Ik overweeg via amazon.de een bestelling te plaatsen voor een surface pro 4 bij een externe verkoper. Heb ik echter dezelfde kopers garantie als anders? dwz, dat als ik niks geleverd krijg, ik alsnog in aanmerking kom voor vergoeding? De prijs lijkt namelijk bijna te mooi om waar te zijn.
GTX970 Garantie & Ebay ?
Aangezien jij in NL woont (gok ik) en de verkoper in DE, zal je mogelijk verplichtingen/rechten uit het Duitse wetboek moeten kennen in geval van onenigheid / garantie / etc.
Maar je had ook al Microsoft even kunnen vragen in hoeverre een geimporteerde Surface onder lokale garantie valt, toch?
Aangezien jij in NL woont (gok ik) en de verkoper in DE, zal je mogelijk verplichtingen/rechten uit het Duitse wetboek moeten kennen in geval van onenigheid / garantie / etc.
Maar je had ook al Microsoft even kunnen vragen in hoeverre een geimporteerde Surface onder lokale garantie valt, toch?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb het niet over garantie/garantie voorwaarden. Ik heb het over de 'buyers garantuee' van amazon. Ik betaal met CC en vraag me of ik bij levering, of non-levering, verzekerd ben van de amazon-buyers-garantuee. Dwz, ik wil niet betalen voor een product dat hier niet in de brievenbus komt ;P
Garantie via mirosoft staat vrij goed te boek, die vertrouw ik welMAX3400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:59:
GTX970 Garantie & Ebay ?
Nou wil ik niet heel lastig doen maar een Visa / Mastercard, heeft toch automatisch 100% garantie voor levering, diefstal, schade en andere zaken met een periode van minstens 180 dagen?Wouter lucassen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:00:
Ik heb het niet over garantie/garantie voorwaarden. Ik heb het over de 'buyers garantuee' van amazon. Ik betaal met CC en vraag me of ik bij levering, of non-levering, verzekerd ben van de amazon-buyers-garantuee. Dwz, ik wil niet betalen voor een product dat hier niet in de brievenbus komt ;P
Zoiets dacht ik wel ja. Nou, we gaan de gok maar eens wagen dan...MAX3400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:03:
[...]
Nou wil ik niet heel lastig doen maar een Visa / Mastercard, heeft toch automatisch 100% garantie voor levering, diefstal, schade en andere zaken met een periode van minstens 180 dagen?
Zie http://www.amazon.de/gp/h...ordmarsell/?nodeId=886416 daar staat het redelijk goed uitgelegd volgens mij?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Voor externe aanbieders val je onder de "A tot Z garantie" van Amazon.Wouter lucassen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:56:
Ik overweeg via amazon.de een bestelling te plaatsen voor een surface pro 4 bij een externe verkoper. Heb ik echter dezelfde kopers garantie als anders? dwz, dat als ik niks geleverd krijg, ik alsnog in aanmerking kom voor vergoeding? De prijs lijkt namelijk bijna te mooi om waar te zijn.
Dit proces verloopt iets trager dan aankopen via het eigen Amazon kanaal, maar uiteindelijk krijg jij je geld netjes terug.
Reken voor het hele proces een week of zes, de koper zal de tijd moeten krijgen het product alsnog bij jou af te leveren en er zal een verifieerbare mailwisseling moeten zijn waarbij je iedere keer de verkoper een paar dagen de tijd moet geven te reageren.
Reageert de verkoper niet, of geeft die overduidelijk verkeerde/valse info door (zoals niet kloppende track & trace) dan wordt er resoluut ingegrepen is mijn ervaring.
Dat laatste overkwam mij een keer met een frauduleuze Aziatische aanbieder, uiteindelijk bleek ik niet de enige, dat helpt.
De verkoper is conform van Amazon verwijderd, check dus vooral de shopreviews van een verkoper als je geen zin hebt in gedoe en controleer of de verkoper misschien van buiten de EU levert.
Dit ivm eventuele BTW en inklaringskosten, niet iedere verkoper op Amazon.de levert vanuit Duitsland.
Het gaat om een amazon.de verkoper van een surface pro 4 (gebruikt, maar als nieuw) voor 600 euro.
Bij het bestellen echter wordt aangegeven dat naar Nederland niet mogelijk is. Hierover heb ik de verkoper gecontacteerd. Deze stuurt mij het volgende terug, maar via de chrome vertaling wordt ik hier niet veel wijzer van :Bei Kauf-Interesse für dieses Produkt teilen Sie mir bitte für die Transaktion bei Amazon nachfolgendes mit:
Ihren Namen, Adresse,
Lieferadresse
Mobile Telefonnummer
So werde ich Sie bei Amazon registrieren und kann Sie für die Zahlungs- und Versanddetails kontaktieren!.
Mit freundlichen Grüßen
en
Hallo,
Der Microsoft Surface Pro 4 31,24 cm (12,3 Zoll) Tablet-PC (Intel Core i5, 4GB RAM, 128 GB, Intel HD Graphics, Windows 10 Pro) ist noch verfügbar.
Das Produkt ist Neuwareund originalverpackt, Deutschland-Model, mit internationaler Herstellergarantie und Rechnung.
Der Preis ist weniger als üblich. Wir haben spezielle Angebote in diesem Zeitraum. Das Angebot dauert 7 Tage.
Der Gesamtpreis ist 600,00 € inkl. MwSt inclusive der Versandkosten in ganz Europe.
Die Transaktion erfolgt über Amazon Payments und die Lieferung dauert 5-7 Tage.
Die Produkte werden von meinem Speicher aus den Niederlanden geschickt.
Die Zahlung erfolgt in einem Amazon-Konto, Amazon bestätigen, dass die Zahlung durch sie getätigt wurde und ich das Produkt an Ihre Adresse senden kann.
Nachdem Sie das Paket empfangen haben, besteht ein 14-tägiges Widerrufsrecht und Sie können die Produkte zurückgeben und das Geld wird vollständig rückerstattet .
Das ist eine sichere Transaktion für beide Partner.
Bei Kauf-Interesse für dieses Produkt teilen Sie mir bitte für die Transaktion bei Amazon nachfolgendes mit:
Ihren Namen, Adresse,
Lieferadresse
Mobile Telefonnummer
So werde ich Sie bei Amazon registrieren und kann Sie für die Zahlungs- und Versanddetails kontaktieren!.
Bij het bestellen echter wordt aangegeven dat naar Nederland niet mogelijk is. Hierover heb ik de verkoper gecontacteerd. Deze stuurt mij het volgende terug, maar via de chrome vertaling wordt ik hier niet veel wijzer van :Bei Kauf-Interesse für dieses Produkt teilen Sie mir bitte für die Transaktion bei Amazon nachfolgendes mit:
Ihren Namen, Adresse,
Lieferadresse
Mobile Telefonnummer
Mit freundlichen Grüßen
en
Hallo,
Der Microsoft Surface Pro 4 31,24 cm (12,3 Zoll) Tablet-PC (Intel Core i5, 4GB RAM, 128 GB, Intel HD Graphics, Windows 10 Pro) ist noch verfügbar.
Das Produkt ist Neuwareund originalverpackt, Deutschland-Model, mit internationaler Herstellergarantie und Rechnung.
Der Preis ist weniger als üblich. Wir haben spezielle Angebote in diesem Zeitraum. Das Angebot dauert 7 Tage.
Der Gesamtpreis ist 600,00 € inkl. MwSt inclusive der Versandkosten in ganz Europe.
Die Transaktion erfolgt über Amazon Payments und die Lieferung dauert 5-7 Tage.
Die Produkte werden von meinem Speicher aus den Niederlanden geschickt.
Die Zahlung erfolgt in einem Amazon-Konto, Amazon bestätigen, dass die Zahlung durch sie getätigt wurde und ich das Produkt an Ihre Adresse senden kann.
Nachdem Sie das Paket empfangen haben, besteht ein 14-tägiges Widerrufsrecht und Sie können die Produkte zurückgeben und das Geld wird vollständig rückerstattet .
Das ist eine sichere Transaktion für beide Partner.
Bei Kauf-Interesse für dieses Produkt teilen Sie mir bitte für die Transaktion bei Amazon nachfolgendes mit:
Ihren Namen, Adresse,
Lieferadresse
Mobile Telefonnummer
Heeft Amazon geen helpdesk (online chat, telefoonnummer, anders)? Ondanks dat mijn Duits redelijk op orde is, ga ik natuurlijk geen uitspraken doen over de gemelde tekst; heb weinig zin om zometeen 1 minimale fout te maken in de grammatica en voor paal te staan als het niet goed gaat met de transactie.
Ik mis hier inderdaad nogal wat eigen inzet van de topicstarter. Laat svp eerst zien wat men bij Amazon.de zegt als je contact opneemt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je kunt bestellingen ook af laten leveren bij een DHL-punt in Duitsland. Dit hebben wij al een aantal keer gedaan omdat de amazon zelf soms ook bepaalde producten niet verzend naar Nederland. Woon in de omgeving Arnhem dus vrij dichtbij de grens. Je Nederlandse legitimatie wordt gewoon geaccepteerd 
Ook bovenaan bij Amazon staat "In English - Beta NEW!" waar veel informatie netjes vertaald is in het Engels.
Ook bovenaan bij Amazon staat "In English - Beta NEW!" waar veel informatie netjes vertaald is in het Engels.
[ Voor 15% gewijzigd door Sinus_rhythm op 16-03-2016 14:05 ]
Geen idee of zo'n ding standaard met toetsenbord geleverd wordt maar let dan wel op dat de toetsen bij een duits toetsenbord geen qwerty hebben.
Verhaal kreeg een staartje. Ik kreeg zojuist een mail van "Amazon" voor een zogenoemde escrow Amazon Payments middle man. Hoefde alleen maar naar bankrekening x over te maken. Zag er allemaal ontzettend echt uit ware t niet dat ik niet op mijn achterhoofd ben gevallen...
als je via amazon.de besteld krijg je nooit zo'n mail...
Precies. En overmaken naar een Poolse middelman.. :,)Dutchdeveloper schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:20:
als je via amazon.de besteld krijg je nooit zo'n mail...
Heb je een ink naar het artikel?Wouter lucassen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:44:
[...]
Precies. En overmaken naar een Poolse middelman.. :,)
Rapporteren bij amazon?
Volgens mij reeds verdwenen. Was echt vreemd. Een verkoper met zelfs 29 ratings.. Als ik wat naïever was geweest kon ik hier zo ingetrapt zijn. Er staat nog wel bij Amazon "gebraucht ab 600" maar gelukkig weg dus.Dutchdeveloper schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:45:
[...]
Heb je een ink naar het artikel?
Rapporteren bij amazon?
Hier staat er nog eentje http://www.amazon.de/gp/a...ed?ie=UTF8&condition=usedDutchdeveloper schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:45:
[...]
Heb je een ink naar het artikel?
Rapporteren bij amazon?
http://www.amazon.de/gp/a...ed?ie=UTF8&condition=used
Vreemd dat er bij de (thans mobile versie) geen rapporteer klop is voor verdachte advertenties (iets zoals marktplaats wel heeft). Maakt de drempel een stuk lager.
[ Voor 30% gewijzigd door WouterL op 17-03-2016 12:01 ]
Pagina: 1