Oplichter? RoyVisser http://tweakers.net/gallery/745327

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larcorba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 20:47
Geachte mods,

Zojuist zijn er een boel mensen waarschijnlijk opgelicht. (13 man of meer).

Wij hebben zelf al actie ondernomen als groep en hebben een groepsDM aangemaakt om met elkaar oplossingen te bespreken.

De zaak is:

Op goed gevoel en 10 goede beoordelingen zijn wij met deze verkoper in zee gegaan om een key van "The Division" te kopen. Maandag hebben we de key betaald met de belofte dinsdag de key te krijgen (sommige hebben dinsdag betaald). Sindsdien doodse stilte.

RoyVisser lijkt dan ook de boel op te lichten helaas.. We houden nog hoop dat hij reageert daarentegen want wie weet is er iets dat hem verhindert te reageren!

Kunnen wij op een manier meer contactgegevens ontvangen? Wat kan Tweakers betekenen voor deze gedupeerde?

Tot nu gedupeerde:

Ottie93, eRRoR.InSiDe, Jayjoseph, Larcorba, Rhoanor, twinkebel, Senthea, dr-overlord, MoMozes, Smeldor, gertjanw1993.

Graag horen we het!

Met vriendelijke groet,

Nathan

World Wide Web things here: Larcorba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kunnen wij op een manier meer contactgegevens ontvangen?
Niet bij tweakers, alleen de politie kan dat doen.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik lees in de reviews dat vele van jullie betaald hebben met PayPal. Kwestie van een dispuut starten en geld terug krijgen lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larcorba
Inmiddels heeft PayPal de zaak zelf als dispute geopend bij alle gedupeerde. Echter is het allemaal als Family gedaan (kan je normaal geen dispute openen). Hier vroeg RoyVisser zelf om en ach ja.. Goed vertrouwen in de mens niet? Helemaal met 10 goede beoordelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 12:13
RoyVisser heeft zelf aangegeven alleen betaald te willen worden via PayPal, maar om kosten te sparen de optie 'Overmaken naar vrienden en familie' te laten aanvinken. Dus we hebben geen poot om op te staan, al heeft PayPal mijn betaling gisteren - nog voordat ik uitging van oplichting - zelf tijdelijk geblokkeerd en RoyVisser gemaild voor reactie. Ik denk vanwege de vele betalingen van 27,50 naar zijn account. Beetje apart als 13 wildvreemden ineens 27,50 als vriend overmaken. Dus wie weet kan mijn betaling nog geannuleerd worden, het is nog niet van m'n rekening afgeschreven.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larcorba
Toevoeging op bovenstaande. Bij mij en wat andere is het WEL al afgeschreven. twinkebel heeft een melding bij PayPal gedaan via mail en wellicht dat daardoor de betalingen onder dispute staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 15:56
Beetje apart als 13 wildvreemden ineens 27,50 als vriend overmaken
Ik zou het zelf sowieso al apart vinden als een wildvreemde mij vraagt via PayPal geld als vriend/familie over te maken..

Mosterd na de maaltijd uiteraard, maar indien PP besluit niets te doen is de enige manier om je geld nog terug te krijgen via Roy zelf.

Evt. zou er iemand bij T.Net kunnen bemiddelen/contact opnemen met Roy (zoals ze bij andere ook wel eens in het verleden gedaan hebben)

[ Voor 40% gewijzigd door Puc van S. op 17-03-2016 13:32 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Tja, RoyVisser zit vermoedelijk fout maar jullie zijn niet bijster snugger geweest (sorry dat ik het zo zeg) om iemand die geen vriend of familie is toch als dusdanig in Paypal aan te merken om kosten te besparen. Gevalletje: "If it seems too good to be true, it probably is". Dat er dan bij niemand een lampje is gaan branden doet mij echt verbazen.

Maar goed, van Tweakers hoef je geen persoonsgegevens te verwachten. Je zou aangifte kunnen doen en bij Paypal een dispuut starten maar meer dan dat valt er niet te doen lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 17-03-2016 13:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Even buiten het feit of een verkoper 10, 100 of 1000 goede beoordelingen heeft. Geld overmaken via PayPal d.m.v. friends/family is gewoon niet slim. Het heet niet voor niets zo en een onbekende verkoper is geen van beide.

Dat terzijde blijft het een vervelend situatie voor alle kopers! Misschien is het een idee om contact op te nemen met een van de verkopers waar de transactie wel goed mee is gegaan, misschien dat die persoon meer gegevens heeft. De laatste positieve beoordeling is namelijk van afgelopen zaterdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larcorba
@rens-br ik zal eens een groepsberichtje eruit doen. Bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayjoseph
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-04 16:06
@Typecast-L
Koop natuurlijk niets voor niets iets via Tweakers vraag en aanbod. Dat is juist om geld te besparen en niet de hoofdprijs te betalen. Heb vaker een ontzettend laag bedrag betaald voor een nieuwe game hier. Voor the witcher 3 heb ik maar €30 betaald om een downloadcode over te nemen, dus zo heel gek is het nou ook weer niet. Volgens mij heb ik zelfs voor mgsV maar €25 betaald voor een downloadcode.

@rens-br
Tja, je hebt wellicht gelijk. Maar zoals ik hierboven ook al zeg, doe ik het om geld te besparen. Dat iemand daar misbruik van maakt is gewoon heel vervelend. Daarnaast blijft hij een vreemde, maakt niet uit hoe je het geld overmaakt. Er blijft altijd wel een risico bestaan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
Jayjoseph schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:05:
Daarnaast blijft hij een vreemde, maakt niet uit hoe je het geld overmaakt. Er blijft altijd wel een risico bestaan natuurlijk.
En juist daarom moet men voorzichtiger zijn.
Blijft altijd een risico is een slechte motivatie om de risico's nog groter te maken.

Geregistreerd op 6 maart, vraagt om overmaken via Paypal als familie.
Alle positieve beoordelingen zijn van accounts die net een paar dagen geleden zijn aangemaakt.
En wie heeft binnen een week na aanmaken van zijn account al 10 positieve beoordelingen?

En nog bij niemand alarmbellen?

Ik denk dat die accounts van die zgn positieve beoordelingen ook wel dicht mogen?

[ Voor 32% gewijzigd door Gadgeteer op 18-03-2016 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gadgeteer schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:28:
[...]

Ik denk dat die accounts van die zgn positieve beoordelingen ook wel dicht mogen?
Had daar ook naar gekeken. Maar de feedback komt van oudere accounts met al wat karma. De kans dat dit allemaal nep users met nep reviews zijn is erg klein. Maar wellicht goed voor de crew om er eens naar te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-03-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 15:56
Gadgeteer schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:28:
[...]

Alle positieve beoordelingen zijn van accounts die net een paar dagen geleden zijn aangemaakt.
Ik weet niet waar je dat ziet, maar het jongste account die hem een positieve beoordeling geeft komt uit 2015 en het oudste uit 2001/2000, dus niet echt een paar dagen oud.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 16:21

3DDude

I void warranty's

Puc van S. schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:56:
[...]

Ik weet niet waar je dat ziet, maar het jongste account die hem een positieve beoordeling geeft komt uit 2015 en het oudste uit 2001/2000, dus niet echt een paar dagen oud.
Kan heel goed een sleeper account zijn. Die zijn tijd terug aangemaakt.. Doen wel meer van die oplichters om vertrouwen te wekken en dan paar jaar later gebruiken.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:12

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zag hem inderdaad staan tevens staat die ook op marktplaats. Paypal overmaken via family, ok laat maar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:18

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik reageer even als mod buiten mijn eigen terrein: de discussie over hoe slim of onhandig het is om gebruik te maken van Family & Friends op Pay pal voegt niets toe aan de discussie. Ook is het aan de mods om te beoordelen hoe de vroegere feedback tot stand is gekomen. Dus laten we het on-topic houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ook wij weten helaas niet wat er loos is. Roy heeft inderdaad een aantal goede beoordelingen, maar laat zoals hierboven beschreven ineens niks meer van zich horen. Ook nadat wij hem geband hadden blijft het stil (meestal krijgen we toch wel een reactie). Dat zet natuurlijk te denken. Voorlopig kunnen we dus niets doen. Mocht je aangifte willen doen, moet je dat vooral doen. Wil je wachten, ook prima.

NB: Betalen via Paypal Family & Friends is juist een methode waar wij voor waarschuwen, zie ook How to - Veilig handelen

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 18-03-2016 11:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larcorba
PayPal is een fraudeonderzoek gestart bij alle gedupeerde, we hebben veel contact met elkaar om het met zn allen op te lossen.

Al met al krijgt RoyVisser een boel aangiftes op zich af aangezien hij ook bij PayPal niks van zich laat horen. PayPal adviseerde zelfs "Verder raad ik u aan om, ongeacht een terugbetaling, aangifte te doen bij de politie. Doe dit alstublieft met zo veel mogelijk gedupeerden."

Door de goede bedoelingen van PayPal en de inzet van alle gedupeerde komt het dan wellicht toch nog goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 14:48
Roy Visser, die naam komt me wel heel bekend voor. Ongeveer 10-15 jaar geleden ben ik voor 100 euro opgelicht na een videokaart gekocht te hebben via marktplaats. Nooit meer iets vernomen na betaald te hebben maar die gast zijn naam was ook Roy Visser, dus ik vrees het ergste voor jullie

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larcorba
Zojuist is bij ons allemaal het geld terug gestort!

Wat ons betreft is RoyVisser zijn naam gezuiverd, of hij nu koude voeten kreeg doordat er aangiftes gedaan werden of dat hij serieus een screw up met het inkopen van zijn keys heeft gedaan zullen wij nooit weten. Dat is aan Tweakers om te bepalen!

Lesje geleerd voor ons allemaal, nooit Family PayPal.

Edit: Hij heeft het via een vriend terug betaald, wat hij al gemeld had. Dit omdat hij zelf niet het geld had om terug te betalen.

Edit 2: Aangifte ingetrokken

[ Voor 18% gewijzigd door Larcorba op 21-03-2016 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 12:13
Naam gezuiverd is een groot woord, aangezien hij gewoon niet kon geven wat hij aanbood. Dacht even snel wat geld te kunnen verdienen, incasseerde het geld, maar had nog helemaal niks om te leveren. In dat opzicht dus niet geheel betrouwbaar, MAAR.. hij heeft het rechtgezet. Ook ik trek mijn aangifte bij PayPal en de politie in, maar kopen bij Roy doe ik nooit meer ;)

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larcorba
Ottie93 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:53:
Naam gezuiverd is een groot woord, aangezien hij gewoon niet kon geven wat hij aanbood. Dacht even snel wat geld te kunnen verdienen, incasseerde het geld, maar had nog helemaal niks om te leveren. In dat opzicht dus niet geheel betrouwbaar, MAAR.. hij heeft het rechtgezet. Ook ik trek mijn aangifte bij PayPal en de politie in, maar kopen bij Roy doe ik nooit meer ;)
Mooie aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 18:39
Als je je kredietkaart aan Paypal hangt kan je nog altijd terecht bij de maatschappij van je kredietkaart.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Ik heb hierover al een paar keer een bericht gestuurd en gerapporteerd. Maar is het mogelijk dat dit topic verwijderd word of dat er iets meer informatie over desbetreffende RoyVisser komt? Want mijn naam en username komen zoals je kunt zien behoorlijk overeen met desbetreffende oplichter, maar ik wil wel even zeer duidelijk aangeven dat ik niet die persoon ben. Als ik nu een Google search doe op mijn website/naam dan staat vrij hoog bovenaan ook dit topic, en dat voelt nogal vervelend. En al helemaal als ik ooit iets zou willen verkopen..

Als het opgelost is met tevredenheid dan zou ik dit topic graag permanent verwijderd zien. Er zijn vast nog wel meer Roy Vissers die dit als vervelend zullen ervaren.

[ Voor 18% gewijzigd door OneSixthRoy op 07-11-2016 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er zullen ongetwijfeld meer Roy Vissers zijn die hun naam hier zien opduiken. We kunnen helaas niet voor elke gebruiker met een gelijke naam complete topics gaan verwijderen. Daarnaast verwijderen wij in het geheel nooit topics vanwege de geplaatste informatie die we graag beschikbaar willen houden.

Update: ik heb zojuist even geGoogled naar "Roy Visser" en kwam deze pagina op de eerste 10 pagina's met hits in elk geval niet tegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 08-11-2016 19:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Ik begrijp de redenering wel, maar ik ben niet tevreden met het antwoord. Je kunt inderdaad niet voor iedere gebruiker een topic gaan verwijderen, maar als een andere gebruiker daar expliciet nare gevolgen van ondervind en er naar vraagt, dan moet er toch eventueel iets aan gedaan kunnen worden? Desbetreffende user behoud zijn negatieve feedback op zijn verkoop advertenties (en de feedback van de oplossing die in dit topic staat, staat daar ook), waardoor mensen alsnog gewaarschuwd worden. En voor mij en andere Roy Vissers vervalt de snelle bestempeling die er plaats vind wanneer we gegoogled worden. Zelfs wanneer ik de meest voorkomende naam google (Jan Janssen Opgelicht) komt er niet letterlijk "Opgelicht door Jan Janssen" voorbij, dus een veelvoorkomend verzoek is dit nou ook weer niet.
Pagina: 1