Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

beve schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:42:
Ga jij dat maar eens gaan vertellen aan de families van de slachtoffers van de aanslag op 12 januari , ze gaan u graag zien komen....
Er waren die dag (gemiddeld) evenveel verkeersdoden in Duitsland, net als elke andere dag van het jaar. Wat zeg je tegen die familie als je desondanks in Duitsland durft te werken?
(Bron: Wikipedia: List of countries by traffic-related death rate ==> in DLD 3540 verkeersdoden per jaar).

Laat je niet bang maken, zeker niet zolang er geen negatief reisadvies is voor dat deel van het land. Dat betekent natuurlijk niet dat je niet voorzichtig en oplettend moet zijn. Maar dat zou ook gelden als je zou werken in Herstappe ;)

Edit: ik was in de buurt van een bomaanslag op zomervakantie in Istanbul 2005. Then again, ik was in de Parijse metro tijdens zomervakantie 1995 en een ETA-bom IIRC in 1997 Spanje. Wat dat betreft kan het daar ook fout gaat.. Of Amsterdam of Berlijn.. Als ik dat zo hardop zeg, ben ik vanaf nu vast een person of interest 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2016 20:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-09 23:30
De TAK/PKK zijn Koerden die zich verzetten tegen Turkije, die hebben er dus geen baat bij om een beurs met Westerse bedrijven als doelwit te kiezen. Aanslagen zullen eerder op regeringsgebouwen zijn. Desalniettemin zou ik op dit moment zelf geen citytrip naar Istanbul boeken, al is het maar voor de zekerheid (en omdat ik het land van dictator Erdogan niet wil sponsoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:34
Rukapul schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:47:
Ik snap topicstarter wel. Reis zelf in beginsel ook niet naar apelanden waarbij ik zelf definieer wat daar onder valt. Turkije maakt in elk geval weinig kans waarbij ik in het midden laat of het om het repressieve regime, hepatitis of aanslagplegers is. Bottomline is dat ik alleen in 'westerse' landen (stuk of 17) ben geweest en de rest aan anderen heb overgelaten. Er is altijd wel een liefhebber :+
Haha, ik herken mezelf hier wel in. Ik ben ook alleen maar in 'Westerse' landen geweest en heb eigenlijk ook geen interesse in andere landen. Niet dat ik bang ben voor aanslagen of een bepaald regime, maar het trekt mij gewoon niet. Ik moet wel zeggen dat ik een fascinatie heb voor landen als Iran of Noord-Korea, maar ik heb het nog niet aangedurfd om daarheen te reizen.

Aan de andere kant moet je je natuurlijk niet laten tegenhouden door allerlei bangmakerij zoals terroristische aanslagen. Als je daar overal en altijd rekening mee moet houden, dan kun je net zo goed in bed blijven liggen. Turkije is niet zonder risico, maar volgens mij valt Istanbul wel mee. Ik zou het in ieder geval wel aandurven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Ik denk zoals al eerder aangegeven dat je beter met je baas kan overleggen hoe nu. Dat er overal iets kan gebeuren klopt, dat je je eigen zorgen maakt om dergelijke kan ik me ook begrijpen. Toch is de kans dat er iets gebeurd klein. Overal is er op dit moment een sfeer/spanning waardoor alles aangescherpt wordt. Dat houdt je toch.

Leg het je baas uit en zeg er ook gewoon eerlijk bij dat je het werk wel leuk vind. Ik zou niet meteen over je rechten beginnen want dit is gewoon een goede relatie hebben met je baas.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om te gaan? Toch juist mooi dat je dit soort projecten mag en kan doen? Laat gelijk zien dat het bedrijf je wel ziet zitten ondanks de 6 maanden proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jordyz schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:01:
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om te gaan? Toch juist mooi dat je dit soort projecten mag en kan doen? Laat gelijk zien dat het bedrijf je wel ziet zitten ondanks de 6 maanden proeftijd.
Ik denk dat (logisch gezien) je je niet erg druk over Istanbul hoeft te maken. De kans is waarschijnlijk een stuk groter dat je onder een auto terecht komt. Maar waarom is het mooi dat hij 'dit soort projecten' mag en kan doen? (We hebben geen flauw idee wat het is, enkel waar). Sommige mensen zijn dol op de hele wereld zien met hun werk. Andere hebben daar helemaal niks mee, dat is gewoon persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Sissors schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:56:
[...]

Ik denk dat (logisch gezien) je je niet erg druk over Istanbul hoeft te maken. De kans is waarschijnlijk een stuk groter dat je onder een auto terecht komt. Maar waarom is het mooi dat hij 'dit soort projecten' mag en kan doen? (We hebben geen flauw idee wat het is, enkel waar). Sommige mensen zijn dol op de hele wereld zien met hun werk. Andere hebben daar helemaal niks mee, dat is gewoon persoonlijke voorkeur.
Inderdaad in Instanbul is het gewoon 'veilig', nog geen negatief advies afgegeven. Alleen als je persoonlijke gevoel anders zegt is het lastig hoor.

Misschien moet ik het anders formuleren, het is mooi om dit soort projecten te doen is een persoonlijke mening. Alleen dat je baas in de proeftijd zo met je omgaat zegt toch genoeg dat hij wel iets in je ziet? Anders ga je echt niet in je proeftijd als het niks is naar Istanbul sturen voor een beurs. Snap je?

Een pratend mens is altijd te helpen, als je echt niet wil zou ik het aangeven en kijken wat de oplossingen zijn en anders gewoon zorgen dat je met een gerust hart vertrekt daarna toe als het zover is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• foto
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:00
Wij maken op het werk gebruik van International SOS om te kijken of een land veilig is...Klasse 0-4. (waar klasse 4 het onveiligst is)
International SOS haalt je uit de shit indien noodzakelijk (en ik weet uit ervaring dat ze dit doen).

Ik heb even voor je gekeken naar de status van Turkije
Voor Turkije staan momenteel 10 warnings open (ter vergelijking voor Nederland staan er 2 open en USA 3).

Even afhankelijk van wanneer je precies gaat er staan 2 warnings open voor Istanbul:
20 maart een Gathering during Nowruz festival.
18 maart German diplomatic missions ot Istanbul remain closed (Duitse school en Consulaat blijven dicht in Istanbul)
Duistland heeft een waarschuwing open staan naar zijn inwoners om voorzichtig te zijn met reizen (net zoals de USA deze waarschuwing open heeft staan).

Advies van SOS international is:
Travel to Ankara and instanbul can continue.

Low travel risk for Turkey behalve voor de gebieden vlakbij de Syrische grens.

Mocht je meer informatie willen hebben laat het me dan maar even weten via een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22
Tja het is goed om te checken voor een reisverzekering die sos / molest biedt zodat ze je komen halen bij problemen.
Maar verder zou ik je niet zo'n zorgen maken, kans lijkt me erg klein. Maarja ik ben ook al wel naar landen geweest die ontraden werden door MinBuZa.
oohh schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:22:
Ik moet wel zeggen dat ik een fascinatie heb voor landen als Iran of Noord-Korea, maar ik heb het nog niet aangedurfd om daarheen te reizen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het daar heel veilig is. En fantastisch mooi land.
Je kunt ook georganiseerd reizen, via enkele nederlandse clubs.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Aangezien de TS heeft aangegeven dat hij eigenlijk al meer reist dan hij wil en dat hij onder andere niet durft te weigeren omdat hij een tijdelijk contract heeft, denk ik dat er meer speelt dan alleen de veiligheidsrisico's van Turkije...

Ik denk zelf dat de TS voor zichzelf moet gaan uitzoeken of zijn probleem hier het vele reizen is, de veiligheid in Turkije of zelfs beide. Beide zaken zijn namelijk bespreekbaar met de baas, maar als je tegen de baas over je veiligheidsgevoel begint en hij er aan tegemoet komt/probeert te komen terwijl je eigenlijk gewoon niet meer reizen wil, dan zal het jou en waarschijnlijk ook hem niet helpen en alleen maar frustreren.

Overigens is veiligheid ook een gevoel. Rationele argumenten zoals hierboven zo behulpzaam gegeven helpen dan niet voor iedereen....
Daar is niets mis mee, maar vereist waarschijnlijk wel een keuze (zoals bijvoorbeeld je reist alleen nog binnen de EU) waarbij je de consequenties moet accepteren. De werkgever vind het misschien niet leuk/flexibel, maar dat hoeft echt niet gelijk het einde van je baan te betekenen.

9800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

BFmango schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:46:
Kortom; je kan Turkije echt niet met de V.S. vergelijken: Turkije is vele malen onveiliger.

[afbeelding]

[afbeelding]
Onveilig is de verkeerde woordkeuze vind ik. Ik zou zeggen (iets) meer risico. Exact een jaar geleden ging ik op studiereis naar Istanbul. Toen was er binnen de groep ook de discussie over (on)veiligheid. Ik heb toen bovenstaande kaart bekeken en die zag er min of meer hetzelfde uit: Onveilig (wel juiste woordkeuze) bij de Syrische grens en een stukje meer het binnenland in, risico in de rest van Turkije.

Ik heb mij in de week dat ik in Istanbul verbleef geen moment onveilig gevoeld. Als een vrije vogel reisde ik door de stad met het uitstekende gloednieuwe OV netwerk. Alle toeristische hotspots bekeken en gewoon genoten. In de weken voor en na mijn reis is Istanbul nog in het nieuws geweest. Ik meen mij een aanslag op een politiebureau te herinneren. Een vrouw met een handgranaat wilde daar de boel opblazen. Ook zijn er kort achter elkaar drie valse bommeldingen gedaan op vluchten van Turkish Airlines vanaf Istanbul.

Wat je nu in het nieuws ziet gaat vooral om Ankara. Dat er laatst ook een bomgordel afging op de meest toeristische plek van Istanbul is echt een uitzondering op de regel en natuurlijk niet leuk. Toegegeven; de internationale positie van Turkije tegenover andere landen/groeperingen is weer verslechterd ten opzichte van vorig jaar en ik kan niet in de toekomst kijken. Toch zou ik zo weer een reis boeken.

Ik zie het dan ook zo: Hoe langer je daar blijft, hoe meer risico je loopt statistisch gezien. Immers, een automobilist die vaak op de weg zit loopt statistisch gezien ook meer risico ooit betrokken te raken bij een ongeval, of getuige daarvan zijn. En dan nog iets: waar in Istanbul is die beurs? Istanbul is zo groot als de provincie Utrecht en telt 15 miljoen inwoners. Beetje vergelijkbaar met wanneer wij Nederlanders allemaal in Utrecht gaan wonen ;) Een aanslag op de Dom wil dan nog niet zeggen dat je dan ook maar meteen Woerden en Breukelen moet vermijden.

Edit: Vers van de pers http://www.nu.nl/buitenla...idsgebouw-in-turkije.html Aanslag voorkomen in het zuidoosten van Turkije bij een overheidsinstelling.

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 18-03-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Ik wil iedereen die geantwoord heeft hartelijk bedanken!
Ik zie in dat mn reactie overdreven is ,maar dat neemt niet weg dat ik echt met tegenzin ga :)
Ik ga het zowiewo met mn baas aankaarten en de reis maken.
Ik zie er echt wel enrom tegen op, ook zoals ik in de TS uitgelegd heb heb ik zeer duidelijk aangegeven dat ik niet teveel wou reizen.
Ik voel me er echt persoonlijk niet goed bij en het heeft ook gevolgen op mijn gezondheid (maar das een ander verhaal).
Mn baas heeft het trouwens door dat ik het niet echt zie zitten, hij kwam daarnet uit het niets even uitleggen wat voor toffe stad istanbul is :-p
Ik merkte ook dat hij zich zelf ongemakkelijk voelde om me weeral te vragen te reizen dus hij weet het wel :)

Als het echter zo frequent blijft, dan zoek ik een nieuwe job, dit is ook het einde van de wereld niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Garyu

WW

beve schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:44:
Ik zie in dat mn reactie overdreven is ,maar dat neemt niet weg dat ik echt met tegenzin ga :)
Ik zie er echt wel enrom tegen op, ook zoals ik in de TS uitgelegd heb heb ik zeer duidelijk aangegeven dat ik niet teveel wou reizen.
Ik voel me er echt persoonlijk niet goed bij en het heeft ook gevolgen op mijn gezondheid (maar das een ander verhaal).
Mn baas heeft het trouwens door dat ik het niet echt zie zitten, hij kwam daarnet uit het niets even uitleggen wat voor toffe stad istanbul is :-p
Ik merkte ook dat hij zich zelf ongemakkelijk voelde om me weeral te vragen te reizen dus hij weet het wel :)

Als het echter zo frequent blijft, dan zoek ik een nieuwe job, dit is ook het einde van de wereld niet...
Lijkt me een redelijke insteek. Je baas is niet op andere gedachten te brengen voor deze reis? Impact op gezondheid is linksom of rechtsom NIET goed. Je baas doet er goed aan dit ook te respecteren....

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:Y

Het communiceren is beter dan het oppotten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sww89 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Edit: Vers van de pers http://www.nu.nl/buitenla...idsgebouw-in-turkije.html Aanslag voorkomen in het zuidoosten van Turkije bij een overheidsinstelling.
Dat is in een gebied vlak bij de Syrische grens, waar het al jaren onrustig is, en waar toeristen/zakelijke bezoekers ook eigenlijk weinig te zoeken hebben.

Dat is meer dan 1000 km van Istanbul verwijderd. Turkije is nogal groot qua afstanden zeg maar.

Dat als argument tegen een beozek aan Istanbul gebruiken vind ik persoonlijk niet heel erg sterk. Dat is hetzelfde als iemand afraden naar Amsterdam te gaan, omdat er in pak hem beet Milaan iets gebeurd is (dat is immers grofweg dezelfde afstand).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:10:
[...]

Dat is in een gebied vlak bij de Syrische grens, waar het al jaren onrustig is, en waar toeristen/zakelijke bezoekers ook eigenlijk weinig te zoeken hebben.

Dat is meer dan 1000 km van Istanbul verwijderd. Turkije is nogal groot qua afstanden zeg maar.

Dat als argument tegen een beozek aan Istanbul gebruiken vind ik persoonlijk niet heel erg sterk. Dat is hetzelfde als iemand afraden naar Amsterdam te gaan, omdat er in pak hem beet Milaan iets gebeurd is (dat is immers grofweg dezelfde afstand).
Goed punt.

@TS, je kan altijd met je baas afspraken maken dat je bijvoorbeeld in een bepaald gebied een hotel wilt, enkel per taxi reist en niet de bus nemen. Verder zodra het donker is niet op straat komen en grote meute mensen mijden.

Verder, probeer er ook van te genieten, er speelt ook altijd nog een beetje verkeerde, tijd verkeerde moment mee met dit soort zaken als aanslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:10

Rmg

[...]

Verder heb je het over de Oklahoma City Bombings, Unabomber en "nog wat aanslagen". Hallo, dat zijn allemaal zaken die zich jaren geleden hebben afgespeeld?!?!?! Terwijl er de laatste drie jaren in Turkije meerdere aanslagen zijn gepleegd waar meerdere doden zijn gevallen.
Boston Marathon, San Bernardino attack, Charleston church shooting: om maar een paar recente te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
F_J_K schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:05:
:Y

Het communiceren is beter dan het oppotten.
Ga ik mee akkoord, ik ben er gewoon bang voor, sta er altijd al bekend voor low maintenance werknemer te zijn, geef me een job en je kan er op vertrouwen dat het goed, correct en op tijd gedaan is.
Ik wil niet overkomen als iemand die altijd gaat zagen als er iets moet gedaan worden die ik niet zo leuk vind.
Ik heb een goede job en moet dankbaar zijn voor wat ik heb, niet iedereen heeft het zo gemakkelijk.

Over de gezonheids problemen, net hetzelfde, is liever iets wat ik niet openbaar maak het is redelijk persoonlijk.
Wil niet dat mn baas gaat denken tijden mn proefperiode dat ik opeens alle weken ga ziek zijn. (wat zeker niet het geval is)

Jullie hebben wel volledig gelijk, ik zal er dit weekend eens goed over nadenken hoe ik het kan bespreken zonder mezelf te doen overkomen als een zaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

beve schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Ga ik mee akkoord, ik ben er gewoon bang voor, sta er altijd al bekend voor low maintenance werknemer te zijn, geef me een job en je kan er op vertrouwen dat het goed, correct en op tijd gedaan is.
Ik wil niet overkomen als iemand die altijd gaat zagen als er iets moet gedaan worden die ik niet zo leuk vind.
Ik heb een goede job en moet dankbaar zijn voor wat ik heb, niet iedereen heeft het zo gemakkelijk.

Over de gezonheids problemen, net hetzelfde, is liever iets wat ik niet openbaar maak het is redelijk persoonlijk.
Wil niet dat mn baas gaat denken tijden mn proefperiode dat ik opeens alle weken ga ziek zijn. (wat zeker niet het geval is)

Jullie hebben wel volledig gelijk, ik zal er dit weekend eens goed over nadenken hoe ik het kan bespreken zonder mezelf te doen overkomen als een zaag :)
Je baas is ook gebaad bij een tevreden werknemer dus wees niet bang deze zaken te bespreken, mede doordat je hebt aangeven niet frequent te willen reizen in opdracht van het werk. Realiseer je dat er altijd personen zullen zijn die wel graag willen reizen, personen die liever naar Turkijke dan naar Amerika gaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Het is ook een toffe stad om een keer gezien te hebben, maar dat weegt niet op tegen jouw gevoelens. Hoe mooi ik of jouw baas het ook voorspiegel versus de situatie op dit moment.
wildhagen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:10:
[...]

Dat was niet als argument bedoelt om niet naar Istanbul te gaan (zie mijn argument over Utrecht), maar juist om te laten zien dat het binnen de kaders van die risicokaarten past die BFmango hier heeft gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb voor mn werk ook 4 jaar gewerkt in een land eindigend op -stan, en zoals de meesten al aangeven, hartstikke veilig zolang je je aan de regels houdt. De meeste van die regels zijn overigens dezelfde als die je krijgt bij het bezoeken van iedere willekeurige grote westerse stad.

gewoon gaan. Als je je door angst laat regeren hebben ze gewonnen

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

beve schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Precies dit wat je schrijft, kan je toch prima ook tegen je baas zeggen? Je insteek is er een die getuigt van goed werknemerschap, dat kan je baas alleen maar toejuichen. Nou ken ik je werkgever niet, maar waarom zou hij iemand met hart voor de zaak, maar ook een beetje op zijn eigen gezondheid wil letten, eruit gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
peter00 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:34:
gewoon gaan. Als je je door angst laat regeren hebben ze gewonnen
Volledig mee eens.

Anders hadden wij onze grote reis ook niet kunnen doen, en dat had ik toch niet willen missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
peter00 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:34:
Als je je door angst laat regeren hebben ze gewonnen
Gewonnen? Pardon? Volgens mij zijn er in oorlogen alleen maar verliezers.

Overigens kan ik mij wel vinden in de TS, maar zoals de meeste aangeven gewoon even praten met je werk.

[ Voor 18% gewijzigd door JerX op 18-03-2016 10:57 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
JerX schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:55:
[...]

Gewonnen? Pardon? Volgens mij zijn er in oorlogen alleen maar verliezers.
Maar hun doel is wel om angst te zaaien. Want ook al blaas je 100 mensen op, dan heb je nog niemand verslagen. Maar door angst te verspreiden tref je veel meer mensen, en proberen ze de boel te ontregelen.

En dit terwijl de kans nog altijd erg laag is dat je getroffen wordt door zo'n actie.

In die zin kan ik het vergelijken met iemand die bang is voor vliegen. Vliegtuigcrashes zijn zeldzaam, de vliegangst zelf is erger.

Maar goed, het is erg makkelijk praten om te zeggen dat je niet bang moet zijn, want dat kun je niet zomaar zeggen. Zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Angst is niet rationeel. We hebben de liefste hond, maar hij is groot en daardoor zijn er mensen bang voor hem, zelfs als ik hem laat zitten en een pootje geven :+
Dus in die zin zal er weinig zijn wat je kan overtuigen, alleen daar naar toe gaan en het ervaren.
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat je moet gaan: je moet voor jezelf de afweging maken of je wil gaan. Ik denk niet dat je werkgever het tegen je zal gebruiken als je aangeeft bang te zijn, en de reis ook voor je gezondheid negatieve gevolgen kan hebben. Zo wel dan moet je je afvragen of je daar wel wil werken.

Sterkte met je beslissing.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28

Aan de andere kant, een kennis heeft een paar maand in Irak gezeten. Da's lekker vangen hoor, dat extra risicogeld ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Brent schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Aan de andere kant, een kennis heeft een paar maand in Irak gezeten. Da's lekker vangen hoor, dat extra risicogeld ;)
Ik krijg geen risico geld en onze verzekering is ook al niet top....

Ik zou beter uit de kranten blijven zeker? Het is alweer van dat ... :9

http://www.hln.be/hln/nl/...gevonden-in-Turkije.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
beve schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:51:
[...]

Nogmaals, het zuidoosten van Turkije is een stuk risicovoller dan Istanbul. Dat was het altijd al.

Ik ben daar in het zuidoosten ook wel eens geweest toen er aanslagen waren geweest, en overal was politie zichtbaar met pantser voertuigen. Overal checkpoints. Ondertussen was er echt helemaal niks aan de hand, was er niks gebeurt in Istanbul of Ankara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

beve schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:51:
[...]

Zie wildhagen in "Reis voor het werk naar risico zone"

Heb jij enig idee hoe ver dat van Istanbul af ligt? Nee? Wel, 1020 kilometer.

Ik zie dat jij Oostende woont (volgens je profiel). Als er in Milaan of bijvoorbeeld Praag een aanslag gepleegd wordt, durf je dan ook niet meer in eigen woonplaats te komen? Dat is immers net zo ver verwijderd van je woonplaats als dat de gebeurtenis in je genoemde artikel verwijderd is van Istanbul...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
wildhagen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Zie wildhagen in "Reis voor het werk naar risico zone"

Heb jij enig idee hoe ver dat van Istanbul af ligt? Nee? Wel, 1020 kilometer.

Ik zie dat jij Oostende woont (volgens je profiel). Als er in Milaan of bijvoorbeeld Praag een aanslag gepleegd wordt, durf je dan ook niet meer in eigen woonplaats te komen? Dat is immers net zo ver verwijderd van je woonplaats als dat de gebeurtenis in je genoemde artikel verwijderd is van Istanbul...
reactie slaat nergens op we hebben het hier zelfs over een ander land... afstand heeft hier weinig of niets mee te maken, trouwens zijn er in instanbul zelf ook al genoeg dingen gebeurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
beve schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:08:
[...]

reactie slaat nergens op we hebben het hier zelfs over een ander land... afstand heeft hier weinig of niets mee te maken, trouwens zijn er in instanbul zelf ook al genoeg dingen gebeurd
Mwa, Istanboel is absoluut anders dan de rest van Turkije hoor. Dat kun je niet over een kam scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

reactie slaat nergens op we hebben het hier zelfs over een ander land...
Als je denkt dat Diyarbakir (of de rest van Oost-Turkije, of zelfs de rest van Anatolie for that matter) ook maar *enigszins* met Istanbul te vergelijken is, vrees ik dat je nog wat uitzoekwerk te doen hebt... dan baseer je je dus echt op vooroordelen en onderbruiken, niet op feiten.

En om je doodsangst nu op vooroordelen te baseren lijkt me nu ook niet een handige aanpak...

Istanbul is tegenwoordig een zeer westerse stad (zeker het Europese deel ten westen van de Bosporus) die dichter bij pak hem beet een Parijs of een Amsterdam staat dan bij de rest van Turkije...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
In het Oosten van Turkije kom je nog genoeg knullige hutjes tegen waar mensen in wonen, terwijl het Westen van Turkije vele malen verder ontwikkeld is.
Tegelijkertijd spelen de Koerdische zaken in het Westen van Turkije veel minder, net als de grensproblematiek met Syrië.

Inderdaad zijn er wel dingen in Istanbul gebeurt, dat valt niet te ontkennen. Maar gooi het niet op een hoop, dat maakt je alleen maar angstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klinkt alsof reizen bij je baan hoort. Dan zou ik werkweigering niet aanraden. Ik heb weleens het verzoek gehad om naar landen als China of Egypte te reizen voor werkgevers: dat heb ik afgeslagen. Die eerste omdat China mij gestolen kan worden op praktisch alle vlakken en ik er niks mee te maken wil hebben, en de laatste omdat Egypte een grote rotzooi is. Het hoorde niet bij mijn baan, het was alleen wel een kans geweest meer de sales in te kunnen stromen. Die ambitie had ik toch al nooit ;)

Dus als je gewoon niet zo veel wilt reizen: geef dat aan en reis gewoon minder, of zoek een andere baan. De gebrekkige veiligheid in Turkije vind ik zelf een meer dan prima en begrijpbare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mocht je je er oncomfortabel bij voelen en hierover willen spreken met je werkgever, hier is het Duitstalige reisadvies voor Turkije van het Duitse Ministerie van Buitenlandse Zaken: http://www.auswaertiges-a...Hi/TuerkeiSicherheit.html

Voor meer beknopte informatie van dat ministerie, is er een Engelstalige versie van hun site: http://www.auswaertiges-amt.de/EN/Startseite_node.html

[ Voor 0% gewijzigd door arnovos op 18-03-2016 15:33 . Reden: spelfout (Duitste -> Duitse) ]

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

FYI; de kans dat je een depressieve piloot treft op weg naar Istanbul is vele malen groter dan de kans dat je in Istanbul op minder dan 50m afstand staat van een "terrorist". De afstand piloot -> reiziger is minder dan 50 meter dus wildhagen heeft wel enigszins een punt met zijn voorbeeld van 1020km.

On-topic: je verzekering & salaris is niet goed (of niet goed genoeg)? Heb je al gekeken of je baas wil bijdragen aan een (tijdelijke) verzekering voor eventuele calamiteiten? Sterker nog; stel dat je nou buiten werktijd van de trap dondert in een 2* hotel wat jouw baas heeft uitgekozen; wie betaalt de repatriering naar NL als het goed fout zit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 09:37

murphsy

Product Monkey

[...]

Ik ben eind vorig jaar naar Istanboel geweest, kort voor de aanslagen bij de Hagia Sofia. Ondanks dat je iets meer (en vooral iets zwaarder bewapende) politie op straat ziet dan je gewend bent hier in NL/BE/DE hangt er een ontspannen sfeer. Het dagelijks leven gaat daar gewoon zijn gangetje, kroegen & restaurants zitten vol en de winkelstraat is druk. Om je een beetje te steunen: ik denk dat als je er eenmaal bent je deze sfeer wel gaat oppikken, waardoor je zelf misschien wat meer ontspanning krijgt. Ik heb daar de voetbalwedstrijd Turkije - Nederland gekeken in een kroeg vol Turkse mannen (geen enkele vrouw) en dat was hartstikke leuk.

Wel erg onvriendelijke mensen daar in horeca en winkels, maar misschien kwam dat door mijn pogingen om wat Turks te spreken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:24:
[...]

Als je denkt dat Diyarbakir (of de rest van Oost-Turkije, of zelfs de rest van Anatolie for that matter) ook maar *enigszins* met Istanbul te vergelijken is, vrees ik dat je nog wat uitzoekwerk te doen hebt... dan baseer je je dus echt op vooroordelen en onderbruiken, niet op feiten.
Inderdaad... Istanbul, Diyarbakir en Anatolie zijn allemaal compleet verschillend (in mijn ogen equivalent aan respectievelijk Nederland, Albanie, Spanje) ... Istanbul zou ik nu zonder nadenken heen gaan... Anatolie ook... Diyarbakir nu niet...
(overigens wel een aanrader mocht het er weer eens wat rustiger worden ooit :))

aan TS: dat je niet veel wilt reizen voor je werk en nu in korte tijd met de zoveelste reis moet maken is een goed argument om niet te gaan... alle andere argumenten om niet naar Istanbul te gaan komen op mij over als een hypochonder-versie van aanslag-angst :) (niet lullig bedoeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Zie zojuist dit bericht voorbij komen op BBC.com. Explosie in Istanbul.

http://www.bbc.com/news/world-europe-35850625

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:47
IkWilbert schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:22:

ik moest hier inderdaad ook direct aan denken.

Wellicht dat het reisadvies nu aangepast wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
't Is nog altijd even veilig als Brussel hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

http://www.nu.nl/buitenla...-in-centrum-istanbul.html
Dit is de meest drukke winkelstraat van de stad. In de straat bevinden zich veel filialen van grote westerse winkelketens.
Ja, lekker veilig, dat Istanbul :')

Wegblijven daar.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:36
[...]

Ik ben het pertinent oneens met je reactie en ben verbaasd dat dit als "beste antwoord" is gemarkeerd.

Onze Rijksoverheid geeft duidelijk aan dat er veiligheidsrisico's zijn bij reizen naar Turkije.
[..]
Ja en als je dan even verder leest wordt er verteld wat die risico's zijn:
Reis in Zuidoost-Turkije na zonsondergang niet over de weg. Wees in het hele land voorzichtig in het verkeer. Het rijgedrag van veel verkeersdeelnemers is gevaarlijk. Bij verkeersongelukken met dodelijke afloop neemt de Turkse politie de chauffeurs van alle betrokken voertuigen in hechtenis. Ook als zij niet schuldig zijn aan het ongeval.
En dat je moet opletten bij demonstraties, i.e. beter daarbij weg kan blijven.

Dat zijn de veiligheidsrisico's, niks met aanslagen te maken. Mijns inziens geldt dit voor alle landen zuiderlijker en oosterlijker dan de mediterranee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Mitch schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Ja en als je dan even verder leest wordt er verteld wat die risico's zijn:

[...]

En dat je moet opletten bij demonstraties, i.e. beter daarbij weg kan blijven.

Dat zijn de veiligheidsrisico's, niks met aanslagen te maken. Mijns inziens geldt dit voor alle landen zuiderlijker en oosterlijker dan de mediterranee.
Ja, dat staat er inderdaad. En je bericht is selectief, want een reisadvies wordt gevormd door meerdere insteken dus het is logisch dat er ook andere zaken dan louter terrorisme in staat. Bij het kopje terrorisme staat duidelijk het volgende:
Terrorisme

Er geldt voor het gehele land een verhoogd risico op terroristische aanslagen. Dit komt door de opgelaaide strijd tegen de terroristische organisatie PKK (Koerdische Arbeiderspartij) en de strijd tegen groepen als ISIS in Irak en Syrië. Ook Europeanen en Europese objecten kunnen doelwit zijn.

Wees in het hele land voorzichtig, in het bijzonder in grote steden op drukke plaatsen. Zoals toeristische attracties, metrostations en bushaltes. Maar ook overheidsgebouwen, politiebureaus, gebouwen van overige onderdelen van het Turkse veiligheidsapparaat, partijkantoren en politieke bijeenkomsten kunnen doelwitten zijn.

In 2013 is er vredesoverleg gestart tussen de Turkse regering en de PKK, maar sinds juli 2015 is het geweld weer opgelaaid, vooral in het zuidoosten van Turkije. PKK-aanslagen zijn vooral gericht op de Turkse strijdkrachten en ordediensten. De Turkse autoriteiten reageren met militaire operaties in deze provincies. Bij de vijandelijkheden vallen bijna dagelijks doden en gewonden.
Het is mij dus totaal onduidelijk waarom je denkt mijn argument op enige wijze te ontkrachten.

Edit: oh, oh, the irony! Doden en tientallen gewonden door aanslag in centrum Istanbul

[ Voor 5% gewijzigd door BFmango op 19-03-2016 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:36
Vanzelfsprekend zijn er meerdere componenten die bijdragen aan een reisadvies.

Maar als we even kijken naar de verschillen tussen de door jou zelf aangehaalde kaartjes van VS vs Turkije, dan beschouw je de VS als geen, noppes, nada veiligheidsrisico terwijl Homeland Security daar toch wat anders over denkt
DHS is especially concerned that terrorist-inspired individuals and homegrown violent extremists may be encouraged or inspired to target public events or places.
As we saw in the recent attacks in San Bernardino and Paris, terrorists will consider a diverse and wide selection of targets for attacks.
In the current environment, DHS is also concerned about threats and violence directed at particular communities and individuals across the country, based on perceived religion, ethnicity, or nationality.
Lijkt me dat als je je hier in de VS geen zorgen over maakt, je dit in Turkije ook niet zou hoeven doen.
Immers,
PKK-aanslagen zijn vooral gericht op de Turkse strijdkrachten en ordediensten.
Blijft mijns inziens over dat de verkeerscomponent de factor is die dan de enige is die daadwerkelijk een verschil maakt. Als je wel eens in Turkije geweest bent, snap je wel waarom.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is waarom ik denk je argument te kunnen ontkrachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
R3M1 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:36:
Zolang ambassades/ministerie van buitenlandse zaken geen negatief reisadvies geven heb je in principe geen reden om te weigeren.

Immers, er wonen nog een paar miljoen andere mensen in dezelfde stad zonder enig probleem - zolang het geen warzone is ben je OK
Ik ga komende donderdag voor een week naar istanbul voor een soort gelijke reden als TS echter twijfel ik voor het eerst van mijn leven om te gaan. Ben meer dan eens in Israel geweest, Bosnie ten tijde van de oorlog en Colombia tentijde van de drugsoorlog en ontvoeringen en toch vond ik dat minder eng dan nu Turkije. Ken redelijk veel mensen van Turkse en Koerdische afkomst en daar vandaan komen en alleen Turken roepen nu dat er niets aan de hand is en dat het gewoon veilig is om te gaan (overdreven westerse media). Echter mijn Koerdische collega raad het nu zelfs af terwijl die familie in Istanbul heeft wonen.

Dat negatieve reisadvies zal nu echt niet gegeven worden zolang de onderhandelingen over de EU en de vluchtelingen nog loopt. Turkije staat zo machtig in de onderhandelingen dat dit niet eens een punt op de agenda kan worden. Dus puur en alleen al om de politiek zal dat niet op korte termijn gebeuren.

Ondanks dit kijk vooral op de site van de overheid over Turkije: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/turkije duidelijk is dat er overal dus voorzichtigehid is geboden in HEEL Turkije en vooral de grote steden. En dit alles is dus al 5 dagen niet bijgewerkt en inmiddels weten we wat er gisteren ook is gebeurt. Ik geloof de voorzichtigheid van de Nederlandse overheid vele malen meer dan die van de Turkse collega's want daar is er natuurlijk ook een economische druk achter om de toeristen en zakenlui niet af te schrikken.

Succes met je keuze, ik denk dat ik ga cancellen want gisteren werd er nog beweerd dat Istanbul veilig was en inmiddels zijn er dus doden gevallen door WEER een bomaanslag. Heel eng wat er in dat land allemaal gebeurt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
De politieke relatie staat helemaal los van de veiligheid - als een land onveilig is om wat voor reden (ramp, terrorisme, etc.) zal een negatief advies worden gegeven - immers dit zal hetzelfde zijn voor de meeste landen of je in NL, UK, USA of China woont.

Wellicht dat het advies van je vriend 'gekleurd' is tav de Turkse situatie waar de meeste aanslagen door Koerden worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Moet ik toch terugkomen op mijn vorige post. De frequentie van aanslagen gaat toch echt omhoog in Turkije. Ook in Istanboel. Ik zou, met de kennis van vandaag, voorlopig niet meer heen gaan. Angst? Sure. Maar ik kan me niet voorstellen dat het nu opeens maandenlang rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
murphsy schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:15:
Moet ik toch terugkomen op mijn vorige post. De frequentie van aanslagen gaat toch echt omhoog in Turkije. Ook in Istanboel. Ik zou, met de kennis van vandaag, voorlopig niet meer heen gaan. Angst? Sure. Maar ik kan me niet voorstellen dat het nu opeens maandenlang rustig is.
Hmm, hetzelfde zou je kunnen zeggen over Frankrijk of Belgie, maar daar gaan we toch in de zomer weer met massa's heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
murphsy schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:15:
De frequentie van aanslagen gaat toch echt omhoog in Turkije. Ook in Istanboel.
Ik weet niet of je dat zo kan stellen. Vorig jaar waren er 4 bomaanslagen in Istanbul.
Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt, I presume.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 19-03-2016 19:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Ik ben het pertinent oneens met je reactie en ben verbaasd dat dit als "beste antwoord" is gemarkeerd.

Onze Rijksoverheid geeft duidelijk aan dat er veiligheidsrisico's zijn bij reizen naar Turkije. Afhankelijk van de regio kan dat een laag, middelmatig of hoog (!!!) veiligheidsrisico zijn.
Kijken we dan echter naar wat de Rijksoverheid bijv zegt over Belgie : http://www.zamanvandaag.nl/nieuws/belgië/13776/dreigingsniveau-belgië-onveranderd

Heel Belgie staat dus op het een na hoogste veiligheidsrisico nivo.
Oftewel in Belgie aanwezig zijn is gevaarlijker dan in 95% van Turkije aanwezig zijn (waaronder Istanbul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Gomez12 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:04:
[...]

Kijken we dan echter naar wat de Rijksoverheid bijv zegt over Belgie : http://www.zamanvandaag.nl/nieuws/belgië/13776/dreigingsniveau-belgië-onveranderd

Heel Belgie staat dus op het een na hoogste veiligheidsrisico nivo.
Oftewel in Belgie aanwezig zijn is gevaarlijker dan in 95% van Turkije aanwezig zijn (waaronder Istanbul)
Lekkere betrouwbare bron ook. Verder wil ik er niet te diep op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
BFmango schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Lekkere betrouwbare bron ook. Verder wil ik er niet te diep op ingaan.
Tuurlijk, val de bron aan terwijl je het gewoon overal kan opvragen. Bel de rijksoverheid maar op en vraag op welk terreurnivo ze in Belgie zitten.

Maarja, feiten zijn nogal eens onhandig en daar moet je maar niet te diep op ingaan etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Gomez12 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:09:
[...]

Tuurlijk, val de bron aan terwijl je het gewoon overal kan opvragen. Bel de rijksoverheid maar op en vraag op welk terreurnivo ze in Belgie zitten.

Maarja, feiten zijn nogal eens onhandig en daar moet je maar niet te diep op ingaan etc...
Achja:

Afbeeldingslocatie: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/large/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/ministeries/bz/reisadviezen/b/belgie/reisadvies_belgie_18-12-2014_620.png

https://www.rijksoverheid...eisadviezen/inhoud/belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
IkWilbert schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:22:

Ik had de discussie een beetje van het begin gevolgd, waar werd aangegeven dat het gebied 'op zich' veilig was.

Nu is het 'goedkoop scoren' om te zeggen dat het toch niet zo veilig was, maar het is toch ook al jaren mis daar in Turkije? Zeker op de grensgebieden.

Overigens is de website van Rijksoverheid nog niet geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

http://nos.nl/artikel/209...s-gedood-in-istanbul.html
Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft toeristen aangeraden, om in hun hotel te blijven. Zo ver wil het Nederlandse ministerie niet gaan. Een woordvoerder raadt wel aan om de instructies van de lokale autoriteiten op te volgen.
In de headline staat dat het ministerie Nederlanders aanraadt dat winkelgebied te vermijden. Eigenlijk komt het gewoon neer op gezond verstand. Toch wel stom toevallig dat er dan helaas voor TS wederom een argument is om niet te gaan. Nogmaals heel begrijpelijk. Deze gebeurtenis breekt wel het ijs om het met de baas te overleggen.

Toch blijf ik bij mijn eerdere verhaal. Wanneer ik google op 'istanbul aanslag' o.i.d. dan is het helaas iets van alle tijden. Je kunt in (dit deel van) Turkije gewoon veilig over straat. Je bent niet in oorlogsgebied en zit dus niet tussen strijdende partijen en men heeft het niet op buitenlanders gemunt. Denk aan ontvoering voor losgeld etc. M.u.v. dieven enzo zoals elke metropool die heeft dus alleen over straat en vooral 's avonds is niet ideaal. Maar dat hoef ik niemand te vertellen hier. De aanslagen in Istanbul zijn eenmansacties. Dat maakt het niet minder erg, maar het geeft aan dat er een andere dreiging en dus risico vanuit gaat.

Volgens mij is de kans groter dat je om het leven komt op vakantie door een busongeluk ergens in Spanje of Italie dan dat je slachtoffer wordt van een aanslag in Istanbul. Immers is dat eerste ook meerdere keren per zomer in het nieuws :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Volgens mij blijft de kans veel groter dat je op weg naar Istanbul iets overkomt dan dat je ter plekke slachtoffer wordt van een aanslag. Terrorisme is niets anders dan bangmakerij, hopen dat mensen over reageren, maar statistisch gezien is het maar een klein gevaar wat je bovendien overal en altijd loopt. Je zegt toch ook niet tegen je werkgever dat je niet meer wilt autorijden? Terwijl dat veel gevaarlijker is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ph4ge schreef op zondag 20 maart 2016 @ 04:22:
Volgens mij blijft de kans veel groter dat je op weg naar Istanbul iets overkomt dan dat je ter plekke slachtoffer wordt van een aanslag. Terrorisme is niets anders dan bangmakerij, hopen dat mensen over reageren, maar statistisch gezien is het maar een klein gevaar wat je bovendien overal en altijd loopt. Je zegt toch ook niet tegen je werkgever dat je niet meer wilt autorijden? Terwijl dat veel gevaarlijker is.
De zorg va nee TS gaat over een specifiek reisdoel. Het argument dat je op weg daar naartoe ook risico x loopt is leuk, maar dat is inherent aan reizen naar welk doel dan ook. Het risico van Istanbul verhoogt dus alleen een sowieso bestaand risico.

Edit:
Dat we het over miniem kleine risico's hebben weet ik ook. Maar klein risico + nog kleiner risico is in totaal een groter risico.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 20-03-2016 04:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
fsfikke schreef op zondag 20 maart 2016 @ 04:28:
De zorg va nee TS gaat over een specifiek reisdoel. Het argument dat je op weg daar naartoe ook risico x loopt is leuk, maar dat is inherent aan reizen naar welk doel dan ook. Het risico van Istanbul verhoogt dus alleen een sowieso bestaand risico.
Nee, want het risico van de reis is veel hoger dan het risico ter plekke. Als je het risico van het zijn in een stad als Istanbul niet aanvaardbaar vind, dan moet je een reis naar een dergelijke bestemming zeker niet aanvaardbaar vinden. Dat zijn 2 losse risico's, waarbij het tweede een heel stuk kleiner is.

Alle risico's bij elkaar opgeteld is Istanbul gewoon veilig. Je moet je niet gek laten maken door terrorisme, tenzij je gevraagd wordt om naar Irak of een ander conflictgebied te gaan. Apeldoorn 2009 en Alphen 2011 hadden ook te maken met grote aanslagen, ga je daar ook niet meer naartoe? Dat gebeurt ook gewoon weleens in Nederland, zelfs buiten de grote steden. Andere risico's zijn veel groter en die nemen we elke dag. De kans dat je jezelf vermoord is ook veel groter dan dat een terrorist je vermoordt. :)

Overigens sterven de meeste mensen in bed, dus de hele dag in bed blijven liggen en geen enkel risico lopen is ook geen optie. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Toch wel eng dat hetgeen in dit topic besproken wordt vrijwel direct het nieuws haalt :X

"Is Istanbul veilig?" --> "Ja hoor, het geweld bevind zich vooral in ZO Turkije."
- Dag erna; bomaanslag in Istanbul.

"Vliegen naar Istanbul levert waarschijnlijk meer risico op."
- Boeing stort -niet eens zo ver bij Istanbul vandaan- in Rusland neer vanwege weeromstandigheden naar het schijnt.

"Kans om betrokken te raken bij een busongeluk in Spanje of Italie is ook aanwezig."
- Groot busongeluk in Spanje met internationale studenten.

Je zou bijna in bed blijven liggen. Oh nee wacht daar gaan de meeste mensen dood. Neemt niet weg dat je bij sommige dingen beter thuis kunt blijven en juist andere dingen weer wel kunt ondernemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto
foto schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:05:
Wij maken op het werk gebruik van International SOS om te kijken of een land veilig is...Klasse 0-4. (waar klasse 4 het onveiligst is)
International SOS haalt je uit de shit indien noodzakelijk (en ik weet uit ervaring dat ze dit doen).

Ik heb even voor je gekeken naar de status van Turkije
Voor Turkije staan momenteel 10 warnings open (ter vergelijking voor Nederland staan er 2 open en USA 3).
Update...voor Istanbul:

Travellers in Istanbul should coninue to avoid the vicinity of Istikal Avenue and neighbouring Taksim Square/Gezi Park

En natuurlijk de standaard tip ga niet naar druk bezochte plekken, public transport, kom niet in de buurt van overheids en security personeel en gebouwen... en ook niet in de buurt van diplomatic missions :)

De vraag is dus waar is de beurs?
Is hij echt zo druk bezocht als je zegt?
En komen er mensen voor een "diplomatic mission"?

Voor de rest nog steeds redelijk veilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
rikoos schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Ik ga komende donderdag voor een week naar istanbul voor een soort gelijke reden als TS echter twijfel ik voor het eerst van mijn leven om te gaan. Ben meer dan eens in Israel geweest, Bosnie ten tijde van de oorlog en Colombia tentijde van de drugsoorlog en ontvoeringen en toch vond ik dat minder eng dan nu Turkije. Ken redelijk veel mensen van Turkse en Koerdische afkomst en daar vandaan komen en alleen Turken roepen nu dat er niets aan de hand is en dat het gewoon veilig is om te gaan (overdreven westerse media). Echter mijn Koerdische collega raad het nu zelfs af terwijl die familie in Istanbul heeft wonen.

Dat negatieve reisadvies zal nu echt niet gegeven worden zolang de onderhandelingen over de EU en de vluchtelingen nog loopt. Turkije staat zo machtig in de onderhandelingen dat dit niet eens een punt op de agenda kan worden. Dus puur en alleen al om de politiek zal dat niet op korte termijn gebeuren.

Ondanks dit kijk vooral op de site van de overheid over Turkije: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/turkije duidelijk is dat er overal dus voorzichtigehid is geboden in HEEL Turkije en vooral de grote steden. En dit alles is dus al 5 dagen niet bijgewerkt en inmiddels weten we wat er gisteren ook is gebeurt. Ik geloof de voorzichtigheid van de Nederlandse overheid vele malen meer dan die van de Turkse collega's want daar is er natuurlijk ook een economische druk achter om de toeristen en zakenlui niet af te schrikken.

Succes met je keuze, ik denk dat ik ga cancellen want gisteren werd er nog beweerd dat Istanbul veilig was en inmiddels zijn er dus doden gevallen door WEER een bomaanslag. Heel eng wat er in dat land allemaal gebeurt op dit moment.
Dit vooral, net weer eem bomaanslag geweest, ik ga proberen vandag toch eens met mn baas te overleggen.
Ik had eigenlijk besloten te gaan maar het is weer vandat, het lijkt me vooral dat de mensen die niet in onze situatie zitten, makkelijk spreken hebben.
"ik zou gaan" is makkelijk gezegd tot je zelf in de situatie zit.

@ hierboven de beurs is in het centrum van instanbul, grote industrie beurs met allemaal westerse bedrijven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto
beve schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:38:
[...]

Dit vooral, net weer eem bomaanslag geweest, ik ga proberen vandag toch eens met mn baas te overleggen.
Ik had eigenlijk besloten te gaan maar het is weer vandat, het lijkt me vooral dat de mensen die niet in onze situatie zitten, makkelijk spreken hebben.
"ik zou gaan" is makkelijk gezegd tot je zelf in de situatie zit.

@ hierboven de beurs is in het centrum van instanbul, grote industrie beurs met allemaal westerse bedrijven |:(
Klinkt als een NO GO dan... (het lijkt er opdat je dit wilt horen in het topic O-) ).

En inderdaad het is makkelijker praten voor mensen die er niet heen hoeven...
Ik stel mezelf altijd de vraag, denk ik levend terug te komen, en welke risico's moet ik daarvoor nemen...

Ik weet niet of je verder veel gereisd hebt in je leven? Voor ieder persoon is het anders...
Voorbeeld: Ik zou zelf bijvoorbeeld niet naar (sommige delen van)Nigeria gaan, dat riep ik tijdens een externe training tegen een vrouw, en die was er er net 6 weken op vakantie geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
foto schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Klinkt als een NO GO dan... (het lijkt er opdat je dit wilt horen in het topic O-) ).

En inderdaad het is makkelijker praten voor mensen die er niet heen hoeven...
Ik stel mezelf altijd de vraag, denk ik levend terug te komen, en welke risico's moet ik daarvoor nemen...

Ik weet niet of je verder veel gereisd hebt in je leven? Voor ieder persoon is het anders...
Voorbeeld: Ik zou zelf bijvoorbeeld niet naar (sommige delen van)Nigeria gaan, dat riep ik tijdens een externe training tegen een vrouw, en die was er er net 6 weken op vakantie geweest...
Integendeel de mensen in dit forum hadden me eigenlijk overtuigd wel te gaan....
Ik heb zeer veel gereisd in mn leven en 2 jaar gewoond in het centrum van johannesburg...
Ook niet meteen de veiligste plaats, maar voor criminaliteit heb ik totaal geen angst, ik snap niet goed waarom.
Ik denk dat het eerder gaat om het feit dat je het bij criminaliteit nog altijd voor een deel zelf in de hand hebt.
Sommige delen van de stad heb je gewoon niets verloren.
Hier heb ik zelf niet in de hand waar ik ga of sta, je kan je ook niet verdedigen tegen terrorisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

beve schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Integendeel de mensen in dit forum hadden me eigenlijk overtuigd wel te gaan....
Ik heb zeer veel gereisd in mn leven en 2 jaar gewoond in het centrum van johannesburg...
Ook niet meteen de veiligste plaats, maar voor criminaliteit heb ik totaal geen angst, ik snap niet goed waarom.
Ik denk dat het eerder gaat om het feit dat je het bij criminaliteit nog altijd voor een deel zelf in de hand hebt.
Hier heb ik zelf niet in de hand waar ik ga of sta, je kan je ook niet verdedigen tegen terrorisme...
Dat is dan ook het effectieve wapen van terrorisme: (gevoel van) verlies van controle. Dat je in andere situaties die controle ook helemaal niet hebt (verkeesongeluk, anyone?), dat doet er niet toe, terrorisme is veel minder grijpbaar, en daarom zo angstaanjagend. Ik betrap me er ook weleens op hoor, maar je moet dat ook een beetje rationeel zien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto
[...]

Criminaliteit heb je inderdaad gedeeltelijk zelf in de hand terrorisme niet.
Tot het moment dat je op een plek waar je je veilig waant bijvoorbeeld in je eigen huis overvallen wordt, dan heb je criminaliteit dus ook niet meer gedeeltelijk in de hand...

Terrorisme heb je in Turkije niet in de hand maar ook niet in Nederland of in jou geval België of Duitsland of waar ook ter wereld... Wel loop je in het ene land meer risico dan in het andere land, aan jou of het aanvaardbaar is.

Het uiteindelijke feit blijft: Voorspellen waar en wanneer de volgende aanslag plaatsvind kun je niet, en het zal ook nooit voorspelbaar worden. En daar heb je het maar mee te doen...
Aan jou de keuze ga je door met leven of blijf je thuis zitten met het risico op een woningoverval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 20:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

WTF? :?

Dat je Istanbul gevaarlijker vindt dan BE en DE kan ik nog inkomen, maar dat je vrolijk 2 jaar in Jo'burg gezeten hebt en dan moeite hebt met Istanbul 8)7

Recent gaat het de goede kant op met centrum van Jo'burg, maar dan nog, kijk eens naar deze stats:
http://www.numbeo.com/cri...ing=getDispatchComparison

Lies, damned lies & statistics natuurlijk, bovendien geheid niet de laatste paar explosies meegerekend. Maar dan nog, Jo'burg is terecht notoir; het gaat laatste jaren iets beter, vooral in het centrum en Soweto, maar het blijft onvergelijkbaar met welke plaats dan ook in Europa. Zelfs plaatsen waar actief oorlog heerst...

Ben zelf half Zuidafrikaans en bezoek ook met gezin Jo'burg als het uitkomt, maar dat is niet omdat ik illusies heb over het gevaar. Een van de schoolvriendinnen van m'n moeder is 10 jaar terug nog in haar huis vermoord door inbrekers die met bulldozer door de muur+schrikdraad heenreden, de waakhonden (rottweilers en boerboels) met AK-47 neerschoten en alle mensen in het huis ook. Nu is dat vooral iets wat je in de (voorheen blanke) buitenwijken overkomt, maar is allerminst uitzonderlijk. In vergelijking daarmee is een sporadische aanslag in Istanbul peanuts. En dan hebben we nog niet over onveiligheid in het verkeer, dat in Jo'burg nog meer doden eist al zou ik Istanbul ook niet aanraden voor een cursus veilig verkeer :z

Sowieso, je hebt geen problemen met criminaliteit. Tot nader orde is terrorisme vrij misdadig, dus inconsequent om daar een uitzondering voor te maken :o

Toevallig op m'n werk laatst demo gehad van Turks bedrijf. Zou zomaar kunnen dat ik nav daarvan binnenkort naar Istanbul moet. Zou het zo doen. Heb wel afgelopen zomer m'n vakantieplannen aangepast nav het gedoe, ik was van plan met m'n dochter weekendje naar Hattusa en (vooral) Gobekli Tepe te gaan. Die laatste zit op steenworp afstand van Kobane (Syrie), maar dat was nadat IS daar verdreven was, dus rust was wedergekeerd - totdat net voor ik van plan was te boeken het TR leger weer op PKK begon te schieten waardoor Kurdische delen van het land weer in burgeroorlog zijn. Daar ga ik niet voor m'n lol met gezin naartoe. Hoop dat Gobekli Tepe (>11k jaar oude tempels) er nog staat als het stof neergedaald is...

Edit:
In de categorie 'zoveel gevaarlijker is Istanbul niet': http://www.demorgen.be/bi...russels-airport-b3ebfa93/ :X

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 22-03-2016 09:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:33:
't Is nog altijd even veilig als Brussel hoor :P
:X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
Het lijkt wel alsof er iemand meeleest hier. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Moest inderdaad meteen aan dit topic denken. Moet België nu ook maar geel gekleurd? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Elke dag met de trein langs Schiphol vind ik ook al een tijdje niet heel prettig meer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

shoombak schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:06:
Elke dag met de trein langs Schiphol vind ik ook al een tijdje niet heel prettig meer overigens.
Daar heb je geen terroristen voor nodig... die spoorlijn heeft niet voor niets een negatief reisadvies gekregen van Australie een aantal jaar terug ivm zakkenrollerij en overvallen, en dan hebben we het nog niet gehad over regelmatige branden in de tunnel.

Terroristen zaaien angst. Alleen al door zo te denken en zo te roepen ben je hun werk voor hen aan het doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Ik denk da tik toch maar de reis niet zal maken op 1 week aanslag in brussel en istanbul, ik heb er genoeg van.

[ Voor 77% gewijzigd door beve op 22-03-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Echt onvoorstelbaar hoe dit topic en de actualiteit elkaar gekruisd hebben. Bijna voorspellend van aard. Kijkend naar de vergelijking België / Istanboel speelt voor mij nog een andere factor dan dreiging een rol. Namelijk hoe makkelijk ben je thuis als je even moet ontspannen of als er wel wat gebeurt. Vanuit België heb je dan legio opties, en spreek je de taal goed (of tenminste Nederlands). In Istanboel ben je veel afhankelijker, en veel meer een buitenstaander.

Andere regio's noemen durf ik in dit topic niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Half Istanbul spreekt Engels, de andere helft Duits. Als het erop aankomt zal iedere tapijtverkoper je kunnen helpen en geruststellen met een kop appelthee (al helemaal als je daarnaast nog belangstelling in een verlepte kilim toont :') ) Zowat ieder land heeft er een consulaat, er zijn enorme expat communities. Bedenk sowieso het formaat van die stad - anderhalf keer de totale bevolking van Belgie.

Nee, het is niet hetzelfde als thuis in omgeving van famile en vrienden, maar in vergelijking met in DE te zitten zonder Duits te spreken (na twee jaar daar wonen+werken... WTF? - maar dat is andere discussie) is het niet noemenswaardig erger als iets fout mocht gaan. Kan uit enige ervaring posten, iedere keer dat ik naar Istanbul geweest ben heb ik nare voedselvergiftiging opgelopen. Vooral eerste keer toen ik 17 was, was het erg: naast kermende buikkrampen kon ik geen 500m lopen zonder ergens een WC te moeten vinden. Ben daarin altijd vriendelijk en snel geholpen door locals toen ze zagen dat ik in hoge nood was. Natuurlijk niet hetzelfde als bloedend vanuit bomaanslag strompelen, maar is wel indicatie. Ik denk dat de gemiddelde Turk in problemen in NL/BE minder behulpzaam en gastvrij behandeld zou worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
dion_b schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:49:
Half Istanbul spreekt Engels, de andere helft Duits. Als het erop aankomt zal iedere tapijtverkoper je kunnen helpen en geruststellen met een kop appelthee (al helemaal als je daarnaast nog belangstelling in een verlepte kilim toont :') ) Zowat ieder land heeft er een consulaat, er zijn enorme expat communities. Bedenk sowieso het formaat van die stad - anderhalf keer de totale bevolking van Belgie.

Nee, het is niet hetzelfde als thuis in omgeving van famile en vrienden, maar in vergelijking met in DE te zitten zonder Duits te spreken (na twee jaar daar wonen+werken... WTF? - maar dat is andere discussie) is het niet noemenswaardig erger als iets fout mocht gaan. Kan uit enige ervaring posten, iedere keer dat ik naar Istanbul geweest ben heb ik nare voedselvergiftiging opgelopen. Vooral eerste keer toen ik 17 was, was het erg: naast kermende buikkrampen kon ik geen 500m lopen zonder ergens een WC te moeten vinden. Ben daarin altijd vriendelijk en snel geholpen door locals toen ze zagen dat ik in hoge nood was. Natuurlijk niet hetzelfde als bloedend vanuit bomaanslag strompelen, maar is wel indicatie. Ik denk dat de gemiddelde Turk in problemen in NL/BE minder behulpzaam en gastvrij behandeld zou worden.
Ik spreek vloeiend Engels, Nederlands, Frans en Duits.... Hoeveel spreek jij er Mr WTF?

Het "officiele" geschreven Duits op overeheidssites is geen spreektaal en gewoon soms wat moeilijker te verstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Inderdaad, ik moest ook aan dit topic denken. Vermoedelijk zou ik zelf nog steeds gaan.

Ik heb zelf ook nog wel eens klanten bezoeken, dus ik zit wel eens vaker in het vliegtuig. Volgende klantenbezoek is niet al te ver, en waarschijnlijk praktischer met de auto.
Maar als ik nu moest vliegen, zou ik waarschijnlijk wel gaan. Het blijft echter een persoonlijk ding.

Maar ik moet wel even een kanttekening maken over het 2 jaar wonen in Johannesburg. Ik snap wel dat je criminilateit iets meer controle over hebt maar toch, ik zou me daar echt onveilig voelen.
En dat terwijl ik heel Turkije door ben geweest incl Koerdische gebieden met checkpoints in het Zuid-Oosten. En ook vrijwillig door Iran en Pakistan ben gegaan. Dat laatste land incl politie escort voor grote delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

beve schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Ik spreek vloeiend Engels, Nederlands, Frans en Duits.... Hoeveel spreek jij er Mr WTF?

Het "officiele" geschreven Duits op overeheidssites is geen spreektaal en gewoon soms wat moeilijker te verstaan....
Dat is niet bepaald de indruk die je in je ts wekte:
ik vind echter niets verstaanbaar op google met mijn gebrekkig duits.
We kunnen alleen afgaan op wat je schrijft, dat klonk niet als 'vloeiend Duits'.

En zoveel spreek ik er ook niet (EN+NL native, DE competent, FR genoeg om me in een toespraak verstaanbaar te maken, verder alleen wat RO en SE, maar allerminst vloeiend). Wel heb ik me dermate ingespannen toen ik twee jaar in BE woonde om zowel dialect als uitspraak eigen te maken, waardoor ik na twee jaar aangezien kon worden voor Vlaams-Brabander. Helaas was dat 20 jaar geleden, dus vandaag zou ik weer klinken als Hollander met Engels accent die een karikatuur van Vlaams probeert uit te braken :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Inmiddels lijkt Istanboel veiliger helaas... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Mijn neef zat op dezelfde metro lijn 30 minuten voor de bom ontplofte, hij neemt die elke dag.
Hij is net vader geworden, mijn woede is enorm....
Ben gisteren bij mijn baas binnen gestapt en gezegd dat ik die reis echt niet wil maken.
Hij leek er begrip voor te hebben en zei dat ze me natuurlijk niet kunnen verplichten te gaan...
Hij ging vandaag een mail rondsturen en kijken of mn collega in Frankrijk het ziet zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:44:
Mijn neef zat op dezelfde metro lijn 30 minuten voor de bom ontplofte, hij neemt die elke dag.
Hij is net vader geworden, mijn woede is enorm....
Ben gisteren bij mijn baas binnen gestapt en gezegd dat ik die reis echt niet wil maken.
Hij leek er begrip voor te hebben en zei dat ze me natuurlijk niet kunnen verplichten te gaan...
Hij ging vandaag een mail rondsturen en kijken of mn collega in Frankrijk het ziet zitten....
Heb je al bedacht hoe je ermee omgaat als die collega omkomt bij een aanslag. Probeer ook je angst te relativeren tot het risico. Rij je nog wel auto?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:10:
[...]

Heb je al bedacht hoe je ermee omgaat als die collega omkomt bij een aanslag. Probeer ook je angst te relativeren tot het risico. Rij je nog wel auto?
Ik verplicht em niet te gaan het is zijn eigen keuze...
Angst relativeren met risico?
Tuurlijk rij ik nog auto, dit is ECHT niet te vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Oh nee de kans dat je in die auto om het leven komt is vele malen groter dan bij een aanslag. Alleen van het een hebben we het geaccepteerd en het ander gelukkig niet, maar weet jij waar de volgende aanslag is, ik niet. Je bang laten maken door terroristen dat is waar het hier om gaat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:16:
Oh nee de kans dat je in die auto om het leven komt is vele malen groter dan bij een aanslag. Alleen van het een hebben we het geaccepteerd en het ander gelukkig niet, maar weet jij waar de volgende aanslag is, ik niet. Je bang laten maken door terroristen dat is waar het hier om gaat.
Juist volledig niet, auto ongelukken zij er altijd geweest en die heb je voor een groot deel (niet volledig) zelf in de hand.
Trouwens beslis ik nog altijd zelf wanneer ik wel of niet in de auto stap.
Een land als Turkije bezoeken is iets wat ik zelf nooit zou doen en het is ook niet mijn keuze maar iets wat opgelegd wordt.
Het is mijn eigen beslissing, niet emotioneel, niet uit angst, maar rationeel.
Het risico is er, en ik neem geen onnidge risicos voor mijn job. zeker niet als het om mn leven gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:16:
Precies. Die discussie kun je blijven voeren, maar komt zelden aan.
Leg iemand maar eens uit dat blijven roken tot een groter risico op sterven leidt dan dit soort aanslagen...
Statistiek werkt ontnuchterend, maar mensen willen liever in angst geloven. Niet raar ook gezien de beelden die rondgaan. Drinken, roken, autorijden, vliegen leveren allemaal grotere risico's op voor de gemiddelde Europeaan dan een terroristische aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:25:
[...]

Precies. Die discussie kun je blijven voeren, maar komt zelden aan.
Leg iemand maar eens uit dat blijven roken tot een groter risico op sterven leidt dan dit soort aanslagen...
Statistiek werkt ontnuchterend, maar mensen willen liever in angst geloven. Niet raar ook gezien de beelden die rondgaan. Drinken, roken, autorijden, vliegen leveren allemaal grotere risico's op voor de gemiddelde Europeaan dan een terroristische aanslag.
Net zoals ik hier al 20 keer geschreven heb dat je de meeste van die dingen zelf in de hand hebt, komt blijkbaar ook niet goed aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Maar wat doe je nu als je voor je werk naar Brussel moet? Ik neem aan dat je dat nu zeker weigerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:41:
Maar wat doe je nu als je voor je werk naar Brussel moet? Ik neem aan dat je dat nu zeker weigerd!
Waarschijnlijk wel, en mijn goed recht, als je de TS defitg leest weet je ook waarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Natuurlijk is het je eigen recht om te kiezen waar je wel of niet heen gaat. Of je niet naar steden reist omdat je ze onveilig vindt, of omdat je niet van steden houdt met een T van terrorist in de naam mag je ook helemaal zelf weten :)

Maar een werkgever kan een functie die regelmatig reizen vereist natuurlijk beter door iemand laten vervullen die geen willekeurige no-go area's heeft.

Dat jij je in je vrijheid beperkt uit angst is iig een 1-0 voor de bad guys.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
fsfikke schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:48:
Natuurlijk is het je eigen recht om te kiezen waar je wel of niet heen gaat. Of je niet naar steden reist omdat je ze onveilig vindt, of omdat je niet van steden houdt met een T van terrorist in de naam mag je ook helemaal zelf weten :)

Maar een werkgever kan een functie die regelmatig reizen vereist natuurlijk beter door iemand laten vervullen die geen willekeurige no-go area's heeft.
Zoals in de TS staat heb ik het ZEEEER DUIDELIJK aangegeven tijdens mijn solicitatie dat ik dat niet wou....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:51:
[...]

Zoals in de TS staat heb ik het ZEEEER DUIDELIJK aangegeven tijdens mijn solicitatie dat ik dat niet wou....
Je hoeft niet te schreeuwen hoor :) Ja je hebt het aangegeven, maar in de praktijk pakt het nu misschien toch anders uit dan van te voren gedacht door beide partijen. Niemand kan je dwingen te gaan, maar jij kan ook geen baan + salaris van je werkgever eisen zonder te doen wat hij verwacht. Zoals al besproken kan je dat gewoon aankaarten bij je werkgever dat dit niet is wat je verwacht had. Maar als de reizen toch wel noodzakelijk zijn voor je functie en jij niet flexibel bent daarin heb je grote kans op een viel Erfolg und auf Wiedersehen voor het einde van je proeftijd. Als je je in je werkgever verplaatst zal je dat ook wel kunnen snappen.
beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:44:
Zie je, zelfs iemand die de hele dag in een risicogebied zit en alsnog is er niks gebeurt. Net zoals 99.9999% van de andere mensen die gisteren in Brussel waren.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Net zoals ik hier al 20 keer geschreven heb dat je de meeste van die dingen zelf in de hand hebt, komt blijkbaar ook niet goed aan...
Je houdt enkel jezelf voor de gek als je denkt dat dit iets te maken heeft met zelf in de hand hebben. Dat komt blijkbaar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Waarschijnlijk wel, en mijn goed recht, als je de TS defitg leest weet je ook waarom!
Uiteraard is het je goed recht, een werkgever is geen dictator. Het id jouw recht om te weigeren, het is het recht van de werkgever om je na de zes proefmaanden (nu nog drie) weer te laten gaan. Iets dat ik verwacht bij afwijzing van deze opdracht, maar wie weet valt het mee. Al vind ik dat jr wel behoorlijk wat reizen mag maken ondanks dat je er nog voor de proef zit!

Let er wel op dat je mogelijk geen rechten hebt op steun van de overheid, gezien je niet bent ontslagen. Maar dat je liever bij je gezin thuis bent dan dat je je eigen angst/voorkeuren aan de kant zet begrijp ik heel goed. Gelukkig zijn er genoeg werklozen die snappen dat een baan opofferingen vergen, dus je werkgever zal vast wel binnen no-time vervanging kunnen vinden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
tweakerdennis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Uiteraard is het je goed recht, een werkgever is geen dictator. Het id jouw recht om te weigeren, het is het recht van de werkgever om je na de zes proefmaanden (nu nog drie) weer te laten gaan. Iets dat ik verwacht bij afwijzing van deze opdracht, maar wie weet valt het mee. Al vind ik dat jr wel behoorlijk wat reizen mag maken ondanks dat je er nog voor de proef zit!

Let er wel op dat je mogelijk geen rechten hebt op steun van de overheid, gezien je niet bent ontslagen. Maar dat je liever bij je gezin thuis bent dan dat je je eigen angst/voorkeuren aan de kant zet begrijp ik heel goed. Gelukkig zijn er genoeg werklozen die snappen dat een baan opofferingen vergen, dus je werkgever zal vast wel binnen no-time vervanging kunnen vinden voor je.
Voor de ene is het mogen reizen voor de andere is het moeten :P
Ik zit er allesinds niet mee in, ik heb binnen de week een nieuwe job, krijg elke dag aanbiedingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

tweakerdennis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Uiteraard is het je goed recht, een werkgever is geen dictator. Het id jouw recht om te weigeren, het is het recht van de werkgever om je na de zes proefmaanden (nu nog drie) weer te laten gaan. Iets dat ik verwacht bij afwijzing van deze opdracht, maar wie weet valt het mee.
Waarom zou je er met je baas niet samen uit kunnen komen?
Al vind ik dat jr wel behoorlijk wat reizen mag maken ondanks dat je er nog voor de proef zit!
Mogen vs. moeten... Ligt een beetje aan het werk he. Als sales-medewerker zullen ze je niet de hele dag op kantoor willen houden, om maar iets te noemen. Als "op beurzen staan" deel van je functieomschrijving is, dan zul je regelmatig naar beurzen toe moeten, ze komen immers niet naar jou.
Wat een demagogie :X. Als het bij wet niet verboden is, dan moet je dus maar alles doen wat je baas zegt? Want hij/zij is de baas en je hebt het maar te pikken, want er staan nog hordes werklozen in de rij? Jongens jongens wat een onbenul weer zeg :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 10:21
F_J_K schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:49:
[...]

Edit: ik was in de buurt van een bomaanslag op zomervakantie in Istanbul 2005. Then again, ik was in de Parijse metro tijdens zomervakantie 1995 en een ETA-bom IIRC in 1997 Spanje. Wat dat betreft kan het daar ook fout gaat.. Of Amsterdam of Berlijn.. Als ik dat zo hardop zeg, ben ik vanaf nu vast een person of interest 8)7
Het risico om bij een aanslag om te komen is echt minimaal. Ik was zo'n 400 meter verwijdert van de Naald in Apeldoorn in 2009. Wat dat betreft hoeft het ook niet aan het land te liggen, ook in Nederland kan het gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
En in een poging back ontopic te gaan :)
beve schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:34:
Nu ben ik in mijn 6 maanden proef (3 maanden ver nu), ik heb al US, Frankrijk, Italie en 3 reizen in duitsland gemaakt.
Veel teveel voor mij persoonlijk ,maar het werk en de collegas zijn leuk en het meeste was voor training dus ik klaag niet en leg mij erbij neer.
Ga eens een goed gesprek aan met je baas. Wat houdt je werk nu echt daadwerkelijk in, is dit nu enkel maar reizen voor training (zie ik wel eens vaker, in je proefperiode mag je overal wat van proeven, maar daarna krijg je gewoon een vast kantoor) of ga je na de training nog steeds zoveel moeten reizen.

Want dat lijkt je grootste bezwaar te zijn, dat reisje naar Istanbul of Brussel dat kan je altijd gegrond weigeren op basis van je eigen angsten. Maar wat houd je werk nou exact in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Net zoals die carjackings en inbraken-met-machinegeweren in Jo'burg waar je geen moeite mee had? Heb je ook helemaal zelf in de hand :?
Gomez12 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:18:
En in een poging back ontopic te gaan :)

[...]

Ga eens een goed gesprek aan met je baas. Wat houdt je werk nu echt daadwerkelijk in, is dit nu enkel maar reizen voor training (zie ik wel eens vaker, in je proefperiode mag je overal wat van proeven, maar daarna krijg je gewoon een vast kantoor) of ga je na de training nog steeds zoveel moeten reizen.

Want dat lijkt je grootste bezwaar te zijn, dat reisje naar Istanbul of Brussel dat kan je altijd gegrond weigeren op basis van je eigen angsten. Maar wat houd je werk nou exact in?
Inderdaad. Dat je nog drie andere banen voor het oprapen hebt liggen is leuk, maar als regelmatig reizen er altijd bij hoort verslijt je snel je potentiele werkgevers als je structureel weigert.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
[...]

Zit wat in. Welnu, van de dingen die je niet volledig in de hand hebt uit die lijst, weiger je die allemaal?

En: had je baas kunnen weten dat je zou moeten gaan reizen of is dit compleet nieuw voor beide partijen?
Pagina: 1 2 Laatste