GTX970 Garantie & Ebay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibren222
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 17:35
Ik heb hier vandaag een mooie deal gezien op ebay voor een asus strix 970 voor ongeveer €265. De verkoper in kwestie is een professionele verkoper (linkje: http://www.benl.ebay.be/i...10d69d22&autorefresh=true

Ik vroeg me gewoon af of ik hierop de gebruikelijke garantie zou kunnen krijgen? Ikzelf woon in België en de verkoper heeft ook een Belgisch BTW nummer BE 0555.861.623, maar als ik dit opzoek blijkt dat dit geen correct nummer is, maar als ik via naam zoek (NRCenter) dan vind ik een bijna identiek BTW-nummer: BE 0555.681.623. Nu kan dit natuurlijk een typfout zijn maar het stelt me niet op mijn gemak.

En hoe zou het zitten met fabrieksgarantie van Asus zelf? Zouden ze een aankoopbewijs van zo'n ebay-winkel aanvaarden? Technisch gezien zijn dit toch professionele verkopers?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:13
Als je er niet zeker van bent of het niet vertrouwt, niet doen :). Het beste kun je dit gewoon aan de eBay seller vragen, als hij met een vaag antwoord komt weet je genoeg. Als hij wel kan aantonen dat je garantie hebt is het een goede deal. Echter, de prijs is wel erg laag in vergelijking met de gemiddelde prijs van webshops. De alom bekende uitspraak luidt: "als iets te mooi om waar te zijn lijkt, is dit meestal ook zo".

Verder heb ik geen ervaring met dure aankopen via eBay en garantie op de producten, maar dit is wat in mij opkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sibren222 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:50:
...Nu kan dit natuurlijk een typfout zijn maar het stelt me niet op mijn gemak.
Wat zei de verkoper over het KvK-nummer toen je dat vroeg via eBay?
En hoe zou het zitten met fabrieksgarantie van Asus zelf? Zouden ze een aankoopbewijs van zo'n ebay-winkel aanvaarden? Technisch gezien zijn dit toch professionele verkopers?
In principe, maar ik ken de Belgische wet niet precies; Asus zal het weinig kunnen schelen. Hier in NL zal je in de eerste periode altijd eerst het geschil moeten zien op te lossen met de verkoper, ongeacht of dit een fysieke winkel is of een webshop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibren222
bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik heb de verkoper een uurtje geleden gemaild met wat vragen omtrent factuur en garantie & btw-nummer, maar ik heb hier nog geen antwoord op gekregen.

Als ik tegen vanavond niets krijg ofschoon toch niets bevredigend krijg van de verkoper zal ik de boot afhouden. Nogmaals bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Shopping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De kaart is nieuw en inderdaad zó'n 60 euro goedkoper dan in de goedkoopste webshop.
Dat is per definitie toch al verdacht?

Wacht inderdaad zijn mail af, maar denk goed na... If it seems to good to be true...

Een feedbackscore van 98,6% op 201 transacties is niet super maar ook niet verontrustend.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:21:
De kaart is nieuw en inderdaad zó'n 60 euro goedkoper dan in de goedkoopste webshop.
Dat is per definitie toch al verdacht?
Hoezo? Ik heb via T.net regelmatig gloednieuwe HDD's gekocht die ongeveeer 25 Euro goedkoper waren dan bij de goedkoopste webshop. De Strix in kwestie heeft "ongeveer" 20% korting op eBay, de disks op T.net hadden ongeveer dezelfde korting. Hoezo is korting "per direct" verdacht?

Als ik bij de Mediamarkt met goed praten een "end of life" model meekrijg voor 20% korting, moet ik dan ook meteen een topic openen "want verdacht" dat iemand toch het produkt voor die prijs durft te verkopen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
MAX3400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:47:
[...]

Hoezo? Ik heb via T.net regelmatig gloednieuwe HDD's gekocht die ongeveeer 25 Euro goedkoper waren dan bij de goedkoopste webshop. De Strix in kwestie heeft "ongeveer" 20% korting op eBay, de disks op T.net hadden ongeveer dezelfde korting. Hoezo is korting "per direct" verdacht?

Als ik bij de Mediamarkt met goed praten een "end of life" model meekrijg voor 20% korting, moet ik dan ook meteen een topic openen "want verdacht" dat iemand toch het produkt voor die prijs durft te verkopen?
TS is voorzichtig, geef hem eens ongelijk.
Dat het BTW nummer niet gevonden kan worden is daarbij nog een extra signaal om eerst even te verifieren of e.e.a. betrouwbaar lan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Dat TS voorzichtig is, is logisch en niet het punt. Het ging om de opmerking:
"60 euro goedkoper dan in de goedkoopste webshop. Dat is per definitie toch al verdacht?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ondertussen kost de kaart van die aanbieder alweer 331 euro en is het 'het laatste exemplaar'.
Ik blijf het verdacht vinden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibren222
Bedankt voor alle reacties, ik dacht dat ik jullie nog een update kon geven.

De verkoper heeft slechts 5 dagen later een antwoord gestuurd, wat voor mij te laat was en zoals ik al zei vertrouwde ik het niet helemaal.
De verkoper meende wel dat er een factuur bij zat en dat garantie geen probleem was en dat ik het zelfs kon ophalen in zijn 'winkel'. Echter kreeg ik bij hem dan wel The Division er niet bij.

Ik heb dan maar op Amazon.de exact dezelfde kaart besteld voor +- 330€ met The division + Far cry primal ingebrepen, deze heb ik ondertussen voor een spotprijsje (50 euro voor beide) kunnen verkopen aan een kennis waardoor ik ongeveer evenveel profijt gedaan heb.

Zoals Nyarlathotep het zegt, ik bleef het ook verdacht vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 17:53
Zal wel een RMA / Refurbished zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [portello]
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-10 11:24
Ik neem aan dat je het aan de verkoper moet vragen over garantie maar ik neem aan dat je garantie krijgt vanwege de drie jaar polisie van Nvidea.

We don't stop playing because we get older. We get older because we stop playing.

Pagina: 1