en moet kiezen voor een ander merk, dit merk wordt Sony. Enerzijds omdat er hier positief over gesproken wordt en anderzijds omdat zowel m'n vriendin en ik dat hele strakke televisies vinden. Ik ga wederom een paar modellen uitzoeken en ik hoop dat er dan positievere berichten volgen.

Zojuist even de Pricewatch ingevuld o.b.v. mijn wensen: http://tweakers.net/price...622;443625;405007;466594/

[ Voor 5% gewijzigd door iKnijff op 20-03-2016 07:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43
Hmm, even opgelijst wat de verschillen zijn. Lijkt mij dat je dan het beste de 55PUS7101 neemt. :) Vooral ook omdat de 2016 modellen later dit jaar ondersteuning zouden moeten krijgen voor HDR (of toch het correct weergeven ervan).

55PUS7101:
- 2016 model
- Android TV met MTK SoC
- Netflix 4K
- HEVC decoder
- VP9 decoder
- géén 3D
- wide color gamut display (iets meer dan gewoon rec.709)

55PUS8809:
- 2014 model
- geen Android TV en minst kans op software fixes/updates
- Netflix tot 2K
- geen HEVC decoder
- geen UHD broadcast
- wél 3D (beter dan 55PUK7150)

55PUK7150:
- 2015 model
- Android TV met Marvell SoC (meer SW issues dan met de MTK SoC)
- Netflix 4K
- HEVC decoder
- 3D functionaliteit

55PUS6501:
- 2016 model
- Android TV met MTK SoC
- Netflix 4K
- HEVC decoder
- VP9 decoder
- géén 3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf zou ik geen van de modellen op mijn shortlist zetten, simpelweg omdat ik me niet kan heugen wanneer Philips voor het laatst een tv heeft gepresenteerd die echt goed uit reviews kwam. Als je Amblight wil, heb je geen andere optie. Als het om het geheel gaat meer dan genoeg mogelijkheden.

Toevallig heb ik enkele weken geleden bij een kennis meegeholpen om diens nieuwe Philips aan te sluiten. Het beeld was redelijk maar de software een drama.

Ik zou je adviseren verder te kijken bij Panasonic, Sony en Samsung.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA omdat dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor dat geld kan je veel kanten op. Wij op Tweakers zijn niet gewoon om er omheen te draaien, dus mijn punt zal ik maar maken>> ben geen fan van Philips.

Voor 1250 a 1350 ben je klaar met bijv:

Sony kdl-55x8505c
Panasonic tx-55cx750
Samsung ue55ju7000l

Alle 3 dijken van Tv's, wel 2015, maar of je daar een punt van maakt is aan jou, voordeel is dat ze prijs-effectiever zijn dan wat er nu mondjesmaat van 2016 aan uitkomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-10 20:59
Zal zelf nooit voor een Philips gaan, lees de reviews maar eens door..

Een half jaar teug de mijne aangeschaft (Sony kdl-55x8505b, inmiddels is er een c versie) en moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben..

Verkoper van Bcc gaf aan, Philips vanaf blijven, Samsung pakken als het je ook om het smart gedeelte geeft en wil je het beste beeld, ga dan voor Sony..

Succes met je zoektocht!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

S1NN3D schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:35:
Zelf zou ik geen van de modellen op mijn shortlist zetten, simpelweg omdat ik me niet kan heugen wanneer Philips voor het laatst een tv heeft gepresenteerd die echt goed uit reviews kwam. Als je Amblight wil, heb je geen andere optie. Als het om het geheel gaat meer dan genoeg mogelijkheden.

Toevallig heb ik enkele weken geleden bij een kennis meegeholpen om diens nieuwe Philips aan te sluiten. Het beeld was redelijk maar de software een drama.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA omdat dit aankoopadvies betreft.
Hier kan je ook nog LG aan toevoegen.

Verder zou ik kijken naar een maatje groter, ik heb zelf een 42" en als ik echt een mooie Full HD film ga kijken dan betrap ik mij steeds vaker erop dat ik de bank dichterbij de tv schuif zodat ik op 1,5 meter zit ipv 2,5 meter. Ik kan dan meer detail zien en wordt meer in de film gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKnijff
ZouZou Dude schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:17:
Hmm, even opgelijst wat de verschillen zijn.
Bedankt voor de lijst en de moeite. Erg verhelderend!
S1NN3D schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:35:
BTFD schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:40:
Zal zelf nooit voor een Philips gaan, lees de reviews maar eens door.
Wow, dit had ik niet aan zien komen. Ik had wel verwacht dat er voor- en tegenstanders zouden zijn, maar dat de overgrote meerderheid zo duidelijk 'anti' is.. Dit is weliswaar niet wat ik het liefst had willen horen, maar zeker goed om te weten. Het heeft me in ieder geval aan het denken gezet. Ik ga er nog eens goed over nadenken. Een 'goede' televisie is immers belangrijker dan een televisie met een coole, unieke feature die verder minder presteert. Thanks!
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:47:
Verder zou ik kijken naar een maatje groter
Daar is onze muur niet groot genoeg voor. Plus dat ik 55 inch eerlijk gezegd al een heel ding vind, haha. Toch bedankt voor je input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BTFD schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:40:
Zal zelf nooit voor een Philips gaan, lees de reviews maar eens door..

Een half jaar teug de mijne aangeschaft (Sony kdl-55x8505b, inmiddels is er een c versie) en moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben..

Verkoper van Bcc gaf aan, Philips vanaf blijven, Samsung pakken als het je ook om het smart gedeelte geeft en wil je het beste beeld, ga dan voor Sony..

Succes met je zoektocht!
Die C versie is er ook al bijna een jaar ;) . Ze zijn ondertussen alweer toe aan de D versies ....

Van wat je zo leest over het Panasonic smart gedeelte wordt je ook niet vrolijk met al die storingen (omdat alles via hun eigen servers loopt). De huidige Sony tv's hebben een speciale Netflix knop op de afstandbediening om het makkelijk te maken (maar mooi is anders). De 2016 modellen krijgen er zo te zien ook nog een Google Play knop bij 8)7
Samsung lijkt me het meest stabiel samen met LG ... 55JU7000 en Sony X8505C lijken de voor de hand liggende keuzes. Als je de CX750 erbij pakt kan je ook het halve LG modellen gamma erbij pakken met IPS panelen (wel UF770 of hoger zoals pricewatch: LG 55UF860V Zwart)

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 19-03-2016 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:26

Bever!

3

Ook een enorme dooddoener zo'n advies bij bcc als je voor beeldkwaliteit gaat neem een sony.. alsof alle sonys goed zijn en alle samsungs slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bever! schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:43:
Ook een enorme dooddoener zo'n advies bij bcc als je voor beeldkwaliteit gaat neem een sony.. alsof alle sonys goed zijn en alle samsungs slecht.
Tjah het is BCC. Daar kun je direct beginnen als je net bij Kruitvat ontslagen bent. Geen enkele inhoudelijke kennis. Daarom altijd slim om zelf op onderzoek te gaan en even bij BCC te bekijken hoe de tv er in het echt uit ziet. Dit soort winkels houdt in de toekomst op te bestaan ben ik bang. Het onderscheidend vermogen, wat het persoonlijk contact en goed advies moet zijn tegenover internetwinkels is compleet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Persoonlijk zou ik je ook afraden om een Philips TV te kopen. Ik heb eerst een 2014 model (48PFS8109) gehad welke wegens vele problemen omgeruild was voor een 2015 model (48PUS7600) met nog grotere problemen. Uiteindelijk heb ik het aankoopbedrag van de 48PFS8109 retour gekregen en een LG 55EF950V gekocht welke probleemloos functioneert.

Wat betreft het beeldformaat zou ik zo groot mogelijk nemen zeker gezien jouw kijkafstand die mij wat groot lijkt voor een 55'' TV. Ik zit zelf bij mijn 55'' TV op ongeveer 2,5m.

Wat betreft de relatie tussen beeldformaat en ideale kijkafstand: http://www.rtings.com/tv/learn/size-to-distance-relationship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKnijff
Haha, in mijn ogen ook niet nodig. Heb al een Harmony Hub in huis, dus zeer waarschijnlijk volgt er binnenkort een bijpassende afstandsbediening.
Het valt me op dat er hier (nog) niemand negatief is geweest over dit merk. Gevoelsmatig was dit het tweede merk op m'n lijstje. Ik ben er inmiddels over uit dat het geen Philips gaat worden, m'n vriendin heeft het er iets moeilijker mee volgens mij. Ik ga de focus van het topic veranderen van Philips naar Sony. Ben benieuwd welke modellen er dan tevoorschijn komen en of er één of meerdere modellen zijn die voldoen aan m'n eisen.

Nogmaals bedankt voor de input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Sony uit 2015 en ben erg blij met de beeldkwaliteit. De Sonys hebben Android TV wat veel features biedt maar nog wel wat buggy was in 2015. Dat is na een aantal updates een stuk beter. Je kunt hier eens kijken welke tv bij je wensen aansluit \[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bepaal trouwens voor jezelf of je 4K ondersteuning wilt. Zo nee dan kan een Sony in de W-serie prima aan je wensen voldoen en het scheelt al snel 500 Euro op je budget. De 55W805C is dan een erg goede tv. Laat je niet leiden door de reviews op Tweakers vanwege Android TV. Als je reviews via Google zoekt zul je zien dat de beeldkwaliteit uitstekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKnijff
Aghanim schreef op zondag 20 maart 2016 @ 07:07:
Ik heb zelf ook een Sony uit 2015 en ben erg blij met de beeldkwaliteit. De Sonys hebben Android TV wat veel features biedt maar nog wel wat buggy was in 2015. Dat is na een aantal updates een stuk beter. Je kunt hier eens kijken welke tv bij je wensen aansluit \[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up
Goed om te horen! Bedankt voor de link, ik ga dat topic zeker even doorlezen.
Aghanim schreef op zondag 20 maart 2016 @ 07:16:
Bepaal trouwens voor jezelf of je 4K ondersteuning wilt. Zo nee dan kan een Sony in de W-serie prima aan je wensen voldoen en het scheelt al snel 500 Euro op je budget.
4K is voor mij wel echt een must. Verder moet ik me nog verdiepen in de typenummers van Sony, want de 'W-serie' zegt me helaas nog niets, hehe.

Zojuist een handige pagina gevonden: http://www.consumentenbond.nl/tv/extra/tv-typenummers/

[ Voor 6% gewijzigd door iKnijff op 20-03-2016 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dan moet je voor een X gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Ik heb hier ergens gelezen dat Philips tv's in China worden ontwikkeld en gemaakt. Het enige Nederlandse eraan is de naam. Verder bemoeid Philips Nederland er zich niet veel meer mee en lijkt het enkel nog op het succes van ambilight te leunen. Er 's een topic hier op tweakers over een DIY ambilight, mocht je het perse willen.

Wat betreft die 55 inch op 4meter: dat gaat prima. Natuurlijk is groter mooier, maar het is niet zo dat je met 55inch de ondertiteling niet kan lezen... Ik zit zelf op 4,5-5m met 55inch en het is zeker niet storend. Onthoud dat er nu een 24inch tv staat bij de ts.
Die gelinkte site maakt het helemaal bond. 75inch op 3,6meter afstand... :+

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 20-03-2016 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

SeatRider

Hips don't lie

Vwb Sony, zeer mooi om te zien, maar het beeld moet je liggen. Ik vind het persoonlijk te "warm en zacht". Nu zul je daar nog wel wat in kunnen regelen, maar dit is wel typisch Sony. Ga ze dus even bekijken en bestel niet blind.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als ze gecalibreerd zijn ziet vrijwel elk merk er ongeveer hetzelfde uit, dat Sony te warm en zacht is is net zo'n dooddoener als dat Samsung felle kleuren, etc. heeft. Als het calibratiedoel wit op 6500K is (~ film stand) dan zie ik de logica er niet in hoe één tv er 'warmer' uit kan zien dan de ander ;). Toen ik laatst wat Consumentenbond instellingen invoerde op mijn Sony kreeg ik ook zuurstok roze gezichten, blauw wit en superscherp beeld eruit :+ . Pluspunt was wel dat SD zenders er opeens vrij acceptabel uitzagen (na Warm 2 ingesteld te hebben ipv Standaard).
In de winkel moet je beeldkwaliteit al helemaal niet beoordelen, hoogstens als je vraagt of ze eerst op film stand mogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mwa dat weet ik, als je in de winkel staat, en ze komen allemaal uit de doos, dan kan je wel zien plusminus wat het karakter is van een scherm, ik noem eens iets waarmee je op dit forum doodgegooid wordt>> ips vs. VA. Dat zie je vaak wel in de winkel, dat betere zwart van VA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
'Karakter van het scherm', enige wat je ziet zijn de standaard settings van de fabrikant om in de winkel op te vallen. De Sony 55X8505C heeft een Samsung scherm evenals de 55JU7000 en 55CX700. Zou me niet verbazen als het nog precies hetzelfde paneel is ook en als je ze in de winkel zou laten zien zal er vast iemand beginnen over de felle Samsung kleuren, etc. ;).
IPS vs VA zou je nog wel kunnen zien en donkere randen/hoeken maar om in een winkel de kleuren te beoordelen of vergelijken tov een ander ...

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 20-03-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKnijff
Inmiddels heb ik weer e.e.a. doorgelezen en heb ik de Sony Bravia 55" (X8508C) op het oog. Volgens mij beschikt deze televisie over de H.265 codec en zou Netflix in 4K afspelen geen probleem moeten vormen.

Wat de software betreft heb ik nog wel een vraag. Uit de (video)review van het 65 inch model komt naar voren dat het een prachtige televisie is, maar dat de software een drama is (vandaar het lage cijfer). Weet iemand of er inmiddels updates geweest zijn die deze problemen hebben verholpen?

Klopt het trouwens dat dit model over HDR beschikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:33
Aghanim schreef op zondag 20 maart 2016 @ 07:07:
Is hier al eerder gepost, werkt nu wel prima na een aantal updates. Voordeel is dat android veelzijdig is en er google cast ingebouwd zit. Ik heb zelf een samsung tv, ook erg tevreden over. Bij de 4k modellen moet je de 6000 serie laten staan en voor de 7000 of hoger gaan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij werkt Android TV vrijwel probleemloos. Ik zou dezelfde tv opnieuw kopen als ik nu moest kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iKnijff
In m'n enthousiasme overheen gelezen, denk ik. In ieder geval fijn dat de problemen (grotendeels) zijn opgelost!
NoepZor schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:56:
Bij de 4k modellen moet je de 6000 serie laten staan en voor de 7000 of hoger gaan.
Bedankt voor de tip.
Aghanim schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:02:
Bij mij werkt Android TV vrijwel probleemloos. Ik zou dezelfde tv opnieuw kopen als ik nu moest kiezen
Merci voor de bevestiging!

Het gaat de Sony Bravia 55" (X8508C) worden. Iedereen nogmaals bedankt voor z'n input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKnijff
Toch nog een paar (hopelijk) laatste vragen..

Ik stond op het punt om de X8508C te bestellen toen m'n vriendin vroeg wat het verschil was met de goedkopere modellen. We hebben ze vergeleken en kwamen tot de conclusie dat de 'goedkopere' modellen geen 'edge-lit' en 'local of micro dimming' hebben. Behalve de X8505C, deze heeft exact dezelfde specificaties op de refresh rate na. Deze is 800 i.p.v. 1.000, voor zover ik kan zien is dit echt het enige verschil.

Kortom, is de refresh rate echt het enige verschil tussen deze twee exemplaren? Gaan we het verschil zien? Indien dit niet het geval is, dan zouden we ca. 200 euro kunnen besparen door voor de 5C te kiezen.

Bij voorbaat dank. (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
iKnijff schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:59:
Toch nog een paar (hopelijk) laatste vragen..

Ik stond op het punt om de X8508C te bestellen toen m'n vriendin vroeg wat het verschil was met de goedkopere modellen. We hebben ze vergeleken en kwamen tot de conclusie dat de 'goedkopere' modellen geen 'edge-lit' en 'local of micro dimming' hebben. Behalve de X8505C, deze heeft exact dezelfde specificaties op de refresh rate na. Deze is 800 i.p.v. 1.000, voor zover ik kan zien is dit echt het enige verschil.

Kortom, is de refresh rate echt het enige verschil tussen deze twee exemplaren? Gaan we het verschil zien? Indien dit niet het geval is, dan zouden we ca. 200 euro kunnen besparen door voor de 5C te kiezen.

Bij voorbaat dank. (:
Geen verschil nee, alleen nog in de kleur van de voet waarbij ik die van de 5C zelf mooier vind. De 7C is overigens nog een zilverkleurig model. De 9C is helemaal gelijk aan de 8C op de winkels na waar ie verkocht wordt en is ook goedkoper in de pricewatch dan de 8C (maar dat is ook maar bij één enkele winkel voor zowel de 5 als de 9 het geval)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 21-03-2016 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Ik heb een hele tijd een Sony 32W705B TV gehad (weggedaan vanwege te klein) en deze TV was eigenlijk wat ik van mijn Panasonic plasma had verwacht. Perfect zwart, goed heldere kleuren en na het instellen van het juiste profiel (True Cinema oid) werd het er in mijn ogen enkel beter op. Mijn oude Panasonic plasma staat nu op zijn plek en met wat tuning ziet deze er nog iets beter uit, maar daar heb je nu weinig aan aangezien deze niet meer te koop zijn :+

Voor mezelf zit ik ook te kijken naar een nieuwe TV omtrent dezelfde maat als jij (ik kan max. 60" kwijt), en zelf ben ik toch wel een fan van de interface van Panasonic. De algemene interface is nog steeds hetzelfde vergeleken met mijn plasma uit 2013 (en dus gewoon oud te noemen) maar schijnt wel flink sneller te zijn. Aan de andere kant gebruiken ze Firefox OS voor het smart gedeelte, dus in tegenstelling tot een Sony mis je bijvoorbeeld de ingebouwde Cast functionaliteit. Hiervoor heb ik een Chromecast liggen.

Mocht je veel gebruik maken van diensten als Netflix en YouTube op je TV dan zou ik zeer zeker een Sony aanraden vanwege de ingebouwde cast functionaliteit in Android TV. Ook vanwege het feit dat er nog geen Chromecast is die 4K aan kan bij mijn weten, en het opzoeken van een video of film toch een stuk makkelijker is op je telefoon dan met de afstandsbediening van je TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKnijff
Inmiddels hebben we de 55X8505C een paar dagen in gebruik en tot dusver zijn we erg tevreden. Smart TV werkt redelijk vlot en vooral 4K (even een kort filmpje gedownload) ziet er heerlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:40
Proficiat met jullie nieuwe tv.
Mocht je toch nog een ambilight set up willen, een heel goed alternatief is Ambivision.
Gebruik ik al ruim een jaar bij mn HU 8500 van Samsung had ook jaren ivm Ambilight een Philips.
Pagina: 1