Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:10:
[...]

Heb je al bedacht hoe je ermee omgaat als die collega omkomt bij een aanslag. Probeer ook je angst te relativeren tot het risico. Rij je nog wel auto?
Ik verplicht em niet te gaan het is zijn eigen keuze...
Angst relativeren met risico?
Tuurlijk rij ik nog auto, dit is ECHT niet te vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oh nee de kans dat je in die auto om het leven komt is vele malen groter dan bij een aanslag. Alleen van het een hebben we het geaccepteerd en het ander gelukkig niet, maar weet jij waar de volgende aanslag is, ik niet. Je bang laten maken door terroristen dat is waar het hier om gaat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:16:
Oh nee de kans dat je in die auto om het leven komt is vele malen groter dan bij een aanslag. Alleen van het een hebben we het geaccepteerd en het ander gelukkig niet, maar weet jij waar de volgende aanslag is, ik niet. Je bang laten maken door terroristen dat is waar het hier om gaat.
Juist volledig niet, auto ongelukken zij er altijd geweest en die heb je voor een groot deel (niet volledig) zelf in de hand.
Trouwens beslis ik nog altijd zelf wanneer ik wel of niet in de auto stap.
Een land als Turkije bezoeken is iets wat ik zelf nooit zou doen en het is ook niet mijn keuze maar iets wat opgelegd wordt.
Het is mijn eigen beslissing, niet emotioneel, niet uit angst, maar rationeel.
Het risico is er, en ik neem geen onnidge risicos voor mijn job. zeker niet als het om mn leven gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:16:
Precies. Die discussie kun je blijven voeren, maar komt zelden aan.
Leg iemand maar eens uit dat blijven roken tot een groter risico op sterven leidt dan dit soort aanslagen...
Statistiek werkt ontnuchterend, maar mensen willen liever in angst geloven. Niet raar ook gezien de beelden die rondgaan. Drinken, roken, autorijden, vliegen leveren allemaal grotere risico's op voor de gemiddelde Europeaan dan een terroristische aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:25:
[...]

Precies. Die discussie kun je blijven voeren, maar komt zelden aan.
Leg iemand maar eens uit dat blijven roken tot een groter risico op sterven leidt dan dit soort aanslagen...
Statistiek werkt ontnuchterend, maar mensen willen liever in angst geloven. Niet raar ook gezien de beelden die rondgaan. Drinken, roken, autorijden, vliegen leveren allemaal grotere risico's op voor de gemiddelde Europeaan dan een terroristische aanslag.
Net zoals ik hier al 20 keer geschreven heb dat je de meeste van die dingen zelf in de hand hebt, komt blijkbaar ook niet goed aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar wat doe je nu als je voor je werk naar Brussel moet? Ik neem aan dat je dat nu zeker weigerd!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Frogmen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:41:
Maar wat doe je nu als je voor je werk naar Brussel moet? Ik neem aan dat je dat nu zeker weigerd!
Waarschijnlijk wel, en mijn goed recht, als je de TS defitg leest weet je ook waarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Natuurlijk is het je eigen recht om te kiezen waar je wel of niet heen gaat. Of je niet naar steden reist omdat je ze onveilig vindt, of omdat je niet van steden houdt met een T van terrorist in de naam mag je ook helemaal zelf weten :)

Maar een werkgever kan een functie die regelmatig reizen vereist natuurlijk beter door iemand laten vervullen die geen willekeurige no-go area's heeft.

Dat jij je in je vrijheid beperkt uit angst is iig een 1-0 voor de bad guys.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2016 14:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
fsfikke schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:48:
Natuurlijk is het je eigen recht om te kiezen waar je wel of niet heen gaat. Of je niet naar steden reist omdat je ze onveilig vindt, of omdat je niet van steden houdt met een T van terrorist in de naam mag je ook helemaal zelf weten :)

Maar een werkgever kan een functie die regelmatig reizen vereist natuurlijk beter door iemand laten vervullen die geen willekeurige no-go area's heeft.
Zoals in de TS staat heb ik het ZEEEER DUIDELIJK aangegeven tijdens mijn solicitatie dat ik dat niet wou....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:51:
[...]

Zoals in de TS staat heb ik het ZEEEER DUIDELIJK aangegeven tijdens mijn solicitatie dat ik dat niet wou....
Je hoeft niet te schreeuwen hoor :) Ja je hebt het aangegeven, maar in de praktijk pakt het nu misschien toch anders uit dan van te voren gedacht door beide partijen. Niemand kan je dwingen te gaan, maar jij kan ook geen baan + salaris van je werkgever eisen zonder te doen wat hij verwacht. Zoals al besproken kan je dat gewoon aankaarten bij je werkgever dat dit niet is wat je verwacht had. Maar als de reizen toch wel noodzakelijk zijn voor je functie en jij niet flexibel bent daarin heb je grote kans op een viel Erfolg und auf Wiedersehen voor het einde van je proeftijd. Als je je in je werkgever verplaatst zal je dat ook wel kunnen snappen.
beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:44:
Mijn neef zat op dezelfde metro lijn 30 minuten voor de bom ontplofte, hij neemt die elke dag.
Zie je, zelfs iemand die de hele dag in een risicogebied zit en alsnog is er niks gebeurt. Net zoals 99.9999% van de andere mensen die gisteren in Brussel waren.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2016 15:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Net zoals ik hier al 20 keer geschreven heb dat je de meeste van die dingen zelf in de hand hebt, komt blijkbaar ook niet goed aan...
Je houdt enkel jezelf voor de gek als je denkt dat dit iets te maken heeft met zelf in de hand hebben. Dat komt blijkbaar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
beve schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Waarschijnlijk wel, en mijn goed recht, als je de TS defitg leest weet je ook waarom!
Uiteraard is het je goed recht, een werkgever is geen dictator. Het id jouw recht om te weigeren, het is het recht van de werkgever om je na de zes proefmaanden (nu nog drie) weer te laten gaan. Iets dat ik verwacht bij afwijzing van deze opdracht, maar wie weet valt het mee. Al vind ik dat jr wel behoorlijk wat reizen mag maken ondanks dat je er nog voor de proef zit!

Let er wel op dat je mogelijk geen rechten hebt op steun van de overheid, gezien je niet bent ontslagen. Maar dat je liever bij je gezin thuis bent dan dat je je eigen angst/voorkeuren aan de kant zet begrijp ik heel goed. Gelukkig zijn er genoeg werklozen die snappen dat een baan opofferingen vergen, dus je werkgever zal vast wel binnen no-time vervanging kunnen vinden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
tweakerdennis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Uiteraard is het je goed recht, een werkgever is geen dictator. Het id jouw recht om te weigeren, het is het recht van de werkgever om je na de zes proefmaanden (nu nog drie) weer te laten gaan. Iets dat ik verwacht bij afwijzing van deze opdracht, maar wie weet valt het mee. Al vind ik dat jr wel behoorlijk wat reizen mag maken ondanks dat je er nog voor de proef zit!

Let er wel op dat je mogelijk geen rechten hebt op steun van de overheid, gezien je niet bent ontslagen. Maar dat je liever bij je gezin thuis bent dan dat je je eigen angst/voorkeuren aan de kant zet begrijp ik heel goed. Gelukkig zijn er genoeg werklozen die snappen dat een baan opofferingen vergen, dus je werkgever zal vast wel binnen no-time vervanging kunnen vinden voor je.
Voor de ene is het mogen reizen voor de andere is het moeten :P
Ik zit er allesinds niet mee in, ik heb binnen de week een nieuwe job, krijg elke dag aanbiedingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Garyu

WW

tweakerdennis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Uiteraard is het je goed recht, een werkgever is geen dictator. Het id jouw recht om te weigeren, het is het recht van de werkgever om je na de zes proefmaanden (nu nog drie) weer te laten gaan. Iets dat ik verwacht bij afwijzing van deze opdracht, maar wie weet valt het mee.
Waarom zou je er met je baas niet samen uit kunnen komen?
Al vind ik dat jr wel behoorlijk wat reizen mag maken ondanks dat je er nog voor de proef zit!
Mogen vs. moeten... Ligt een beetje aan het werk he. Als sales-medewerker zullen ze je niet de hele dag op kantoor willen houden, om maar iets te noemen. Als "op beurzen staan" deel van je functieomschrijving is, dan zul je regelmatig naar beurzen toe moeten, ze komen immers niet naar jou.
Wat een demagogie :X. Als het bij wet niet verboden is, dan moet je dus maar alles doen wat je baas zegt? Want hij/zij is de baas en je hebt het maar te pikken, want er staan nog hordes werklozen in de rij? Jongens jongens wat een onbenul weer zeg :F .

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 10:21
F_J_K schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:49:
[...]

Edit: ik was in de buurt van een bomaanslag op zomervakantie in Istanbul 2005. Then again, ik was in de Parijse metro tijdens zomervakantie 1995 en een ETA-bom IIRC in 1997 Spanje. Wat dat betreft kan het daar ook fout gaat.. Of Amsterdam of Berlijn.. Als ik dat zo hardop zeg, ben ik vanaf nu vast een person of interest 8)7
Het risico om bij een aanslag om te komen is echt minimaal. Ik was zo'n 400 meter verwijdert van de Naald in Apeldoorn in 2009. Wat dat betreft hoeft het ook niet aan het land te liggen, ook in Nederland kan het gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En in een poging back ontopic te gaan :)
beve schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:34:
Nu ben ik in mijn 6 maanden proef (3 maanden ver nu), ik heb al US, Frankrijk, Italie en 3 reizen in duitsland gemaakt.
Veel teveel voor mij persoonlijk ,maar het werk en de collegas zijn leuk en het meeste was voor training dus ik klaag niet en leg mij erbij neer.
Ga eens een goed gesprek aan met je baas. Wat houdt je werk nu echt daadwerkelijk in, is dit nu enkel maar reizen voor training (zie ik wel eens vaker, in je proefperiode mag je overal wat van proeven, maar daarna krijg je gewoon een vast kantoor) of ga je na de training nog steeds zoveel moeten reizen.

Want dat lijkt je grootste bezwaar te zijn, dat reisje naar Istanbul of Brussel dat kan je altijd gegrond weigeren op basis van je eigen angsten. Maar wat houd je werk nou exact in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Net zoals die carjackings en inbraken-met-machinegeweren in Jo'burg waar je geen moeite mee had? Heb je ook helemaal zelf in de hand :?
Gomez12 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:18:
En in een poging back ontopic te gaan :)

[...]

Ga eens een goed gesprek aan met je baas. Wat houdt je werk nu echt daadwerkelijk in, is dit nu enkel maar reizen voor training (zie ik wel eens vaker, in je proefperiode mag je overal wat van proeven, maar daarna krijg je gewoon een vast kantoor) of ga je na de training nog steeds zoveel moeten reizen.

Want dat lijkt je grootste bezwaar te zijn, dat reisje naar Istanbul of Brussel dat kan je altijd gegrond weigeren op basis van je eigen angsten. Maar wat houd je werk nou exact in?
Inderdaad. Dat je nog drie andere banen voor het oprapen hebt liggen is leuk, maar als regelmatig reizen er altijd bij hoort verslijt je snel je potentiele werkgevers als je structureel weigert.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
[...]

Zit wat in. Welnu, van de dingen die je niet volledig in de hand hebt uit die lijst, weiger je die allemaal?

En: had je baas kunnen weten dat je zou moeten gaan reizen of is dit compleet nieuw voor beide partijen?
Pagina: 1 2 Laatste