beve schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:34:
[...]
Integendeel de mensen in dit forum hadden me eigenlijk overtuigd wel te gaan....
Ik heb zeer veel gereisd in mn leven en 2 jaar gewoond in het centrum van johannesburg...
Ook niet meteen de veiligste plaats, maar voor criminaliteit heb ik totaal geen angst, ik snap niet goed waarom.
Ik denk dat het eerder gaat om het feit dat je het bij criminaliteit nog altijd voor een deel zelf in de hand hebt.
Sommige delen van de stad heb je gewoon niets verloren.
Hier heb ik zelf niet in de hand waar ik ga of sta, je kan je ook niet verdedigen tegen terrorisme...
WTF?
Dat je Istanbul gevaarlijker vindt dan BE en DE kan ik nog inkomen, maar dat je vrolijk 2 jaar in Jo'burg gezeten hebt en dan moeite hebt met Istanbul
Recent gaat het de goede kant op met centrum van Jo'burg, maar dan nog, kijk eens naar deze stats:
http://www.numbeo.com/cri...ing=getDispatchComparison
Lies, damned lies & statistics natuurlijk, bovendien geheid niet de laatste paar explosies meegerekend. Maar dan nog, Jo'burg is terecht notoir; het gaat laatste jaren iets beter, vooral in het centrum en Soweto, maar het blijft onvergelijkbaar met welke plaats dan ook in Europa. Zelfs plaatsen waar actief oorlog heerst...
Ben zelf half Zuidafrikaans en bezoek ook met gezin Jo'burg als het uitkomt, maar dat is niet omdat ik illusies heb over het gevaar. Een van de schoolvriendinnen van m'n moeder is 10 jaar terug nog in haar huis vermoord door inbrekers die met bulldozer door de muur+schrikdraad heenreden, de waakhonden (rottweilers en boerboels) met AK-47 neerschoten en alle mensen in het huis ook. Nu is dat vooral iets wat je in de (voorheen blanke) buitenwijken overkomt, maar is allerminst uitzonderlijk. In vergelijking daarmee is een sporadische aanslag in Istanbul
peanuts. En dan hebben we nog niet over onveiligheid in het verkeer, dat in Jo'burg nog meer doden eist
al zou ik Istanbul ook niet aanraden voor een cursus veilig verkeer
Sowieso, je hebt geen problemen met criminaliteit. Tot nader orde is terrorisme vrij misdadig, dus inconsequent om daar een uitzondering voor te maken
Toevallig op m'n werk laatst demo gehad van Turks bedrijf. Zou zomaar kunnen dat ik nav daarvan binnenkort naar Istanbul moet. Zou het zo doen. Heb wel afgelopen zomer m'n vakantieplannen aangepast nav het gedoe, ik was van plan met m'n dochter weekendje naar Hattusa en (vooral) Gobekli Tepe te gaan. Die laatste zit op steenworp afstand van Kobane (Syrie), maar dat was nadat IS daar verdreven was, dus rust was wedergekeerd - totdat net voor ik van plan was te boeken het TR leger weer op PKK begon te schieten waardoor Kurdische delen van het land weer in burgeroorlog zijn. Daar ga ik niet voor m'n lol met gezin naartoe. Hoop dat Gobekli Tepe (>11k jaar oude tempels) er nog staat als het stof neergedaald is...
Edit:
In de categorie 'zoveel gevaarlijker is Istanbul niet':
http://www.demorgen.be/bi...russels-airport-b3ebfa93/
[
Voor 4% gewijzigd door
dion_b op 22-03-2016 09:04
]