Hallo Allemaal,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wat ik van plan ben te kopen wil ik graag:
- Snel en veel internetten, mail en youtuben
- Films kijken
- Geregeld een game spelen zoals Diablo 3 en World of Warcraft. Heb nu ook The Division op het oog.
Ik doe niet aan videobijwerken of photo shoppen dergelijke dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond €800, max van €825. exclusief verzendkosten en geen assemblage kosten ik wil mijn knutsel niveau lvlen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidig systeem:
Ik heb dit systeem al van 2009 25 december en merk nu dat de games moeizaam beginnen te lopen op low to medium settings. Het websurfen en films draaien doet het nog als een zonnetje.
Ik zie geen mogelijkheid om componenten te hergebruiken maar ik kan het fout hebben, ik hoor graag jullie mening.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze pc moet 3 a 4 jaar mee en ik vind future proof belangrijk. Daarnaast ben ik niet een hardcore gamer maar een game moet soepel lopen op 1080p high.
Wifi is ook belangrijk ik zit altijd te klooien met die cables en nu met wifi ac lijkt mij dat nu overbodig. Een kleinere behuizing wil ik graag om twee redenen, een meer ruimte bij mijn bureau en twee ik zou graag mijn pc mee willen nemen naar me vriendin en met een kleine behuizing lukt dat wat makkelijker
Ter zake, dit is het systeem wat ik voor ogen heb en hoor graag jullie mening.
Ik neig meer naar Intel en Nvidia omdat de reviews die ik heb gelezen zeer positief zijn. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet gekeken naar AMD omdat ik meer van weet van Intel. Ik sta open voor al het advies!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals aan gegeven ben ik opzoek naar een ITX formaat systeem. Geluidsniveau en energieverbruik zijn ondergeschikt aan de prestatie.
Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar aanvullingen of aanpassingen om mijn systeem nog beter te maken.
Mijn hoofdvraag: Is dit een future proof game systeem op ITX formaat binnen het budget van €825.
Subvragen: Is de GTX 970 een overkill voor mijn matigende hoeveelheid gamen, zijn alle componenten compatible en heb ik de juiste voeding (kwaliteit en wattage), welke SSD EVO 850 of BX200 zal ik het verschil merken?
Alvast bedankt voor het lezen en mogelijk een reactie!
Groet,
Bieny
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wat ik van plan ben te kopen wil ik graag:
- Snel en veel internetten, mail en youtuben
- Films kijken
- Geregeld een game spelen zoals Diablo 3 en World of Warcraft. Heb nu ook The Division op het oog.
Ik doe niet aan videobijwerken of photo shoppen dergelijke dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond €800, max van €825. exclusief verzendkosten en geen assemblage kosten ik wil mijn knutsel niveau lvlen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidig systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P6T SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club 3D HD 5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK3/6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Centurion 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | [url="[/url]http://tweakers.net/pricewatch/245116/samsung-syncmaster-p2450h-zwart.html"]Samsung Syncmaster P2450H Zwart[/url] | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Ik heb dit systeem al van 2009 25 december en merk nu dat de games moeizaam beginnen te lopen op low to medium settings. Het websurfen en films draaien doet het nog als een zonnetje.
Ik zie geen mogelijkheid om componenten te hergebruiken maar ik kan het fout hebben, ik hoor graag jullie mening.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze pc moet 3 a 4 jaar mee en ik vind future proof belangrijk. Daarnaast ben ik niet een hardcore gamer maar een game moet soepel lopen op 1080p high.
Wifi is ook belangrijk ik zit altijd te klooien met die cables en nu met wifi ac lijkt mij dat nu overbodig. Een kleinere behuizing wil ik graag om twee redenen, een meer ruimte bij mijn bureau en twee ik zou graag mijn pc mee willen nemen naar me vriendin en met een kleine behuizing lukt dat wat makkelijker
Ter zake, dit is het systeem wat ik voor ogen heb en hoor graag jullie mening.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,50 | € 187,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI (rev. 1.0) | € 108,- | € 108,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC | € 317,95 | € 317,95 |
| 1 | Sharkoon QB One | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 811,20 | |
- CPU: heb ik gekozen ivm prijs en de snelheid winst van 6500 lijkt me niet de 30 euro waard.
Moederbord: heb ik gezocht op ITX plus wifi AC en deze heeft USB-C wat mogelijk van pas zal komen?
- RAM: 2x4GB is denk ik voldoende, of 2x6GB? Heb ik die 4gb extra echt nodig?
- GPU: 970GTX of GTX960 4gb. Is de 70 euro het wel waard?
- SSD: EVO 850 250GB of de crucial BX200, op internet gekeken naar reviews maar daar komt niet echt veel uit voor mijn gevoel en als ik op pricewatch vergelijk is EVO tikje beter. Ik zie wel dat ik 20 euro kan besparen. Mijn vraag is zal ik het verschil merken tussen de twee SSD's?
- Voeding 400W: Als ik dit systeem calculeer kom ik op 330 watts uit. De onderbouwing voor de keuze is bronze plus 80 + een beetje speling in watts. Als iemand een betere suggestie heeft hoor ik dat graag.
- Behuizing Sharkoon: Deze is redelijk nieuw is klein en compact goede reviews en kan nog een HHD in als ik toch meer opslag wil.
Ik neig meer naar Intel en Nvidia omdat de reviews die ik heb gelezen zeer positief zijn. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet gekeken naar AMD omdat ik meer van weet van Intel. Ik sta open voor al het advies!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals aan gegeven ben ik opzoek naar een ITX formaat systeem. Geluidsniveau en energieverbruik zijn ondergeschikt aan de prestatie.
Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar aanvullingen of aanpassingen om mijn systeem nog beter te maken.
Mijn hoofdvraag: Is dit een future proof game systeem op ITX formaat binnen het budget van €825.
Subvragen: Is de GTX 970 een overkill voor mijn matigende hoeveelheid gamen, zijn alle componenten compatible en heb ik de juiste voeding (kwaliteit en wattage), welke SSD EVO 850 of BX200 zal ik het verschil merken?
Alvast bedankt voor het lezen en mogelijk een reactie!
Groet,
Bieny